| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Oblikovanje matematičnih besedilnih nalog učencev 3. razreda na podlagi fotografij
Simona Kolman, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena pojma problemska situacija in matematični problem skupaj z značilnostmi. Opisan je pomen vključevanja matematičnih problemov v pouk. Nato so dodani cilji iz učnega načrta, ki se navezujejo na matematične probleme. Sledita opis vključevanja dejavnosti oblikovanja besedilnih nalog v pouk matematike in predstavitev izhodišč, na podlagi katerih lahko učenci sami oblikujejo besedilne naloge. Poudarjeno je oblikovanje besedilnih nalog na podlagi fotografij. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testa, ki so ga reševali tretješolci. Njihova naloga je bila, da so si med dvanajstimi ponujenimi fotografijami izbrali dve in na podlagi vsake izbrane fotografije zapisali po eno besedilno nalogo in njeno rešitev. Rezultati raziskave so pokazali, da so učenci v tretjem razredu sposobni samostojno oblikovati matematično besedilno nalogo, vendar niso bile vse zapisane besedilne naloge rešljive. Prav tako niso vsi pravilno rešili svojih nalog. Učenci so v besedilnih nalogah največkrat uporabili računski operaciji seštevanja in odštevanja ter opisali nerealistične življenjske situacije.
Keywords: matematika, problemska situacija, matematični problem, besedilne naloge, oblikovanje besedilnih nalog
Published: 27.10.2017; Views: 640; Downloads: 100
.pdf Full text (1,67 MB)

2.
Uspešnost šestošolcev pri zapisovanju besedilne naloge na osnovi enačbe deljenja
David Vrbančič, 2018, master's thesis

Abstract: Ena izmed oblik integracije jezika in matematike so besedilne naloge, ki predstavljajo pomemben del matematičnih vsebin v šoli, saj abstraktno matematiko postavljajo v življenjski kontekst. V večini primerov je učitelj tisti, ki oblikuje besedilno nalogo, učenci pa jo morajo rešiti, tako da jo spremenijo v matematični simbolni zapis. V magistrski nalogi smo vloge zamenjali, tako da so morali učenci zapisati življenjsko besedilno nalogo na osnovi podane enačbe deljenja . S pomočjo preizkusa znanja smo želeli proučiti uspešnost učencev pri tej dejavnosti in pridobiti vpogled v pojmovno razumevanje enačbe z deljenjem. Zanimala nas je ustreznost, kontekstualiziranost in tema zapisane besedilne nalog glede na spol učencev. Raziskava je temeljila na vzorcu 651 učencev 6. razreda slovenskih osnovnih šol. Podatki so bili obdelani s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da se šestošolci v tej obrnjeni metodi ne znajdejo najbolje, saj je le malo več kot polovica ustrezno zapisala besedilno nalogo, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Med neustreznimi nalogami sta prevladovala nesmiselni zapis in uporaba napačne računske operacije odštevanja. Precej boljše rezultate smo dobili pri kriteriju kontekstualiziranosti, saj je več kot 70 % učencev podalo nalogo z življenjskim kontekstom, pri čemer so bile deklice statistično uspešnejše. Rezultati kažejo tudi, da so najpogostejše teme zapisanih besedilnih nalog: sladkarije, sadje in zelenjava, matematični izrazi in ljudje, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Če pogledamo celostno, ugotovimo, da so bile naloge, ki so jih oblikovali učenci, zelo podobne nalogam iz učnih gradiv, ki jih vsakodnevno srečujejo v šoli.
Keywords: matematika, deljenje, enačba, matematični problem, besedilne naloge, zapisovanje besedilnih nalog.
Published: 20.11.2018; Views: 485; Downloads: 180
.pdf Full text (3,73 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica