1. Vloga vplivnežev pri nakupnem odločanju o nakupu luksuznih znamk ženskih torbicNina Anastazija Ilić, 2025, master's thesis Abstract: Družbena omrežja so močno preoblikovala načine komuniciranja, deljenja informacij in vplivanja na nakupne odločitve. Platforme, kot so Instagram, TikTok in YouTube, omogočajo uporabnikom ustvarjanje in deljenje vizualno privlačnih in takoj dostopnih vsebin. Te pa niso več samo sredstvo za povezovanje med ljudmi in krajšanje prostega časa, ampak so postale tudi pomembna orodja za blagovne znamke, da se približajo svojim potrošnikom. Družbena omrežja potrošnikom omogočajo dostop do obsežnih informacij, ki vplivajo na vse faze nakupnega procesa, od iskanja informacij do nakupa. Personalizacija vsebin, ki jo omogočajo algoritmi in interakcije v realnem času, pa je ključni element, ki družbena omrežja postavlja v središče sodobnega marketinga. Njihov potencial so prepoznali tudi modni vplivneži, ki so postali ključni akterji med blagovnimi znamkami in potrošniki. Ti imajo pomembno vlogo pri oblikovanju nakupnih odločitev, zlasti pri luksuznih izdelkih, saj z ustvarjanjem vizualno privlačne vsebine in grajenjem odnosa s sledilci vplivajo na njihovo percepcijo in izdelku povečajo zaznano vrednost ter ekskluzivnost. Njihove vsebine pogosto združujejo estetske elemente, kar potrošnikom omogoča, da izdelke vidijo kot del določenega življenjskega sloga, ki ga želijo posnemati. Sinergija med platformami družbenih medijev in vplivneži je ključna za razumevanje dinamike sodobnega nakupnega vedenja, še posebej pri luksuznih modnih izdelkih, kjer družbeni status in osebna identiteta igrata ključno vlogo.
V magistrskem delu s pomočjo literature predstavimo in opredelimo področje družbenih medijev in vplivnežev v povezavi z luksuznimi znamkami ženskih torbic. Iz tega izhaja tudi problem, kjer želimo ugotoviti, kakšno vlogo imajo vplivneži pri nakupnem odločanju glede nakupa luksuzne torbice. S pomočjo raziskave iščemo odgovore za preverjanje hipotez in reševanje zastavljenega problema. Vprašanja smo zastavili na temo družbenih medijev, vplivnežev in luksuznih torbic. Temeljni cilj magistrskega dela je ugotoviti, ali izpostavljenost vplivnežem in sledenje njihovim objavam poveča zanimanje in verjetnost nakupa luksuzne torbice. Keywords: družbena omrežja, marketing vplivnežev, nakupno odločanje, modni vplivneži, luksuzne torbice Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 1
Full text (5,48 MB) |
2. Digitalni marketing kulturno-turistične institucije s poudarkom na podkastih: primer Slovenske filharmonijeTea Gorič, 2024, master's thesis Abstract: Naloga obravnava upadanje števila obiskovalcev koncertov klasične glasbe, kar je problem, s katerim se soočajo simfonični orkestri po vsem svetu, vključno s Slovensko filharmonijo (SF). Problem je še posebej izrazit med mlajšimi generacijami, saj večina obiskovalcev koncertov spada v starejšo starostno skupino. Glavni izziv je, kako privabiti nove segmente obiskovalcev, zlasti mlajše, in obrniti dolgotrajni trend upadanja števila abonentov. Namen je razviti priporočila za povečanje obiskanosti koncertov SF. Naloga vključuje analizo trenutne situacije, iskanje vzrokov za upadanje števila abonentov ter raziskovanje interesov in potreb mladih glede obiska koncertov klasične glasbe. Cilj je identificirati učinkovite marketinške, izobraževalne in programske strategije, zlasti tiste, povezane z digitalnim marketingom in podkasti, ki bi SF omogočile privabljanje mlajšega občinstva. V nalogi smo uporabili različne raziskovalne metode, vključno s kompilacijo literature, deskripcijo, klasifikacijo, analizo podatkov z družbenih omrežij, komparativno analizo pojavnosti na družbenih omrežjih izbranih mednarodnih orkestrov in sintezo teoretičnih spoznanj s praktičnimi ugotovitvami, pri čemer je bila glavna pozornost namenjena analizi digitalnega marketinga SF in vplivu uvedbe podkasta na obiskanost koncertov. Cilj je podati celovit vpogled v trenutno stanje in predlagati izboljšave, ki bi SF pomagale privabiti mlajše obiskovalce in turiste ter povečati obiskanost koncertov. Keywords: kulturni turizem, marketing v kulturi, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbeni mediji, kratki videoposnetki, podkast Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 11
Full text (4,80 MB) |
3. Analiza vsebinskega marketinga znamke legoMatej Šauperl, 2025, master's thesis Abstract: Digitalizacija medijev je močno zaznamovala 21. stoletje, svoje posledice pa je pustila tudi na področju marketinga. Digitalni marketing vključuje številne taktike, kot so SEO (optimizacija za iskalnike), PPC (plačljivo oglaševanje), socialni mediji, e-poštni marketing in analitika. Vsebinski marketing deluje znotraj teh taktik, saj kakovostne vsebine pomagajo izboljšati SEO-rezultate, povečajo angažiranost na družbenih omrežjih, izboljšajo učinkovitost e-poštnih kampanj in ustvarijo bolj privlačne in relevantne oglase. Vsebinski marketing je strategija, ki ustvarja in distribuira dragocene in relevantne vsebine za privabljanje in ohranjanje ciljnega občinstva. Konec 20. in začetek 21. stoletja je digitalna doba prinesla spletne strani, bloge in družbena omrežja z uporabo SEO za boljšo vidnost. Sodobni vsebinski marketing se osredotoča na visokokakovostne, prilagojene in interaktivne vsebine, kot so videi in podcasti, z večjim poudarkom na personalizaciji in ciljanju specifičnih segmentov občinstva. LEGO uporablja vsebinski marketing z ustvarjanjem visokokakovostnih videoposnetkov in animacij, kot so serije LEGO Ninjago in LEGO Friends, ki so namenjene otrokom in družinam. Poleg tega upravlja priljubljene družbene medije in YouTube kanal, kjer deli vsebine, povezane z gradnjo, kreativnostjo in igranjem, s ciljem navdihniti in vključiti oboževalce. Prav tako izdaja revije in vodi tematske dogodke, ki poglabljajo povezanost z blagovno znamko in spodbujajo skupnost oboževalcev Lega. Keywords: marketing, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbena omrežja, oglaševanje, znamka LEGO Published in DKUM: 17.02.2025; Views: 0; Downloads: 44
Full text (1,34 MB) |
4. Enhancing marketing performance through enterprise-initiated customer engagementMarjeta Marolt, Hans Dieter Zimmermann, Andreja Pucihar, 2020, original scientific article Abstract: The exponential speed of technological advancements and the ever-changing needs of customers have changed the way enterprises engage with their customers. However, despite the increasing scholarly interest in the enterprise-initiated perspective of customer engagement (CE) in recent years, it remains unclear what drives enterprises to initiate customer engagement and how enterprise-initiated customer engagement enhances enterprise performance. Thus, the purpose of this study is to develop and evaluate a conceptual model that consists of drivers and outcomes of enterprise-initiated customer engagement. After developing a conceptual model based on previous conceptual approaches to customer engagement, a quantitative survey was undertaken to gather the data from business-to-customer micro, small, and medium-sized enterprises. The data were analyzed using the partial least square path modelling. The findings showed that external pressure and organizational readiness influence enterprise-initiated customer engagement. Enterprise-initiated customer engagement was also found to influence marketing performance. The empirical findings provide insights for managers that explain what drivers may influence enterprise-initiated customer engagement and what benefits they can expect. Overall, this research extends the understanding of the CE domain and provides additional insights for the drivers and outcomes of enterprise-initiated CE. Keywords: customer engagement, enterprise perspective, marketing performance, drivers Published in DKUM: 30.01.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (1,16 MB) This document has many files! More... |
5. Analysing the relationship between hotelsʹ internal marketing and employee engagement dimensionsKristina Črnjar, Jasmina Dlačić, Borut Milfelner, 2020, original scientific article Abstract: Purpose – In the hotel industry, as in all services, the goal is to have satisfied employees who are engaged in their job. From a marketing perspective, one of the possible ways companies can achieve that is by adopting internal marketing practices. Hence, the purpose of this paper is to research the relationship between internal marketing and different dimensions of employee engagement (emotional, cognitive and physical) in the hotel industry.
Design/Methodology/Approach – The data was collected through a paper-and-pencil questionnaire on a sample of 573 hotel employees in Croatia. Adapted scales from previous research were used for measuring research constructs using the back-translation technique. Conceptual model and hypotheses were tested with covariance based structural equation modelling.
Findings and implications – The results show that internal marketing had a positive and statistically significant impact on emotional and cognitive engagement. Cognitive engagement, in turn, had a positive impact on emotional and physical engagement, while emotional engagement had a positive impact on physical engagement.
Limitations – The use of self-evaluations could potentially cause social desirability bias. The study is limited only to Croatian hotels, which might vary from hotel industries in other parts of the world.
Originality – This paper contributes to the development of internal marketing, as it identifies the relationship between internal marketing and different forms of employee engagement. Employee engagement is approached multidimensionally as consisting of emotional, cognitive and physical engagement. By distinguishing different engagement dimensions, the paper contributes to the theory of personal engagement with testing employee engagement concept in the hotel industry. Keywords: internal marketing, employee engagement, hotel industry, hotels, Croatia Published in DKUM: 16.01.2025; Views: 0; Downloads: 12
Full text (945,22 KB) This document has many files! More... |
6. Vplivnostni marketing in njegov vpliv na vedenje potrošnikaDaša Kompan, 2024, master's thesis Abstract: Razvoj tehnologije in internetnih tehnologij je prispeval k pogostejši uporabi družbenih omrežij, ki so postala pomemben del našega vsakdanjega življenja. Družbena omrežja omogočajo ohranjanje stikov z geografsko oddaljenimi prijatelji, spremljanje življenj bližnjih in hiter dostop do informacij, vendar pa lahko njihova prepogosta uporaba negativno vpliva na naše zaznavanje realnosti zaradi socialnih primerjav. V raziskavi smo analizirali razloge za spremljanje vplivnežev na družbenih omrežjih, najpogostejše vrste vsebin in področja, ki zanimajo uporabnike, ter različne vplive, ki jih imajo objavljene vsebine na uporabnike. Ugotovili smo, da uporabniki spremljajo vplivneže predvsem zaradi zanimive vsebine, zabave, sprostitve ter inspiracije. Poleg tega so vplivneži pogosto vir informacij in izkušenj, še posebej pri načrtovanju potovanj. S pregledom že obstoječih raziskav smo ugotovili, da uporabniki pogosto uporabljajo družbena omrežja za iskanje novih blagovnih znamk ter za pridobitev kod, ki jim prinašajo dodaten popust pri nakupu. V naši raziskavi smo ugotovili, da so videoposnetki in zgodbe formata, ki najbolj pritegne pozornost uporabnikov, v nasprotju s tem pa so slike manj učinkovite pri vzbujanju pozornosti. Ugotovljeni so bili mešani vplivi objavljenih vsebin na potrošnike. Nekateri uporabniki so zaznali pozitiven vpliv (35 odstotkov), drugi negativen (19 odstotkov), večina pa jih meni, da objavljene vsebine na njih nimajo vpliva (55 odstotkov). Raziskava je pokazala, da lahko vsebine vplivajo na povezovanje, dajo dobre nasvete in ideje, vendar pa lahko tudi negativno vplivajo na samopodobo in samospoštovanje. Keywords: vplivnostni marketing, vplivneži, internet, družbena omrežja Published in DKUM: 15.01.2025; Views: 0; Downloads: 49
Full text (748,89 KB) |
7. Vpliv internega marketinga na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in pohvale na delovnem mestu v slovenskih podjetjihAna Repnik, 2024, master's thesis Abstract: Interni marketing postaja eden izmed ključnih marketinških strategij podjetij. Podjetja z vlaganjem v svoje zaposlene na način, da usposabljajo in razvijajo njihove spretnosti ter sposobnosti, vplivajo na to, da so njihovi zaposleni motivirani za dobro opravljanje svojega dela. Tako torej interni marketing obravnava svoje zaposlene kot interne odjemalce, s katerimi poskuša podjetje vzpostaviti proces menjave in na ta način vplivati na zadovoljstvo svojih zaposlenih. V preteklosti in še danes raziskovalci dajejo vse večji poudarek prav tako na delovno izgorelost zaposlenih, ki se med njimi vse bolj pojavlja, zaradi prevelikega stresa ter delovnih obremenitev na delovnem mestu. V zvezi s tem sta povezani tudi delovna zavzetost zaposlenih in pohvale na delovnem mestu, ki na drugi strani pozitivno vplivajo na produktivnost ter pozitivne odnose.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili interni marketing, zapisali razsežnosti oz. dimenzije internega marketinga in vpliv internega marketinga na kakovost storitev. Poleg tega smo opredelili delovno izgorelost zaposlenih, proučili dejavnike, ki vplivajo na delovno izgorelost, simptome in posledice delovne izgorelosti ter preprečevanje in odpravljanje delovne izgorelosti. Prav tako smo opredelili delovno zavzetost zaposlenih, zapisali posledice in razsežnosti delovne zavzetosti zaposlenih, dejavnike, ki vplivajo na delovno zavzetost zaposlenih ter proučili krepitev delovne zavzetosti zaposlenih. Kot zadnje smo še opredelili pohvale na delovnem mestu in proučili izražanje pohval na delovnem mestu.
V empiričnem delu smo raziskovali, ali so zaposleni v Slovenskih podjetjih delovno izgoreli in delovno zavzeti. Poleg tega smo raziskovali, ali interni marketing vpliva na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in na pohvale na delovnem mestu. Vse pridobljene podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil objavljen na socialnem omrežju Facebook, poleg tega pa smo spletni naslov anketnega vprašalnika poslali naključno izbranim anketirancem.
Rezultati kažejo, da zaposleni v slovenskih podjetjih niso delovno izgoreli. Poleg tega smo ugotovili, da so zaposleni v slovenskih podjetjih delovno zavzeti, saj smo zastavljeno hipotezo delno potrdili. Ugotavljamo še, da interni marketing delno vpliva na delovno izgorelost zaposlenih, delovno zavzetost zaposlenih in na pohvale na delovnem mestu, saj smo vse tri hipoteze delno potrdili. Keywords: interni marketing, delovna izgorelost zaposlenih, delovna zavzetost zaposlenih, pohvale na delovnem mestu Published in DKUM: 05.12.2024; Views: 1; Downloads: 33
Full text (2,88 MB) |
8. Delo otrok v sodobni družbi : magistrsko deloNuša Šaloven, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava tematiko dela otrok, ki navkljub večletnem trudu s strani mednarodnih organizacij, ostaja pereč problem, tovrstno problematiko pa lahko opazimo tudi v Republiki Sloveniji. V okviru predmetnega dela preverimo, na kakšen način je delo otrok urejeno v okviru različnih mednarodnih organizacij, med katerimi s svojim normativnim urejanjem izstopa Mednarodna organizacija dela. Velik vpliv na tem področju imajo tudi Organizacija združenih narodov, Svet Evrope ter Evropska unija, v okviru katerih delujejo različni nadzorni organi, ki skrbijo, da vse države, ki so zavezane k spoštovanjem njihovih aktov, te uresničujejo tudi v praksi.
V Sloveniji normativni vidik dela otrok ureja ZDR-1, posamezna področja pa so podrobneje opredeljena v podzakonskih aktih. Veljavna zakonodaja določa, da je sklenitev delovnega razmerja in opravljanje dela prepovedano pred dopolnjenim 15 letom, vendar ta dopušča določene izjeme.
Nacionalna zakonodaja, skladno z normativnimi akti mednarodnih organizacij, določa omejitve in stroge pogoje, pod katerimi lahko delo opravljajo otroci. Pri tem razlikuje med položaji, ko otroci opravljajo delo v okviru izjem, ki so določene za opravljanje dela pred dopolnjenim 15 letom in položaji, ko otroci opravljajo delo skladno s pogodbo o zaposlitvi, učno pogodbo, v okviru volonterskega pripravništva ter na podlagi študentske napotnice.
Poleg klasičnih oblik dela otrok magistrsko delo obravnava tudi digitalno delo otrok, ki do sedaj v Sloveniji še ni bilo deležno širše pravne razprave, še manj pa posebne normativne obravnave. Tovrstno delo otrok je po svoji naravi drugačno od večine oblik dela otrok, saj se opravlja predvsem v domačem okolju, zaradi česar velikokrat ni jasno razvidno, da tovrstno udejstvovanje otroka negativno vpliva na njegovo zdravje, počutje, razvoj, moralo ali šolanje.
Digitalno delo otrok je v Sloveniji že bilo zaznano in tudi sankcionirano s strani Inšpektorata Republike Slovenije za delo, vendar zgolj v primeru vsebin oglaševalske narave. Ugotovimo, da je konkretne primere digitalnega dela otrok, ki so mlajši od 15 let, mogoče podrediti abstraktno oblikovanim določbam ZDR-1, ki urejajo izjeme od prepovedi dela otrok, vendar pa aktualna normativna ureditev vsebinsko ni v celoti prilagojena za posebnosti, ki izhajajo iz narave digitalnega dela. Prav tako ne obstajajo ustrezna določila, ki bi varovala otroke, ki so že dopolnili 15 let. Skladno z navedenim se zavzemamo za ustrezno prilagoditev že obstoječega pravnega okvirja. Keywords: delo otrok, otroško delo, izkoriščanje otrok, vplivnostni marketing, družbena omrežja, otroci vplivneži, digitalno delo Published in DKUM: 04.12.2024; Views: 0; Downloads: 37
Full text (1,56 MB) |
9. Analiza in primerjava uporabniške izkušnje z airbnb in booking platformama za kratkoročno oddajo nepremičnin z vidika gostiteljaBarbara Jerković Golob, 2024, master's thesis Abstract: V sodobni dobi digitalizacije se turizem, zlasti pa kratkoročna oddaja nepremičnin hitro razvija, kar za gostitelje po svetu prinaša nove izzive in priložnosti. Ta magistrska naloga se osredotoča na analizo in primerjavo uporabniške izkušnje na dveh priljubljenih platformah za kratkoročno oddajo nepremičnin, AirBnb in Booking.com, z vidika gostiteljev, ki se soočajo s številnimi dejavniki, ki vplivajo na uspešnost njihovega poslovanja.
V uvodnem delu naloge je izpostavljen pomen turizma za gospodarsko rast, saj ta sektor v Sloveniji predstavlja ključno komponento, ki prispeva k višjemu bruto domačemu proizvodu (BDP) in zaposlenosti. Z rastjo ponudbe kratkoročnih najemov se odpirajo nove možnosti in spremembe v obnašanju potrošnikov, ki vplivajo na marketinške strategije ter postopke komunikacije z gosti.
Teoretični del magistrske naloge se osredotoča na analizo marketinga storitev, značilnosti in razvoj storitvenega sektorja, s posebnim poudarkom na vprašanjih, povezanih z konceptom marketinga storitev ter na to kako ta koncept s svojimi specifičnimi značilnostmi vpliva na strategije trženja in kakovost storitev. Skozi teoretični okvir raziskava ugotavlja, kako lahko ponudniki in odjemalci izboljšajo svoje storitve in uporabniško izkušnjo ter s tem povečajo zadovoljstvo uporabnikov in dosežejo višjo stopnjo zvestobe. Magistrska naloga tako ponuja celovit vpogled v teorijo marketinga storitev, ki lahko služi kot osnova za analizo in primerjavo praktičnih izkušenj gostiteljev na izbranih platformah, teoretični okvir pa postavlja temelje za empirični del naloge.
Naloga natančno opisuje različne aspekte delovanja obeh platfrom, od postopka registracije nepremičnine do interakcije z gosti, pristojbin in cenovne politike, kar je ključnega pomena za razumevanje, kako lahko gostitelji optimizirajo svojo izkušnjo na teh platformah. S pomočjo empirične raziskave smo analizirali uporabniško izkušnjo, pri čemer smo se osredotočili na zbrane podatke o prednostih in slabostih obeh platform, s katerimi se lahko uporabniki srečajo pri svojem poslovanju.
Obdobje analize se specifično osredotoča na leto 2023, ko se ugotavlja, da AirBnb in Booking.com ponujata različne funkcionalnosti in značilnosti, ki lahko močno vplivajo na učinkovitost oddajanja nepremičnin. Pomembne spremenljivke, ki jih raziskava preučuje vključujejo pogostost rezervacij, komunikacijo med gostom in gostiteljem, pričakovanja ter ocene uporabnikov, kot tudi ekonomske rezultate, ki jih gostitelji uspejo doseči na obeh platformah.
V osrednjem delu raziskave so zbrani podatki analizirani in interpretirani z namenom globjega razumevanja dinamike delovanja obeh platform. Rezultati raziskave kažejo, da AirBnb gostiteljem, ki so v neposrednem stiku z gosti omogoča bolj osebno in pristno izkušnjo, medtem ko Booking.com ponuja večjo preglednost in več možnosti pri upravljanju rezervacij in partnerstvih. V analizi zaslužkov pa se naloga osredotoča na konkretne primere dveh enot, Apartments Jerković 2+2 in Place for 2, kjer so zbrani podatki o rezervacijah, zaslužkih in spreminjajočih se trendih na obeh platformah. Te informacije so izjemno dragocene pri razumevanju, kako optimizirati cene in povečati stopnjo zasedenosti v enoti.
Na osnovi raziskovalnih izsledkov predlagamo priporočila za potencialne in obstoječe uporabnike obeh platform, z namenom, da bi le ti izboljšali svoje odločitve in strategije upravljanja nepremičnin. Ugotovitve nudijo pomemben vpogled v delovanje platform, kar lahko pripormore k boljšim poslovnim strategijam in učinkovitosti pri oddajanju nepremičnin. Sklep naloge podaja celovito sliko o vplivu teh platform na uporabniško izkušnjo in uspešnost gostiteljev v sodobnem turističnem sektorju, kar nakazuje na nujnost nadaljnih raziskav, prilagoditev strategij v skladu z nenehnimi spremembami v turizmu ter na vse hitrejše in frekventnejše spremembe potrev in pričakovanj sodobnih potrošnikov, ki preoblikujejo trg kratkoročnih najemov. Keywords: marketing storitev, uporabniška izkušnja, airBnb, booking, kratkoročno oddajanje. Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 27
Full text (7,09 MB) |
10. Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcihJakob Korbar, 2024, master's thesis Abstract: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij.
V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001.
V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Keywords: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,91 MB) |