| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POJAV IN REŠEVANJE KONFLIKTA V ORGANIZACIJI
Nataša Kerčmar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Današnje razmere v državi in soočenje s kriznimi razmerami, se v organizacijah še lažje lahko izvaja konflikt. Zato je zelo pomembno, da znamo obvladovati konfliktne situacije in njihove načine - metode za razrešitev le teh. Za pozitivno razrešitev konfliktov je potrebno le dvoje: razumeti, kako nastane konflikt in ustvariti nato vzdušje, ki poudarja pozitivno lastnost konflikta; saj navsezadnje konflikt nastane vedno zaradi potreb ali želja posameznikov, ki jim pač nekdo preprečuje uresničitev le tega. Ker je konflikt resna preizkušnja naših sposobnosti v medsebojnih odnosih, zlasti spretnosti sporazumevanja v najtežjih okoliščinah, moramo biti pri izbiri strategije reševanja konflikta zelo odgovorni. Dobri odnosi med zaposlenimi pozitivno vplivajo na delo zaposlenih in delovanje organizacije. V današnjih organizacijah mogoče primanjkuje ozračja, ki bi omogočalo razvoj odkritih in humanih medosebnih odnosov. Kot povzetek vsega bi rekla, da je komunikacija zelo pomembna, saj je sestavni del našega vsakdanjega življenja; tako privatnega kot službenega. Komunikacija je nedvomno vir vsakega uspeha, in hkrati tudi vzrok za neuspeh; in z učinkovito komunikacijo lahko dosežemo bistveno več in s tem uresničujemo svoje zastavljene cilje, naj so to v osebnem ali poslovnem življenju. In skozi celo diplomsko delo lahko vidimo, da se konflikt in komunikacija povezujeta oziroma sta kot nerazdružljiva, saj lahko medsebojna komunikacija pripelje do rešitve konfliktne situacije, lahko pa jo tudi ustvari.
Keywords: Ključne besede: konflikt, konflikti v skupini, konflikti med skupinami, strategije, posledice konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi, zaupanje, organiziranost, informiranost.
Published: 25.05.2010; Views: 2236; Downloads: 383
.pdf Full text (665,55 KB)

2.
MANAGEMENT KONFLIKTOV V PODJETJU
Jasmina Kos, 2010, final seminar paper

Abstract: V vsaki organizaciji se srečujemo in se bomo srečevali s konfliktnimi situacijami. To ne pomeni nič slabega, ampak ravno obratno. Konflikti prinašajo podjetju velike koristi, saj imajo ti poleg negativnih tudi veliko pozitivnih posledic, ki prinašajo organizaciji boljše delovanje, nastanek sprememb pri poslovanju, večjo ustvarjalnost in boljše medosebne odnose. Vzroki za nastanek konflikta so lahko zelo različni. Na prvem mestu bi izpostavili osnovni vzrok, tj. različnost ljudi oziroma osebni vzrok. Ljudje se ločijo po naravi. Lahko so mirni, napadalni, agresivni, vsak posameznik pa ima tudi različne interese, cilje, različne vloge v podjetju, vse to povzroča med zaposlenimi napetost, nesoglasja in nadaljnje tudi konflikte. Glede na analizo izbranega podjetje, smo lahko videli, da se med pogostimi konfliktnimi situacijami pojavlja tudi komunikacijski vzrok. Komunikacijski problem nastane, ko se med dvema udeležencema ali več v komunikaciji pojavlja nejasnost, nerazumevanje in tudi neposlušnost udeležencev. Poznamo več vrst konfliktov, vendar pa menimo, da so v podjetju najpogostejši medosebni konflikti. Konflikti med sodelavci nedvomno poslabšajo delovanje podjetja, kar se lahko kaže v neproduktivnosti, nemotiviranosti zaposlenih ter celotno kot neuspešnost podjetja. Za preprečevanje konfliktov je potrebno biti sposoben prepoznati konfliktne situacije, njihove vzroke, pravočasno ter pravilno reagirati in tako odpraviti konflikt. Pomembno je, da se konfliktom ne izogibamo oziroma jih ne zanikamo, nanje so moramo pripraviti in jih rešiti na miren način. Pri tem moramo razmisliti o ciljih in skupnih rešitvah, ki bodo vsem udeležencem prinesli največ koristi ter seveda pozitivne posledice za podjetje. Vedeti moramo, da konflikti podjetju ne predstavljajo samo nevarnosti, temveč predstavljajo nove priložnosti, učinkovite spremembe ter izboljšanje v poslovanju. Ključnega pomena je, da se podjetje zaveda prisotnosti konfliktov ter jih razume kot normalen pojav, ki nastaja v medosebnih odnosih, saj bo podjetje le tako pripravljeno nanje in na njihove posledice.
Keywords: Ključne besede: konflikt, medosebni konflikt, vrste konfliktov, medosebni odnosi, posledice konfliktov, reševanje konfliktov .
Published: 09.11.2011; Views: 1481; Downloads: 199
.pdf Full text (508,52 KB)

3.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V ORGANIZACIJI
Marina Crljić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Najpomembneje je, da se ljudje premalo zavedamo, kako zelo pomembna je komunikacija v našem življenju. Na njo ne polagamo toliko pozornosti, saj se z sposobnostjo komuniciranja rodimo in se nam zdi samoumevna. Vendar še zdaleč ne znamo komunicirati pravilno oziroma bolje. Zaradi raznolikosti med ljudmi, zaradi različnih mnenj posameznikov, ali razmišljanja, drugačne ideje ali samo variante kako izpeljati določeno nalogo, lahko pride med ljudmi do grdih pogledov oz. do konflikta. Ker si v organizaciji tega ne moremo privoščiti, saj lahko to naše delo oz. produktivnost ter kvaliteto samo oslabi, se jih moramo naučiti obvladovati. Lahko pa se naučimo tehnik, kako same konflikte preprečevati, da do njih sploh ne bi prihajalo, ali pa bi se dogajali zelo redko, ter ob pomembnejših zadevah. Mnenja drugih moramo znati poslušati in sprejeti, na kar to pričakujemo tudi obratno. Pred obvladovanjem konfliktov, se moramo naučiti obvladovati komunikacijsko pot. V kateri smo lahko sprejemnik, to je oseba, ki posluša in dekodira podatke, ali pošiljatelj, ki je oseba, ki govori oz. kodira podatke. Konflikte lahko potlačimo, se jim izogibamo, jih tajimo, vendar se vedno znova pojavljajo v takšnih ali drugačnih oblikah in zaradi tega konflikti zahtevajo rešitve. Pri pojavu konflikta je potrebno začeti razmišljati o razrešitvi le tega, ne pa o tem kako se mu izogniti. Konflikt pa je lahko zelo pozitivna in dobrodošla situacija, če ga znamo in če nam ga uspe resnično rešiti. To še posebej velja za delovno in poslovno okolje, kjer je pričakovati nenehno izboljšanje produktov in procesov ter prilagajanje vse večjim zahtevam potrošnikov. V vsakem podjetju se ustvarja neka kultura med zaposlenimi, med oddelki, med nadrejenim in podrejenimi, katera usmerja k doseganju zastavljenih ciljev in zadovoljujejo potrošnikove potrebe. Prav zato so pomembni medosebni odnosi v delovnem okolju, saj pri dobrih in učinkovitih medosebnih odnosih cilje lažje in kakovostnejše dosegamo.
Keywords: Ključne besede: konflikt, vrsti konfliktov, vzroki za nastanek konfliktov, posledice konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi, obvladovanje in reševanje konfliktov.
Published: 17.12.2012; Views: 1248; Downloads: 128
.pdf Full text (328,63 KB)

4.
MEDOSEBNI ODNOSI V PODJETJU X
Maja Ložar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava odnose in komunikacijo med zaposlenimi na določenem oddelku, tako med podrejenimi kot tudi njihovimi nadrejenimi. Organizacijo sestavljajo zaposleni z različnimi osebnostnimi lastnostmi, motiviranostjo za delo, sposobnostmi, imajo različne interese in cilje. Večino svojega časa danes preživimo na delovnem mestu, zato smo prisiljeni komunicirati in delati z različnimi ljudmi. Prav zaradi teh različnosti se morajo zaposleni znati prilagajati drug drugemu, drug drugemu priznati drugačnost, se spoštovati in se sprejemati, če želijo vzpostaviti in ohranjati dobre in odkrite odnose. Menimo, da so za kakovosten proces dela v organizaciji potrebni dobri medsebojni odnosi. Kakšni so ti odnosi med njimi, se kaže preko komunikacije. Kakovostna komunikacija, strokovno usposobljen kader in prijetna delovna klima vodijo k humanim medsebojnim odnosom v organizaciji in posledično k uspešnemu poslovanju podjetja. Namen diplomske naloge je bil narediti raziskavo v podjetju, ki nam bo prikazala dejansko sliko o medosebnih odnosih med zaposlenimi, kakšna je komunikacija med njimi, ali na oddelku prihaja do konfliktov med sodelavci, kako se z nastalimi konflikti soočajo in kako jih rešujejo. Diplomska naloga z naslovom Medosebni odnosi v "Podjetju X" je sestavljena iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili medosebne odnose, komunikacijo in konflikte, v empiričnem delu pa smo na podlagi izvedenih anketnih vprašalnikov predstavili rezultate naše raziskave v podjetju.
Keywords: - medosebni odnosi - komunikacija - konflikt
Published: 12.11.2012; Views: 2817; Downloads: 478
.pdf Full text (2,00 MB)

5.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V PODJETJU
Darko Rožman, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Konflikti so prisotni v našem vsakdanjem življenju. Vsak dan slišimo, beremo in se pogovarjamo o konfliktih med političnimi strankami, družinskimi člani, podjetji. Nobena izjema pa niso niti konflikti na delovnem mestu v organizaciji. Pogosto se jih branimo, saj imajo konflikti negativen pred zvok, v diplomski nalogi pa smo se naučili in predstavili tudi pozitivne lastnosti konfliktov, ki so koristni za razvoj podjetja. Vzrok za nastanek konfliktov je lahko naša nepripravljenost na spremembe ali pa tudi način upravljanja podjetja, ki je neprilagodljiv za nove izzive okolja. V praksi ni podjetja kjer ne bi bili prisotni konflikti. Podjetje, ki trdi, da znotraj njega ni konfliktov živi v iluziji. Konflikte je potrebno reševati in ne bežati pred njimi, kajti v tem primeru se lahko situacija samo poglobi in poslabša. Za uspešno reševanje konflikta je potrebno poznati njegov izvor, nato pa se lahko lotimo reševanja le-tega. V podjetju je veliko vzrokov, ki lahko privedejo do nastanka konfliktov, kot so preobremenjenost z delom, prenizka plača, različni cilji in interesi zaposlenih, zato je potrebno vzpostaviti dobro vodstvo in organizacijo, ki mora uspešno upravljati z nastalimi konflikti.
Keywords: konflikt, upravljanje konfliktov, intrapersonalni konflikt, posledice konfliktov, reševanje konfliktov, komunikacija, medosebni odnosi
Published: 09.07.2013; Views: 1244; Downloads: 151
.pdf Full text (411,44 KB)

6.
Interno komuniciranje kot dejavnik uspešnosti organizacije
Suzana Kolar, 2014, master's thesis/paper

Abstract: Za uspešno poslovanje organizacije in njen obstoj na današnjem velikem tržišču sta dejavnika interno komuniciranje in dobri medosebni odnosi izjemnega pomena. Vemo, da je komunikacija bistvenega pomena, saj na ta način vzpostavljamo odnose, izmenjujemo informacije, izkušnje, podajamo nove ideje ter s tem stremimo k poslovni uspešnosti. V organizaciji pa je prav tako pomembno, da so zaposleni zadovoljni, kajti le tako prispevajo k večji učinkovitosti organizacije. Vemo tudi, da pogosto prihaja do nesporazumov oz. konfliktov v organizaciji, katerih posledice lahko privedejo do slabih medosebnih odnosov, poslabšanja učinkovitosti delavcev, slabše usmerjenosti delavcev k delovnim rezultatom, kar posledično lahko privede do nedoseganja cilja oziroma slabega uspeha organizacije. Reševanje konfliktov je torej izjemnega pomena, saj sta komunikacija in podajanje idej neizogibna; pripeljeta lahko do pozitivnih sprememb v organizaciji.
Keywords: interno komuniciranje, medosebni odnosi, konflikt.
Published: 21.08.2014; Views: 741; Downloads: 143
.pdf Full text (1,00 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica