| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Recikliranje grafitne elektrode kontaminirane s kovinami prehodnih elementov : magistrsko delo
Maša Vračevič, 2024, master's thesis

Abstract: Ugotavljali smo ali lahko grafitne anode, predhodno kontaminirane s kationi prehodnih kovin, recikliramo in ponovno uporabimo. Grafitne anode smo izpostavili elektrolitu kamor smo dodali manganove ione v obliki soli Mn(AcAc)2 ter spremljali ali se le-ti vežejo v strukturo grafita, tako kot litijevi ioni. Pri tem smo koncentracije manganove soli v elektrolitu spreminjali in ugotavljali ali koncetracija vpliva na nadaljno elektrokemijsko delovanje celice. Prisotnost manganovih ionov smo ugotavljali s pomočjo ICP-OES analize. Rezultati so pokazali, da ioni prehodnih kovin prisotni v elektrolitu med procesom polnjenja zasedejo mesta na površini grafita. Kontaminirano grafitno anodo smo nato sprali s topilom DMC z namenom, da se iz grafitnega materiala odstranijo odvečne soli ter topila. Za zagotavljanje odstranitve manganovih ionov po postopku spiranja pa je bila zopet uporabljena ICP-OES analiza. Z uporabo topila DMC, ki je podoben sestavi elektrolta, smo uspešno podstranili soli mangana, kar so pokazali rezultati analiz ICP-OES in XPS. Mangana ni bilo možno zaznati na površini grafitne anode oziroma se je le ta nahajal v zelo majhnih koncnetracijah. Spran grafitni material smo uporabili v sveži celici in z elektrokemijskimi tehnikami preverili ali je le-ta primeren za ponovno uporabo.
Keywords: anode, recikliranje, prehodne kovine, elektrokemija, litij ionske baterije
Published in DKUM: 03.09.2024; Views: 50; Downloads: 25
.pdf Full text (3,67 MB)

2.
Analiza poslovanja in možnosti optimiranja nabavne verige podjetja
Timotej Peter Valcl, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje načrta optimizacije dobavne verige in proizvodnje baterijskih celic podjetja Tesla. Teoretični del zajema ustrezno literaturo o konceptu in managementu dobavne verige, o konceptih vertikalnih in horizontalnih mej podjetja ter o konceptih in načinih analize podjetja. Aplikativni del diplomskega dela se v prvem delu osredotoča na predstavitev in analizo podjetja ter na analizo trenutne dobavne verige proizvodnje baterijskih celic v podjetju. Drugi del se osredotoča na raziskavo načrta za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic podjetja ter možne aplikacije njihove rešitve v ostalih podjetjih. Ugotovitve diplomskega dela kažejo, da strategija vertikalne integracije podjetja Tesla za optimizacijo dobavne verige proizvodnje baterijskih celic lahko prinese številne koristi. Načrtovana optimizacija lahko zmanjša stroške, izboljša trajnost podjetja ter prispeva k njegovi uspešnosti. Vendar je treba opozoriti, da ta način optimizacije morda ni primeren za vsa podjetja, saj zahteva velike naložbe v raziskave in razvoj ter dobre poslovne odnose s podizvajalci in dobavitelji.
Keywords: dobavna veriga, horizontalne in vertikalne meje podjetja, optimizacija dobavne verige, analiza poslovanja, litij-ionske baterije, električna vozila, Tesla
Published in DKUM: 11.07.2023; Views: 42240; Downloads: 149
.pdf Full text (2,70 MB)

3.
Določanje napolnjenosti baterij z uporabo umetnega nevronskega omrežja : magistrsko delo
Rok Rečnik, 2019, master's thesis

Abstract: Glavni cilj magistrske naloge je določitev stanja napolnjenosti baterij s pomočjo umetnega nevronskega omrežja. Določitev stanja napolnjenosti (SOC) baterij predstavlja velik izziv, saj je SOC težko natančno določiti. V delu je bil obravnavan tip izredno zmogljivih Toshibinih litij-ionskih baterij s titanovim oksidom (LTO). Na podlagi pregledane literature je bila izbrana metoda določanja SOC z umetnim nevronskim omrežjem. S pomočjo namensko izdelanega testerja baterij so bile opravljene meritve toka, napetosti in temperature baterije. Meritve so bile izvedene s pomočjo merilnega sistema Dewesoft Sirius HS. Podatki so bili obdelani v programskem okolju Matlab, kjer se je tudi kreiralo in naučilo umetno nevronsko omrežje. Testi nevronskega omrežja so pokazali, da je sposobno napovedovanja SOC. S pomočjo programa v Simulinku so bili izvedeni testi za napovedovanje SOC v realnem času.
Keywords: umetna nevronska omrežja, določanje stanja napolnjenosti baterij, litij-ionske baterije, LTO
Published in DKUM: 21.11.2019; Views: 1930; Downloads: 341
.pdf Full text (8,88 MB)

4.
Avtomatizacija testiranja stanja li-ion baterij
Slavko Brečko, 2018, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela je predstavljeno načrtovanje ter izdelava testnega sistema litij-ionskih baterij. Na kratko je opisana litij-ionska baterija ter metode, po katerih lahko ocenjujemo zdravje (State Of Health, SOH) baterije. Po predstavljeni izbrani metodi in izdelavi simulacijskega modela sledi meritev odziva realne baterije in prikaz načrtovanja ter izdelave vezja. Nato je opisana programska oprema vezja ter izdelava ocenjevalnega orodja. Na koncu so prikazane karakteristike realnih baterij.
Keywords: testiranje, litij-ionske, baterije, modeliranje, merilno vezje, karakteristika baterije
Published in DKUM: 29.05.2018; Views: 2121; Downloads: 271
.pdf Full text (5,05 MB)
This document has many files! More...

5.
6.
Uporaba hranilnika energije s pretvornikom v različnih načinih delovanja sistema za upravljanje z energijo
Uroš Zajšek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni: osnovno delovanje in zgradba litij-ionskih baterijskih celic ter sestavljeni baterijski paketi tehnologije LFP, NMC, NCA in LTO, primerni za shranjevanje večjih količin energije. Baterijski paketi so uporabljeni v kombinaciji s sistemom za upravljanje z energijo za glajenje odjema električne energije gospodinjstva iz omrežja, vključno z omogočenim polnjenjem baterije električnega vozila. Prikazan je tudi primer uporabe hranilnika energije za glajenje proizvodnje in porabe električne energije v kombinaciji s sončno elektrarno v gospodinjstvu.
Keywords: litij-ionske baterije, hranilnik energije, pretvornik, EMS
Published in DKUM: 30.08.2017; Views: 2399; Downloads: 309
.pdf Full text (3,04 MB)

7.
UPORABA CAN-VODILA IN SIGNALA PWM ZA KONTROLO IN NADZOR POLNJENJA LITIJEVIH AKUMULATORJEV ELEKTRIČNEGA AVTOMOBILA
Jože Podbrežnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V svetu se vedno več ljudi zaveda onesnaženja okolja in dajejo čedalje večji pomen cenejšim alternativnim pogonom in virom energije. Razvoj hibridnih, priključno-hibridnih ali popolnoma električnih vozil je odvisen predvsem od razvoja zmogljivejših akumulatorjev in načina nadzora polnjenja hranilnika energije. Električna vozila morajo imeti za polnjenje standardizirani električni priključek, ki omogoča hiter in predvsem varen način regeneracije porabljene električne energije, zato smo v uvodu opisali razvoj dosedanjih sistemov. Glavni namen naloge je bil skonstruirati in implementirati prototip elektronskega vezja z vgrajenim CAN krmilnikom, ki s pomočjo CAN-vodila in PWM-signala omogoča nadzor konduktivnega polnjenja litijevih akumulatorjev električnega vozila, v skladu s standardom SAE_J1772 oziroma IEC 61851-3.
Keywords: električni avto, nadzorna enota, polnjenje, praznjenje, litij-ionske baterije, regulator polnjenja, pulzno širinska modulacija, CAN-vodilo
Published in DKUM: 06.09.2016; Views: 1773; Downloads: 134
.pdf Full text (5,50 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica