| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 20
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
LIKOVNA TERAPIJA IN PREDŠOLSKI OTROK
Bernarda Belec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila likovno terapijo in možnosti izvajanje le-te v predšolskem obdobju. Navedla sem likovna področja in likovne tehnike, s pomočjo katerih lahko izvajamo likovno terapijo. Bolj pomemben je sam proces izvajanja kot pa končni izdelek oziroma kakovost izdelka. Otrok naj bi likovno terapijo doživljal kot igro, se ob njej sprostil in notranje umiril.
Keywords: predšolska vzgoja, predšolski otrok, likovna terapija, likovna vzgoja, likovne tehnike.
Published: 20.04.2009; Views: 5292; Downloads: 1537 
(1 vote)
.pdf Full text (5,75 MB)

2.
IZVAJANJE IN SPREMLJAVA LIKOVNE TERAPIJE S PODROČJA SLIKARSTVA PRI ODRASLI OSEBI Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Kmecl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so zbrani teoretični podatki in praktične ugotovitve, ki so vezane na izvajanje likovne terapije pri odrasli osebi z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zajema opis motenj v duševnem razvoju, umetnostno terapijo, likovno terapijo ter likovna področja in materiale, ki se najpogosteje uporabljajo pri izvedbi likovne terapije. V praktičnem delu pa je predstavljena metodologija raziskovanja in primer likovne terapije v praksi. Osredotočili smo se na področje slikarstva. Likovno terapijo smo izvajali z varovanko Centra za varstvo in delo, nastala dela smo nato analizirali in jih razstavili.
Keywords: Osebe z motnjami v duševnem razvoju, likovna terapija, likovne tehnike, slikarstvo
Published: 17.06.2010; Views: 2037; Downloads: 363
.pdf Full text (2,05 MB)

3.
LIKOVNO-OBLIKOVNE STRATEGIJE OTROK PRI RAZLIČNIH RISARSKIH TEHNIKAH
Lucija Gosak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovno-oblikovne strategije otrok pri različnih risarskih tehnikah, je zgrajeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej z vidika risanja na kratko predstavili stopnje otrokovega likovnega izražanja na primeru človeške figure, ter različne likovne tipe otrok. Opisali smo pojme: risba, likovne tehnike, materiali, orodja in podloge. Nato smo predstavili likovna izrazila, ki jih uporabljamo pri risbi. Podrobneje smo opisali suhe in mokre risarske likovne tehnike ter govorili o računalniški risbi, računalniških orodjih in računalniku kot orodju za risanje. Empirični del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z opazovanjem učencev med likovnim ustvarjanjem in primerjanjem njihovih izdelkov. Kot samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo dokumentov, ki jih predstavljajo videoposnetki, posneti med likovnim ustvarjanjem otrok in analizo fotografij, posnetih med postopkom dela učencev. Pri empirični raziskavi smo uporabili deskriptivno, komparativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest osnovnošolskih otrok petega razreda devetletke — trije dečki in tri deklice, ki so bili naključno izbrani. Ugotovili smo, da se likovno-oblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno risarsko tehniko — spreminjale so se tako pri tradicionalnih risarskih tehnikah (oglje in flomaster), kot tudi pri bolj nenavadni risarski tehniki (računalnik). Razlike so se pojavljale med dečki in deklicami, predvsem se je to pokazalo pri tradicionalnih risarskih tehnikah, z ogljem in s flomastrom in sicer pri začetni fazi ustvarjalnega dela učencev.
Keywords: likovno-oblikovne strategije otrok, likovni tipi otrok, risarske likovne tehnike, računalniška risba, računalniška orodja.
Published: 17.06.2010; Views: 3036; Downloads: 557
.pdf Full text (4,54 MB)

4.
RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI
Sandra Gregorc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom RAZLIKE MED VRTCI NA PODEŽELJU IN V MESTU S PODROČJA LIKOVNE DEJAVNOSTI v teoretičnem delu predstavlja vlogo in pomen likovne vzgoje v predšolskem obdobju ter Kurikulum za vrtce, kot dokument, ki predstavlja strokovno podlago za delo v vrtcu. Podrobno so razčlenjena področja likovne dejavnosti ter ploskovne likovne tehnike. Temu sledijo teme in motivi, ki se pojavljajo v okviru likovne dejavnosti. V nadaljevanju je predstavljen razvoj likovnega izražanja v predšolskem obdobju ter razvoj ustvarjalnosti. V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati ocenjevalnih listov pridobljenih iz enajstih mestnih in desetih podeželskih vrtcev po Sloveniji. Namen ocenjevalnih listov je bil, ugotoviti ali se pojavljajo kakšne razlike med vrtci v mestu in na podeželju s področja likovne dejavnosti. Rezultati so pokazali, da se med vrtci ne pojavljajo večje razlike, pokazalo pa se je nekaj razlik na posameznih področjih.
Keywords: Likovna vzgoja, likovna področja, likovne tehnike, razvoj likovnega izražanja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, mesto in podeželje.
Published: 19.01.2011; Views: 2549; Downloads: 260
.pdf Full text (1,03 MB)

5.
LIKOVNA VZGOJA V VRTCIH POMURSKE REGIJE
Aleksandra Gider, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovna vzgoja v vrtcih pomurske regije zajema teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili vlogo in pomen likovnega izražanja, značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter razvoj otrokovega likovnega izražanja. Pomembno poglavje predstavlja likovna ustvarjalnost otrok s stopnjami ustvarjalnega procesa in dejavniki ustvarjalnosti. Predstavili smo načine, kako spodbujati likovno ustvarjalnost pri otrocih, in neprimerne postopke, s katerimi le-to zaviramo. Našteli smo glavna likovna področja in bolj podrobno predstavili risarske in slikarske likovne tehnike. Opisali smo, kakšna naj bo likovna ureditev otrokovega okolja, v katerem biva, saj otrok velik del svojega časa preživi v igralnici. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ocenjevalnih listov in intervjuja. Ogledali smo si likovne mape otrok, obiskali vrtce in intervjuvali vzgojiteljice na področju pomurske regije. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja.
Keywords: likovna vzgoja, predšolsko obdobje, ustvarjalnost, značilnosti likovnega izražanja, risarske likovne tehnike, slikarske likovne tehnike, pomurska regija
Published: 12.12.2011; Views: 2877; Downloads: 528
.pdf Full text (5,55 MB)

6.
ZASTOPANOST RAZLIČNIH LIKOVNIH PODROČIJ V VRTCU LAŠKO
Špela Primožič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Zastopanost različnih likovnih področij v Vrtcu Laško smo predstavili vsa likovna področja in likovne tehnike za posamezno področje, ki jih lahko srečamo v vrtcu, kaj je treba upoštevati pri pripravi likovnega materiala, orodij in prostora, predstavili smo neprimerne likovne tehnike, materiale in orodja pri likovni vzgoji ter kakšno vlogo in pomen ima likovno izražanje v predšolskem obdobju. V empiričnem delu je predstavljena raziskava o tem, katera likovna področja vzgojiteljice Vrtca Laško najpogosteje uporabljajo pri načrtovanih dejavnostih. Za zbiranje podatkov smo uporabili deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja – anketni vprašalnik –, ki je bil posredovan vzgojiteljicam vseh enot omenjenega vrtca. Iz raziskave smo izvzeli le Družinsko varstvo Gradišnik. Anketni vprašalnik je vseboval šestnajst vprašanj, ki so bila po večini zaprtega tipa, tri vprašanja pa so bila odprtega tipa. Raziskava je pokazala, da vzgojiteljice pri svojem delu uporabljajo vsa likovna področja, v večji meri pa sta zastopani risanje in slikanje. Najslabše zastopani likovni področji sta likovno vrednotenje in grafika. Na podlagi rezultatov ankete smo ugotovili, da bi vzgojiteljice nekatere likovne tehnike verjetno uporabljale pogosteje, če bi imele na voljo potreben likovni material oziroma če bi poznale lastnosti in možnosti nekega likovnega materiala in orodja, ki jih ponuja.
Keywords: predšolska vzgoja, likovna področja, likovne tehnike in materiali, neprimerne likovne tehnike, materiali in orodja, vloga in pomen likovnega izražanja
Published: 12.12.2011; Views: 6372; Downloads: 592
.pdf Full text (912,81 KB)

7.
ZASTOPANOST KIPARSKIH LIKOVNIH TEHNIK V VRTCU GORNJA RADGONA
Martina Križanič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Zastopanost kiparskih likovnih tehnik v vrtcu Gornja Radgona je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo na kratko predstavili umetnost v Kurikulumu za vrtce, na kratko opisali likovno ustvarjalnost. Nadaljevali smo s likovnimi področji, ki smo jih na kratko predstavili, področje kiparstva pa smo še dodatno razširili. Navedli smo pomembnejše cilje in naloge posameznega likovnega področja, ter opisali vrtec Manka Golarja Gornja Radgona. Podrobneje smo prikazali kiparske likovne tehnike, kiparske likovne materiale, orodja, pripomočke in podlage, s katerimi lahko v predšolskem obdobju otroci manipulirajo. V empiričnem delu smo prikazali raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti prisotnost kiparskih likovnih tehnik, materialov, pripomočkov, orodij in podlag v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Verjetnostni vzorec so bile vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic vrtca Manka Golarja Gornja Radgona. rezultate smo statistično obdelali in jih na podlagi raziskovalnih vprašanj tudi utemeljili. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da so pri delu v vrtcu zelo prisotne likovne dejavnosti. Najbolj pogosto je risanje, vzgojiteljice pa se pri svojem delu s kiparskimi likovnimi materiali največkrat poslužujejo plastelina in papirja, najpogostejše orodje za obdelovanje kiparskega likovnega materiala pa so različne modelirke, čopiči in škarje.
Keywords: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, likovna ustvarjalnost, kiparske likovne tehnike, kiparski likovni materiali, orodja, pripomočki in podlage, vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
Published: 27.09.2012; Views: 2871; Downloads: 311
.pdf Full text (1,08 MB)

8.
PRILJUBLJENOST LIKOVNE VZGOJE V PETEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Aljana Dominko, Maja Duh, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili splošne značilnosti likovne vzgoje v osnovni šoli, likovne tehnike in likovne materiale, učni načrt za likovno vzgojo, obseg likovne vzgoje ter organizacijo ure likovne vzgoje v osnovni šoli. Dotaknili smo se tudi vloge in pomena likovne vzgoje, dejavnikov likovne ustvarjalnosti, motivacije, načrtovanja pouka likovne vzgoje z vidika vzgojno-izobraževalnih ciljev, likovnega razvoja učencev v petem razredu ter vzgojno-izobraževalnih ciljev v petem razredu. Izvedli smo kvalitativno in kvantitativno raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika, ki ga je sestavljalo 30 zaprtih vprašanj in so se nanašali na priljubljenost likovne vzgoje pri učencih petega razreda osnovne šole Podravske in Pomurske regije. Z raziskavo smo želeli preveriti priljubljenost likovne vzgoje pri petošolcih in na podlagi dobljenih rezultatov izboljšati manj priljubljena področja likovne vzgoje. V empiričnem delu diplomskega dela predstavljamo rezultate raziskave. Ugotovili smo, da je predmet likovna vzgoja pri učencih zelo priljubljen in da se pri izvajanju pouka njenega pomena ni zanemarjalo. Na drugi strani pa se kaže, da se pri izvajanju pouka pojavljajo pomanjkljivosti pri pokrivanju likovnih področij, pri organiziranju likovnih delavnic za učence in njihove starše ter prikazovanju likovnih reprodukcij. Menimo, da bo temu potrebno v prihodnosti posvetiti več pozornosti. Rezultati tudi kažejo na to, da sta likovni področji risanje in slikanje pri učencih najbolj priljubljeni, kar je verjetno pogojeno s tem, da sta ti dve likovni področji največkrat zastopani pri urah likovne vzgoje, iz česar lahko sklepamo, da učitelji ostalim likovnim področjem, kiparstvu, grafiki, prostorskemu oblikovanju, posvečajo premalo pozornosti. S premalo pozornosti in neupoštevanjem učnega načrta učitelji težje navdušijo učence tudi za ostala, prav tako zelo pomembna likovna področja.
Keywords: Likovna vzgoja, učenci petega razreda, priljubljenost likovne vzgoje, likovni materiali, likovne tehnike
Published: 16.07.2013; Views: 1394; Downloads: 250
.pdf Full text (2,81 MB)

9.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE V LENDAVSKIH VRTCIH
Sandra Sobočan, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Slikarske likovne tehnike v lendavskih vrtcih obravnava slikarske likovne tehnike v teoriji in praksi.
Keywords: Predšolska vzgoja; likovna vzgoja; didaktika; likovne dejavnosti; likovna področja; slikanje; slikarske likovne tehnike; slikarski likovni materiali, orodja, pripomočki in podlage; lendavski vrtci.
Published: 07.11.2013; Views: 2188; Downloads: 631
.pdf Full text (353,72 KB)

10.
ZASTOPANOST LIKOVNIH PODROČIJ V VRTCIH KOZJE, BISTRICA OB SOTLI IN BIZELJSKO
Sandra Žnidarič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti, katera likovna področja prevladujejo v izbranih vrtcih, in strokovno vplivati na delo vzgojiteljice. V teoretičnem delu so najprej predstavljeni vrtci, ki sodelujejo v raziskavi, Kurikulum za vrtce in umetnost kot področje dejavnosti po Kurikulumu, opisana sta vloga in pomen likovnega izražanja. Predstavljeni so razvoj otrokovega likovnega izražanja ter stopnje razvoja likovnega izražanja. Naštete so značilnosti likovnega izražanja mlajših otrok ter vsaka značilnost tudi podrobneje opisana. Predstavljena so likovna področja in opisane vse likovne tehnike pri posameznem področju. Naštetih pa je tudi nekaj neprimernih likovnih tehnik, materialov in orodij ter navedene splošne zahteve pri pripravi likovnega materiala. V empiričnem delu so obdelani in analizirani podatki, ki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom za vzgojiteljice. Anketni vprašalnik je bil razdeljen med vzgojiteljice vrtcev, in sicer v vrtcu Zmajček Kozje, vrtcu Pikapolonica Bistrica ob Sotli in Vrtcu pri osnovni šoli Bizeljsko. V raziskavi je sodelovalo 14 vzgojiteljic. Anketni vprašalnik vsebuje petindvajset vprašanj, enajst vprašanj je zaprtega tipa, sedem vprašanj odprtega tipa, sedem vprašanj pa je polodprtega tipa.
Keywords: predšolska vzgoja, umetnost, likovna vzgoja, likovne dejavnosti, likovno področje, likovne tehnike, neprimerne likovne tehnike, likovni materiali, likovna orodja.
Published: 07.11.2013; Views: 854; Downloads: 85
.pdf Full text (1,60 MB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica