| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
2.
3.
INOVIRANJE V MALIH PODJETJIH V PODRAVJU
Tomaž Hvala, 2013, master's thesis

Abstract: Velik strokovnjak za področje konkurenčnosti Michael Porter je zapisal, da so inovacije ključ do konkurenčnosti. Konkurenčnost je zelo pomembna iz sledečega razloga: ob pogledu na različne ugledne lestvice konkurenčnosti (lestvica WEF, IMD iz Lozane) ugotovimo, da so najbolj konkurenčne države na svetu tudi države, ki zagotavljajo na svetu najvišji življenjski standard svojim prebivalcem. Tako je jasno, da imajo v današnjem času inovacije ogromen vpliv na kvaliteto življenja ljudi. Inoviranje je v sodobnem gospodarstvu ključno za poslovni uspeh podjetij. Brez inoviranja so današnja podjetja obsojena na slabše poslovne uspehe, ki odločilno vplivajo na višino plač zaposlenih. Višina plač pomembno vpliva na kvaliteto življenja ljudi. Podjetja v Podravju in celotni Sloveniji so premalo inovativna, zato je potrebno okrepiti inoviranje znotraj podjetij. Prvi pogoj, da Podravje postane inovativna regija je, da kulturne in družbene vrednote ljudi podpirajo in spodbujajo inovativnost, inovacije, oziroma ljudi, ki premorejo te lastnosti. Država, s svojimi človeškimi in finančnimi viri, ima veliko vlogo pri spodbujanju inovativnosti ljudi in podjetij. Znotraj podjetij pa ima management ključno vlogo pri izboljšanju inovativnosti zaposlenih in podjetij. Eno izmed temeljnih načel managementa je, da zaposlene vodi z lastnim zgledom. V primeru, da managerji, ne cenijo, se ne trudijo za dvig inovativnosti podjetij, bodo zaposleni ravnali podobno. S tem ne bo prišlo do izboljšanja inovativnosti podjetij, kar lahko ogrozi njihovo prihodnost v sodobnem gospodarstvu. Glavna pozornost v nalogi je namenjena majhnim podjetjem, ki imajo nekaj deset zaposlenih. Tem podjetjem je, za razliko od mikro podjetij, uspelo razviti večji obseg poslovanja. S tem so lahko zaposlili večje število ljudi. Gospodarstvo in družba, še posebej v sedanji gospodarski krizi, nujno potrebuje podjetja, ki ustvarijo večje število delovnih mest. Ljudem zaposlitev omogoča boljše življenje. Toda le redki ljudje, ki jih običajno imenujemo podjetniki, zmorejo in uspejo praktično iz nič ustvariti podjetje z nekaj deset zaposlenimi. Večino novih delovnih mest ustvarijo prav podjetniki oziroma mala in srednja podjetja. Zato družba mora ceniti in podpirati podjetnike, saj imajo ti zelo pomembno vlogo v gospodarskem razvoju. Podravska regija po vseh vodilnih kazalcih razvitosti (plače, zaposlenost, BDP na prebivalca, dodana vrednost na zaposlenega) zaostaja za osrednjeslovensko regijo, ki je najbolj razvita regija v Sloveniji. Da podravska regija nadoknadi razvojni zaostanek za osrednjeslovensko regijo bodo morali centri odločanja v regiji nameniti večjo pozornost dvigu inovativnosti podjetij, razvoju podjetništva, povečati vlaganja v raziskave in razvoj, povečati število raziskovalcev v regiji. V 400 podjetij iz podravske regije, ki so imela po podatkih poslovne baze GVIN.com v letu 2011 povprečno število med 10 in 49 zaposlenih, je bila poslana anketa, preko katere smo raziskovali probleme in ovire za inoviranje v malih podjetjih v podravski regiji. Odgovori podjetij so potrdili veliko večino zastavljenih hipotez te magistrske naloge.
Keywords: inoviranje, inovacije, delitev inovacij, inovativno podjetništvo, podjetništvo, podjetnik, poslovna uspešnost malih podjetij, MSP, mala podjetja, majhna podjetja, malo gospodarstvo, Podravje, Podravska regija
Published in DKUM: 10.06.2013; Views: 2654; Downloads: 295
.pdf Full text (1,21 MB)

4.
5.
6.
PRIMERJALNI VIDIK USTANOVITVE MALEGA PODJETJA V SLOVENIJI IN HRVAŠKI
Nikola Galić, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Mikro, mala in srednje velika podjetja (MSP) so »hrbtenica« sodobnega tržnega gospodarstva, kar še posebej velja za postranzicijske države, kot sta Slovenija in Hrvaška. Obe državi, Slovenija kot članica EU in Hrvaška kot država kandidatka, si z različnimi politikami, strategijami in ukrepi prizadevata za čim bolj spodbudno podjetniško okolje, vendar se še vedno soočata z neinformiranostjo podjetnikov začetnikov, nepoznavanjem virov zagonskih sredstev, nezaupljivostjo do podpornih inštitucij, počasnostjo odgovornih ustanov in administrativnimi zapleti pri ustanavljanju novih podjetij. Diplomsko delo kritično primerja postopka ustanovitve d. o. o. v Sloveniji in na Hrvaškem, ki velja za najbolj pogosto obliko poslovnih subjektov v obeh državah. Analiza je podkrepljena z rezultati aplikativne raziskave ki je izvedena na vzorcu 100 slovenskih in 100 hrvaških podjetij. Obe državi se močno zavedata pomembnosti MSP za lokalni gospodarstvi, kar kažejo tudi obsežnejša vlaganja v podporno okolje za podjetništvo, vendar bosta morali še veliko storiti za spodbujanje ustrezne institucionalne podpore in podjetniške klime.
Keywords: malo gospodarstvo, podporno okolje za podjetništvo, Slovenija, Hrvaška, ustanovitev d. o. o.
Published in DKUM: 13.01.2011; Views: 2857; Downloads: 172
.pdf Full text (1,60 MB)

7.
8.
9.
10.
Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica