SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
LUTKE IN NJIHOVA UPORABA V CELJSKIH VRTCIH
Sabina Arzenšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Lutke in njihova uporaba v celjskih vrtcih sem predstavila kratko zgodovino lutkovnega gledališča, vrste lutk, predvsem pa sem se v teoretičnem delu osredotočila na pomen lutke za otroka, njeno čarobno moč in uporabnost. Predstavila sem lutko kot vzgojiteljevo pomočnico in lutkovni kotiček v igralnici. V teoretičnem delu je poudarjena vloga in pomen lutke za otroka. V empiričnem delu sem želela pridobiti podatke o tem, koliko se lutke uporabljajo v vrtcih na celjskem. S pomočjo anketnih vprašalnikov sem tako dobila odgovore na zastavljene cilje in hipoteze. Podatki so pokazali, kolikšna je prisotnost lutkovnih kotičkov po posameznih oddelkih, katere tehnike lutk uporabljajo, koliko in na kakšen način. Na koncu so vzgojiteljice podale še svoje mnenje o lutkovnem kotičku.
Keywords: Predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Published: 23.12.2009; Views: 3222; Downloads: 760
.pdf Full text (1,17 MB)

2.
UPORABA LUTK V PRVEM STAROSTNEM OBDOBJU
Katja Rotar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomskega dela Uporaba lutk v prvem starostnem obdobju je bil ugotoviti, kakšno je dejansko stanje uporabe lutk v prvem starostnem obdobju. V teoretičnem delu so na podlagi strokovne literature opredeljeni pomen igre, lutke in lutkovnega kotička, predstavljen otrokov razvoj ob igri z njo in navedeni načini, kako je lahko lutka pomoč vzgojiteljem. V empiričnem delu je kot raziskovani instrument uporabljen anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 50 vzgojiteljic iz vrtcev savinjske in šaleške regije. Z analizo anketnih vprašalnikov so bili ovrednoteni zastavljeni cilji in hipoteze. Ugotovljeno je bilo, da so lutke le delno zastopane v vrtcih, vendar so po mnenju vzgojiteljev kljub temu pomemben vzgojno-didaktični pripomoček. Vzgojiteljice največkrat uporabljajo prstne in ročne lutke in menijo, da v prvem starostnem obdobju pozitivno vplivajo na razvoj otrok na vseh področjih. S pomočjo lutk se bogati njihov besedni zaklad in razvija domišljija. Lutkovni kotiček se v vrtčevskih skupinah pojavlja le občasno, v večini primerov nimajo stalnega lutkovnega kotička, prav tako vzgojitelji lutk z otroki ne izdelujejo pogosto. Vzgojitelji v vrtcih pripravljajo lutkovne predstave za otroke, profesionalne lutkovne predstave pa si več kot polovica nikoli ne ogleda. Delavnice, kjer bi otroci skupaj s starši izdelovali lutke, se pojavljajo le občasno.
Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutka, igra, pomen lutke, lutkovni kotiček
Published: 24.12.2010; Views: 3726; Downloads: 617
.pdf Full text (869,30 KB)

3.
OTROKOV VSAKDAN Z LUTKO V VRTCU
Katja Guzej, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Otrokov vsakdan z lutko v vrtcu obravnava vlogo in pomen lutke za otroka, igre z lutko, prisotnost lutke v skupini, lutko »soustvarjalko« v vzgoji predšolskega otroka, pri socializaciji, govoru in oblikovanju osebnosti otroka. V teoretičnem delu smo predstavili tudi zgodovino slovenskega lutkarstva, vrste lutk, ki so nam znane, in sceno, ki je prisotna v lutkovnem gledališču. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli raziskati, kakšno mnenje imajo vzgojiteljice o pomenu in vlogi uporabe lutk v vrtcu, kaj lahko z lutko dosežemo na posameznih področjih in pomen lutke pri različnih dejavnostih. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo prišli do ugotovitev, da je lutka v vrtcih zastopana v veliki meri, ne samo v skupinah, kjer so otroci drugega starostnega obdobja, ampak tudi v skupinah prvega starostnega obdobja. Podatki so pokazali, da vzgojiteljice dajejo velik poudarek na vključevanje lutke v vsakodnevne aktivnosti, in kar je najpomembnejše, da je lutka med otroci priljubljena.
Keywords: Lutka, otrok, vzgoja, otroška igra, lutkovna aktivnost, lutkovni kotiček.
Published: 02.03.2011; Views: 5495; Downloads: 954
.pdf Full text (1,63 MB)

4.
KO PRSTNE LUTKE OŽIVIJO
Andreja Majer, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Ko prstne lutke oživijo je predstavljeno projektno vzgojno delo v oddelku otrok, starih od 5 do 6 let. V teoretičnem delu projektne diplomske naloge so opisane prstne igre, prstno gledališče, prstne lutke, prstna lutka kot motivacija za učenje deklamacij, pesmi in uprizoritev zgodbe, vpliv lutk na otrokov razvoj ter izdelava lutk in dramatizacija s prstnimi lutkami. Namen praktičnega dela je bil, da otroke seznanimo s prstnimi igrami in prstnimi lutkami, skupaj z njimi uredimo lutkovni kotiček ter jih skozi spontano igro in vodene dejavnosti popeljemo do izdelave prstnih lutk ter dramatizacije z izdelanimi in kupljenimi prstnimi lutkami. Projektno delo smo izvedli v Vrtcu Jožice Flander, v enoti Vanček Šarh, v skupini Srn, v oddelku so otroci, ki so stari od 5 do 6 let. Pri projektu smo uporabili zgodbo Frana Levstika z naslovom Kdo je napravil Vidku srajčico in ljudski zgodbi Mojca Pokrajculja ter Volk in trije prašički.
Keywords: prstne igre, prstne lutke, prstno gledališče, lutkovni kotiček, dramatizacija zgodbe, projektno delo, vrtec
Published: 25.09.2014; Views: 1731; Downloads: 260
.pdf Full text (3,23 MB)

5.
VLOGA LUTKE PRI OTROKOVI SIMBOLNI IGRI
Branka Šmid, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vloga lutke pri otrokovi simbolni igri smo se v teoretičnem delu osredotočili na lutke in igro. Uvodoma smo izpostavili pojmovanja in opise različnih avtorjev, kaj lutka je. Poleg tega smo različna pojmovanja in opise iskali v različnih jezikih. Najobsežnejše poglavje teoretičnega dela je namenjeno pregledu različnih vrst lutk, kjer smo se osredotočili predvsem na opis posamezne lutke kot tudi na pomen lutke za predšolskega otroka. Spregovorili smo tudi o uporabi lutke v vrtcu, o lutkovnem kotičku in metodah dela z lutkami. Teoretični del zaključujemo z obsežnejšim poglavjem, kjer smo se osredotočili na igro predšolskih otrok. Opredelili smo pomen igre, ugotavljali, kakšen namen in vpliv ima igra na otroka, ter našteli različne vrste igre, pri čemer smo se podrobneje osredotočili na simbolno igro. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati raziskave, opravljene na vzorcu 20. strokovnih delavk zaposlenih v Vrtcu Anice Černejeve Celje. V uvodu so nas zanimali splošni podatki anketirank (starost, izobrazba, delovna doba ipd.). Kasneje nas je zanimalo, kako uporabljajo lutkovne kotičke v svojih skupinah, katere vrste lutk imajo otroci na razpolago, po katerih najpogosteje posegajo v samem vzgojnem procesu, ali na igro z lutko vpliva otrokova starost, spol, notranja motivacija. Empirični del diplomske naloge zaključujemo z analizo pridobljenih podatkov in potrditvami zastavljenih hipotez.
Keywords: predšolski otrok, lutke, lutkovni kotiček, igra, simbolna igra.
Published: 27.05.2016; Views: 532; Downloads: 94
.pdf Full text (1,11 MB)

6.
Uporaba lutke pri otrokovi simbolni igri
Taja Podvinski, 2019, master's thesis

Abstract: V diplomskem delu je v teoretičnem delu s pomočjo strokovne literature predstavljena opredelitev igre. Osredotočimo se na dejavnike kakovostne igre, vlogo odraslih pri igri ter vrste otroške igre. Sledi opredelitev lutk, kjer se osredotočimo na vrste lutk, metode dela z lutko, lutkovni kotiček ter razvoj otroka pri igri z lutko. V diplomskem delu smo uporabili ocenjevalno lestvico, zato se osredotočimo tudi na teorijo o vrstah in tehnikah opazovanja. Teoretičnemu delu sledi empirični del, kjer so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili iz ocenjevalne lestvice. Z njeno pomočjo smo ugotovili, koliko dni so se otroci igrali z lutkami, kolikokrat na dan in koliko časa so vztrajali, katere vrste lutk so jih pritegnile, socialna interakcija pri igri, tematika igre, komunikacija z lutko, čustva in odnos pri simbolni igri z lutko. Po enem tednu opazovanja smo na temo lutke izvedli usmerjeno dejavnost, s katero smo želeli izvedeti, ali se bodo otroci po njej bolj posluževali lutk.
Keywords: igra, simbolna igra, lutke, vrste lutk, lutkovni kotiček, razvoj otroka
Published: 13.06.2019; Views: 104; Downloads: 15
.pdf Full text (585,65 KB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica