| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MARKETINŠKO KOMUNICIRANJE V POLITIKI
Marko Cej, 2010, final seminar paper

Abstract: Moj diplomski seminar obravnava področje marketinga v politiki in v povezavi s tem marketinškega komuniciranja v politiki. Ugotovil sem, da marketing v politiki izhaja iz ekonomskega marketinga in ima z njim veliko skupnega. Ustvariti želi političnega kandidata, ki bi ustrezal širši množici in ga skozi oblike marketinškega komuniciranja predstaviti potencialnim volivcem. Pri ekonomskem marketingu gre za podobno stvar, le da tukaj nastopa izdelek ali storitev, ki je narejena prav za določen segment potrošnikov in se predstavlja skozi enake kanale komuniciranja, kot v prejšnjem primeru. Če primerjam objekte oziroma subjekte, ki nastopajo v obeh primerih ugotovim, da lahko izdelek enačim z političnim kandidatom in njegovimi idejami, potrošnik je volivec, politična javnost je trg in dobiček so glasovi na volitvah. Pri obeh pojmih nastopa lojalnost in gradnja imidža. V nadaljevanju predstavljam politično oglaševanje in politično propagando. Enako kot pri produktnem oglaševanju, politično oglaševanje predstavlja izdelek (političnega kandidata) in navaja prednosti in sposobnosti le-tega. Kupci (volivci) se s tem izdelkom (političnim kandidatom in njegovimi idejami) poistovetijo in ga kupijo (volijo), dajo določeno vsoto denarja (na volilnem lističu obkrožijo kandidatovo ime). Politično propagando pa predstavljam kot pojem, ki je skozi zgodovino dobil negativen predznak. Značilen je predvsem za diktatorske in totalitarne režime, kjer je namen propagandne akcije, zavestno manipuliranje in vsiljevanje določenih idej, stališč in načel širši množici. Tako sem, kot primer uporabil prakso Sovjetske zveze z Leninom in kasneje Stalinom na čelu in Goebbelsom iz nacistične Nemčije. Zaključim s temo prvih tajnih volitev pri nas 1990, kjer prikažem pravo plakatno vojno opozicijskega Demosa in nepričakovano visoko priljubljenost »vaškega cirkusanta« Ivana Krambergerja, v tekmi za predsedniški stolček samostojne Slovenije.
Keywords: marketinško komuniciranje, marketinško komuniciranje v politiki, politika, marketing, marketing v politiki, orodja marketinškega komuniciranja, politično oglaševanje, politična propaganda.
Published: 22.12.2010; Views: 1800; Downloads: 271
.pdf Full text (480,96 KB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica