1. Razlike odjemalcev v stališčih do različnih plačilnih sredstevBarbara Visočnik, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo z naslovom Razlike odjemalcev v stališčih do različnih plačilnih sredstev se osredotoča prav na analizo stališč do plačilnih sredstev s poudarkom na kriptovalutah. Kriptovalute so različne digitalne valute, ki jim je skupno, da temeljijo na kriptografiji.
V teoretičnem delu smo se posvetili temam, ki so povezana z različnimi plačilnimi sredstvi, ter temam o stališčih. Najprej smo podrobneje razložili, kaj vse smatramo pod pojmi gotovina, plačilna kartica, plačilo prek transakcijskega računa. Pojasnili smo tudi, na kakšen način deluje sistem PayPal, ki nam omogoča spletno plačevanje. Na kratko smo predstavili tudi druge načine plačevanja. Omenili smo kredit in leasing. Kar nekaj strani našega magistrskega dela pa smo namenili kriptovalutam, ki smo jih tudi podrobneje predstavili. Najprej smo pojasnili nekaj pojmov, kot so digitalni denar, virtualni denar, elektronski denar, nato smo predstavili začetke kriptovalut. Sistem kriptovalut nezahtevnim odjemalcem ni najbolj poznan, zato smo se odločili, da nekaj več povemo tudi o tem, kako pri kriptovalutah vse skupaj sploh deluje. Predstavili smo tudi trg kriptovalut in omenili nekaj stvari o tem, kaj strokovnjaki napovedujejo za prihodnost na področju poslovanja s kriptovalutami.
Že v samem naslovu omenjamo tudi stališča, ki so rdeča nit pisanja našega magistrskega dela. Stališča smo najprej opredelili in povedali, da so slednja neke vrste pridobljena tendenca, na kak način reagiramo na določeno stvar. Zapisali smo, da ločimo med seboj tri vrste komponent, in sicer čustveno komponento, spoznavno komponento in konativno komponento. Izjemnega pomena je uravnoteženost med naštetimi komponentami. Nekaj besed smo namenili še nastanku, oblikovanju ter spreminjanju stališč. Opredelili smo funkcije stališč in vpliv le-teh na vedenje odjemalcev. Na koncu teoretičnega dela pa smo opisali še, na katere načine lahko merimo stališča.
Pri praktičnem delu smo najprej naredili SWOT analizo kriptovalut, kjer smo ugotavljali, katere so prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti kriptovalut. Nato pa smo izvedli in naredili analizo ankete, kjer smo poskušali ugotoviti, kakšna so stališča anketiranih do različnih plačilnih sredstev, vključno s kriptovalutami. Anketo smo izvedli na priložnostnem vzorcu 100 anketiranih. V tem delu smo tudi sprejeli oziroma ovrgli hipoteze, ki smo si jih zastavili na začetku pisanja tega dela. Čisto na koncu smo nekaj besed namenili še temu, na kakšen način bi bilo trenutno možno vpeljati kriptovalute v slovensko podjetje.
V sklepu smo zapisali, kaj smo ugotovili ob pisanju našega magistrskega dela, predstavili rezultate, ki smo jih pridobili z izvedeno anketo in jih poskušali povezati s zapisano teorijo. Keywords: plačilna sredstva, gotovina, plačilne kartice, bančni račun, PayPal, kriptovalute, stališča, merjenje stališč, funkcije stališč, sistem kriptovalut, trg kriptovalut Published in DKUM: 15.10.2018; Views: 1003; Downloads: 136 Full text (1,98 MB) |
2. MERJENJE STALIŠČ UPORABNIKOV ELEKTRIČNEGA ORODJA DO IZBRANE BLAGOVNE ZNAMKEMarija Natalija Cesar Bezjak, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Merjenje stališč uporabnikov električnega orodja do izbrane blagovne znamke« obsega šest poglavij. V uvodnem delu je opredeljeno področje in opis problema, namen ter cilj raziskave, predpostavke, omejitve in uporabljene metode raziskovanja. Sledijo tri poglavja, ki se nanašajo na teoretični del naloge, kjer je poudarek na vedenju porabnikov, teoriji blagovne znamke in na stališčih uporabnikov. Opredeljene so komponente stališč, dejavniki, ki vplivajo na njihovo oblikovanje in metode merjenja stališč. Meritve le teh predstavljajo osnovo za izvedbo drugega, raziskovalnega dela. V poglavju, ki je namenjeno praktičnemu delu naloge je analiza dejanskih stališč uporabnikov profesionalnega električnega orodja blagovnih znamk Bosch in Makita. Keywords: vedenje porabnikov, blagovna znamka, stališče, merjenje stališč. Published in DKUM: 27.06.2016; Views: 1123; Downloads: 101 Full text (752,28 KB) |
3. MERJENJE STALIŠČ DO BLAGOVNIH ZNAMK POMIVALNIH STROJEVRok Dobovičnik, 2016, undergraduate thesis Abstract: Tržniki uporabljajo znanje in raziskave vedenja porabnikov večinoma za namene, ki so usmerjeni k določeni blagovni znamki (npr. gospodinjski aparat blagovne znamke Bosch) in kako motivirati porabnika k nakupni odločitvi za želeno blagovno znamko. Za uspešno premagovanje konkurence mora podjetje uporabljati inovativne pristope, ki pa jih lahko uspešno planira in izvede samo z dobrim poznavanjem potreb porabnikov in njihovih stališč. Cilj moje naloge je bil predstaviti problem vedenja porabnikov v današnjih časih in kako si z dobrim poznavanjem in upoštevanjem področja zelo pripomoremo k razvijanju pravih marketinških pristopov in aktivnosti.
Glavni cilj podjetja, ki ima v lasti blagovno znamko, je ta, da jo uspešno razvija in ji s celovitim pristopom povečuje vrednost in prepoznavnost. Za podjetja je tako ključnega pomena, da poznajo stališča svojih porabnikov, kakšna so njihova pričakovanja in ne nazadnje kakšno je njihovo zadovoljstvo z blagovno znamko. Keywords: merjenje stališč, vedenje porabnikov, blagovna znamka, pomivalni stroj Published in DKUM: 17.06.2016; Views: 1340; Downloads: 144 Full text (2,04 MB) |
4. STALIŠČA LOKALNEGA PREBIVALSTVA DO PRIREDITVE FESTIVAL LENTTjaša Falež, 2014, undergraduate thesis Abstract: Stališča so prepričanja, ki jih ima posameznik do objektov, sveta, samega sebe, do drugih ali do situacije, v kateri se nahaja. Lahko se jih naučimo, prevzamemo od drugih ali pa jih oblikujemo na podlagi lastnih izkušenj. Ker smo pa nenehno izpostavljeni različnim medijskih pritiskom, velikokrat na oblikovanje stališč vplivajo tudi mediji sami. Ko govorimo o stališčih v marketinškem smislu, imamo v mislih odjemalčevo naklonjenost do izdelka, storitve, znamke, organizacije, cene oglasov. Stališča tako vplivajo na nakupno vedenje odjemalcev. Pri obravnavanju stališč je pomembno poznavanje njihovih komponent: kognitivne, afektivne in konativne komponente. Pri prvi gre za skupek znanj in informacij o objektu, pri drugi za skupek čustev in občutij v zvezi z objektom, pri tretji pa za pričakovano vedenje v zvezi z objektom. Stališč ni mogoče neposredno meriti. V ta namen se lahko poslužujemo različnih metod, s katerimi lahko ugotovimo posameznikova stališča: spraševanje, opazovanje, uporaba lestvic za merjenje stališč. S slednjimi smo ugotavljali stališča lokalnega prebivalstva do Festivala Lent. Rezultati raziskave so pokazali, da se splošno lokalno prebivalstvo rado udeležuje Festivala Lent, najraje se udeležujejo koncertov, glasbenih predstav oziroma muzikalov. Značilnosti festivala, kot so organizacija, točnost izvedbe, urejenost prizorišč, prijaznost zaposlenih, anketirani ocenjujejo z relativno visokimi ocenami. Prav tako je velika večina anketiranih vesela, da Festival Lent poteka v Mariboru. Keywords: Stališča, oblikovanje stališč, spreminjanje stališč, merjenje stališč, prireditev, Festival Lent Published in DKUM: 06.11.2014; Views: 1613; Downloads: 266 Full text (826,46 KB) |
5. PROUČEVANJE STALIŠČ DO SPLETNEGA ZMENKOVANJA ŠTUDENTOV, KI ŠTUDIRAJO V AVSTRIJIJelena Jeknić, 2010, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava stališča do spletnega zmenkovanja. Opredeljuje stališča, njihove komponente, načine merjenja stališč, dejavnike, ki vplivajo na oblikovanje stališč, predstavlja tudi spletno zmenkovanje in empirično raziskavo stališč do spletnega zmenkovanja študentov, ki študirajo v Avstriji. Razdeljena je torej na teoretični (sekundarna raziskava) in empirični del (zbiranje podatkov z metodo spraševanja ter analiza teh s pomočjo statističnih metod in uporabo programa SPSS). Na podlagi sekundarne raziskave sem se seznanila z ozadjem problema, izpopolnila znanja o stališčih in raziskovanju teh. Empirično raziskavo sem osredotočila na ciljno skupino študentov, ki študirajo v Avstriji in proučevala njihova stališča do spletnega zmenkovanja. Rezultati so pokazali, da študenti, ki študirajo v Avstriji nimajo zelo pozitivnih stališč do spletnega zmenkovanja. Obstajajo določene razlike v odgovorih anketirancev med spoloma ter glede na uporabniški status. Izoblikovala sem profil stališč ciljne populacije, ki je lahko na pomoč ponudnikom strani za spletno zmenkovanje ter oglaševalcem, ki se prek teh strani oglašujejo. Keywords: stališča, odjemalci, stališča odjemalcev, merjenje stališč, spletno zmenkovanje, stališča do spletnega zmenkovanja Published in DKUM: 28.01.2011; Views: 1852; Downloads: 333 Full text (10,84 MB) |
6. MERJENJE STALIŠČMateja Forte, 2010, final seminar paper Abstract: V podjetjih se pogosto odločajo za merjenje stališč, saj se z rezultati zbližajo z odjemalci, z njihovimi navadami in obnašanjem. Ali nam je všeč določen izdelek, oglas, oziroma organizacija, gre za vprašanja o naših stališčih. Stališča niso dedna in se jih ne moremo naučiti. Raziskovanje stališč je zato pogosto uporabljeno za ugotavljanje ali bodo odjemalci sprejeli nov izdelek, storitev ali blagovno znamko.
Diplomsko delo govori o odjemalčevih navadah, blagovni znamki in o merjenju stališč. Sestavljeno je iz dveh delov — teoretičnega in praktičnega. V prvem delu sem si zastavila cilje, da pojasnim definicijo blagovne znamke, stališč, prikaz pomena stališč, spoznati komponente stališč, opredeliti način oblikovanja stališč, predstaviti večatributni model merjenja stališč, pojasniti spreminjanje stališč in prikazati raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč. S pomočjo strokovne literature sem spoznala podrobnosti o tem področju, kar mi je bilo v pomoč pri izvedbi praktičnega dela, v katerem sem prikazala anketni vprašalnik in rezultat raziskave, ki temeljijo na priložnostnem vzorcu 30 izbranih žensk, ter empirično izmerila stališča do parfuma Christina Aguilera. Keywords: odjemalčeve navade, blagovna znamka, merjenje stališč Published in DKUM: 25.01.2011; Views: 3681; Downloads: 1011 Full text (1,18 MB) |
7. MERJENJE STALIŠČ DO NEKATERIH BLAGOVNIH ZNAMK PRENOSNIH RAČUNALNIKOVAlexander Tonko, 2010, final seminar paper Abstract: Dandanes je glavni cilj vsakega podjetja, ki ustanovi lastno blagovno znamko, da bi ta blagovna znamka imela na trgu pozitiven ugled, dejanski in bodoči uporabniki pa pozitivno stališče.
Analiza rezultatov raziskave stališč uporabnikov treh blagovnih znamk prenosnih računalnikov »Apple«, »Acer« in »HP« kaže, da ima vsak uporabnik stališče do svoje blagovne znamke,ki pa ni vedno pozitivno. Izmed teh znamk imajo najbolj pozitivno stališče uporabniki blagovne znamke »Apple«, kar je pokazala naša raziskava. Uporabniki te znamke imajo najbolj pozitivno stališče zato, ker je računalnik udoben za uporabo in ima kompromis dizajna, teže in velikosti. Zelo zanimivo je tudi to, da imajo v odvisnosti od blagovne znamke uporabniki različne predstave o idealnem izdelku. Za uporabnike znamke »Apple« je bolj pomemben kompromis dizajna, velikosti in teže pa tudi udobnost uporabe, za uporabnike znamke »Acer« pa hitrost procesorja in varčnost porabe energije.
Zelo pomembno pri stališčih je to, kako pogosto podjetje skuša spremeniti stališča svojih uporabnikov. Uporabnik s slabim stališčem je zelo nevaren za ugled podjetja in blagovne znamke. Zato je zelo pomembno pogosto merjenje stališča svojih uporabnikov, spreminjanje slabega stališča in ohranjanje pozitivnega stališča. Keywords: Stališče, merjenje stališč, prenosni računalnik. Published in DKUM: 17.11.2010; Views: 2283; Downloads: 726 (1 vote) Full text (666,29 KB) |