SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MATEMATIČNI PROBLEMI V KNJIGI SKRIVNOSTNI PRIMER ALI KDO JE UMORIL PSA
Tanja Sekalo, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Z uvedbo devetletnega šolskega sistema se je tudi pri pouku matematike v osnovni šoli marsikaj spremenilo. Naloga učiteljev ni več le podajanje informacij, temveč usposobiti učenca, da si bo znal informacije poiskati sam ter jih nato uporabiti za uspešno reševanje problemov. Reševanje problemov je spretnost, ki jo, kot vsako drugo, usvojimo s posnemanjem in vajo. Zato pa potrebujemo dobre probleme. Poznati je potrebno pojme, kot npr. reševanje problemov, reševanje problemov kot oblika učenja, kako najti dobre matematične probleme ter kako jih rešujemo. Knjiga Marka Haddona Skrivnostni primer ali kdo je umoril psa vsebuje veliko matematičnih problemov, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju matematike. Aspergerjev sindrom je razvojna motnja, zaradi katere je glavni junak Christopher matematični genij. Diplomska naloga je lahko pomoč učiteljem, ki so pripravljeni vložiti malo več časa v pripravo na pouk matematike ter med drugim tudi z vključevanjem otroške literature v pouk matematike in z reševanjem matematičnih problemov narediti učne ure zanimivejše, znanje pa trajnejše in uporabnejše.
Keywords: matematika, matematični problemi, avtizem, Aspergerjev sindrom
Published: 09.03.2009; Views: 4534; Downloads: 537
.pdf Full text (922,95 KB)

2.
Risanje skic pri reševanju matematičnih problemov
Rahela Nidorfer, 2017, master's thesis

Abstract: Reševanje matematičnih problemov je eden izmed pomembnejših ciljev v učnem načrtu. Le te lahko rešujemo s pomočjo različnih strategij. Ena izmed teh je tudi uporaba skice, ki jo v številnih literaturah omenjajo kot eno izmed pomembnejših strategij. V teoretičnem delu smo tako izpostavili nekaj avtorjev, tujih in domačih, ki skico predstavljajo kot pomembno strategijo ali kot ključen element pri reševanju matematičnih problemov. Pomemben poudarek smo dali tudi konkretni uporabi vpeljave skice ter kako naučiti učence uporabe vizualnih reprezentacij in kakšne vrste le-teh poznamo. V empiričnem delu magistrske naloge smo s pomočjo preizkusa znanja želeli ugotoviti, kako spretni so učenci v 6. razredu osnovne šole pri reševanju problemov s pomočjo ene izmed strategij, tj. risanja skice. Zanimalo nas je tudi, kako uporabne so njihove skice, ali označijo ob skici ustrezne pomembne informacije, kakšno vrsto reprezentacije so uporabili in ali jih njihova skica pripelje do pravilnega rezultata. Vključenih je bilo 132 učencev iz treh slovenskih osnovnih šol. Podatke smo obdelali s pomočjo kvalitativnih in kvantitavnih metod pedagoškega raziskovanja. Rezultati raziskave so pokazali pomembno povezavo pri skicah, ki so vsebovale pomembne informacije in so bile uporabne, ter končnim rezultatom. Le-ta je bil v višji meri napačen pri nalogah, kjer ni bilo skice, ali kjer le-te niso bile uporabne in niso vsebovale pomembnih informacij. Pokazalo se je, da so imeli učenci pri prvi nalogi, ki je bila veliko lažja, manj težav z uporabo skice, kakor pri drugi in tretji nalogi. Tako so pri prvi nalogi v veliki večini skice uporabne in vsebujejo pomembne informacije, pri drugi in tretji nalogi pa je delež takšnih precej nižji. Glede vrste reprezentacij pri risanju skice pa so naši rezultati pokazali, da so prevladovale konkretne reprezentacije, sledila je uporaba delno konkretnih reprezentacij, v najmanjši meri pa so učenci uporabljali simbolne reprezentacije.
Keywords: matematika, matematični problemi, strategije reševanja, skica, reprezentacije, osnovnošolci
Published: 19.07.2017; Views: 422; Downloads: 68
.pdf Full text (1,83 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica