| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Spoznajmo COVID-19 skozi lutke : diplomsko delo
Patricija Zobec, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Lutka je veliko več kot le predmet ali igrača, ki pritegne otroke in tudi odrasle. Ne-le da se otroci z njo igrajo ali zaigrajo v predstavi, lahko se tudi preprosto pogovarjajo, se od nje naučijo novih stvari ali si jo celo sami izdelajo. Z lutkami lažje otrokom približamo probleme, s katerimi se srečuje današnja družba, in jih predstavimo na njim razumljiv način. Z lutko se lažje poistovetijo, se ji zaupajo in se ob njej prej sprostijo. Zato je odličen posrednik v komunikaciji in uporabna pri različnih dejavnostih. Njeno vsestranskost smo izkoristili za izvedbo projekta v Vrtcu Hoče, s katerim smo predšolskim otrokom približali dejstva o koronavirusu SARS-CoV-2, ki povzroča bolezen COVID-19. Otroci so spoznali značilnosti virusa, bolezni COVID-19 in ukrepe za preprečevanje širjenja novega virusa. Hkrati so se seznanili, se igrali in izdelovali lutke ter pripravili lutkovno predstavo. V njej so zaigrali s svojimi lutkami na zgodbo o pandemiji novega koronavirusa. S projektom so otroci pridobili nova znanja in se navdušili nad lutkovnimi dejavnostmi.
Keywords: Lutkovno-gledališka vzgoja, lutke, otrok, koronavirus.
Published in DKUM: 19.05.2022; Views: 22; Downloads: 3
.pdf Full text (2,46 MB)

2.
Igrajmo se z ročnimi lutkami
Lena Stepišnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil izdelava in uporaba ročnih lutk pri pripravi predstave z otroki. V teoretičnem delu naloge smo predstavili, kaj je lutka, kakšen vpliv ima na otroka in katere metode lahko uporabimo z lutkami pri otrocih in z njimi. Ker diplomska naloga navezuje tudi na izpeljavo gledališke predstave, smo v ta namen raziskali tudi gledališče. V praktičnem delu smo skozi sedem priprav usmerjenih dejavnosti, ki smo jih izvajali s skupino 22 otrok, starih od 5 do 6 let, predstavili delo otrok – od izdelave ročne lutke do izpeljave lutkovne predstave. S praktičnim delom smo poskušali otrokom približati tehniko ročnih lutk, lutke smo izdelovali, vadili nastopanje v predstavi in nazadnje končni produkt predstavili občinstvu. Ugotovili smo, da so otroci skozi vse dejavnosti pokazali veliko mero ustvarjalnosti, razvili zaupanje v lutko in njeno igro, predvsem pa dobili želeno povratno informacijo za njihovo trdo zasluženo delo z nastopanjem pred občinstvom. Otroci so spoznali tehniko animiranja ročnih lutk, dobili nov vpogled v svet gledališča in si pridobili izkustveno znanje o količini vloženega truda pri ustvarjanju predstave.
Keywords: gledališče, izdelava lutke, lutkovna predstava, nastopanje, ročne lutke
Published in DKUM: 31.03.2022; Views: 127; Downloads: 23
.pdf Full text (1,52 MB)

3.
Spoznavanje čustev s pomočjo lutk : diplomsko delo
Rebeka Zdolšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje čustev s pomočjo lutk obsega teoretični in praktični del, v okviru katerega smo izvedli projekt spoznavanja čustev z lutkovno-gledališkimi dejavnostmi. V teoretičnem delu so predstavljene lutke na splošno in vrste lutk. Osredotočili smo se tudi na metode dela z lutkami oz. uporabo lutke v vzgojno izobraževalnem procesu ter na vpliv lutk na različna področja otrokovega razvoja. Opisali smo tudi, na kakšen način uporabljamo lutko v prvem in drugem starostnem obdobju in vlogo vzgojitelja v lutkovnem procesu. Opisali smo tudi posamezna temeljna čustva, kot so veselje, jeza, žalost, strah in kompleksno čustvo sram. Vsa ta čustva smo nato vključili v praktični del. V praktičnem delu smo predstavili projekt, ki je obsegal sedem dni dejavnosti za otroke. Pred začetkom projekta smo otroke vprašali o čustvih in njihovem poznavanju le-teh. Prav tako smo to storili po zaključenem projektu ter tako dobili vpogled v njihov napredek. Priprave za posamezne dejavnosti so zasnovane tako, da smo vključili različne metode dela z lutko in različne lutkovno-gledališke dejavnosti. Ob koncu projekta smo prišli do ugotovitev, da so otroci bolje poznavali čustva. Znali so jih poimenovati in izraziti (z mimiko, kretnjami, besedami).
Keywords: Lutke, metode dela, čustva.
Published in DKUM: 25.01.2022; Views: 186; Downloads: 39
.pdf Full text (1,40 MB)

4.
Vključevanje senčnih lutk v 1. in 2. starostnem obdobju : diplomsko delo
Ksenija Vogrin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vključevanje senčnih lutk v 1. in 2. starostnem obdobju smo se posebej posvetili senčnim lutkam ter njihovi uporabi v obeh starostnih obdobjih. Menimo, da je uporaba lutke v vrtcu ključnega pomena, saj s pomočjo nje otrok spoznava sebe in svet, v katerem živi. S pomočjo strokovne literature smo v teoretičnem delu opisali razvojne značilnosti otroka v prvem in drugem starostnem obdobju, kako lutka vpliva na otroka in kako s pomočjo lutke spodbujamo ustvarjalnost in ustvarjalnost domišljije. Prav tako smo prikazali, kako s pomočjo lutke krepimo razvoj samopodobe, samozavesti in oblikujemo socialne večine. Opisali smo tudi, kakšno vlogo ima vzgojitelj pri delu z lutko in kakšne metode dela z lutko poznamo. Posvetili smo se tudi značilnostim vključevanja lutk, in sicer značilnostim vključevanja lutk v prvem starostnem obdobju in vključevanju lutk v drugem starostnem obdobju. Nekaj smo povedali o lutki, podrobneje pa smo predstavili senčne lutke in senčno gledališče, njegovo zgodovino in uporabo senčnega gledališča v vrtcu v prvem in drugem starostnem obdobju. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o vključevanju senčnih lutk v prvem in drugem starostnem obdobju ter te podatke obdelali in jih interpretirali. Namen dela je ugotoviti, koliko in kako strokovni delavci v različnih vrtcih po Sloveniji vključujejo senčne lutke pri svojem vzgojno-izobraževalnem delu. Ugotovili smo, da vzgojitelji in vzgojiteljice senčne lutke vključujejo tako v prvem kot v drugem starostnem obdobju. Senčne lutke vključujejo strokovni delavci sami in pri tem vključujejo tudi otroke, s katerimi pripravljajo predstave s senčnimi lutkami.
Keywords: Vključevanje lutk, senčne lutke, značilnosti vključevanja lutk, 1. starostno obdobje, 2. starostno obdobje.
Published in DKUM: 13.12.2021; Views: 125; Downloads: 24
.pdf Full text (659,29 KB)

5.
Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku
Mateja Barat, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Lutkovna zaposlitev v kombiniranem oddelku smo zajeli teoretičen in praktičen del, vezan na projektno delo. V teoretičnem delu smo predstavili lutke, lutkovno umetnost in z njo povezane lutkovne tehnike, primerne za delo z otroki, metode dela v vrtcu, vezane na lutko, ter simbolno igro, kjer smo izpostavili prednosti otrokovega celostnega razvoja ob igri z lutko. Opisali smo tudi nekatere značilnosti dela v kombiniranem oddelku. Projektno delo smo osnovali glede na namen in cilje diplomskega dela ter pripravili in izvedli projekt lutkovne zaposlitve v kombinirani skupini vrtca in ob tem zadovoljili potrebe vseh otrok, ne glede na njihovo starost. Otroci so se na podlagi ustrezne motivacije in lutkovne predstave vživeli v svet lutk oz. lutkovnega gledališča, poskušali lutkovno zgodbo ponotranjiti, animirati lutke, se zaigrati z lutkami na svoj način, po metodi proste igre. Izdelali so si tudi preproste lutke glede na posamezno tehniko lutk. Velik del projekta smo namenili simbolni igri z lutko oz. ustvarjalni lutkovni dejavnosti. Ob vsem tem pa smo pozitivno vplivali tudi na otrokov celosten razvoj. Ob koncu dela smo prepričani, da otroci različne starosti različno sprejemajo posamezne tehnike lutk oz. da enako tehniko lutk sprejemajo drugače. Mlajše otroke privlačijo lutke, narejene iz mehkega materiala, in jim je pomembno, da so lutke všečne. Starejši otroci pa pozornost usmerjajo že v samo tehniko gibanja lutke. Praktičen del diplomske naloge je predstavljen preko dnevnih priprav ter analizah le teh, ki smo jih izvedli v kombiniranem oddelku vrtca.
Keywords: lutka, lutkovne tehnike, animacija lutke, spontana igra z lutko, kombiniran oddelek
Published in DKUM: 17.05.2021; Views: 419; Downloads: 178
.pdf Full text (5,76 MB)

6.
Drevesa postanejo lutke
Tjaša Omulec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomske naloge smo s 25 otroki, starimi 5-6 let, izdelali lutkovno predstavo z naslovom Z vetrom gremo na potep na tematiko gozd in tako poglobili znanje otrok o posameznih drevesnih vrstah (bukev, hrast, kostanj, breza). Zanimalo nas je, ali priprava lutkovne predstave pripomore k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst za otroke. Pred začetkom priprave lutkovne predstave smo preverili znanje otrok o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst. Otroci so prepoznavali elemente dreves, natančneje liste, plodove in skorje izbranih drevesnih vrst. Zasnovali smo 7 priprav za pripravo lutkovne predstave. Otroci so v skupinah izdelovali posamezne drevesne lutke iz naravnih materialov izbranih drevesnih vrst, ki so predstavljale drevesa. Pripravili smo tudi sceno in lutkovno predstavo glasbeno opremili. Lutkovne predstave zaradi epidemije covid-19 nismo uspeli dokončati. Napredek v povečanju znanja o prepoznavanju posameznih drevesnih vrst smo preverili preko kamere. Ponovnega preverjanja znanja se je udeležilo 13 otrok. Na podlagi 13 otrok smo ugotovili, da je priprava lutkovne predstave pripomogla k povečanju znanja in prepoznavanju posameznih drevesnih vrst, saj so otroci pred pripravo lutkovne predstave v povprečju prepoznali več kot tri elemente, medtem ko so isti otroci po izdelani lutkovni predstavi v povprečju prepoznali skoraj osem elementov drevesnih vrst.
Keywords: predšolski otroci, lutke, drevesne vrste (bukev, kostanj, hrast in breza), lutkovna predstava
Published in DKUM: 01.04.2021; Views: 475; Downloads: 85
.pdf Full text (6,49 MB)

7.
Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šole
Bianca Kaučič Rajšp, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti.
Keywords: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice
Published in DKUM: 24.02.2021; Views: 398; Downloads: 48
.pdf Full text (5,05 MB)

8.
Pripovedovanje s prstnimi lutkami
Erika Lapornik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomskega dela Pripovedovanje s prstnimi lutkami je nastala na lastno pobudo za čim večje vključevanje lutk v skupino otrok v vrtcu. Namen diplomskega dela je bil preizkusiti, kako v vrtcu uporabimo pripovedovanje s prstnimi lutkami ter s tem pozitivno vplivamo na otrokov kognitivni in verbalni razvoj. Pripovedovanje s prstnimi lutkami smo vnesli v otrokov vsakdan in s tem spodbudili prednostno nalogo jezika. Cilji diplomskega dela so: otroke popeljati v magični svet lutk; seznaniti jih s prstnimi lutkami; s pomočjo otrok urediti lutkovni kotiček; ustvariti potujoče gledališče; skozi vodene dejavnosti popeljati otroke do izdelave prstnih lutk; ustvariti zabavno, prijetno in sproščeno vzdušje v skupini; uporabiti lutko kot motivacijsko sredstvo pri pripovedovanju zgodb; uporabiti lutko pri prednostni nalogi – razvoju jezika; seznaniti otroke s poezijo s pomočjo lutke; izboljšati otrokovo verbalno in neverbalno komunikacijo. Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu so predstavljeni lutka, vloga vzgojitelja v lutkovnem procesu, vrste lutk, delitev lutk, najprimernejši materiali za izdelavo lutk in scenografije, prstno gledališče, oder v rokah in pripovedovanje z lutko. S pomočjo praktičnega dela v oddelku smo pri otrocih dosegli, da pravilno vodijo prstno lutko, se vživijo v določen lik in spontano pripovedujejo zgodbo s pomočjo lutke. Lutke so tako postale del vsakdana in so otroke spodbujale ne le v lutkovno-dramskem izražanju, pač pa tudi v jezikovnem razvoju.
Keywords: gledališče, igra, improvizacija, pripovedovanje, izdelovanje, prstne lutke, predšolski otroci.  
Published in DKUM: 21.01.2021; Views: 463; Downloads: 108
.pdf Full text (4,73 MB)

9.
Priprava in izvedba lutkovne predstave strokovnih delavk za otroke
Alja Macuh, Špela Maicen, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu naše diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča in opis projekta priprave lutkovne predstave, ki lahko služi za primer, kako lahko strokovni delavci/delavke v vrtcu, pripravijo lutkovno predstavo. V praktičnem delu je najprej predstavljen koncept projektnega dela, izvedenega v Vrtcu Cirkulane. Projekt je oblikovan po dnevih in v trajanju 10. dni. Zasnovan je bil vse od izbire teksta, vrste lutk, izdelave lutk, scene, vaj in izvedbe ter kotičkov, ki sledijo po končani lutkovni predstavi. Izbrana je bila predstava z naslovom Miška želi prijatelja, avtorice Nine Mav Hrovat. Uporabljene so bile ročne lutke. Izbrani so bili otroci 4-5 leta starosti. Opisano je načrtovanje in priprava ter izbira vseh potrebnih elementov za lutkovno predstavo. Glavni cilj je bil usmerjen k vzgojiteljem in pomočnikom, približati jim in jih pritegniti k lutkovnemu področju, spodbuditi k ustvarjanju in izražanju skozi lutkovno gledališče. Hkrati je cilj tudi otrokom približati lutkovno umetnost, negovanje in spodbudo čustvenega doživljanja ob ogledu predstave, ob tem tudi razvijanje domišljije ter razvoj socialno-interakcijskih spretnosti. Izbrana je bila deskriptivna metoda raziskovanja in uporaba primarnih virov. Zasnova projekta, ki je predstavljen v diplomski nalogi, lahko vzgojiteljem služi kot primer, kako lahko vzgojitelji v vrtcu pripravijo lutkovno predstavo za otroke.
Keywords: lutke v vrtcu, lutkovna predstava, izvedba lutkovne predstave, projekt v vrtcu
Published in DKUM: 13.08.2020; Views: 482; Downloads: 96
.pdf Full text (1,36 MB)

10.
Lutke na delih našega telesa
Bernarda Brec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice. Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa. V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko.
Keywords: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka
Published in DKUM: 09.06.2020; Views: 464; Downloads: 76
.pdf Full text (4,08 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica