1. Medpodročne povezave v naravoslovnih projektih v vrtcuMajda Kunčnik, 2016, undergraduate thesis Abstract: Otrok se vsakodnevno srečuje s situacijami, ki oblikujejo njegov pogled na svet in življenje nasploh. Te situacije so lahko iz različnih področij, ki jih vključuje Kurikulum za vrtce: gibanje, jezik, umetnost, družba, narava in matematika.V vsakem izmed področij Kurikuluma lahko najdemo stične točke, kjer se področja medsebojno povezujejo, dopolnjujejo, nadgrajujejo ali tako prepletajo, da jih je nemogoče oziroma nesmiselno ločevati.
Povezanost vseh področij v naravoslovnih projektih je pomembna, da otrok dojema svet celostno, kot povezano celoto narave, družbe in posameznika, kulture in umetnosti ter medsebojnih odnosov in vplivov. Keywords: naravoslovje v vrtcu, medpodročne povezave, projektno delo Published in DKUM: 13.10.2016; Views: 1796; Downloads: 222 Full text (4,11 MB) |
2. DRAMATIZACIJA V VRTCU Z RAZVIJANJEM SOCIALNIH KOMPETENCJasmina Belec, 2012, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge sta na podlagi strokovne literature opredeljena lutka in njen pomen v predšolskem obdobju, kako jo lahko uporabimo. V nadaljevanju je predstavljen otrokov razvoj ob igri z lutko, socialni razvoj otroka ob dramskih dejavnostih in razvoj socialnih kompetenc pri predšolskem otroku. Pri teoretičnem delu je dodano še poglavje, kako s komunikacijo preko lutk razvijamo socialne kompetence v vrtcu.
Namen praktičnega dela je bila priprava dramatizacije »O, polžu, ki je kupoval novo hiško«, pri kateri smo s pomočjo lutk in z različnimi dejavnostmi razvijali socialne kompetence pri otrocih v skupini. Prav tako smo želeli otrokom omogočiti več preživetega časa z lutkami. Predstavljene so tako priprave za izvajanje načrtovanih dejavnosti, z natančno zastavljenimi cilji, potekom dela, kakor tudi evalvacije. Dodan je tudi slikovni material, ki je nastal ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Križevci pri Ljutomeru, v starostni skupini 4–6 let. V projekt je bila vključena tudi mlajša skupina otrok, in sicer 3–4 let. Projekt je zajemal enajst priprav, v katere so bila vključena vsa vzgojna področja s Kurikuluma. Priprava dramatizacije je trajala štiri tedne. Otroci so z navdušenjem in z zanimanjem sodelovali prav pri vseh vodenih dejavnostih, ki smo jih pripravili. Pri tem smo jih usmerjali, spodbujali in jim pomagali pri uresničitvi njihovih idej, zamisli, želja. S projektom smo dosegli svoj namen in na podlagi različnih motivacij z lutkami in drugimi dejavnostmi razvili socialne kompetence v skupini predšolskih otrok ter s tem otrokom ponudili prijetno izkušnjo. Keywords: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, socialni razvoj otroka, komunikacija, socialne kompetence, projekt, dramatizacija, medpodročne povezave. Published in DKUM: 12.06.2012; Views: 6443; Downloads: 727 Full text (5,87 MB) |
3. RAZVIJANJE KOMUNIKACIJE SKOZI LUTKOVanja Kampl, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Razvijanje komunikacije skozi lutko prinaša pogled na magično moč lutke na otrokov govorni razvoj v predšolskem obdobju. Teoretični del obravnava predvsem otrokov razvoj pri igri z lutko na splošno, pomen lutke za verbalno in neverbalno komunikacijo ter lutko kot motivacijsko sredstvo pri usmerjeni aktivnosti; predstavljeni so razvoj in način razvijanja komunikacije ter povezanost lutkovne igre z drugimi področji, prav tako so dodane priprave na lutkovno ustvarjalno dejavnost, zastavljeni cilji ter metodični postopki dela in evalvacije, vsaki pripravi pa je dodana tudi slikovna predstavitev lutkovne ustvarjalnosti. Projektno delo smo izvajali v vrtcu Žalec, vanj so bili vključeni otroci, stari 3-5 let in skupina otrok, starih 2-3 leta, ki so si predstavo ogledali. Namen projektne naloge je bil otrokom ponuditi možnost igre z lutko in lutkovno ustvarjanje, pridobivanje izkušenj in izboljšanje medsebojne komunikacije. Otroke - ti so aktivno in z navdušenjem sodelovali v vseh vodenih dejavnostih - smo spodbujali in usmerjali, jim (če je bilo treba) pomagali, jih seznanili z novimi pojmi ter jim dali možnost proste igre z lutko, ki so jo sami izdelali, in nastopa pred vrstniki. S projektom smo zastavljene cilje dosegli prek lutkovnih ustvarjalnih dejavnosti, pri čemer se je s pomočjo lutke izboljšala verbalna in neverbalna komunikacija otrok. Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutkovna dramatizacija, razvijanje komunikacije, načini komunikacije, lutka, projekt, medpodročne povezave. Published in DKUM: 27.06.2011; Views: 3954; Downloads: 542 Full text (2,52 MB) |
4. IGRAJMO SE GLEDALIŠČE V VRTCUMaja Stopar, 2010, undergraduate thesis Abstract: Na podlagi strokovne literature so v teoretičnem delu diplomske naloge opredeljene vsebine o otroški, gledališki igri z njeno usmeritvijo na lutkovno in dramsko igro ter njeni vpetosti v ostala vzgojno-izobraževalna področja po Kurikulu za vrtce. Ta del kot celota nudi vpogled tako v neusmerjeno, spontano otroško igro kot tudi nekoliko kompleksnejšo otroško igro gledališča, ki zastopa področje gledališke umetnosti in se uresničuje s sodelovalno naravnanostjo vseh otrok ob ustreznem pedagoškem vodenju. S praktičnim delom sem želela otroke z določeno umetniško zaposlitvijo pripeljati do spoznavanja posameznih umetniških elementov, njihovega logičnega povezovanja v otroški miselni koncept in do igre gledališča. Šlo je za pridobivanje popolnoma vzgojne izkušnje vsakega otroka pri igranju in doživljanju zgodbe, ki je bila »rdeča nit« našega projektnega dela. V tem delu sem nazorno predstavila načrtovanje, ki obsega deset priprav, pa tudi izvedbo projektne naloge, ki je razvidna z opisi evalvacij ob koncu omenjenih priprav in z dodanim slikovnim gradivom. Projektno nalogo sem izpeljala v dveh oddelkih, in sicer 2- do 5-letnih otrok Vrtca Trebnje. Celotna projektna naloga je izvirala iz literarne predloge Mali medo. V eni skupini je bila uresničena z dramsko igro, v drugi skupini pa z lutkovno igro; časovno je obsegala obdobje dveh tednov. Namen celovitosti projektne naloge je bil dosežen. Otroci so lahkotno »vsrkali« vsebino zgodbe, ki je bila predstavljena z uporabo lutk, te pa so absolutno požele veliko zanimanja. V postopku nastajanja gledališča in njegovem igranju so se sproščeno praktično udejstvovali, pri tem pa na igriv način odkrivali svoje sposobnosti ter razvijali sebe, svojo izraznost in vsebine poglobljeno doživljali. Keywords: predšolska vzgoja, otrok, otroška igra, gledališka umetnost, lutkovna igra, dramska igra, lutka, projekt, medpodročne povezave Published in DKUM: 17.05.2010; Views: 9175; Downloads: 1602 Full text (1,62 MB) |
5. OD IDEJE DO PREDSTAVE (PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE Z OTROKI V VRTCU)Nadja Borak, 2009, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge sta na podlagi strokovne literature opredeljena
lutkovno gledališče in lutka. V nadaljevanju je predstavljena lutka v vrtcu, kako jo
lahko uporabimo, in med drugim je podrobno tudi opisano, kako pripraviti in izvajati
lutkovno zaposlitev v vrtcu. Pri teoretičnem delu je dodano še poglavje o ustvarjalnosti,
lutka kot sredstvo komunikacije in povezava lutk z drugimi področji v vrtcu.
Namen praktičnega dela je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Ta del
diplomske naloge nazorno prikazuje potek priprave lutkovne predstave Palček
Pohajalček. Predstavljene so tako priprave za izvajanje lutkovne dejavnosti z natančno
zastavljenimi cilji, potekom dela, kakor tudi evalvacije. Dodan je tudi slikovni material,
ki je nastal ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Cirkulane, v starostni skupini 3–6 let. V
projekt je bila vključena tudi mlajša skupina otrok, in sicer 1–3 let. Projekt je zajemal
deset priprav, v katere so bila vključena vsa vzgojna področja iz Kurikuluma. Priprava
predstave je trajala tri tedne. Ob tem je bil vzpodbujen interes do lutk in ustvarjanja z
njimi. Otroci so z zanimanjem sodelovali prav v vseh vodenih dejavnostih, ki sem jim
jih pripravila. Pri tem sem jih vzpodbujala, usmerjala in jim pomagala pri uresničitvi
njihovih idej, predlogov, želja. S tem sem dosegla svoj namen in otrokom ponudila
prijetno izkušnjo ob igri z lutko. Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutka, lutkovna dramatizacija, projekt, ustvarjalnost, komunikacija, medpodročne povezave Published in DKUM: 18.03.2009; Views: 9804; Downloads: 2181 Full text (18,64 MB) |