| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev
Teja Zelenik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vključevanje likovnih področij in tehnik v dejavnosti ptujskih vrtcev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela, v katerem so predstavljena likovna področja in opisane likovne tehnike posameznih področij, ki jih lahko uporabljamo v vrtcu. V teoretični del smo vključili tudi likovno izražanje otrok v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce in se posebej osredotočili na področje umetnosti, kamor spadajo likovne dejavnosti. Seznanili smo se tudi z neprimernimi likovnimi tehnikami in posledično tudi neprimernimi likovnimi materiali in orodji. Predstavili pa smo tudi vrtec Ptuj, ki je bil pomemben dejavnik naše raziskave. V empiričnem delu smo pa predstavili rezultate raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov. Na njih so odgovorile vzgojiteljice vrtca Ptuj. Z raziskavo smo želeli dobiti vpogled v realno stanje na področju usmerjenih likovnih dejavnosti Vrtca Ptuj in vzgojiteljicam posredovati morebitne pomanjkljivosti za izboljšanje prakse. Ugotovili smo, da vzgojiteljice vključujejo v svoje delo vsa področja likovnih dejavnosti, vendar sta najpogosteje vključeni področji slikanje in risanje. Namen diplomske naloge je ugotoviti, katera likovna področja vzgojiteljice najpogosteje vključujejo v svoje dejavnosti in katere likovne tehnike uporabljajo pri tem. Ob tem smo želeli raziskati, ali imajo dovolj potrebnih orodij in materialov za izvedbo želenih dejavnosti na likovnem področju.
Keywords: likovna področja, likovne tehnike, vrtec Ptuj, likovno izražanje, neprimerne likovne tehnike
Published: 26.11.2020; Views: 116; Downloads: 29
.pdf Full text (590,01 KB)

2.
Upodabljanje različnih kultur preko likovnih dejavnosti v vrtcu
Karin Lešer, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Upodabljanje različnih kultur preko likovnih dejavnosti v vrtcu je bil raziskati didaktične načine, možnosti in metode za seznanjanje predšolskih otrok z različnimi kulturami preko seznanjanja z novimi likovnimi tehnikami. Pri tem smo uporabili različna področja likovnega ustvarjanja. Diplomsko delo sestavljata teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je predstavljena opredelitev medpodročnega povezovanja, predvsem med likovno umetnostjo in družbo, sama likovna umetnost ter vzgojna načela pri likovni umetnosti, ki jih opredeljuje Kurikulum za vrtce, predstavljena je didaktika likovne dejavnosti in njena področja ter različne kulture sveta, ki so bile zajete v praktičnem delu (Afriška, Indijanska, kultura Eskimov in Kitajska kultura). V praktičnem delu diplomskega dela so predstavljene interpretacije podatkov, ki smo jih pridobili preko opazovanja pri izvajanju dejavnosti v vrtcu.
Keywords: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, likovne tehnike, različne kulture, družba
Published: 27.07.2020; Views: 279; Downloads: 77
.pdf Full text (1,65 MB)

3.
Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok
Regina Dernikovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Tematika nosečnosti in motivika dojenčka kot motivacija za likovno izražanje predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Posvetili smo se področju likovne vzgoje v predšolskem obdobju. Zanimali so nas vloga in pomen likovne vzgoje, vloga in pomen likovnega izražanja, razvoj in značilnosti likovnega izražanja ter likovna ustvarjalnost predšolskega otroka. Prav tako smo namenili pozornost likovnim področjem in tehnikam ter spoznali pomen likovne teme in motiva. V empiričnem delu smo predstavili namen diplomskega dela, in sicer kako predšolskim otrokom zanimivo in aktivno prikazati temi nosečnost in dojenček z različnimi motivi. Spraševali smo se, kako otrokom omogočiti spodbudno okolje za nastanek kakovostnih in edinstvenih likovnih del, pri čemer smo prikazali, kako se lahko vzgojitelji pripravijo na predstavitev in približevanje izbranih tem, kako izbrani temi vplivata na otrokovo likovno delo, in pomen uporabe vizualnih sredstev. Empiričen del smo izvedli v Vrtcu Velenje v skupini štiriindvajsetih otrok, starih pet in šest let, s katerimi smo sodelovali pri pripravljenih dejavnostih. Za izvedbo dejavnosti smo pripravili sedem avtorskih učnih priprav, priložili njihove evalvacije in fotografije končnih likovnih izdelkov otrok. Med pripravami in izvajanjem učnih priprav smo ugotovili, da mora biti dejavnost pripravljena premišljeno, pri čemer je zelo pomembno otrokom nuditi spodbudno okolje. Spoznali smo, da otroci zelo radi sodelujejo, če so pravilno motivirani, bili so radovedni ter odprtega duha za izbrana temo in motiv. Nastali so neprecenljivi končni likovni izdelki otrok, ki nam prikažejo njihovo edinstveno dojemanje sveta.
Keywords: Likovna področja, likovne tehnike, motiv, tema, nosečnost.
Published: 12.04.2019; Views: 547; Downloads: 74
.pdf Full text (3,73 MB)

4.
Likovni portfolio v vrtcu otona župančiča slovenska bistrica
Špela Šega, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovni portfolio v Vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica, kaj je to portfolio, likovna področja, ki se pojavljajo v likovnih mapah, likovne tehnike, ustvarjalnost otrok, pisali smo tudi o pojavljanju šablon v otroških likovnih delih. Rezultate smo prikazali v empiričnem delu. Zbrali smo 205 otroških likovnih del, oziroma 14 likovnih map iz različnih enot Vrtca Otona Župančiča Slovenska Bistrica, drugega starostnega obdobja. S pomočjo slikovnega gradiva in z deskriptivno statistiko ter s frekvenčno distribucijo smo podatke obdelali in jih prikazali v obliki tabel ter grafov.
Keywords: predšolski otrok, portfolio, likovna področja, likovne tehnike, ustvarjalnost.
Published: 19.06.2018; Views: 543; Downloads: 72
.pdf Full text (1,60 MB)

5.
Likovnodidaktični cilji in uporaba likovnih tehnik v vrtcu
Katija Kalina, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela z naslovom Likovnodidaktični cilji in uporaba likovnih tehnik v vrtcu je ugotoviti, katere likovne tehnike prevladujejo v vrtcih in kateremu likovnemu cilju najpogosteje sledijo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Empirični del zajema raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti, katere likovne tehnike se v vrtcu najpogosteje uporabljajo in kateremu cilju najpogosteje sledijo. Uporabljena je bila deskriptivna metoda. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen vzgojiteljem/vzgojiteljicam Pomurskih vrtcev. Raziskava je pokazala, da v vrtcu najbolj izstopajo risanje z voščenkami in flomastri ter slikanje z voščenkami, svinčnik barvicami, barvnimi flomastri in tempera barvami. Pri likovnih dejavnostih pa vzgojitelji/vzgojiteljice najpogosteje sledijo cilju, s katerim razvijajo in krepijo otrokovo ustvarjalnost, iznajdljivost in samostojnost.
Keywords: predšolska vzgoja, likovna vzgoja v vrtcu, likovna področja, likovne tehnike, cilji likovne vzgoje
Published: 15.11.2016; Views: 1467; Downloads: 351
.pdf Full text (1,18 MB)

6.
Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole
Mojca Borko, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Kombinirane likovne tehnike v prvem razredu osnovne šole govori o možnostih kombiniranja likovnih tehnik znotraj istega področja likovne umetnosti ali med različnimi področji, ki so: risanje, slikanje, grafika, kiparstvo in arhitektura. V teoretičnem delu smo predstavili pouk likovne umetnosti, likovne tehnike in materiale v prvi triadi (risarske, slikarske, grafične likovne tehnike, kiparske likovne materiale, materiale za oblikovanje prostora in kombinirane likovne tehnike), artikulacijo učne ure pri pouku likovne umetnosti z vidika likovne tehnike, predstavili smo splošne in specifične metode dela s poudarkom na tistih metodah, ki se nanašajo na likovno tehniko in na demonstracijo likovne tehnike. Opisali smo tudi značilnosti otrokovega likovnega izražanja v prvem razredu, saj je poznavanje likovnega razvoja za delo pri pouku likovne umetnosti zelo pomembno. V empiričnem delu smo izvedli študijo primera, s katero smo želeli ugotoviti, kako učenci samostojno kombinirajo različne likovne tehnike pri reševanju likovne naloge. Zasnovali smo pet likovnih nalog s kombiniranimi likovnimi tehnikami ter jih izvedli z 18 učenci prvega razreda podeželske osnovne šole. Podatke smo zbirali z opazovanjem, z udeležbo, fotografiranjem ter analizo likovnih izdelkov. V sklepnem delu smo predstavili ključne ugotovitve študije primera in podali mnenje o opravljenem lastnem strokovnem delu.
Keywords: pouk likovne umetnosti, metode dela, likovni razvoj otrok, kombinirane likovne tehnike, razredni pouk
Published: 21.09.2016; Views: 4191; Downloads: 830
.pdf Full text (1,57 MB)

7.
Ilustracija in slikanica
Živa Krautberger Kavčič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Ilustracija in slikanica poleg teorije in krajšega pregleda razvoja slovenske knjižne ilustracije predstavi tudi avtorsko slikanico z naslovom Rdeča kapica ter podroben opis vseh faz nastajanja slikanice. Diplomsko delo v obsegu teoretičnega dela zajema slovensko knjižno ilustracijo, njen razvoj in sporočilo ter razčlembo slikanice. Predstavljene so tudi likovne tehnike, ki so uporabljene pri izdelavi avtorske slikanice ter nekaj slovenskih ilustratork s svojimi ilustracijami. Diplomsko delo v sklopu praktičnega dela prikazuje tudi podroben opis in razlago postopkov izdelave avtorske slikanice.
Keywords: ilustracija, slikanica, avtorska slikanica, likovne tehnike, ilustracija na Slovenskem
Published: 20.09.2016; Views: 1073; Downloads: 155
.pdf Full text (7,23 MB)

8.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE TER NJIHOVE MOŽNOSTI PRI LIKOVNEM IZRAŽANJU STAREJŠIH OSEB
Tomaž Sahernik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je proučevanje možnosti likovnega izražanja z različnimi slikarskimi tehnikami pri osebah v tretjem življenjskem obdobju. Diplomsko delo se prične z opisom tretjega življenjskega obdobja in življenja v domu za upokojence, kjer sem tudi zaposlen. Ljudje v otroštvu prebivamo v svojem prvem domu. Ko se poročimo, se preselimo v svoj drugi dom, in ko ostarimo, se lahko zgodi, da dom upokojencev postane naš tretji dom. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako slikarske likovne tehnike vplivajo na počutje starejših ljudi, njihove motorične sposobnosti ter njihovo samopodobo. Predvsem nas je zanimal pojem ustvarjalnosti, njena opredelitev in po čem jo prepoznamo, saj vsak od nas posreduje določeno stopnjo ustvarjalnosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili osebe v tretjem življenjskem obdobju, ustvarjalnost, umetnostno terapijo ter slikarske likovne tehnike. V praktičnem delu smo predstavili metodologijo raziskovanja ter primere likovnega izražanja. Osredotočili smo se na osem likovno-terapevtskih srečanj z varovanci doma za ostarele klinike SeneCura v Gradcu. Na srečanjih smo preizkusili različne slikarske likovne tehnike ter z njihovo pomočjo spodbujali ustvarjalnost varovancev. Motive smo izbirali iz varovancem znanega okolja, najpogosteje narave. Nastala dela smo skupaj analizirali in jih tudi razstavili.
Keywords: tretje življenjsko obdobje, ustvarjalnost, umetnostna terapija, slikarske likovne tehnike, likovna ustvarjalnost
Published: 20.09.2016; Views: 903; Downloads: 88
.pdf Full text (3,86 MB)

9.
Stališča študentov likovne pedagogike do pridobljenih splošnih in predmetno specifičnih kompetenc
Janja Batič, Jerneja Herzog, Matjaž Duh, 2009, review article

Abstract: V času študija likovne pedagogike naj bi študentje pridobivali splošne in predmetnospecifične kompetence za poučevanje likovnih vsebin v osnovnih in srednjih šolah. Predmetnospecifične kompetence naj bi študentje pridobivali pri tako imenovanih strokovnih predmetih, kot so risanje, slikanje, kiparstvo, grafika ipd. To pomeni, da naj bi pri teh predmetih bodoči likovni pedagogi ob lastnem likovnem izražanju spoznali posebnosti posameznih likovnih področij, izrazne možnosti likovnih tehnik, materiale, orodja ipd. Žal pri predmetu didaktika likovne vzgoje opažamo, da študentje zelo slabo poznajo temeljne vsebine svoje stroke, to pa zelo otežuje kakovostno pripravo na pedagoški proces. Opažamo namreč, da pri izvajalcih strokovnih predmetov manjka motiviranost za poglobljeno podajanje strokovnih vsebin, ki naj bi bile temelj študija likovne pedagogike. V študijskem letu 2008/09 smo izvedli raziskavo, v katero smo vključili študente tretjega in četrtega letnika likovne pedagogike na Pedagoški fakulteti v Mariboru (n = 45). Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, kakšna so stališča študentov do pridobljenih kompetenc v času študija. Rezultati kažejo na to, da študentje zaznavajo prej omenjene težave. Kot največji problem izpostavljajo pomanjkljivo poznavanje posameznih likovnih tehnik in njihovih izraznih možnosti, med likovnimi področji pa izstopa nepoznavanje prostorskega (arhitekturnega) oblikovanja.
Keywords: splošne kompetence, predmetno specifične kompetence, študij likovne pedagogike, likovne tehnike, prostorsko oblikovanje, arhitekturno oblikovanje
Published: 10.07.2015; Views: 685; Downloads: 76
.pdf Full text (574,93 KB)
This document has many files! More...

10.
NAČINI VZPODBUJANJA LIKOVNE USTVARJALNOSTI NA PODROČJU SLIKANJA IN RISANJA V PREDŠOLSKEM OBDOBJU
Helena Dujc, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti, kaj je ustvarjalnost, kako se odraža pri otroku in zakaj je njen razvoj tako pomemben. Poiskali smo načine, kako jo spodbujati z raznimi tehnikami, in ugotavljali, kako velik vpliv ima vzgojitelj na otrokovo ustvarjalnost in kako jo lahko spodbuja. Uporabili smo deskriptivno metodo: pregled obstoječe literature in opisovanje dejstev brez vzorčnega razlaganja. Poleg te pa smo v praktičnem delu uporabili komparativno metodo. S skupino v vrtcu smo izvedli načrtovano spodbujanje ustvarjalnosti. Vključili smo otroke iz postojnskega vrtca, skupino Kresničke (starost: 3–4 leta). En mesec smo intenzivno likovno ustvarjali na temo zime in prazničnega časa ter otroke spodbujali k izražanju svoje ustvarjalnosti. Ugotovili smo, da se izdelki otrok od začetka do konca mesečnega opazovanja niso bistveno spremenili. Ves čas so nastajali originalni in domišljije polni izdelki. Iz tega lahko sklepamo, da bo otrok, če mu pustiš svobodo, ga z ustreznimi tehnikami spodbujaš, ne posegaš v njegovo delo in mu ponudiš dovolj različnih materialov, izrazil svojo ustvarjalnost ne glede na to, koliko časa bomo delali na tem.
Keywords: predšolski otrok, likovna ustvarjalnost, načini spodbujanja likovne ustvarjalnosti, likovne tehnike – slikanje, risanje
Published: 23.03.2015; Views: 1347; Downloads: 305
.pdf Full text (3,09 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica