SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
MOTIVACIJA PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V VRTCU
Helena Šerc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovnega izražanja, motivacijo in njen pomen pri predšolskih otrocih, motiviranje predšolskih otrok pri likovno-vzgojnem delu, naloge vzgojitelja pri likovno-vzgojnem delu v vrtcu ter Kurikulum za vrtce. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, kako poteka motivacija pri likovnih dejavnostih v vrtcu. Zanimalo nas je, koliko časa namenijo vzgojiteljice motivaciji pri likovni aktivnosti, katera so najpogostejša motivacijska sredstva pri likovni aktivnosti, katere metode uporabljajo vzgojiteljice za dviganje motivacije, kateri so najpogostejši likovni motivi ter kako lahko sprememba okolja vpliva na izvajanje likovne dejavnosti. S pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika za vzgojitelje je bila v vrtcu Jadvige Golež Maribor in v vrtcu Jožice Flander Maribor izvedena raziskava. Ugotovili smo, da vzgojiteljice motivaciji pri likovni dejavnosti povprečno namenijo pet do deset minut, da je najpogostejše sredstvo za motiviranje lutka, da so otrokom najbolj blizu živalski motivi, kakor tudi da sprememba okolja motivacijsko vpliva na otroka. Rezultati raziskave so tabelarično, grafično in interpretacijsko predstavljeni v empiričnem delu diplomskega dela.
Keywords: predšolski otrok, likovno izražanje, motivacija, motiv, motiviranje, vzgojitelj.
Published: 06.07.2009; Views: 6550; Downloads: 1162
.pdf Full text (370,31 KB)

2.
Povezanost barv in čustev pri učencih v 4. razredu osnovne šole
Rebeka Kolar, 2012, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi se dotikamo področja barv, ki imajo lahko močan učinek na človeško telo in emocije. Že kot otroci uporabljamo barve tako v domačem okolju kot šoli. Po mnenju strokovnjakov naj bi ravno uporaba posameznih barv razodevala otrokovo emocionalno življenje. Pri tem je pomembno poudariti, da se barvno izražanje otrok skozi njihov razvoj spreminja, nadgrajuje, spreminja se otrokova uporaba in odnos do barv. Raziskave, ki so bile opravljene na tem področju, kažejo, da lahko ravno na podlagi izbire barv potegnemo vzporednice z izražanjem osnovnih čustev. Tako smo v naši raziskavi s pomočjo prirejene ocenjevalne lestvice barv in različnih čustvenih stanj pri učencih v četrtem razredu preverjali povezovanje posameznih barv in čustev ter njihove priljubljene in nepriljubljene barve. Pri tem nas je zanimal obstoj razlik glede na spol in povprečje zaključnih ocen. Ugotovili smo, da učenci povezujejo pozitivna čustva s toplimi barvami in negativna čustva s hladnimi, pri tem še posebej prednjačijo deklice in učenci z višjim povprečjem zaključnih ocen. Na področju najljubše barve je v ospredju vijolična pri deklicah in modra pri dečkih. Črna je barva, ki je učenci ne marajo.
Keywords: barva, učinki barv, likovno izražanje otrok, psihodiagnostična vrednost barv, srednje in pozno otroštvo, čustva
Published: 15.03.2012; Views: 3306; Downloads: 453
.pdf Full text (1,85 MB)

3.
AKTIVNOST UČITELJA IN UČENCEV V FAZI LIKOVNEGA USTVARJANJA
Barbara Benko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo v teoretičnem delu opisuje ustvarjalnost kot temelj likovne vzgoje. Le dobro poznavanje ustvarjalnosti in ustvarjalnega procesa nas pripelje do ustvarjalnega izražanja učencev pri urah likovne vzgoje. Predstavili smo pogoje, ki morajo biti pri tem izpolnjeni, saj je uspešnost učencev pri likovni dejavnosti odvisna predvsem od njihove izpolnitve. Nato pa smo opisali artikulacijo učne ure likovne vzgoje, pri kateri smo se osredotočili predvsem na njen osrednji del, torej na fazo ustvarjanja in njene značilnosti. Empirični del diplomskega dela zajema študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, kaj se dogaja v osrednjem delu ure likovne vzgoje, torej v fazi likovnega ustvarjanja. Z vpogledom v dogajanje in proučitvijo stanja smo želeli ugotoviti, kako učitelji opravljajo svoje naloge in kako učenci rešujejo nalogo, ki jim je bila dana v reševanje. Pri tem smo bili pozorni na težave, s katerimi se srečujejo učitelji in učenci v osrednjem delu ure likovne vzgoje, in kako uspešno jih odpravljajo. V raziskavi so sodelovali učenci prvega, drugega, tretjega, četrtega in petega razreda treh osnovnih šol in njihovi razredni učitelji. Podatke smo zbirali z neposrednim opazovanjem, snemanjem ur s kamero in fotografiranjem. Na podlagi transkripcije smo analizirali učne ure. Ugotovitve so pokazale, da imajo na uspešno likovno izražanje učencev velik vpliv uvodni del ure in pravilno izbrane in uporabljene učne metode in oblike dela. Ugotovitve pa prav tako kažejo, kako pomembno je učiteljevo poznavanje likovnih področij in likovnih pojmov, saj lahko njegovo neznanje močno zamaje temeljne cilje likovne vzgoje in njenih področij.
Keywords: ustvarjalnost, ustvarjalni proces, likovna ustvarjalnost, likovno izražanje, vloga učitelja, vloga učenca
Published: 02.01.2013; Views: 1286; Downloads: 234
.pdf Full text (2,48 MB)

4.
VPLIV MOTIVA IN LIKOVNE TEHNIKE NA UPORABO BARV V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Barbara Špes, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je poglobiti znanje o uporabi barv v predšolskem obdobju ter ugotoviti, kako motiv in likovna tehnika vplivata na uporabo barv otrok, starih od štiri do šest let. V diplomskem delu z naslovom Vpliv motiva in likovne tehnike na uporabo barv v predšolskem obdobju smo predstavili razvojnopsihološke značilnosti otrok od četrtega do šestega leta, saj smo z njimi delali v empiričnem delu, predstavili smo različne opredelitve razvoja likovnega izražanja in izpostavili značilnosti likovnega izražanja otrok, starih od štiri do šest let. Izpostavili smo barvo in motiv kot pomembna elementa pri likovnem izražanju predšolskih otrok, predstavili likovno področje slikanja in dve tehniki, ki smo ju uporabili v empiričnem delu. Osvetlili smo tudi likovnovzgojno področje, in sicer likovno vrednotenje, saj smo v empiričnem delu otrokom predstavili tri likovna umetniška dela. Le-ta smo ob koncu teoretičnega dela tudi analizirali oz. predstavili. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, kakšen vpliv imata na uporabo barv predšolskih otrok motiv in likovna tehnika. Za zbiranje podatkov smo uporabili neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja – tabelo s prikazom spremenljivk, katere smo dobili z analizo likovnih izdelkov, ki so nastali preko testnih likovnih dejavnosti v vrtcu. Pripravili smo šest dejavnosti in dobili sto en izdelek. Raziskava je pokazala, da otroci uporabljajo več barv pri tehniki slikanja s prekrivnimi vodenimi barvami kot pri tehniki lepljenja z barvnim papirjem. Več barv uporabljajo ob opazovanju človeške figure oz. pokrajine kot ob opazovanju abstraktnega motiva, več barv pa uporabljajo deklice v primerjavi z dečki. Število barv z vsakim srečanjem ni naraščalo, kar nas je presenetilo. Predvidevali smo, da bodo otroci z vsakim srečanjem bolj eksperimentirali in uporabili več možnosti, ki jih ponuja posamezna likovna tehnika.
Keywords: predšolski otroci, likovno izražanje, motiv, likovno področje slikanja, likovno vrednotenje, barva
Published: 04.10.2012; Views: 2115; Downloads: 376
.pdf Full text (3,22 MB)

5.
VPLIV RAZLIČNIH LIKOVNIH TEHNIK NA USTVARJALNO UPORABO BARVE PRI LIKOVNEM IZRAŽANJU V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Klavdija Reberšak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. Teoretični del je razdeljen na štiri poglavja. V njem smo poiskali odgovore na vprašanja, kaj je ustvarjalnost in zakaj je pomembna v vsakdanjem življenju, kako poteka razvoj likovnega izražanja ter kaj je barva in kakšen vpliv ima na ljudi. V prvem poglavju sta opisana razvoj likovnega izražanja in njegovi okvirni mejniki, predstavljena so področja likovne umetnosti, njihova likovna izrazila in likovne tehnike, ki so primerne za delo s predšolskimi otroki. Opredelili smo ustvarjalnost kot splošno človekovo lastnost in odgovorili na vprašanje, kakšne so lastnosti ustvarjalnih ljudi. Zapisali smo tudi nekaj o likovni ustvarjalnosti, kako jo spodbujamo in kateri so dejavniki, ki jo zavirajo. Zadnje poglavje v teoretičnem delu diplomskega dela opisuje, kaj je barva, njene dimenzije, odnose, kako različne barve vplivajo na psihofizične sposobnosti ljudi in kako poteka razvoj likovnega izražanja z barvo. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, ali so otroci ustvarjalni pri uporabi barve v svojih likovnih delih. Zanimalo nas je tudi, ali na otroke pri likovnem izražanju preveč vplivajo šablone in barvni znaki. Iskali pa smo tudi odgovore na vprašanji, ali lahko uporaba različnih likovnih tehnik pri likovno-pedagoškem delu vpliva na ustvarjalno mišljenje otrok in katera likovna tehnika najbolj spodbuja ustvarjalno uporabo barve pri likovnem izražanju otrok.
Keywords: predšolski otroci, likovno izražanje, ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, barva, ustvarjalna uporaba barve
Published: 07.11.2013; Views: 891; Downloads: 105
.pdf Full text (1,99 MB)

6.
VPLIV LIKOVNE TEHNIKE NA KONCENTRACIJO OTROK PRI LIKOVNIH DEJAVNOSTIH V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Suzana Rozman, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako likovna tehnika vpliva na koncentracijo otrok, starih od pet do šest let, in raziskati zanimanje ter koncentracijo otrok v predšolskem obdobju pri likovnih tehnikah. Diplomsko delo Vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili razvojnopsihološke značilnosti otrok od petega do šestega leta starosti. Predstavili smo različne značilnosti likovnega izražanja starejših otrok v predšolskem obdobju. Izpostavili smo stopnje razvoja likovnega izražanja in likovno izražanje otrok od petega do sedmega leta starosti. V nadaljevanju smo predstavili likovna področja risanja, slikanja in lepljenja ter likovne tehnike, ki smo jih uporabili v empiričnem delu. Na kratko smo predstavili še likovno vrednotenje, in sicer kriterije izbire avtorjev in njihovih del ter izbiro primernih likovnih del. Ob koncu teoretičnega dela smo predstavili oz.oz.oz. analizirali umetniška dela, ki smo jih izbrali, da jih v empiričnem delu predstavimo otrokom v vrtcu. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, kakšen je vpliv likovne tehnike na koncentracijo otrok pri likovnih dejavnostih v predšolskem obdobju. Podatke smo zbirali na podlagi neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja. Izdelke, ki smo jih dobili preko testnih likovnih dejavnosti, smo analizirali in prikazali v tabeli s spremenljivkami. Raziskovalni vzorec je zajemal skupino otrok, starih od pet do šest let. Pripravili smo štiri dejavnosti in s tem pridobili enainosemdeset izdelkov. Raziskava je pokazala, da so dosegli otroci najdaljši čas koncentracije pri tehniki lepljenja z barvnim (kolaž) papirjem, najkrajšega pa pri tehniki risanja s svinčnikom. Glede na spol ni bilo večjih odstopanj v koncentraciji, le pri tehniki slikanja z voščenkami so imeli dečki daljšo koncentracijo, vendar lahko sklepamo, da na rezultate vpliva tudi manjše število deklic v skupini. Čas koncentracije z vsakim srečanjem ni naraščal. Pri analizi časov je prišlo do odstopanja le pri drugem srečanju, in sicer pri likovni tehniki slikanja z voščenkami ter slikanju s tempera barvami.
Keywords: predšolski otrok, likovno izražanje, koncentracija, likovna tehnika, likovno vrednotenje
Published: 28.01.2014; Views: 1669; Downloads: 195
.pdf Full text (3,10 MB)

7.
MOTIVI IZ TURČIJE KOT SPODBUDA ZA LIKOVNO IZRAŽANJE PREDŠOLSKIH OTROK
Nataša Vovk, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Motivi iz Turčije kot spodbuda za likovno izražanje predšolskih otrok sestoji iz teoretičnega dela in empiričnega dela. Glavni namen praktičnega diplomskega dela je bil preko različnih, inovativnih, zanimivih, drugačnih aktivnosti prikazati Turčijo in uporabiti njene motive za pomoč pri nastanku kakovostnih likovnih del predšolskih otrok. V teoretičnem delu smo govorili o likovnem izražanju, njegovem razvoju, vlogi ter pomenu. Predstavili smo likovna področja in likovne tehnike, ki smo jih uporabili v empiričnem delu. V nadaljevanju smo podrobneje govorili o najpogostejših motivih v Turčiji ter razložili, zakaj smo se odločili za vplet posameznih motivov. Navedli smo tudi likovne materiale, orodja, podlage in pripomočke. Dodali smo še cilje in naloge likovnega izražanja v predšolskem obdobju. V nalogo so dodane naše avtorske fotografije, na katerih so vidni motivi in izdelki otrok. V empiričnem delu smo predstavili vrtec ter skupino otrok, s katero smo sodelovali. Pri aktivnostih je sodelovala skupina 23 otrok, starih 5–6let. Priložili smo priprave, evalvacije in slike izdelkov otrok. Prišli smo do ugotovitve, da otroci izredno radi spoznavajo nove motive, ki so jim predstavljeni s pomočjo fotografij. So precej fleksibilni in odprti, z zanimanjem sodelujejo v vseh aktivnostih, z veseljem zastavljajo dodatna vprašanja ter motive upodabljajo ali oblikujejo na svoj, unikaten način.
Keywords: predšolski otrok, likovno izražanje, likovni motivi, motivi Turčije, likovna področja, likovne tehnike
Published: 07.10.2014; Views: 765; Downloads: 84
.pdf Full text (17,22 MB)

8.
LIKOVNO IZRAŽANJE UČENCEV IZVEN POUKA LIKOVNE UMETNOSTI
Iris Cepič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opredeljuje likovno izražanje učencev izven pouka likovne umetnosti v času pouka. V teoretičnem delu pojasnjuje, kaj je to likovno izražanje, kaj je to motiv, ter pomen motivov za likovno izražanje.Podrobneje opisuje tudi risarske in slikarske tehnike, predvsem tiste, ki so preprostejše za uporabo in dostopne kadar koli. Diplomsko delo vsebuje tudi poglavje motivacija, saj so se nekateri učenci likovno izražali tudi med odmori, kar pa ni pogojeno z oceno. V empiričnem delu predstavlja izdelke učencev od prvega do četrtega razreda, kateri niso bili ustvarjeni pri pouku likovne umetnosti. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kako pogosto se učenci likovno izražajo med odmori ali ko končajo z delom pri pouku. V raziskavi so sodelovali učenci od prvega do četrtega razreda. Vsi odgovori na zastavljena vprašanja so bili pridobljeni z metodo študija primera, in sicer z opazovanjem z udeležbo in intervjujem, pri čemer opazovanje ni zajemalo pouka likovne umetnosti. Ugotovitve so pokazale, da se učenci od prvega do četrtega razreda likovno izražajo ne le med poukom likovne umetnosti, ampak tudi med odmori.
Keywords: Dejavnosti med odmori, likovno izražanje, razredni pouk, risanje
Published: 04.06.2014; Views: 862; Downloads: 64
.pdf Full text (998,50 KB)

9.
STRATEGIJA GRADNJE LIKOVNEGA DELA PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH Z VIDIKA LIKOVNE TIPOLOGIJE
Dejan Hudoklin, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Celoten namen diplomskega dela je ugotoviti, ali se strategije gradnje posameznih otroških del razlikujejo in jih podrobneje preučiti glede na podobnosti, razlike, odstopanja in posebnosti. Prav tako želimo na podlagi pridobljenih rezultatov in gradiva določiti otroka v likovni tip, ki bi mu najbolj ustrezal. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena literatura s področja likovne vzgoje predšolskih otrok, značilnosti njihovega likovnega izražanja, ustvarjalnosti, likovnih dejavnikov in likovnih tipov, ki smo se jim še podrobneje posvetili. Empirični del je sestavljen iz podrobnejše razlage strategije gradnje posameznega otroka. Pri tem smo si pomagali s pridobljenim slikovnim in video materialom, ki smo ga zbrali med raziskavo. Raziskava je zajemala devet predšolskih otrok, starih pet in šest let. Pripravili smo jim reprodukcijo Harlekina avtorja Paula Cézzana, jim priskrbeli ustrezen material in pripravili ostale pogoje za nemoten ustvarjalni proces. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko glede na likovne dejavnike največ otrok umestimo v ekspresivni likovni tip, glede na afiniteto do likovno izraznih sredstev v koloristični likovni tip in glede na osebnostne poteze v počasen in pedanten tip.
Keywords: predšolski otrok, likovno izražanje, ustvarjalnost, likovni dejavniki, strategija gradnje likovnega dela, likovna tipologija.
Published: 07.10.2014; Views: 634; Downloads: 49
.pdf Full text (15,41 MB)

10.
GRAFIČNE TEHNIKE V VRTCU VELENJE
Irena Penšek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Eno izmed področij likovne vzgoje je grafika, ki je zanimiva in zabavna, a premalo uporabljena v predšolskem obdobju. Diplomska naloga predstavlja v prvem delu razvoj in vrste grafičnih tehnik, kako načrtujemo likovne dejavnosti, kakšne materiale in pripomočke uporabljamo, kako pripravimo prostor ter kaj je to projektno delo, kaj vsebuje in kako poteka. V drugem delu je predstavljen empirični del ‒ didaktični tematski sklop, ki vsebuje deset priprav likovne vzgoje za predšolske otroke stare od tri do štiri leta. Priprave vključujejo tudi evalvacijo dela, ki smo ga opravljali v Vrtcu Velenje. Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno, analitično metodo raziskovanja ter kvalitativno pedagoško raziskavo. V raziskavi je sodelovalo devetnajst otrok iz Vrtca Velenje, enote Lučka, starih tri in štiri leta. Podatke smo zbirali dva meseca, in sicer aprila in maja. Otroke smo opazovali, jim pomagali in zapisovali naša opažanja. Vsako grafično tehniko oz. načrtovano dejavnost smo analizirali. Otrokom in vzgojiteljem oz. vzgojiteljicam smo grafiko približali in dokazali, da je lahko preprosta in zabavna. Največje veselje otrok je bilo opaziti pri odtiskovanju matric in delov telesa. V dejavnostih so uživali, ustvarjali in si s tem pridobivali izkušnje ter krepili svojo ustvarjalnost in razvijali ideje. V prihodnje bomo še intenzivneje spodbujali vzgojiteljice ter jim z lastnim zgledom prikazali grafiko kot zelo prijetno likovno področje za predšolskega otroka.
Keywords: likovna didaktika, predšolski otrok, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok, načrtovanje likovnih dejavnosti, grafični pripomočki in materiali.
Published: 30.10.2015; Views: 1441; Downloads: 212
.pdf Full text (2,80 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica