1. Mednarodni standardi veličine in enotePeter Glavič, 2003, professional article Abstract: V prispevku so predstavljeni mednarodni standardi ISO 31 (Veličine in enote) z naslednjimi deli: ISO 31-0 (Splošna načela), ISO 31-1 (Prostor in čas), ISO 31-2 (Periodični in sorodni pojavi), ISO 31-3 (Mehanika), ISO 31-4 (Toplota), ISO 31-5 (Elektrika in magnetizem), ISO 31-8 (Fizikalna kemija in molekulska fizika), ISO 31- 12 (Karakteristična števila) in drugimi. Poudarek je na splošnih načelih, ki so pomembna za pisanje poročil, referatov, člankov, knjig in za pedagoški proces. Keywords: metrologija, mednarodni standardi ISO 31, simboli, veličine, enote, mednarodni sistem enot (SI), prostor, čas, periodični pojavi, mehanika, toplota, elektrika, magnetizem, fizikalna kemija, molekulska fizika, karakteristična števila Published in DKUM: 18.08.2017; Views: 1375; Downloads: 137
Full text (210,40 KB) This document has many files! More... |
2. Sinteza in karakterizacija nikljevih koordinacijskih spojin z izbranimi tiopiridinskimi ligandiKatja Breznik, 2017, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je bila sinteza novih koordinacijskih spojin z nikljem. Pri tem je bil uporabljen nikljev acetat tetrahidrat in različni tiopiridinski ligandi. Opravljenih je bilo 36 sintez. Sinteze so bile v največji meri izvedene z mešanjem pri sobni temperaturi, v določenih primerih pa z refluktiranjem in solvotermalno pri povišani temperaturi in tlaku. Kot topili sta bila v večini primerov uporabljena metanol in N,N-dimetilformamid. Pogosto smo uporabili tudi ustrezno kombinacijo topil. Dobljeni sintezni produkti so bili karakterizirani z infrardečo spektroskopijo, rentgensko analizo na monokristalu in rentgensko praškovno difrakcijo. Dodatne informacije o strukturi in lastnostih spojin smo pridobili z magnetnimi meritvami in s termogravimetrično analizo. V okviru magistrskega dela je bila uspešno sintetizirana do sedaj še neznana koordinacijska spojina s kemijsko formulo: [Ni(O2CCH3)2(C7H6N2S)2]. Gre za enojedrno koordinacijsko spojino z nikljem, na katerega sta vezana dva enovezna liganda, molekuli 2-aminobenzotiazola in dva kelatno vezana acetatna liganda. Sinteza je bila izvedena z mešanjem pri sobni temperaturi, na zraku. Kot topilo je bil uporabljen metanol. Keywords: koordinacijska spojina, nikelj, tiopiridinski ligandi, 2-aminobenzotiazol, Fourierjeva transformacijska infrardeča spektroskopija, termogravimetrična analiza, monokristalna analiza, rentgenska praškovna difrakcija, magnetizem Published in DKUM: 13.06.2017; Views: 2348; Downloads: 260
Full text (4,39 MB) |
3. UPORABA FIZIKALNIH IGRAČ PRI POUČEVANJU NARAVOSLOVNIH VSEBIN V VRTCUKatja Serec, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je prikazanih in analiziranih nekaj primerov vpeljave fizikalnih vsebin skozi igro v vrtcu. Poudarek je predvsem na razvijanju sposobnosti dobrega opazovanja, problemskega razmišljanja in zmoţnosti interpretacije, kar se doseţe s spodbujanjem samostojne interpretacije poskusov in njihovih izidov. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni pedagoški vidiki in fizikalne osnove obravnavanih vsebin in poskusov. Opisan je pomen naravoslovja pri spoznavanju naravoslovnih vsebin v zgodnjem otroštvu ter teoretično ozadje dveh fizikalnih pojmov, magnetizma in svetlobe. V praktičnem delu je opisana izvedba dvanajstih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajet opis delovanja – fizikalna razlaga, sredstva, postopek, opis izvedbe poskusa ter ugotovitve in interpretacija. Za vsak poskus sem izdelala vprašalnik, na katerem so zapisana vprašanja, ki sem jih zastavila otrokom. Za vsako vprašanje so navedeni moţni odgovori, dodala pa sem tudi v praksi pridobljene odgovore otrok. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poskusov. Analizirana je primernost posamezne igrače in poskusa z vidika varnosti, primernosti starostni stopnji, interesa glede na spol, uporabnosti. Poskuse sem izvajala v oddelku 5–6 let. V zaključku so opisana lastna opaţanja in spoznanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poskuse in prisotnost fizike v vrtcu. Keywords: igra, naravoslovje, fizikalne igrače, poskusi, magnetizem, svetloba. Published in DKUM: 17.04.2013; Views: 3227; Downloads: 586
Full text (2,12 MB) |
4. Razvoj votlih nanosfer za uporabo v okoljevarstvuMarijana Lakić, 2012, master's thesis Abstract: Votle magnetne nanosfere imajo velik potencial v okoljevarstvu v senzorskih aplikacijah za določevanje prisotnosti onesnaževal in kot adsorpcijska sredstva za čiščenje težkih kovin iz voda. Njihova prednost pred nemagnetnimi nanodelci je v tem, da jih po uporabi lahko z zunanjim magnetnim poljem odstranjujemo in regeneriramo.
Votle magnetne nanosfere so bile pripravljene z metodo oplaščanja predhodno pripravljenih trdnih jeder na osnovi SiO2 nanodelcev, z ovojnico iz magnetnih nanodelcev oz. magnetno fazo. Disolucijo jeder SiO2 ter s tem nastanek votlih nanosfer smo dosegli s pomočjo kombinacije dveh pufrov pri pH vrednosti 3.
Uspešnost sinteze nanodelcev ter magnetnih votlih sfer smo okarakterizirali s pomočjo metod rentgenske praškovne difrakcije (XRD), presevne elektronske mikroskopije (TEM), z metodo analize specifične površine (BET), magnetizacijo z vibrirajočim vzorcem (VSM), infrardečo spektroskopijo s Fourier-jevo transformacijo (FTIR) ter vrstično elektronsko mikroskopijo (SEM). Keywords: nanotehnologija, magnetizem, železovi oksidi, votle magnetne nanosfere Published in DKUM: 05.09.2012; Views: 2856; Downloads: 144
Link to full text |
5. Mednarodni standardi - veličine in enotePeter Glavič, Inštitut za kovinske materiale in tehnologije, 2003, professional article Abstract: V prispevku so predstavljeni mednarodni standardi ISO 31 (Veličine in enote) z naslednjimi deli: ISO 31-0 (Splošna načela), ISO 31-1 (Prostor in čas), ISO 31-2 (Periodični in sorodni pojavi), ISO 31-3 (Mehanika), ISO 31-4 (Toplota), ISO 31-5 (Elektrika in magnetizem), ISO 31-8 (Fizikalna kemija in molekulska fizika), ISO 31-12 (Karakteristična števila) in drugimi. Poudarek je na splošnih načelih, ki so pomemebna za pisanje poročil, referatov, člankov, knjig in za pedagoški proces. Keywords: standardi, simboli, veličine, enote, sistemi enot, prostor, čas, periodični pojavi, mehanika, toplota, elektrika, magnetizem, fizikalna kemija, molekulska fizika, karakteristična števila Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 2890; Downloads: 191
Full text (124,11 KB) This document has many files! More... |
6. UPORABA FIZIKALNE ZBIRKE MEHANO PRI POUKU FIZIKE V OSNOVNI ŠOLIJasmin Ilc, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu se bom posvetila uporabi fizikalne zbirke MEHANO pri rednem pouku fizike, dodatnem pouku in pri izbirnih vsebinah. Primerna je tako za demonstracijske poskuse kot za množično eksperimentiranje. Osredotočila se bom na eksperimentiranje v skupinah, podala bom analizo učnih načrtov za fiziko, dodatni pouk fizike ter za izbirne predmete Projekti iz fizike in tehnike, Elektrotehnika in Elektronika z robotiko. Predstavila bom deset izbranih eksperimentov, jih opremila s slikovnim materialom, opisom poskusa in učnimi listi za delo v skupinah. Izdelala bom učni načrt dodatnega pouka fizike z zbirko in se opirala na cilje, ki so v učnem načrtu podani kot višji cilji.
Zbirka vsebuje 61 različnih elementov, manjkajoči pa se poiščejo doma ali v šoli. Namenjena je otrokom po devetem letu starosti in primerna za domače delo ter šolske in izvenšolske aktivnosti. V njej najdemo zelo enostavne poskuse, za katere ne potrebujemo posebne razlage, in zahtevnejše poskuse, pri katerih bodo učenci potrebovali pomoč odrasle osebe ali učitelja. Zbirka je priročna in uporabna, saj lahko z njo opravimo 270 eksperimentov s področja elektrike in magnetizma, elektromagnetizma ter elektronike. Poskusi, ki so opisani v tej zbirki, so prvi in zelo pomembni koraki v pridobivanju znanja z lastnimi izkušnjami. Keywords: Eksperimentiranje, dodatni pouk, izbirne vsebine, učni načrt, elektrika, magnetizem, elektromagnetizem, elektronika, fizikalna zbirka. Published in DKUM: 11.01.2012; Views: 3581; Downloads: 173
Full text (1,94 MB) |
7. FIZIKALNE IGRAČE V VRTCUAmanda Pajek, 2010, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Fizikalne igrače v vrtcu je, da otroci skozi igro spoznajo tudi področje fizike. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela.
V teoretičnem delu so predstavljene pedagoške in fizikalne teoretične osnove. Opisan je pomen naravoslovja v predšolskem obdobju ter osnove fizikalnih pojmov tlak, magnetizem ter toplota.
V praktičnem delu je opisana izvedba desetih poskusov, ki sem jih izvajala v vrtcu. Pri vsakem od njih je zajeto fizikalno ozadje - kako deluje, sredstva, postopek, opis izvajanja poskusa ter rezultati in interpretacija. Dodane so tudi fotografije otrok med izvajanjem poizkusov.
Igrače so analizirane glede na priljubljenost pri otrocih, varnost, možnost izvedbe v vrtcu ter primernost. Poskuse sem izvajala v oddelku 5-6 let.
V zaključku so opisana lastna opažanja, izpolnjeni cilji po Kurikulumu za vrtce, materialna priprava na poizkuse, prisotnost fizikalnega kotička v vrtcu ter kaj lahko pričakujemo v njem. Dodane so še izjave otrok, in sicer: zakaj jim je bil poskus najbolj oziroma najmanj všeč. Keywords: fizikalne igrače, poskusi, tlak, magnetizem, toplota Published in DKUM: 24.02.2010; Views: 4968; Downloads: 736
Full text (1,63 MB) |
8. |
9. |
10. |