| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporabnost virtualne, obogatene in mešane resničnosti v gradbeništvu : magistrsko delo
Nika Pokeržnik, 2024, master's thesis

Abstract: V zaključnem delu smo se osredotočili na uporabo naprednih tehnologij v gradbeništvu in pripadajočih strokah ter pregledali ugotovitve, analize in zaključke, pridobljene med raziskavo. Skozi celotno nalogo podrobno obravnavamo različne vidike uporabe naprednih tehnologij, kot so virtualna (VR), obogatena (AR) in mešana resničnost (MR), ter pripadajočih naprav in njihov potencial za optimizacijo procesov v gradbeništvu. Najprej bomo predstavili teoretični okvir in pregledali relevantno literaturo o uporabi naprednih tehnologij v gradbeništvu, potem pa se bomo posvetili še praktičnemu primeru, ki je omejen na eno stanovanje v večstanovanjskem objektu in pri katerem bomo opisali uporabo VR, AR in MR. Nato bomo s pomočjo analize ankete predstavili uporabniško izkušnjo posamezne tehnologije in pripadajoče naprave, kjer smo ugotovili, da se je v analiziranem vzorcu predstavnikov gradbene panoge kot najbolj uporabna izkazala mešana resničnost in naprava Trimble XR10 s Hololens 2.
Keywords: gradbeništvo, mešana resničnost, virtualna resničnost, razširjena resničnost, BIM
Published in DKUM: 17.06.2024; Views: 236; Downloads: 70
.pdf Full text (5,13 MB)

2.
Vpliv mešane resničnosti na poslovanje podjetja
Nastja Demirovič, 2023, master's thesis

Abstract: Mešana resničnost je tehnologija, ki združuje fizični in digitalni svet ter ustvarja novo resničnost. Mešana resničnost se vse bolj uporablja v poslovnem svetu in pomembno vpliva na uspešnost poslovanja. Podjetjem omogoča ustvarjanje poglobljenih izkušenj, ki pritegnejo stranke in zaposlene na načine, ki prej niso bili mogoči. Ena od ključnih prednosti je, da izboljša uporabniško izkušnjo. Podjetja strankam lahko zagotavljajo poglobljeno in interaktivno izkušnjo, ki jim omogoča ogled in interakcijo z izdelki ali storitvami na bolj privlačen način. To lahko vodi do povečanega zadovoljstva strank in zvestobe blagovni znamki. Poleg izboljšanja uporabniške izkušnje pomembno vpliva tudi na uspešnost zaposlenih. Z uporabo mešane resničnosti za usposabljanje in razvoj se lahko zaposleni naučijo novih veščin in procesov v poglobljenem in interaktivnem okolju. To vodi do višjih stopenj zadrževanja in izboljšane učinkovitosti. Poleg tega lahko izboljša sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ekipam omogoča, da delajo skupaj v virtualnem okolju, ne glede na njihovo fizično lokacijo. To omogoča večjo prilagodljivost in produktivnost, saj lahko ekipe sodelujejo učinkoviteje in uspešneje. Mešana resničnost je zelo primerna za poslovne procese, ki zahtevajo kombinacijo fizičnih in digitalnih interakcij, kot so oblikovanje izdelkov, prodaja in trženje, usposabljanje in izobraževanje ter sodelovanje na daljavo. Na splošno ima uporaba mešane resničnosti pozitiven vpliv na poslovno uspešnost. Izboljšuje uporabniško izkušnjo, povečuje učinkovitost zaposlenih ter omogoča boljše sodelovanje in komunikacijo znotraj organizacij. Ker se še naprej razvija in postaja bolj dostopna, je verjetno, da bo njen vpliv na poslovno uspešnost le še naraščal.
Keywords: Umetna inteligenca, razširjena resničnost, računalništvo v oblaku, upravljanje odnosov s strankami, načrtovanje virov podjetja, internet stvari, ključni kazalnik uspešnosti, mešana resničnost, virtualna resničnost
Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 479; Downloads: 51
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
Ohranjanje kulturne dediščine s pomočjo navidezne in obogatene resničnosti : zaključno delo
Marko Plankelj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kulturna dediščina izginja zaradi različnih dejavnikov in pri njenem ohranjanju si v zadnjih letih vse pogosteje pomagamo s sodobnimi tehnologijami, ki omogočajo njeno digitalizacijo. Kot primer dobre prakse predstavimo uporabo navidezne in obogatene resničnosti. Vedno pogosteje se uporablja tudi mešana resničnost, ki združuje virtualne objekte in resnično okolje. Za praktični del diplomskega dela smo uporabili Microsoft HoloLens in v igralnem pogonu Unity ustvarili aplikacijo, ki omogoča interakcijo s šestimi artefakti iz časov Rimljanov. Skozi uporabo aplikacije lahko uporabnik spozna priložnosti, ki jih ponujata Microsoft HoloLens in mešana resničnost, med drugim tudi pri ohranjanju kulturne dediščine.
Keywords: Kulturna dediščina, mešana resničnost, obogatena resničnost, navidezna resničnost, Microsoft HoloLens
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 1339; Downloads: 162
.pdf Full text (1,66 MB)

4.
Združevanje igrifikacije in mešane resničnosti v sodobnem oglaševanju : magistrsko delo
Monika Zorko, 2020, master's thesis

Abstract: Učinkovito oglaševanje je zaradi velike količine konkurenčnih oglasov postalo težka naloga. Pri tej nalogi nam lahko pomaga sodobna tehnologija. V magistrski nalogi raziskujemo neizkoriščen potencial, ki ga prinaša oglaševanje s pomočjo kombinacije igrifikacije in mešane resničnosti. S tem namenom smo izdelali prototip aplikacije ter iz njega ustvarili predstavitvene videoposnetke. Rezultate smo pridobili s pomočjo vprašalnika o vplivu aplikacije ter dveh standardiziranih vprašalnikov o uporabnosti in uporabniški izkušnji. Ugotovimo da oglas, ki vsebuje mešano resničnost in igrifikacijo nekoliko izstopa od ostalega načina oglaševanja. Prav tako lahko takšen oglas dvigne stopnjo namena nakupa izdelka. Ugotovili smo tudi, da povezava med starostjo uporabnika in razumevanjem aplikacije ne obstaja. Za nadaljnje raziskovalce predlagamo raziskave, v katerih se primerja tradicionalno oglaševanje s predstavljenim načinom oglaševanja.
Keywords: igrifikacija, mešana resničnost, oglaševanje
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 921; Downloads: 141
.pdf Full text (3,04 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica