| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
RAZVOJ SPLETNE APLIKACIJE ZA DINAMIČNO RAZPOREJANJE PROIZVODNJE V MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETJIH
Andrej Knaflič, 2009, dissertation

Abstract: Raziskava obravnava razvoj spletne aplikacije za potrebe dinamičnega razporejanja proizvodnje v malih in srednjih podjetjih. Medtem ko večja podjetja lahko investirajo v ljudi in ustrezno tehnologijo, ki podpira aktivnosti razporejanja, številna mala in srednja podjetja trpijo prav zaradi pomanjkanja podpore pri upravljanju le-teh. Glavni cilj je bil razvoj stroškovno ugodne, učinkovite rešitve za potrebe razporejanja proizvodnje v malih in srednjih podjetjih s poudarkom na dostopnosti, neodvisnosti od platform in enostavnosti uporabe. Zaradi tega smo se odločili za razvoj spletne rešitve, pri kateri je bil glavni poudarek na razvoju inteligentnega in dinamičnega uporabniškega vmesnika. Rešitev je zgrajena modularno in omogoča dinamično razporejanje naročil v proizvodnjo na podlagi metode umetne inteligence - genetskih algoritmov. Rešitev je razvita kot samostojen informacijski sistem, ki preko administracijskega vmesnika omogoča upravljanje praktično vseh aktivnosti razporejanja. Tako lahko posameznim uporabniškim skupinam določamo ustrezne dostopne pravice in s tem uporabnikom omogočamo izvajanje posameznih aktivnosti. Poleg tega je v nalogi zajetih še pet glavnih funkcionalnosti, ki podpirajo dejavnosti razporejanja. Tako rešitev omogoča popisovanje sredstev s katerimi podjetje razpolaga, uporabo le-teh v procesu planiranja proizvodnje, zbiranje podatkov o proizvodnih aktivnostih, ažurno razpečevanje informacij in izvajanje nadzora nad dogajanjem v sistemu.
Keywords: Dinamično razporejanje proizvodnje, Razvoj spletne rešitve, Spletni uporabniški vmesnik, WAMP (Windows, Apache, MySQL, PHP), Majhna in srednje velika podjetja (MSP)
Published: 31.08.2009; Views: 4228; Downloads: 386
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA TURISTIČNE KMETIJE KOROŠEC
Lana Petković, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem tržnem gospodarstvu lahko v zadnjih letih opazimo porast števila malih in srednje velikih podjetij, ki so s hitro rastjo dosegla ključno vlogo v številnih panogah in s tem prisilila tudi velika podjetja k dinamiki. Velik del malih in srednje velikih podjetij predstavljajo družinska podjetja, ki postajajo pomemben dejavnik razvoja slovenskega gospodarstva. Vendar pa skromen delež malih podjetij zraste v srednje velika podjetja, saj jih veliko (okoli 40%) ne preživi prva tri do štiri leta po ustanovitvi. Zato je pomembno, da se razvoju podjetja posveti veliko pozornosti, in da se izvede dosledno, saj je od tega odvisno preživetje podjetja na trgu. V ta namen sem v diplomskem delu predstavila razvoj turistične kmetije na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Iz napisanega lahko povzamem, da je planiranje razvoja podjetja kompleksen proces in bistvena sestavina pri poslovanju podjetja. Zato sem potek razvoja turistične kmetije predstavila na primeru šest let delujoče Turistične kmetije Korošec — Apartmaji in wellness center, Urška Reberčnik, s.p.
Keywords: • majhna in srednje velika podjetja, • družinsko podjetje, • razvoj, • politika podjetja, • vizija, • poslanstvo, • smotri, • temeljni cilji, • strateški management, • splošne strategije, • temeljne strategije, • poslovne strategije, • Turistična kmetija Korošec
Published: 21.07.2010; Views: 2130; Downloads: 472
.pdf Full text (1,16 MB)

3.
ANALIZA IZVAJANJA ZBIRNIH PREVOZOV V SLOVENIJI IN PREDLOGI IZBOLJŠAV
Monika Copot, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Sodobni razvojni trendi na področju proizvodnje kot so: vitka proizvodnja, individualna proizvodnja po meri kupca, »just in time dobave«, tendenca po čim manjših zalogah v vseh fazah proizvodnje in tudi trgovine, zahteva spremembo v strategiji logističnih procesov, ki se odražajo v zmanjševanju transportnih količin in bolj pogostim dobavam naročenega blaga. Zbirni prevozi predstavljajo eno izmed najpogosteje uporabljenih rešitev.
Keywords: Zbirni prevozi, majhna in srednje velika podjetja, logistika, špedicija, analiza zbirnih prevozov v Sloveniji, izboljšave organiziranja zbirnih prevozov.
Published: 21.01.2011; Views: 1765; Downloads: 265
.pdf Full text (1,82 MB)

4.
RAZVOJ SPLETNE REŠITVE ZA RAZPOREJANJE ČLOVEŠKIH VIROV V POHIŠTVENI INDUSTRIJI
Sonja Jerše, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Majhna in srednje velika podjetja se po večini ukvarjajo z naročniško proizvodnjo. Hitra in kvalitetna izdelava produkta je bistvenega pomena za obdržanje sedanjih strank ter pridobitev novih in posledično za dobro poslovanje podjetja. Da bi lahko to dosegli, moramo narediti optimalen razpored proizvodnje. Hitrost in kvaliteto proizvodnje lahko še povečamo, če pri izdelavi razporeda upoštevamo dejstvo, da so nekateri delavci pri opravljanju določenih delovnih nalog bolj spretni kot drugi. V tem diplomskem delu je predstavljen razvoj modularne spletne rešitve, ki poskrbi za čim boljšo razporeditev delavcev glede na dani razpored delovnih nalog. Pri iskanju najboljšega razporeda smo si pomagali z informacijsko tehnologijo, podprto z bazo podatkov, ter genetskimi algoritmi. Izdelana spletna rešitev izdela kvaliteten razpored v približno desetih minutah, kar je odvisno od izbire parametrov.
Keywords: razporejanje človeških virov, genetski algoritmi, modularna spletna rešitev, majhna in srednje velika podjetja (MSP), sistem za podporo odločanju
Published: 11.07.2011; Views: 1412; Downloads: 42
.pdf Full text (1,44 MB)

5.
RAZVOJ REŠITVE ZA IZDELAVO PONUDBE Z UPORABO GOOGLE SPLETNEGA MESTA
Mirela Nasić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo proučuje primer podjetja Kara, d. o. o., ki se ukvarja z dvema dejavnostma, in sicer s tiskarskimi storitvami in veleprodajo gumeno tehničnih artiklov. Diplomsko delo proučuje le tiskarske storitve. Problem, ki ga ima proučevana organizacija, je predolg čas izdelave ponudbe na povpraševanje. Proces izdelovanja ponudbe se ustavi, ko podjetje Kara potrebuje ceno zunanje dodelave od kooperanta. Do tega privedejo različni zunanji in notranji vzroki, ki so navedeni in prikazani s sliko problemskega stanja in modelom problemskega stanja. Za analizo poslovnih procesov je uporabljena notacija za modeliranje poslovnih procesov BPMN (Business Process Modeling Notation). Diplomska naloga temelji na metodi študija primera in prototipni metodologiji za razvoj programske rešitve. V osrednjem delu diplomske naloge je navedena primerjava petih orodij za izdelavo spletnih strani, prav tako smo poiskali podoben primer rešitve, ki se uporablja v praksi. Namen diplomske naloge je razviti rešitev za izdelavo ponudbe na povpraševanje, ki je prikazana v zadnjem sklopu osrednjega dela.Prav tako smo v zadnjem sklopu osrednjega dela diplomske naloge vrednotili prototipno rešitev z intervjujem uporabnika in funkcionalnega preizkusa. V zaključku diplomske naloge so navedena priporočila za uresničitev, načrt uvajanja rešitve in predlog vodstvu proučevane organizacije.
Keywords: Tiskarna, ponudba na povpraševanje, majhna in srednje velika podjetja, prototipna rešitev, Google spletna mesta
Published: 22.01.2013; Views: 1059; Downloads: 93
.pdf Full text (2,21 MB)

6.
INOVIRANJE V MALIH PODJETJIH V PODRAVJU
Tomaž Hvala, 2013, master's thesis

Abstract: Velik strokovnjak za področje konkurenčnosti Michael Porter je zapisal, da so inovacije ključ do konkurenčnosti. Konkurenčnost je zelo pomembna iz sledečega razloga: ob pogledu na različne ugledne lestvice konkurenčnosti (lestvica WEF, IMD iz Lozane) ugotovimo, da so najbolj konkurenčne države na svetu tudi države, ki zagotavljajo na svetu najvišji življenjski standard svojim prebivalcem. Tako je jasno, da imajo v današnjem času inovacije ogromen vpliv na kvaliteto življenja ljudi. Inoviranje je v sodobnem gospodarstvu ključno za poslovni uspeh podjetij. Brez inoviranja so današnja podjetja obsojena na slabše poslovne uspehe, ki odločilno vplivajo na višino plač zaposlenih. Višina plač pomembno vpliva na kvaliteto življenja ljudi. Podjetja v Podravju in celotni Sloveniji so premalo inovativna, zato je potrebno okrepiti inoviranje znotraj podjetij. Prvi pogoj, da Podravje postane inovativna regija je, da kulturne in družbene vrednote ljudi podpirajo in spodbujajo inovativnost, inovacije, oziroma ljudi, ki premorejo te lastnosti. Država, s svojimi človeškimi in finančnimi viri, ima veliko vlogo pri spodbujanju inovativnosti ljudi in podjetij. Znotraj podjetij pa ima management ključno vlogo pri izboljšanju inovativnosti zaposlenih in podjetij. Eno izmed temeljnih načel managementa je, da zaposlene vodi z lastnim zgledom. V primeru, da managerji, ne cenijo, se ne trudijo za dvig inovativnosti podjetij, bodo zaposleni ravnali podobno. S tem ne bo prišlo do izboljšanja inovativnosti podjetij, kar lahko ogrozi njihovo prihodnost v sodobnem gospodarstvu. Glavna pozornost v nalogi je namenjena majhnim podjetjem, ki imajo nekaj deset zaposlenih. Tem podjetjem je, za razliko od mikro podjetij, uspelo razviti večji obseg poslovanja. S tem so lahko zaposlili večje število ljudi. Gospodarstvo in družba, še posebej v sedanji gospodarski krizi, nujno potrebuje podjetja, ki ustvarijo večje število delovnih mest. Ljudem zaposlitev omogoča boljše življenje. Toda le redki ljudje, ki jih običajno imenujemo podjetniki, zmorejo in uspejo praktično iz nič ustvariti podjetje z nekaj deset zaposlenimi. Večino novih delovnih mest ustvarijo prav podjetniki oziroma mala in srednja podjetja. Zato družba mora ceniti in podpirati podjetnike, saj imajo ti zelo pomembno vlogo v gospodarskem razvoju. Podravska regija po vseh vodilnih kazalcih razvitosti (plače, zaposlenost, BDP na prebivalca, dodana vrednost na zaposlenega) zaostaja za osrednjeslovensko regijo, ki je najbolj razvita regija v Sloveniji. Da podravska regija nadoknadi razvojni zaostanek za osrednjeslovensko regijo bodo morali centri odločanja v regiji nameniti večjo pozornost dvigu inovativnosti podjetij, razvoju podjetništva, povečati vlaganja v raziskave in razvoj, povečati število raziskovalcev v regiji. V 400 podjetij iz podravske regije, ki so imela po podatkih poslovne baze GVIN.com v letu 2011 povprečno število med 10 in 49 zaposlenih, je bila poslana anketa, preko katere smo raziskovali probleme in ovire za inoviranje v malih podjetjih v podravski regiji. Odgovori podjetij so potrdili veliko večino zastavljenih hipotez te magistrske naloge.
Keywords: inoviranje, inovacije, delitev inovacij, inovativno podjetništvo, podjetništvo, podjetnik, poslovna uspešnost malih podjetij, MSP, mala podjetja, majhna podjetja, malo gospodarstvo, Podravje, Podravska regija
Published: 10.06.2013; Views: 1561; Downloads: 185
.pdf Full text (1,21 MB)

7.
DINAMIČNI MODEL INTERNACIONALIZACIJE SLOVENSKIH GLOBALNO ROJENIH MALIH IN SREDNJE VELIKIH PODJETIJ
Ina Lejko, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Mala in srednje velika podjetja (MSP) predstavljajo hrbtenico evropskega podjetništva. Zaradi njihove številčnosti in posledičnega vpliva na gospodarstvo postajajo MSP čedalje pogosteje obravnavan predmet ekonomskih raziskav. S pojavom globalizacije in posledično homogenizacijo globalnega trga je postalo mednarodno poslovanje naraven podjetniški korak, ki podjetjem odpira vrata do trgov in odjemalcev, vendar predvsem MSP, ki se zaradi svoje majhnosti praviloma soočajo z omejenostjo virov, hkrati izpostavlja negotovostim hitro spreminjajočega se poslovnega okolja in pritiskom globalne konkurence. Še posebej podjetja iz držav z manjšim domačim trgom se hitro soočijo z njegovo zasičenostjo in posledično omejenim tržnim potencialom, kar jih sili v pospešen proces internacionalizacije. Slednji zmeraj poteka v kontekstu podjetniškega okolja in institucionalnega okvira, ki nanj vplivata in ga sooblikujeta. Raziskava tako obravnava proces internacionalizacije slovenskih globalno rojenih MSP v kontekstu procesa ekonomske tranzicije. Rezultati empirične raziskave so pokazali dve smeri dinamike internacionalizacije slovenskih globalno rojenih MSP. V skladu s prvo se internacionalizirajo predvsem nizko in srednje tehnološka podjetja, ki na primarne, običajno geografsko bližje tuje trge vstopajo zaradi največje koncentracije potencialnih odjemalcev ali predhodno vzpostavljenih socialnih oziroma poslovnih stikov z lokalnimi tržnimi akterji, na nadaljnje tuje trge, ki so geografsko in kulturno bistveno bolj oddaljeni, pa vstopajo predvsem na podlagi prejetih povpraševanj. Pri pridobivanju poslov jim pomaga njihov položaj v poslovnih mrežah, v katere so vpeta, zato s člani mreže vzdržujejo dolgoročne in trdne odnose. Na geografsko in kulturno bližje trge podjetja vstopajo z direktno prodajo, medtem ko se na bolj oddaljenih povezujejo z lokalnimi partnerji. Za podjetja je značilna kontinuirana dinamika procesa internacionalizacije, pri čemer na čim večje število dodatnih tujih trgov vstopajo v enakomernih intervalih. V skladu z drugo smerjo se internacionalizirajo predvsem visoko tehnološka podjetja, ki so ob ustanovitvi oziroma kmalu po njej pridobila investitorje oziroma financiranje s sredstvi skladov tveganega kapitala, kar je neposredno vplivalo na njihovo lastniško strukturo in povečini rezultiralo v takojšnji ustanovitvi podružnic na tujih trgih, ki predstavljajo osrednje strateške trge znotraj panoge, v kateri delujejo, in za katere je značilna največja koncentracija raziskav ter razvoja, pa tudi potencialnih odjemalcev in konkurentov. Po vstopu na ciljne trge je za podjetja značilna izrazita stagnacija oziroma upočasnitev procesa internacionalizacije. Raziskava k preučevanju mednarodnega podjetništva, zlasti procesa internacionalizacije MSP, prispeva z definicijo opredelitvenih elementov slovenskih globalno rojenih MSP in dejavnikov njihove internacionalizacije, ter konstrukcijo dinamičnega modela internacionalizacije MSP v tranzicijski državi. Rezultati raziskave so uporabni tako za ustanovitelje oziroma managerje hitro internacionalizirajočih se MSP, kot tudi za ustvarjalce in izvrševalce politik, programov oziroma ukrepov institucionalne podpore, saj jim ponujajo holističen oris procesa internacionalizacije, s čimer posledično pripomorejo k načrtovanju njihovih nadaljnjih poslovnih aktivnosti in jim hkrati omogočajo identifikacijo ovir in problemskih področij, s katerimi se v posameznih fazah procesa internacionalizacije soočajo slovenska MSP. Rezultati raziskave tako kažejo jasno potrebo po spodbujanju strukturiranega pristopa k internacionalizaciji in sektorsko specifičnem ter časovno in vsebinsko prilagojenem sistemu ukrepov institucionalne podpore.
Keywords: internacionalizacija, majhna in srednje velika podjetja, globalno rojena podjetja, podjetniško okolje, ekonomska tranzicija
Published: 06.11.2015; Views: 723; Downloads: 146
.pdf Full text (3,22 MB)

8.
9.
10.
Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica