| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 82
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza poslovnega okolja v panogi kmetijstva Nemčije in Nizozemske
Lara Klemenc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V razmerah sodobne globalizacije je internacionalizacija podjetij nuja. Podjetja, ki aktivno vstopajo v mednarodno poslovanje, morajo podrobno analizirati tuje deželno in panožno okolje. PESTLE analiza, kot strateško orodje za sistematično analizo značilnosti dimenzij deželnega okolja, je najbolj uveljavljen model za proučevanje deželnega okolja. V diplomskem delu smo analizirali poslovno okolje v nemški in nizozemski panogi kmetijstva, ki ima za razvoj obeh gospodarstev velik pomen. V teoretičnem delu smo opredelili pojem in pomen analize poslovnega okolja tujega trga v mednarodnem trženju. V empiričnem delu smo, prvič, analizirali deželno okolje obeh trgov s pomočjo modela PESTLE in drugič, primerjalno analizirali poslovno okolje v panogi kmetijstva obeh držav. Primerjali smo raven razvitosti nemškega in nizozemskega kmetijskega sektorja in analizirali poslovne priložnosti slovenskih mednarodnih tržnikov v nemški in nizozemski panogi kmetijstva. Ugotovili smo, da je nemško poslovno okolje v kmetijskem sektorju bolj privlačno za slovenske mednarodne tržnike kot nizozemsko, in da je nemški kmetijski sektor bolj razvit kot nizozemski.
Keywords: Mednarodno poslovanje, mednarodno trženje, poslovno okolje, kmetijstvo, Nemčija, Nizozemska.
Published: 07.09.2021; Views: 60; Downloads: 12
.pdf Full text (1,33 MB)

2.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Irana
Klara Prosenjak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Danes za podjetja ni več dovolj da poslujejo le na domačem trgu, ampak je za njihov obstoj pomembno, da se osredotočijo tudi v poslovanje na mednarodnih trgih. Da lahko na tujih trgih uspešno poslujejo in konkurirajo ostalim, se morajo dobro seznaniti s poslovnim okoljem trga na katerega vstopajo. Spremljati morajo spreminjanje okolja ter prisotna tveganja s katerimi se lahko srečajo na tujih trgih. V prvem delu diplomskega projekta smo opredelili mednarodno poslovno okolje in njegove dimenzije. V drugem delu smo se seznanili z tveganji v mednarodnem poslovanju, ter podrobneje spoznali deželno tveganje. Nato smo v tretjem in četrtem delu teorijo mednarodnega poslovnega okolja in deželnega tveganja analizirali na državi Iran. Kjer smo skozi analizo ugotavljali ali se je poslovno okolje v Iranu izboljšalo, ter ali se je deželno tveganje v Iranu zmanjšalo.
Keywords: mednarodno poslovno okolje, politično okolje, deželno tveganje, Iran
Published: 28.10.2019; Views: 376; Downloads: 48
.pdf Full text (1,39 MB)

3.
Primerjalna Analiza Poslovnega Bontona Rusije, Japonske in Indije
Luka Fabijan, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Poslovni bonton se razlikuje od trga do trga. Mednarodni tržnik mora obvladati osnove poslovnega bontona v vsakem kulturnem okolju, ne glede na to, ali se na poslovno pot podaja prvič ali ne. Znati se mora soočiti z drugačno kulturo, vrednotami, prepričanji. Uspešnost mednarodnega tržnika je velikokrat posledica spoštovanja poslovnega bontona tuje kulture. V mednarodnem poslovanju je tveganje, ki izhaja iz kulturnega okolja neke države relativno visoka. Kulturno okolje tujega trga je sestavljeno iz družbenih organizacij in ustanov, norm in vrednot, religije, jezika, izobraževalnega sistema, umetnosti in estetike ter materialne kulture. Trženje in kultura se najbolj povezujeta skozi komunikacijo, poslovni bonton in organizacijsko upravljanje. V poslovnem bontonu sta ključna spoštovanje in upoštevanje drugačnosti. Mednarodni tržnik bo večkrat del konfliktov, saj so drugačne kulture pogosto težko sprejemljive. Zato je dobro, da posluje profesionalno, pošteno, potrpežljivo, in da upošteva poslovni bonton tuje kulture. Ključne sestavine poslovnega bontona so prvi vtis, verbalna in neverbalna komunikacija, poslovna oblačila in urejenost posameznika, pozdravljanje, poslovni sestanki, poslovni obed in poslovna darila. Kultura Rusije je pod močnim vplivom nekdanjega sovjetskega političnega režima. Zaradi tranzicije države se ruski poslovni bonton v primerjavi s poslovnim bontonom Japonske in Indije še vedno spreminja. Ruski poslovneži cenijo medosebne odnose, pravičnost ter poslovne partnerje, ki dobro govorijo njihov jezik. Vodja jim pomeni vse, medtem pa podrejeni v določenih podjetjih težko izražajo svoja mnenja. Japonci cenijo pripadnost svoji kulturi, delujejo timsko, spoštujejo hierarhijo, so potrpežljivi, posredni in gostoljubni. Indijci poskušajo vsako družinsko vrednoto povezati s poslovnimi vrednotami. Vzorec družinskega življenja prenašajo v poslovni svet, in podobno kot Japonci, strogo spoštujejo hierarhične ravni. V indiji imata spoštovanje avtoritete in ustvarjanje dolgoročnih odnosov s poslovnimi partnerji zelo pomembno vlogo.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, kultura, medkulturne razlike, poslovni bonton, Rusija, Japonska, Indija.
Published: 04.03.2019; Views: 783; Downloads: 167
.pdf Full text (661,08 KB)

4.
Analiza poslovnega okolja in priložnosti slovenskih podjetij na japonskem trgu
Tomaž Slemenšek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem svetu se srečujemo z intenzivnim mednarodnim trgovanjem in investiranjem. Mednarodna trgovina in tuje neposredne investicije lahko podjetjem in državam ustvarijo veliko pozitivnih učinkov, zato se veliko število podjetij odloči, da širijo svoj trg zunaj lastne države. Za vzpostavitev dobrih odnosov s tujimi podjetji in lažje nastopanje na tujem trgu, morajo podjetja narediti analizo poslovnega okolja ciljne države. Japonska predstavlja tretje največje gospodarstvo na svetu. Znana je po prebivalstvu z visoko delovno etiko, visoko razviti tehnologiji, zanimivi zgodovini in bogati kulturi. Z vidika vstopa slovenskih podjetij na japonski trg obstaja še mnogo priložnosti. Na to kaže tudi skromna vrednost izvoza slovenskih izdelkov na Japonsko. V diplomskem seminarju smo s pomočjo PEST analize analizirali poslovno okolje Japonske. Proučili smo politično, ekonomsko, družbeno-kulturno in tehnološko dimenzijo poslovnega okolja te države. Poleg tega smo podali oceno, v katerih panogah bi lahko bila slovenska podjetja na Japonskem uspešna.
Keywords: mednarodno poslovno okolje, PEST analiza, mednarodna menjava, tuje neposredne investicije, Slovenija, Japonska
Published: 04.12.2017; Views: 713; Downloads: 129
.pdf Full text (1,02 MB)

5.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Estonije
Niko Kostič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Pomen mednarodnega poslovanja se povečuje, saj morajo podjetja zaradi potrebe po povečanju konkurenčnosti iskati možnosti tudi na tujih trgih. Preden se odločijo za vstop na tuji trg je potrebno analizirati poslovno okolje izbrane države. Podjetja se zavedajo, da je konkurenca velika in da je potrebno zmeraj biti vsaj korak pred ostalimi. Zato imajo lahko pri širjenju poslovanja v tujino konkurenčno prednost, v kolikor je njihova analiza političnega, ekonomskega, sociokulturnega in tehnološkega okolja podrobna. V primeru, da ta ni napravljena pravilno, lahko namesto rasti in razvoja, vodi podjetje v večja tveganja z vidika uspešnosti in konkurenčnosti. Analiza poslovnega okolja in deželnih tveganj pa ni pomembna samo ob vstopu podjetij na tuji trg, ampak jo je potrebno izvajati in dopolnjevati tudi, ko je podjetje na trgu že prisotno. Poznavanje okolja tuje države podjetjem omogoči obvladovati možna tveganja in razne zaplete. Estonija je majhna država v severnem delu Evrope, kar pomeni, da ima tudi majhno gospodarstvo. Kljub temu, da dosega visok obseg mednarodnih poslovnih aktivnosti s sosednjimi državami, se želi nekako otresti te odvisnosti s tem, da bi se odprla in privabljala izvoznike in investitorje iz drugih držav. S ciljem podrobnejšega vpogleda v razmere, vključno s priložnostmi in tveganji estonskega gospodarstva, v diplomskem seminarju analiziramo poslovno okolje te države.
Keywords: mednarodno poslovanje, mednarodno poslovno okolje, analiza poslovnega okolja, deželna tveganja, PEST analiza
Published: 28.11.2017; Views: 630; Downloads: 85
.pdf Full text (1,45 MB)

6.
Analiza poslovnega okolja Nemčije in ZDA
Mitja Podlesnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu predstavljamo in primerjamo poslovno okolje dveh držav, ZDA in Nemčije. Na eni strani ZDA kot ena izmed največjih svetovnih velesil v gospodarstvu in tudi v ostalih dejavnikih, na drugi strani pa Nemčija kot največja gonilna sila gospodarstva v Evropi. Ker je globalizacija vedno bolj občutna in v porastu, zraven pa je še velik razcvet digitalne tehnologije, praktično mej v gospodarstvu več ni. Vedno več podjetij širi in posluje izven svojih domačih meja v želji po prepoznavnosti in povečanju svojega prihodka. Razni sporazumi, regionalne integracije ter razvoj novih tehnologij podjetjem omogočajo lažje trgovanje. Ta s pomočjo raznih raziskav in strategij izberejo najbolj ugodno poslovno okolje za njihove produkte ali storitve in se s tem izognejo ali zmanjšajo morebitna tveganja. V diplomskem projektu podrobneje analiziramo poslovno okolje obeh držav s PESTLE analizo. Na koncu pa na osnovi več indikatorjev ugotavljamo privlačnost poslovnega okolja ene in druge izbrane države.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, PESTLE analiza, ZDA, Nemčija, primerjalna analiza
Published: 25.10.2017; Views: 1054; Downloads: 321
.pdf Full text (1,62 MB)

7.
Analiza poslovnega okolja in deželnega tveganja Rusije
Ana Novak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Pred vstopom na tuj trg podjetje analizira poslovno okolje in tveganja tega trga. Natančna analiza podjetju prinaša podroben vpogled v tuje poslovno okolje ter potencialne poslovne partnerje. Pomanjkljiva analiza poslovnega okolja vodi do tveganja za neuspeh. Rusija se uvršča med hitro rastoče trge BRICS (Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska, Južnoafriška republika), ki bodo po napovedih tudi v prihodnje dosegali visoko gospodarsko rast. Med omenjenimi trgi je Rusija najbližja Sloveniji, tako geografsko kot tudi po načinu poslovanja. Korupcija, ki se je v sovjetskem sistemu institucionalizirala in postala množična na vseh ravneh, je v Rusiji velik problem. Njeno zniževanje bo dolgotrajnejši in ne prav lahek proces.
Keywords: mednarodno poslovanje, poslovno okolje, tveganja, Rusija
Published: 18.07.2016; Views: 741; Downloads: 99
.pdf Full text (980,40 KB)

8.
ANALIZA PRIVLAČNOSTI HRVAŠKEGA POSLOVNEGA OKOLJA ZA LEPOSLOVNO KNJIŽNO DELO [PSI]
Kaja Germ, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Knjiga [psi], ki je nastala pod okriljem podjetja DCC marketing d.o.o., je v Sloveniji dosegla velik prodajni uspeh. V želji, da bi podaljšali življenjski cikel izdelka, ki se mu v Sloveniji izteka, se je podjetje odločilo za prodajo knjige v tujini. Najbolj zanimiv trg za internacionalizacijo bi za podjetje bil hrvaški trg. V diplomski nalogi smo ugotavljali ali je hrvaško poslovno okolje privlačno za leposlovno knjižno delo [psi]. V ta namen smo analizirali politično, ekonomsko, družbeno-kulturno, pravno in tržno okolje Hrvaške, proučili motive podjetja DCC marketing d.o.o. za internacionalizacijo ter naredili SWOT analizo podjetja. Podrobneje smo tudi predstavili podjetje DCC marketing d.o.o. in knjigo [psi]. Na podlagi celotne analize smo ugotovili, da hrvaški trg za leposlovno knjižno delo [psi] ni privlačen. Bralna kultura Hrvatov je namreč nizka, prav tako tudi njihova kupna moč, prodaja knjig na hrvaškem trgu pa ni med najdonosnejšimi dejavnostmi v državi. Zato dvomimo, da bi podjetje DCC marketing d.o.o. s knjigo [psi] ponovilo prodajni uspeh na slovenskem trgu.
Keywords: mednarodno poslovno okolje, analiza trga, SWOT analiza, knjižni trg, Hrvaška.
Published: 17.06.2016; Views: 768; Downloads: 160
.pdf Full text (765,63 KB)

9.
ANALIZA POSLOVNEGA OKOLJA IN DEŽELNEGA TVEGANJA FRANCIJE
Urška Kamenik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo raziskovali poslovno okolje Francije. Danes je zaradi posledic globalizacije svet postal majhen, mednarodno poslovanje pa je za večino podjetij ključnega pomena. Pred vstopom na tuj trg se tako podjetja soočijo z vprašanjem, kateri trg izbrati, z namenom, da ne bi ogrozila svojega obstoja, temveč da bi bila uspešna. Na začetku smo se tako seznanili s pojmom in pomenom poznavanja poslovnega okolja tujega trga in njegovimi dimenzijami. Nato smo se seznanili s pojmom deželnega tveganja tujega trga ter kako ga lahko izmerimo. Pri meritvah je osrednja institucija, na katero smo se v diplomskem projektu oprli, mednarodna institucija Euromoney. V drugi polovici diplomskega projekta smo se osredotočili na analizo poslovnega okolja in deželnega tveganja Francije. Z analizo smo poskušali dokazati, da je Francija z vidikov političnega in ekonomskega okolja ter deželnega tveganja privlačen trg za mednarodno trgovanje in investiranje.
Keywords: Poslovno okolje, deželno tveganje, mednarodno poslovanje, Francija
Published: 30.10.2015; Views: 1189; Downloads: 228
.pdf Full text (1008,46 KB)

10.
Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica