| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Poslovna pogajanja z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerji
Sara Klobučar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo temelji na raziskovanju karakteristike poslovnih pogajanj z nemškimi in kitajskimi poslovnimi partnerji. Za magistrsko delo smo izbrali dve tako nasprotujoči si gospodarski državi, saj želimo raziskati možnosti in razlike med načini pogajanj dveh nasprotujočih si modelov ter ugotoviti, kakšne oblike pogajanj uporabljajo poslovni partnerji za dosego svojih ciljev. Kadar pogajanja potekajo v mednarodnem kulturnem območju, se poslovni partnerji srečujejo z izzivom spoznavanja in predvsem razumevanja tuje kulture, kar pa zahteva bistveno večjo sposobnost hitrega razmišljanja pod pritiskom, sposobnosti verbalnega izražanja, potrpežljivosti, sposobnosti interpretacije, miselne prilagodljivosti, sposobnosti priprave pogajalskih strategij, učenja neverbalne in verbalne komunikacije nasprotnika ter interpretacijo pogajalskih dogovorov, kot to zahtevajo pogajanja v domačem okolju. Živimo v svetu globalizacije. V svetu prevlade kapitalističnih interesov, v obdobju, kjer je »denar sveta vladar« in »mir« pojem, katerega pomen bodo naši vnuki iskali v slovarju. Za minimiziranje stroškov in ustvarjanje kapitala mogočna svetovna podjetja iščejo najrazličnejše načine pogajanj za doseganje svojih ciljev. Ko govorimo o Nemčiji, govorimo o državi, ki ima glavno vlogo pri obvladovanju dolžniške krize v območju uporabe evra. Po koncu druge svetovne vojne se je Nemčija industrializirala in uspela postati sinonim za kakovost proizvodnje in kakovost delovne sile. Struktura BDP-ja je usmerjena povsem v drugačno smer, kot je bila v prejšnjih treh desetletjih usmerjena struktura Kitajske, kljub temu pa obe gospodarski sili predstavljata sam vrh svetovnega gospodarstva. V magistrskem delu bomo tako obravnavali poslovna pogajanja s Kitajsko, na drugi strani pa prikazovali pogajanja z Nemčijo. Kitajsko in Nemčijo smo izbrali zaradi raznolikosti kulture, mentalitete, ekonomske rasti, srečevanja s posledicami poslovanja, zaradi raznolikosti gospodarskega modela, kitajskega prevzema nemškega miselnega vzorca po nastanku krize avgusta 2015 in soočanjem s posledicami na nemško kot kitajsko ekonomijo, ki jo je doprinesla trgovinska vojna med Kitajsko in ZDA, z začetkom marca 2018.
Keywords: medkulturna pogajanja, Kitajska, Nemčija, kultura, komunikacija, ekonomska rast, trgovinska vojna  
Published: 07.04.2020; Views: 459; Downloads: 79
.pdf Full text (1,15 MB)

2.
Značilnosti in posebnosti poslovnih pogajanj na območju držav nekdanje Jugoslavije
Matevž Fak, 2018, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali dejavnike poslovnih pogajanj med partnerji iz Slovenije v odnosu s partnerji iz držav razpadle Jugoslavije. Opisani so dejavniki in karakteristike poslovnih pogajanj v splošnem pomenu, kot tudi vpliv dejavnikov kulture, ki se odražajo v sklopu mednarodnih poslovnih odnosov in pogajanj. Kulturna dejstva so temelj, na katerem slonijo poslovni odnosi, kadar se v procesu srečujejo poslovni partnerji iz različnih držav, kar pomeni, da moramo biti pozorni na razlike v komunikacijskem procesu, spoštovanju tuje kulture in njihovih navad, ponekod celo religije. Razlike med našimi in tujimi dejavniki kulture, oz. vsaj poznavanje in spoštovanje le-teh, so ključ za graditev in ohranjanje dolgoročnih poslovnih odnosov. Razlike so pravzaprav prisotne povsod, ne le na globalni ravni poslovanja, najdemo jih že tudi na lokalni ravni, saj so si podjetja, njihove usmeritve in cilji, drugačni. Potrebno se je prilagoditi drugim, če želimo doseči nekaj, kar nam predstavlja korist. Soočanje in osvajanje medkulturnih razlik nam pomaga pri razumevanju medkulturnih dimenzij, pri čemer se je potrebno zavedati, da se bomo tega učili skozi celotno življenje. Kultura je namreč širok spekter pojmov, družbenih norm in vrednot, da bi jih lahko popolnoma prevzeli in se z njimi popolnoma poistovetili. V magistrskem delu so zaradi tega razloga predstavljeni le določeni dejavniki in definicije. Teoretični del ob definicijah in opredelitvah poslovnih pogajanj in mednarodnih pogajanj vsebuje še predstavitev držav nekdanje Jugoslavije, v raziskovalnem delu pa smo povzeli še dejanske izkušnje respondentov poglobljenega intervjuja, ter pridobili pomembne informacije in smernice, ki bodo koristno predstavljene za druge poslovneže, ki že aktivno sodelujejo ali pa imajo namen v prihodnosti sodelovati s poslovnimi partnerji v raziskovani regiji. V sklepnem delu so povzete glavne ugotovitve, in sicer lahko zapišemo, da je za uspešna poslovna pogajanja z državami, ki so nekoč sestavljale mogočno Jugoslavijo, potrebno poznavanje oz. bolje rečeno spoštovanje njihove religije, ki je ponekod zelo izrazita, dejavnik, ki pa zagotavlja pristne in dolgoročne odnose z njimi, pa je faktor človečnosti. Odnosi namreč temeljijo na poznavanju ljudi na osebni in poslovni ravni, ki ju je potrebno usklajeno vzdrževati (tudi v času, kadar nismo v proaktivnem sodelovanju s partnerjem, je potrebno ohranjanje odnosa v obliki osebnega stika in poslovnih daril). Prav tako smo ugotovili tudi, da se način pogajanj iz držav nekdanje Jugoslavije ne razlikuje več močno od evropskega, saj aktivno stremijo evropskim standardom.
Keywords: poslovna pogajanja, medkulturna pogajanja, kultura, Jugoslavija
Published: 04.07.2018; Views: 418; Downloads: 79
.pdf Full text (1020,56 KB)

3.
Vpliv kulture na proces medkulturnih pogajanj
Sonja Lampreht, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se zaradi vedno večjega trženja in prisotnosti pogajanja na mednarodnem trgu čedalje bolj pogosto srečujejo s posamezniki iz različnih kultur. Z naraščanjem medkulturnih stikov se povečuje tudi število in pomembnost medkulturnih pogajanj. Tako je pogajalec danes izpostavljen vedno večji kulturni raznolikosti. Zato je za medkulturnega pogajalca danes toliko večjega pomena poznavanje različnih kultur, s katerimi se lahko sreča v medkulturnih pogajanjih. V diplomskem delu želimo prikazati, kakšen pomen ima kultura v medkulturnih pogajanjih, ki predstavljajo za pogajalce mnogo večji izziv kot pogajanja na monokulturnem nivoju, saj pogajalski strani ne delita istih vrednot, norm, občutij in vedenja ter načinov mišljenja. Predstavili smo opredelitev kulture, njene sestavine in značilnosti ter različne pristope pri preučevanju kulture, medkulturna poslovna pogajanja, proces pogajanj, različne pogajalske strategije in taktike, ter prikazali različne pogajalske sloge in navedli, na kaj naj bi bili pogajalci, ki se pogajajo s predstavniki drugih pogajalskih slogov, pozorni.
Keywords: kultura, pristopi k preučevanju kulture, medkulturna poslovna pogajanja, pogajalske strategije, pogajalske taktike, pogajalski slogi.
Published: 08.08.2016; Views: 1069; Downloads: 122
.pdf Full text (415,51 KB)

4.
VPLIV KULTURE NA USPEŠNOST POSLOVNIH POGAJANJ V BRAZILIJI
Sara Mravlje, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo govori o vplivu kulture na poslovna pogajanja v Braziliji. Podrobno se opredeli več dejavnikov, ki vplivajo na pogajanja, razlike med pogajanji v Braziliji in v Sloveniji. Na kaj moramo biti pozorni ob pogajanjih z brazilci in čemu se moramo izogniti. Oprededelimo sestavine in dimenzije kulture in pogajanj, ter sinergijo le-teh.
Keywords: poslovna pogajanja, medkulturna pogajanja, Brazilija, Slovenija, komunikacija, kultura, medkulturne razlike
Published: 11.01.2016; Views: 733; Downloads: 203
.pdf Full text (941,25 KB)

5.
POSLOVNA POGAJANJA S KOREJSKIMI DOBAVITELJI
Liljana Hauc, 2013, master's thesis

Abstract: Pogajanja danes srečamo na vsakem koraku, bodisi v zasebnem življenju, bodisi tudi v poslovnem svetu. Vstop v EU, globalizacija in želja po rasti in vključevanju podjetij na mednarodni trg je povzročila, da so podjetja pričela poslovno sodelovati tudi s tujimi poslovnimi partnerji, kar je posledično privedlo do izrednega napredka na področju pogajalskih tehnik in taktik. Ne glede na to, ali se podjetja pogajajo s slovenskimi partnerji ali poslovno sodelujejo s tujimi, je pomembno le nekaj. Pogajanja moramo znati dobro načrtovati, izuriti moramo naše pogajalske tehnike in se znati prilagoditi različnim vrstam pogajalcev. Poslovanje podjetij je odvisno predvsem od uspešnosti na poslovnih pogajanjih, saj prav pogajanja predstavljajo eno izmed najpomembnejših znanj v globalnem poslovnem svetu. Podjetja, ki sodelujejo s tujimi partnerji se morajo zavedati kulturne razsežnosti in svojo pozornost nameniti pripravam na medkulturna pogajanja, torej na pogajanja s poslovnimi partnerji, ki izhajajo iz drugačnega okolja in ki so prevzeli druge navade, kulturo in običaje.
Keywords: medkulturna pogajanja, Južna Koreja, pogajalske tehnike, Slovenija, kulturne razlike
Published: 18.10.2013; Views: 1067; Downloads: 124
.pdf Full text (1,06 MB)

6.
7.
8.
9.
10.
Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica