| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MERJENJE UČINKOVITOSTI INVENTIVNO-INOVATIVNEGA MANAGEMENTA IDEJ V SLOVENSKIH PODJETJIH
Franc Slavič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Inovativnost je danes glavna konkurenčna prednost podjetij. Lahko trdimo, da je predpogoj za uspešnost podjetij v današnji družbi znanja. V razmerah današnje negotovosti, pogostosti in kompleksnosti sprememb se lahko podjetje obdrži samo, če je usmerjeno k iskanju sprememb. Te pa izhajajo iz percepcije sprememb kot priložnosti in ne kot svarila in nevarnosti. Poslovno okolje od vsakega podjetja zahteva inovacijsko dejavnost, kot predpogoj za uspešnost, ki mora biti dobro organizirano pod okriljem managementa idej. To pa zahteva strateško razmišljanje, ki ne sme biti samo želja posameznikov v podjetju. Zato je potrebno vzpostaviti ugodne razmere, ki omogočajo inovacijsko dejavnost v vseh poslovnih segmentih podjetja. Danes, ko se krči obseg klasičnih fizičnih in ponavljajočih se opravil, se hkrati pojavlja vedno več nalog, kjer morajo zaposleni ustvarjalno delovati. To pa pomembno spreminja strukturo in vlogo zaposlenih. Od teh se danes pričakuje predvsem dejavno poseganje v prilagajanje vsebine dela in hkrati vplivanje na spremembo dejavnikov novega izziva. Za uspešno delovanje organizacije je zelo pomembno komuniciranje navzgor. Če hočemo doseči visoke delovne cilje, moramo vse moči podrediti odkritemu sodelovanju vseh akterjev v družbi. Za to pa morajo biti le-ti pripravljeni sodelovati, biti usposobljeni in zaupati ter verjeti v uspeh. In pomembno vlogo za uspeh in povezavo vseh dejavnosti ima v družbi management idej. Inovacijska dejavnost je torej danes ena temeljnih aktivnosti podjetja, ki omogoča hitrejše uvajanje novih produktov/storitev kot ostala konkurenca. Za vzpostavitev omenjene dejavnosti v družbi pa čarobnega recepta ne moremo ponuditi. Rezultati jasno kažejo pot, po kateri mora podjetje stopati, kot tudi pomembne vidike managementa idej. Prvi korak je gotovo odločitev vodilnih in jasna strategija inovativnosti v podjetju. Nadaljnji koraki so povezani z izgradnjo ustrezne inovativne kulture in klime. Potrebno je izvesti vrsto aktivnosti, med katerimi je gotovo najpomembnejša dvig ustvarjalnosti z uporabo različnih orodij in tehnik, ter izobraževanje in usposabljanje zaposlenih. Prepričan sem, da je ustvarjalna miselnost v povezavi z znanjem in odločnostjo najpomembnejši dejavnik pri dvigovanju inovativnosti v slovenskih podjetjih.
Keywords: Ključne besede: Inovacije, inovacijska politika, konkurenčnost, konkurenca, spremembe, management idej, inovacijski procesi, inventno-inovativni procesi
Published: 30.11.2009; Views: 2772; Downloads: 330
.pdf Full text (929,05 KB)

2.
OD INOVATIVNE IDEJE DO URESNIČENE INOVACIJE NA PRIMERU PODJETJA KOVIS D.O.O.
Sandi Savnik, 2014, master's thesis

Abstract: Od inovativne ideje do uresničene inovacije na primeru podjetja Kovis d. o. o. Znotraj ustvarjalnega okolja sta dobra ustvarjalnost kot tudi ugodna ustvarjalna klima ključni za inovativno usmerjena podjetja. Da se ustvarjalnost začne, potrebujemo ustvarjalno osebo kot tudi ustvarjalno razmišljanje ter ustvarjalni proces. Pojma se med seboj povezujeta, saj je ustvarjalnost pogoj, da se lahko začne udejanjati ugodna ustvarjalna klima. Ustvarjalni posamezniki so tisti, ki ustvarjajo ter tako prispevajo k dosegu ugodne ustvarjalne klime. Da pa bodo k temu prispevali, je potrebno motiviranje ter ustrezno nagrajevanje. Podjetja, ki ne poznajo oziroma nimajo ustvarjalnega managementa, dolgoročno ne preživijo. Bistvo ustvarjalnega managementa je uspešen, učinkovit in inovativen manager. Le-ta lahko s svojimi prirojenimi sposobnostmi uspešno, učinkovito ter inovativno upravlja inovativno usmerjeno podjetje. Takšno podjetje ne preživi le dolgoročno, ampak tudi ustvarja ugodne finančne rezultate. Eno izmed teh inovativno usmerjenih podjetij je tudi podjetje Google. Da podjetje želi priti do inovacije, katera mu bo dajala večji ugled kot tudi prinašala denarne prilive, potrebuje najprej inovativno idejo, iz katere se razvije invencija in šele po tej, ne tako kratki poti, lahko pride do uresničene inovacije. Velik pomen pa podjetje daje tudi celovitosti. Ideja, ustvarjalno okolje ter inovativni predlogi so tisti dejavniki, skozi katere sem podrobneje spoznal podjetje Pipistrel, Krka d. d. ter Kovis d. o. o. Po teh podjetjih se lahko zgledujejo ne samo slovenska podjetja, ampak iz inovativnega pogleda tudi nekatera podjetja izven domovine. V empiričnem delu magistrskega dela sem skozi predstavitev ideje A (gre za osni zavorni disk z NET-sistemom hlajenja) ter ideje B (gre za kolesni zavorni disk, tako imenovani Z-TIP diska) prišel do spoznanj, kako je podjetje Kovis d. o. o. skozi inovativni ideji doseglo pomembni inovaciji. S tema inovacijama so prišli do izboljšanih karakteristik tako osnega kot tudi kolesnega diska. Seznanil sem se z razvojnimi aktivnostmi obeh inovativnih idej. Zanimivo je bilo spoznati tudi to, kako se ideji A in B kažeta skozi realnost. Da pa podjetje Kovis d. o. o. lahko dosega uspehe, je bistvenega pomena tudi širjenje novosti tega podjetja. Tako sem skozi novost, komunikacijo, čas in družbeni sistem to pobliže spoznal.
Keywords: ustvarjalnost, ustvarjalna oseba, ustvarjalno razmišljanje, ustvarjalni proces, ustvarjalna klima, motiviranje, nagrajevanje, ustvarjalni management, (uspešen, učinkovit, inovativen manager), ideja, invencija, inovacija, celovitost, ustvarjalno okolje, inovativni predlogi, razvojne aktivnosti idej, aplikacije idej v realnosti, širjenje novosti, novost, komunikacija, čas, družbeni sistem
Published: 24.07.2014; Views: 1275; Downloads: 393
.pdf Full text (10,58 MB)

3.
MANAGEMNT IDEJ PRI RAZVOJU MODULARNE OPREME ZA DOMAČO VADBO
Tilen Merkuž, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je najprej predstavljeno teoretično ozadje ustvarjalnosti, inovacije, razvoja novega izdelka in prednjega dela procesa razvoja novega izdelka s poudarkom na managementu idej. Opisani pa so tudi različni modeli upravljanja tega razvojnega procesa. Na ta način podrobno spoznamo le teorijo upravljanja z izdelkom v začetku njegovega razvoja. Da pa bi bolje razumeli kaj vse je potrebno za uspešno vodenje tega procesa smo morali teorijo prenesti tudi na praktični primer. Osredotočili smo se na management idej. Proces smo razdelili v tri smiselno ločene faze. V prvi fazi smo se ukvarjali predvsem z okoljem in opazovanjem ter proučevanjem le tega. Na ta način smo prepoznali potrebo in morebitno poslovno priložnost, katero je bilo pred nadaljevanjem potrebno potrditi. V drugi fazi smo iskali ideje, jih ocenjevali in izbirali najboljše. Z metodami in tehnikami managementa idej smo prišli do ideje, za katero se je po rezultatih sodeč izkazalo, da ima največji potencial. Ta ideja je bila v zadnji fazi procesa podrobneje predstavljena, razvita in izboljšana, definiran je bil tudi dejanski proizvod. Sledil je še finančni plan proizvoda s pripadajočimi predkalkulacijami. Povsem na koncu pa je sledila končna odločitev.
Keywords: Ustvarjalnost, razvoj novega izdelka, management idej, metode in tehnike managementa idej, modularna oprema za domačo vadbo
Published: 03.09.2014; Views: 603; Downloads: 65
.pdf Full text (3,42 MB)

4.
Dejavniki tveganja v procesu realizacije invencije
Iva Mlinšek Lešnik, 2016, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo poiskali čim več vidikov tveganja, ki zavirajo realizacijo idej predvsem tehnično tehnoloških in jih vzročno obravnavali.V magistrskem delu smo razvili in oblikovali ustrezen interaktiven obrazec, ki predstavlja eno od možnih orodij spodbude in zmanjšanja neodgovorjenih pobud, s pomočjo katerega lažje podamo odločitev kam sodi ideja, zakaj ne bo realizirana oziroma bo dana na čakanje v banko idej.
Keywords: invencija, inovacija, inovator, ideja, management idej, motiviranje, tveganje, banka idej, KVP2 (proces nenehnih izboljšav), gospodarska korist, zaviralni faktorji, matrika veščin in znanj
Published: 01.08.2016; Views: 722; Downloads: 22
.pdf Full text (1,40 MB)

5.
TEHNIKE VREDNOSTNE ANALIZE V MANAGEMENTU VREDNOSTI
Ines Paradiž, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena in opisana uporaba vrednostne analize pri obravnavanju managementa vrednosti novega izdelka. Uporaba tehnik vrednostne analize temelji na optimizaciji izdelka. Osnovno vodilo pri delu z vrednostno analizo je obdržati čim večjo kakovost s čim nižjimi stroški. V nalogi so predstavljeni koraki poteka pri delu ter uporaba primernih metod na vsakem izmed teh. Metode, uporabljene pri delu so: brainstorming, metoda 635, izbirna lista za vrednotenje idej, vzročno - posledični diagram, Pareto diagram, benchmarking, FMEA metoda, SWOT analiza, SWOT matrika, FAST diagram, funkcijsko – stroškovna matrika, QFD in Combinex metoda. V nalogi je vsaka izmed metod predstavljena s praktičnim primerom, v zaključku pa podane smernice koristnosti uporabe.
Keywords: management vrednosti, vrednostna analiza, ustvarjalne metode, vrednotenje idej
Published: 29.09.2016; Views: 1170; Downloads: 93
.pdf Full text (1,77 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica