| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
LJUDSKE IGRE KOT SREDSTVO ZA RAZVIJANJE MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Gabrijela Pori, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ljudske igre so preproste in lahko razumljive. Glavni namen iger ni samo tekma, temveč tudi dokazovanje zmogljivosti in uspešnosti. Čeprav so se ljudske igre skozi leta spreminjale je v njih še začutiti življenjske izkušnje človeštva in spoznanja, ki so se razvijala skozi spremembe načina življenja. V teh igrah je skritih veliko prvin športa, ki ga tako lahko približamo otrokom na njim prijeten način. Orodja oziroma rekviziti, ki so jih nekoč uporabljali v ljudskih igrah, so preprosti in vzeti iz vsakdanjega življenja oziroma dela. Prav zaradi tega so te igre primerne tudi v predšolski dobi. Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, v kakšni meri so te igre zastopane v vrtcih, koliko in katere ljudske igre vzgojiteljice poznajo in uporabljajo pri svojem delu, kakšen je njihov namen vključevanja ljudskih iger v delo z otroci ter kako in koliko s pomočjo teh iger razvijajo motoriko predšolskih otrok. V teoretičnem delu je predstavljena zgodovina ljudskih iger ter pogoji, ki so potrebni za izvajanje ljudskih iger in možnosti razvijanja motoričnih sposobnosti s pomočjo ljudskih v vrtcih. Opisanih je tudi nekaj preprostih iger s poudarkom na razvijanju motoričnih sposobnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete, ki je bila izvedena na vzorcu 55 vzgojiteljev. Na osnovi rezultatov ankete ugotavljamo, da vzgojiteljice v vrtcih še vedno uporabljajo veliko ljudskih iger, tudi za razvoj motoričnih sposobnosti pri otrocih. Rezultati ankete so tudi pokazali, da imajo otroci najraje gibalno-športne dejavnosti.
Keywords: Predšolski otroci, vzgojiteljice, gibanje, ljudske igre, gibalne igre, motorične sposobnosti.
Published: 23.07.2009; Views: 5097; Downloads: 1150
.pdf Full text (374,28 KB)

2.
OTROŠKE LJUDSKE IGRE NEKOČ V OBČINI SEVNICA IN NJIHOVA UPORABNOST DANES
Bernarda Androjna Mlakar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali in predstavili ljudske igre, ki so se včasih igrale v občini Sevnica, ter ugotavljali, kakšna sta njihova vloga in pomen v današnjem času. V teoretičnem delu smo predstavili pomen gibanja za otrokov razvoj, opredelili smo pojem ljudske igre in njen vpliv na gibalni razvoj, socialno učenje ter predstavili gibanje v povezovanju z drugimi področji dejavnosti in možnosti uporabe ljudskih iger na drugih področjih dejavnosti. Raziskava, ki smo jo predstavili v empiričnem delu, je pokazala, da ljudske igre, za katere imamo marsikdaj občutek, da so že nekaj preživelega, starega, med nami še živijo in niso izgubile svoje vrednosti. Ugotovili smo, da se ljudske igre na današnje otroke prenašajo pretežno v vrtcu, starši pa so se jih naučili od prijateljev. Razlika med prejšnjo in današnjo generacijo je tudi v prostoru, kjer se igrajo. Anketirani starši so se igrali predvsem v naravi, sedaj pa je ta odstotek precej manjši. Starši vlogo ljudskih iger v današnjem času vidijo pretežno v druženju z vrstniki, ohranjanju kulturne dediščine in gibanju. Opažamo, da se otroci večino iger, ki so jih poznali tudi njihovi starši, še igrajo, nekaj pa se jih je pozabilo in jih otroci ne poznajo več.
Keywords: predšolski otrok, ljudske igre, gibanje, socialno učenje, medpodročno povezovanje, vrtec, starši, kulturna dediščina.
Published: 10.09.2010; Views: 3616; Downloads: 322
.pdf Full text (351,42 KB)

3.
GIBALNE IGRE NEKOČ IN NJIHOVA UPORABA DANES
Dejan Gutman, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Temo diplomske naloge predstavljajo ljudske gibalne igre, ki so se jih naši starši, dedki in babice igrali v svoji mladosti, ter možnosti njihove uporabe danes. Namen naloge je bil zbrati nekaj ljudskih gibalnih iger s širšega področja Slovenj Gradca. S pomočjo popisnega lista, ki smo ga razdelili staršem in starim staršem otrok vključenih v oddelek drugega starostnega obdobja v vrtcu Podgorje, smo zbrali dvajset ljudskih gibalnih iger. Ugotovili smo, da so se starši in stari starši v svoji mladosti igrali ljudske gibalne igre, ki se prenašajo iz roda v rod; da ljudske gibalne igre pozitivno vplivajo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti pri otrocih; da z gibalnimi igrami naših staršev in starih staršev pozitivno vplivamo na razvoj vseh gibalnih sposobnosti; da otroci večine zbranih ljudskih gibalnih iger ne poznajo. Zaključujemo, da so ljudske igre preproste, lahko razumljive, zabavne in zanimive ter obenem predstavljajo izvrsten pripomoček za razvoj gibalnih sposobnosti.
Keywords: Ključne besede: ljudske gibalne igre, gibalne sposobnosti, predšolski otroci, igranje, kulturna dediščina
Published: 11.10.2010; Views: 5492; Downloads: 966
.pdf Full text (280,29 KB)

4.
SLOVENSKA LJUDSKA IZROČILA, KOT SPODBUDA ZA PLESNO USTVARJANJE
Maja Rodinger, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Gibalni razvoj otroka je pomemben vse od rojstva. Gibanje je otrokova potreba, obenem pa ob tem izraža veselje, zadovoljstvo in ugodje. Gibanje se prepleta s plesom. Ples je gibanje, ko je gibanje povezano v nekem prostoru, času in ritmu. Pomembno vlogo pri gibalno-plesnem razvoju imamo tudi odrasli, ko otroke spodbujamo in motiviramo, da dosežejo zastavljene cilje ter naloge. Poznamo več zvrsti plesa in eden od njih izvira iz naše kulturne dediščine – to je ljudski ples. V diplomski nalogi je podrobneje predstavljena Slovenska ljudska dediščina s poudarkom na ljudskem plesu in ljudski igri. Slovenski ljudski plesi so se k nam razširili iz nemškega ozemlja. K nam so jih prinesli rokodelci in vojaki. Naši ljudski plesi so bolj poskočni, saj so jih prilagodili našemu značaju. Ljudski plesi so skupinski, večina pa je parnih, zato jih plešejo odrasli. Poznamo tudi otroške ljudske plese in igre. Bistvene razlike ni, saj je ples igra – v njej najdemo preproste nezahtevne gibalne prvine in ponavljajoče motive. Otrok se preko ljudskega plesa in igre seznanja tudi z vzporednimi področnimi dejavnostmi. Spoznava ljudske pesmi, ljudsko glasbo, ljudske pravljice in pripovedke. Ljudska pesem je kot spremljevalec ljudskega plesa in igre – enostavna, kratka, nezahtevna in ponavljajoča. Otrok se preko vzporednih dražljajev tako vživi v lik, ki izhaja iz ljudskega izročila. Ugotovljeno je bilo, da so Slovenska ljudska izročila, ki jih v Slovenski literaturi ne manjka, skupek spodbude, s katerimi se otroci v predšolskem obdobju seznanjajo. Izročila se med seboj prepletajo in dopolnjujejo, kar doprinese želene rezultate in cilje, ki si jih zastavimo v vzgojno izobraževalnem delu.
Keywords: gibanje, ples, glasba, pesem, kulturna dediščina, ljudski plesi, otroške ljudske igre in plesi.
Published: 03.06.2016; Views: 892; Downloads: 111
.pdf Full text (644,57 KB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica