| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv digitalnih medijev na predšolske otroke - tveganje in priložnosti v času digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Tina Krampl, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja uporabo digitalnih »novih« medijev pri predšolskih otrocih in kakšni so vplivi na otroke. Prav tako je opredeljena tema, koliko se starši sami spoznajo na tematiko vpliva digitalnih medijev na njihove otroke in kako sami omogočajo, vplivajo in udejanjajo metode povezane z uporabo digitalnih medijev. Prikazali smo, kakšnim tveganjem in nevarnostim so otroci izpostavljeni in kakšni so ukrepi za odgovorno uporabo digitalnih medijev v sedanji dobi. V prvem delu smo s pomočjo spletnih virov ter literature predstavili osnovne pojme, ki se pojavljajo ob tej tematiki. Podrobneje smo opisali katere nevarnosti se najpogosteje pojavljajo ter kako jih prepoznamo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali kolikšna je dejanska raba novih digitalnih medijev pri otrocih, v kolikšni meri so jim izpostavljeni in kakšna je osveščenost staršev o nevernostih in tveganjih. Na podlagi raziskave in študija virov navajamo ukrepe za varnejšo uporabo, odgovorno rabo in nadzor uporabe pri otrocih, ki so namenjeni staršem, saj starši skoraj v celotni meri omogočajo otrokom rabo novih digitalnih medijev in tako tudi nosijo odgovornost.
Keywords: diplomske naloge, predšolski otroci, digitalni mediji, medijska vzgoja, medijska pismenost, vplivi uporabe digitalnih medijev, medijska etika
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1220; Downloads: 227
.pdf Full text (1,44 MB)

2.
VZGOJA ZA MEDIJE NA RAZREDNI STOPNJI
Nikita Niki Vrbnjak, 2015, master's thesis

Abstract: Vzgoja za medije je področje, ki je v današnjem času, ko živimo v medijski družbi, izredno pomembno. Pri tem gre za vzgajanje in učenje za delo z mediji, ki nam bodo koristili pri izobraževanju in pomagali pri določenih opravilih. Mediji so sporočila, ki potujejo od oddajnika k prejemniku. Prenašajo torej določene vsebine od ustvarjalcev oziroma avtorjev sporočil do bralcev, poslušalcev ali gledalcev (Potočkar in Tavčar Krajnc, 2011). V mnogih državah imajo po osnovnih šolah Vzgojo za medije za obvezni predmet, v Sloveniji pa se pojavlja kot interesna dejavnost, od leta 1997 pa tudi kot izbirni predmet (Dragan, 1998). Vzgoja za medije je za današnjo mladino izrednega pomena, saj predvsem novejša tehnologija prinaša tako pozitivne kot tudi negativne vplive. Prav je, da mladi po novejših medijih posegajo, vendar jih moramo naučiti pravilne uporabe le-teh. Glede na to, da mladina hitro sprejema novosti na tem področju, z ustrezno medijsko vzgojo ne bi smelo biti večjih težav. Zato sem v magistrskem delu raziskala, kakšen vpliv ima na otrokovo pravilno uporabo medijev medijsko spodbudno družinsko okolje, medijsko nespodbudno družinsko okolje, šolsko okolje ter v kolikšni meri so učenci 4. razreda (kjer sem raziskavo tudi izvajala) seznanjeni z varno uporabo spleta.
Keywords: mediji, vzgoja za medije, medijska družba, informacijska tehnologija, množično komuniciranje
Published in DKUM: 27.10.2015; Views: 2116; Downloads: 367
.pdf Full text (1,92 MB)

3.
MEDIJI V ŽIVLJENJU OTROK
Tina Pušnik Breznik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Mediji v življenju otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Znotraj tega smo v teoretičnem delu opisali, kako različni mediji ob prekomerni in nekontrolirani uporabi slabo vplivajo na otroke. Zanimala nas je prisotnost medijev v življenju otrok, koliko časa otroci namenijo medijem, kakšen dostop imajo do njih in kako mediji na njih vplivajo. To smo v empiričnem delu tudi raziskali. Mediji so prisotni povsod in se jim ne moremo izogniti. Otroci so zato brez nadzora vse prevečkrat izpostavljeni medijskim vsebinam, ki zanje niso primerne. Na žalost pa premalo časa namenimo medijski vzgoji in otrokom omogočimo spremljanje neprimernih vsebin. Vzamemo si premalo časa za pogovor o tem, kar otroci vidijo in slišijo v medijih. Odrasli imamo možnost, da z usmerjanjem omogočimo otrokom spremljanje pozitivnih in poučnih vsebin. V empiričnem delu diplomske naloge smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. V raziskovalni vzorec smo zajeli starše otrok drugega starostnega obdobja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Analiza rezultatov je pokazala, da se starši zavedajo negativnega vpliva, ki ga lahko imajo mediji na otroke. Ugotovili smo, da se starši zavedajo, da vse vsebine niso primerne za otroke. Pri uporabi medijev postavljajo otrokom pravila in se o medijskih vsebinah pogovarjajo z otroci. Rezultati so potrdili strinjanje o tem, da mediji otrokom ne dajejo prave predstave o realnosti in da so otroci preveč izpostavljeni medijem, ki so lahko zavajajoči.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolski otroci, drugo starostno obdobje, mediji, medijska vzgoja, nasilje v medijih, množični mediji, vpliv medijev na otroke, zdravje otrok, oglaševanje, socializacija, zasvojenost, samopodoba.
Published in DKUM: 28.11.2012; Views: 4806; Downloads: 1502
.pdf Full text (798,39 KB)

4.
OTROCI IN MEDIJI
Martina Jelšek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so v teoretičnem delu predstavljeni mediji in njihov vpliv na otroke. Nadalje je definirana medijska pismenost kot zmožnost dostopa in proizvodnje sporočil v najrazličnejših oblikah ter medijska vzgoja, katere glavna naloga je, da se otroci medijsko opismenijo in razvijajo svoj odnos do medijev. Sledi pregled vsebin vzgoje za medije v osnovnošolskih učnih načrtih. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o pogostosti, količini in kakovosti uporabe ter priljubljenosti različnih medijev, tako v učenčevem domačem kot šolskem okolju. Raziskava je bila izvedena v tretjem in petem razredu osnovne šole in nam je dala vpogled v odnose med otroci in mediji ter v obstoječe razlike med učenci različnega spola in starosti. Ugotavljamo, da učenci vsakodnevno uporabljajo medije v domačem okolju in bi si želeli več uporabe medijev pri pouku. Učenci so med mediji (televizija, internet, radio, tisk) za najpomembnejšega izbrali internet.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: otroci, mediji, množična kultura, medijska pismenost, medijska vzgoja, elementarna stopnja
Published in DKUM: 18.02.2011; Views: 3831; Downloads: 567
.pdf Full text (580,62 KB)

5.
Search done in 3.95 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica