| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah
Nina Mohorko, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu Uspešnost evidentiranja likovno nadarjenih učencev na razredni stopnji v slovenskih osnovnih šolah smo v uvodnih poglavjih predstavili pojem nadarjenost, naravo nadarjenosti in značilnosti nadarjenih učencev. Odgovorili smo na vprašanje, kako odkrivamo nadarjene učence in kakšno vlogo imajo pri tem učitelji, starši, šolski psihologi in izobraževalne ustanove. Predstavili smo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju nadarjenosti učencev. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanje, kakšna je razlika med splošno in specifično nadarjenostjo, opredeljujemo likovno nadarjenost, opisujemo razvoj likovnega izražanja ter opisujemo značilnosti likovno nadarjenih otrok. Na kratko opišemo tudi ustvarjalnost in njene dejavnike, motivacijo ter likovno sposobnost ter predstavimo vlogo staršev in učiteljev pri razvijanju likovne nadarjenosti. V empiričnem delu predstavimo analizo likovnih izdelkov učencev tretjega in četrtega razreda iz osnovnih šol na območni enoti Zavoda republike Slovenije za šolstvo, OE Maribor, s katero smo spremljali uspešnost evidentiranja učiteljic likovno nadarjenih učencev v osnovni šoli. Rezultati raziskave kažejo, da učitelji na podlagi likovnih izdelkov učencev ne znajo presoditi, kateri učenec je likovno nadarjen in posledično ne poznajo značilnosti kvalitetnega otroškega likovnega izdelka in značilnosti likovno nadarjenih učencev. Učitelji likovne izdelke učencev ocenjujejo preveč subjektivno in kot ustvarjalno vrednotijo šablonske rešitve, ki pa ne nakazujejo na likovno ustvarjalnost. Učitelji so kot likovno nadarjene evidentirali veliko več deklic kot dečkov, kar je po našem mnenju posledica subjektivnega vrednotenja. Najbolj zaskrbljujoča je misel, da se v zadnjih letih ni veliko spremenilo na področju odkrivanja nadarjenih, in zato je bilo najverjetneje prezrtih veliko likovno nadarjenih. Raziskavo bi bilo zanimivo razširiti na več občnih enot ter povprašati učitelje, katere lastnosti likovno nadarjenih upoštevajo pri evidentiranju ter spremljati tiste učence, ki so bili identificirani kot likovno nadarjeni pri njihovem razvoju skozi šolanje.
Keywords: likovna nadarjenost, evidentiranje likovno nadarjenih učencev, značilnosti likovno nadarjenih učencev, ustvarjalnost, likovni talent
Published: 18.07.2019; Views: 580; Downloads: 67
.pdf Full text (2,01 MB)

2.
Delo z nadarjenimi učenci na področju likovne umetnosti - analiza stanja v slovenskih osnovnih šolah
Kaja Konc, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Delo z nadarjenimi učenci na področju likovne umetnosti – analiza stanja v slovenskih osnovnih šolah je nastalo z namenom proučiti trenutno stanje dela z likovno nadarjenimi učenci in oblikovati predloge za izboljšavo na tem področju. Gre za aktualno problematiko, ki je tako v svetu kot v Sloveniji, ne glede na številne raziskave, dokaj zapostavljena, saj je področje likovne nadarjenosti v vzgojno-izobraževalnem sistemu žal še vedno potisnjeno v ozadje. V teoretičnem delu smo najprej proučili dosedanja svetovna in domača vedenja s področja nadarjenosti, v nadaljevanju smo se usmerili na področje likovne nadarjenosti, ki predstavlja vodilno nit našega dela. V delu so predstavljene značilnosti likovno nadarjenih učencev, postopki identifikacije in prilagojene oblike dela z učenci, ki so nadarjeni na tem področju. V empiričnem delu predstavljamo rezultati raziskave, ki je potekala na slovenskih osnovnih šolah. S pomočjo anketnih vprašalnikov, ki smo jih v spletni obliki poslali učiteljem likovne umetnosti na slovenskih šolah, smo analizirali trenutno stanje dela z likovno nadarjenimi učenci. Ugotavljamo, da delo z nadarjenimi na likovnem področju na slovenskih šolah poteka po ustaljenih smernicah, ki jih narekuje Zakon o osnovni šoli in Učni načrt, vendar je na tem področju še veliko prostora za izboljšave. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo oblikovali predloge za izboljšave, ki jih predstavljamo v sklepnem delu magistrskega dela.
Keywords: osnovna šola, nadarjenost, likovna nadarjenost, likovno nadarjeni učenci, delo z likovno nadarjenimi učenci
Published: 23.04.2018; Views: 683; Downloads: 122
.pdf Full text (1,71 MB)

3.
PREPOZNAVANJE LIKOVNIH TALENTOV PRI LIKOVNI UMETNOSTI V OSNOVNI ŠOLI
Mišela Jeza, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Prepoznavanje likovnih talentov pri likovni umetnosti v osnovni šoli smo v uvodnih poglavjih odgovorili na vprašanji, kaj je nadarjenost in kako jo odkrivamo, predstavili smo značilnosti nadarjenih učencev, vzroke za učno neuspešne nadarjene učence in naloge ter vlogo učitelja na tem področju. Pomembnost učiteljeve vloge se v sodobnem poučevanju kaže tudi na področju dela z nadarjenimi učenci, zato je pomembno, da si učitelj pridobi ustrezna znanja, da je pri delu z nadarjenimi učenci motiviran, fleksibilen, pošten, samozavesten, ustrezno strokovno izobražen, kreativen in pripravljen za delo z nadarjenimi. Pri delu z nadarjenimi učenci ne smemo pozabiti tudi na starše in delo svetovalne službe na osnovni šoli. Teoretični del zaključujemo z odgovori na vprašanja, kaj je ustvarjalnost, katere vrste ustvarjalnosti poznamo, kaj je inteligentnost, likovni talent in kako na nadarjene učence vpliva motivacija. Na kratko smo opisali likovno izražanje in likovni razvoj učencev petega razreda, ker so učenci tega starostnega obdobja vključeni v empirično raziskavo. V empiričnem delu predstavljamo analizo likovnih izdelkov učencev 5. razreda iz sedemnajstih osnovnih šol, s katero smo spremljali dejavnike likovne ustvarjalnosti in ustreznost učiteljevega dela pri izbiri izdelkov potencialno likovno nadarjenih učencev. Rezultati raziskave kažejo, da so učenci ustvarjalni, vendar to ni edini kriterij, ki bi označeval likovno nadarjenega učenca. Učitelji so premalo seznanjeni s Konceptom odkrivanja in dela z nadarjenimi učenci, saj njihovo prepoznavanje likovno nadarjenih otrok ni dovolj zadovoljivo. Učitelji likovna dela učencev ocenjujejo preveč subjektivno. Morda obstaja mnogo učencev, ki so tudi ustvarjalni in nadarjeni pri likovni umetnosti, a so bili s strani učiteljev spregledani. Zanimivo bi bilo raziskati, kaj učitelji ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in s katerimi kriteriji si pri tem pomagajo.
Keywords: likovna nadarjenost, prepoznavanje likovne nadarjenosti, ustvarjalnost, likovna sposobnost in likovni talent.
Published: 10.12.2014; Views: 1603; Downloads: 235
.pdf Full text (2,78 MB)

4.
PREGLED LIKOVNE NADARJENOSTI UČENCEV TRETJEGA TRILETJA OSNOVNE ŠOLE
Melita Anželak, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili značilnosti likovno nadarjenih učencev. V prvem sklopu smo se posvetili teoretičnim izhodiščem in vprašanjem o likovni nadarjenosti otrok. Zanimalo nas je, kolikšna je stopnja ustvarjalnosti pri starejših otrocih in na kakšen način, po kakšnih merilih lahko učitelj v svojem razredu prepozna likovno nadarjenega učenca. V praktičnem delu smo si pogledali likovne izdelke učencev nekaterih šol v Velenju in okolici, za katere so učitelji likovnega pouka menili, da so likovno nadarjeni. Pogledali smo si, koliko izmed teh učencev dejansko kaže znake likovne nadarjenosti in koliko jih je bilo napačno ocenjenih s strani učiteljev likovnega pouka. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in komparativno metodo znanstveno pedagoškega raziskovanja, za analizo likovnih del pa kvalitativno metodo. Raziskovalni vzorec je predstavljal 21 učencev, starih med 12 in 15 let, iz devetih različnih osnovnih šol. Ugotovili smo, da je prepoznavanje likovne nadarjenosti na izbranih osnovnih šolah zadovoljivo. Od skupno 21 učencev, je bilo s strani učiteljev napačno prepoznanih pet učencev. 11 je bilo takih učencev, ki so pokazali nekatere znake likovne nadarjenosti, pri petih učencih pa se je pokazala likovna nadarjenost. Glede na statistične podatke, ki smo jih pridobili, bi bilo zanimivo vedeti, kaj učitelji sploh ocenjujejo in vrednotijo kot likovno ustvarjalno delo in po kakšnih kriterijih izberejo likovno nadarjenega učenca v svojem razredu. Najverjetneje učitelji nimajo vsega potrebnega znanja za objektivno prepoznavanje in pravilni razvoj likovne nadarjenosti ali pa je njihova interpretacija zmotna. Je prihodnost nadarjenih učencev vprašljiva?
Keywords: Likovna nadarjenost, likovna sposobnost, talent, ustvarjalnost, naloge in vloga učitelja likovne vzgoje, prepoznavanje likovne nadarjenosti v šolah.
Published: 22.11.2011; Views: 2598; Downloads: 230
.pdf Full text (15,56 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica