| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju : diplomsko delo
Timotej Auguštin, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Temne podlage kot izhodišče za likovne dejavnosti v predšolskem obdobju ima namen razširjenja raznolikosti likovno-vzgojne prakse z vključevanjem temnih podlag v praktično delo predšolskih otrok. To doseže z načrtovanjem in izvedbo šestih različnih likovno-vzgojnih dejavnosti v skupini otrok, starih od 4 do 6 let. Te vsebujejo uporabo raznolikih tem, motivov, tehnik ter oblik in metod dela. Dejavnosti so nato analizirane z uporabo psihološke, pedagoško-didaktične, materialne in snovne analize, prav tako pa so analizirana dela treh otrok iz vsake dejavnosti z analizami likovnih del po razvojnem, ustvarjalnem in materialno-tehničnem kriteriju. Ugotovili smo, da uporaba temnih podlag kot izhodišče za likovne dejavnosti pozitivno vpliva na otrokovo likovno ustvarjanje, v najožjem obsegu zaradi dodatne motivacije otrok in svežega načina dela pri likovno-vzgojnem delu. V diplomskem delu smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja ter metode kvalitativne metodologije. Podatke smo zbirali v Vrtcu " Otona Župančiča" Slovenska Bistrica z neslučajnostnim vzorcem 20 otrok, starih od 4 do 6 let.
Keywords: Predšolski otrok, predšolska vzgoja, likovne dejavnosti, likovna didaktika
Published in DKUM: 12.12.2024; Views: 0; Downloads: 34
.pdf Full text (2,29 MB)

2.
Razvijanje likovnih sposobnosti učencev v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole z vidika implementacije sodobne likovne umetnosti : doktorska disertacija
Katja Kozjek Varl, 2024, doctoral dissertation

Abstract: Razvijanje ustvarjalnosti predstavlja enega izmed temeljnih ciljev sodobnega šolskega sistema in je ključno pri oblikovanju naprednega izobraževalnega okolja. Čeprav je spodbujanje ustvarjalnosti pomembno na vseh področjih izobraževanja, ima poučevanje likovne umetnosti za razvoj ustvarjalnih sposobnosti velik potencial in dobre predispozicije. V kontekstu pozitivnega vpliva na spodbujanje in razvijanje ustvarjalnosti prepoznavamo izjemno vrednost sodobne likovne umetnosti, ne zgolj v smislu razvijanja likovne ustvarjalnosti, temveč tudi kot orodje za spodbujanje kritičnega mišljenja, zmožnosti oblikovanja stališč ter generiranje novih, inovativnih idej na različnih področjih življenja. Teoretični del doktorske disertacije obravnava opredelitev ustvarjalnosti tako splošno kot v kontekstu likovne umetnosti in izpostavlja značilnosti dejavnikov likovnoustvarjalnega in likovnooblikovnega razvoja. Obravnava značilnosti sodobne likovne umetnosti, posebnosti in načine implementacije sodobnih likovnih del in praks v vzgojno-izobraževalno delo ter vpliv sodobne likovne umetnosti na mladostnika. S sintezo literature s področja splošne didaktike in didaktike likovne umetnosti opredeljuje organizacijske in vsebinske didaktične možnosti pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli, izpostavlja vrednost didaktične komunikacije, odnosa med učiteljem in učencem ter problemsko zasnovanega pouka likovne umetnosti. Teoretična izhodišča predstavljajo temelj, na katerem je zasnovan empirični del, ki je sestavljen iz treh raziskovalnih sklopov. V prvem raziskovalnem sklopu smo analizirali mnenja in stališča učiteljev likovne umetnosti v slovenskih osnovnih šolah z vidika poznavanja sodobnih likovnih praks, vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk in zaznanega odnosa učencev do obravnavanih vsebin. V drugem raziskovalnem sklopu smo v skladu z veljavnim učnim načrtom za pouk likovne umetnosti oblikovali eksperimentalni program dela Program implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli. Program dela smo v obliki pedagoškega eksperimenta izvedli v treh eksperimentalnih skupinah osmošolcev v obdobju petnajstih tednov. Želeli smo doseči napredek v likovni ustvarjalnosti učencev, razvijati njihovo kritično mišljenje in spodbujati pozitiven odnos učencev do sodobne likovne umetnosti. V tretjem raziskovalnem sklopu smo na osnovi likovnega testa, ki je bil izveden pred in po izvedbi Programa implementacije sodobnih umetniških praks v osnovni šoli, izvedli analizo pridobljenih podatkov, s katero smo preverili učinkovitost oblikovanega programa. Ugotovili smo, da ima eksperimentalni program dela večji učinek na razvoj likovnoustvarjalnih in likovnooblikovnih sposobnosti učencev kot poučevanje na tradicionalen način. Doktorska disertacija predstavlja pomemben znanstveni prispevek, ki izhaja iz številnih spoznanj iz vseh faz raziskave. Gre za prvo obširnejšo raziskavo likovne ustvarjalnosti med osmošolci v slovenskem prostoru z uporabo mešanih metod raziskovanja. Raziskava se osredotoča na vključevanje sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti v osmem razredu osnovne šole in njeno vlogo pri spodbujanju ustvarjalnosti med učenci. Koncept načrtovanja in izvajanja pouka je razvit na osnovi analize mnenj in stališč učiteljev likovne umetnosti, veljavnih kurikularnih dokumentov in sklopov didaktičnih odločitev ter vključuje umetniške koncepte nekaterih sodobnih likovnih umetnikov. Doktorska disertacija s svojo metodološko osnovo prispeva k obstoječemu znanju o razvoju ustvarjalnosti na področju likovne umetnosti in ponuja dodatna spoznanja o pomenu vključevanja sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti.
Keywords: osnovna šola, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk likovne umetnosti/pouk likovne vzgoje, didaktika likovne umetnosti/didaktika likovne vzgoje, likovne sposobnosti/likovna ustvarjalnost, sodobna likovna umetnost
Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 53
.pdf Full text (12,04 MB)

3.
Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok : diplomska delo
Manja Miklič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Primerne dejavnosti mešanja barv pri likovnem izražanju predšolskih otrok smo predstavili šest dejavnosti za postopno navajanje otrok na mešanj barv. Dejavnosti smo izvedli z otroki, starimi 5–6 let. Pri dejavnostih smo svetlili in temnili osnovne barve, mešali osnovne in komplementarne barve, mešali črno in belo ter osnovne barve s črno in belo. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj otroka med petim in šestim letom starosti in likovne tehnike ter podrobneje slikarske tehnike. Predstavili smo tudi, na kateri format naj otroci slikajo in kako naj bodo čim bolj kakovostno opremljeni likovni kotički, učilnice in delavnice. Predstavili pa smo tudi ustrezne oblike dela in likovno področje v kurikulumu. V empiričnem delu smo predstavili primerne dejavnost mešanja barv. Pri dejavnosti smo odkrivali, v kakšnih paletah naj otroci mešajo barve, kakšen naj bo format glede na motiv in obliko dela. Ugotovili smo, da je bolje, da imajo palete prekate oz. da namesto palet uporabimo dovolj velike lončke. Zaželeno pa je, da že na začetku dejavnosti otrokom ponudimo količinsko precej več svetle barve v razmerju s temnejšo. Najpomembneje pa je, da so tempera barve kakovostne.
Keywords: predšolski otrok, likovne dejavnosti, slikanje, likovna didaktika, mešanje barv
Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 458; Downloads: 59
.pdf Full text (2,19 MB)

4.
Pompejansko omizje Marija Preglja v likovnih delih predšolskih otrok : diplomsko delo
Nuša Vrbek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali likovna dela predšolskih otrok. Otroke, stare med 5 in 6 let, smo spodbujali k reprodukciji umetniškega dela Marija Preglja Pompejansko omizje. Pri tem smo ugotavljali, kako in v kolikšni meri so otroci brez napotkov in ob pomoči vzgojiteljice upodobili likovno delo. Po izvajanju dejavnosti smo izvedli analizo, kjer nas je zanimalo, kako so se otroci lotili upodabljanja likovnega dela, ali so sledili razvojnim značilnostim glede na svojo starost, ali so pri upodabljanju dodali kakšne izmišljene elemente, ali so upoštevali likovno sintakso pri reprodukciji. V empiričnem delu smo naredili podrobno analizo in jo opisno predstavili s pomočjo tabel. Večina otrok v raziskavi je reproducirala umetniško delo tako, kot so ga videli, nekaj pa jih je ob preslikavanju dodalo svoje izmišljene elemente.
Keywords: likovna didaktika, likovno formalna analiza umetnine, predšolski otrok, umetniško delo
Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 679; Downloads: 66
.pdf Full text (4,96 MB)

5.
Didaktične aplikacije fotografskih tehnik pri likovnovzgojnem delu in pedagoške metode za izvajanje likovnih tem brez fotokamere
Stanko Rijavec, 2009, professional article

Abstract: V opisu pedagoških metod je v razmislek ponujena fotografska likovna tehnika, ki je še vedno dostopna in ponuja številne možnosti za likovno izražanje s črto, točko ali svetlo-temno ploskvijo in omogoča bogatenje površine z različnimi sivinami. Podrobnejši opis se nanaša na tehniko z voskom, imenovano STAROGRAM, ter na tehniko z razvijalcem in fiksirjem, imenovano KEMOGRAM. Opisane so likovne, procesne in fizikalno-kemijske osnove. Predstavljene so tehnike, ki omogočajo drugačen pristop do likovnega dela. Navedeni so likovni pribor, material in kemikalije, potrebne za izvedbo teh likovnih tehnik.
Keywords: likovna vzgoja, likovna umetnost, didaktika, fotografija, starogram, kemogram, metodika, učne metode
Published in DKUM: 21.09.2017; Views: 944; Downloads: 133
.pdf Full text (1,07 MB)
This document has many files! More...

6.
Posebnosti v likovni interpretaciji prostora pri učencih z lažjo motnjo v duševnem rzvoju
Mihaela Ružič, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Posebnosti v likovni interpretaciji prostora pri učencih z lažjo motnjo v duševnem razvoju v teoretičnem delu podaja razlago, kdo sploh so učenci s posebnimi potrebami s poudarkom na učencih z motnjo v duševnem razvoju in kakšne so možnosti vključevanja teh otrok v vzgojo in izobraževanje. V tem delu magistrske naloge smo predstavili tudi predmet likovne vzgoje ter preučili možnosti prilagoditev pri izvajanju tega predmeta za učence s posebnimi potrebami. Pri načrtovanju in izvajanju pouka likovne vzgoje je za dotične učence pomemben individualni program. V teoretičnem delu naloge tako navajamo vlogo in pomen ter komponente individualnega programa. V sklopu predmeta likovna vzgoja smo predstavili operativne cilje in pojme iz učnih načrtov za redne osnovne šole in za šole s prilagojenim programom. Delo temelji na raziskovanju interpretacije prostora pri učencih, zato smo podrobno predstavili, kaj je prostor v likovni umetnosti, kako ga zaznavamo ter načine prikazovanja prostora v likovnih delih pri otrocih. V empiričnem delu je predstavljen namen magistrskega dela ter rezultati raziskave, katero smo izvedli na redni osnovni šoli in na osnovni šoli s prilagojenim programom. S pomočjo raziskave smo dobili osnovne razlike v dojemanju prostora in prostorskih odnosov med učenci obeh šol. Glede na dobljene rezultate smo v sklepu podali nekaj predlogov, ki lahko učiteljem pomagajo pri načrtovanju likovnih nalog in izvedbi le teh.
Keywords: likovna didaktika, učenci s posebnimi potrebami, likovna umetnost, upodabljanje prostora
Published in DKUM: 14.12.2016; Views: 2030; Downloads: 249
.pdf Full text (2,27 MB)

7.
GRAFIČNE TEHNIKE V VRTCU VELENJE
Irena Penšek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Eno izmed področij likovne vzgoje je grafika, ki je zanimiva in zabavna, a premalo uporabljena v predšolskem obdobju. Diplomska naloga predstavlja v prvem delu razvoj in vrste grafičnih tehnik, kako načrtujemo likovne dejavnosti, kakšne materiale in pripomočke uporabljamo, kako pripravimo prostor ter kaj je to projektno delo, kaj vsebuje in kako poteka. V drugem delu je predstavljen empirični del ‒ didaktični tematski sklop, ki vsebuje deset priprav likovne vzgoje za predšolske otroke stare od tri do štiri leta. Priprave vključujejo tudi evalvacijo dela, ki smo ga opravljali v Vrtcu Velenje. Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno, analitično metodo raziskovanja ter kvalitativno pedagoško raziskavo. V raziskavi je sodelovalo devetnajst otrok iz Vrtca Velenje, enote Lučka, starih tri in štiri leta. Podatke smo zbirali dva meseca, in sicer aprila in maja. Otroke smo opazovali, jim pomagali in zapisovali naša opažanja. Vsako grafično tehniko oz. načrtovano dejavnost smo analizirali. Otrokom in vzgojiteljem oz. vzgojiteljicam smo grafiko približali in dokazali, da je lahko preprosta in zabavna. Največje veselje otrok je bilo opaziti pri odtiskovanju matric in delov telesa. V dejavnostih so uživali, ustvarjali in si s tem pridobivali izkušnje ter krepili svojo ustvarjalnost in razvijali ideje. V prihodnje bomo še intenzivneje spodbujali vzgojiteljice ter jim z lastnim zgledom prikazali grafiko kot zelo prijetno likovno področje za predšolskega otroka.
Keywords: likovna didaktika, predšolski otrok, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok, načrtovanje likovnih dejavnosti, grafični pripomočki in materiali.
Published in DKUM: 30.10.2015; Views: 3439; Downloads: 499
.pdf Full text (2,80 MB)

8.
Likovni kurikul - primerjava konceptov v luči prenove učnega načrta za likovno vzgojo
Tomaž Zupančič, 2008, review article

Abstract: V prispevku je podana utemeljitev bistvenih sprememb učnega načrta za likovno vzgojo v osnovni šoli znotraj aktualne prenove. Spremembe so osvetljene z vidika sodobnih likovnopedagoških teorij. Glavni poudarek v prispevku je namenjen konceptualni primerjavi med zaprtim in odprtim likovnim kurikulom. Primerjajo se nekateri likovni kurikuli po svetu s slovenskim. Podane so bistvene razlike, prednosti in pomanjkljivosti zaprtega in odprtega kurikula. Poudarjeni so vpliv države in razkrite težnje politične kontrole znotraj zaprtega kurikula. Podani so zagovor odprtega likovnega kurikula in razlogi za njegovo uvajanje. Razložena je še smiselnost vsebinskih sprememb in strukturnih razlik znotraj učnega načrta za likovno vzgojo
Keywords: likovna pedagogika, likovna didaktika, likovni kurikul, učni načrt, postmoderni kurikul
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1350; Downloads: 155
.pdf Full text (119,05 KB)
This document has many files! More...

9.
SLIKARSKE LIKOVNE TEHNIKE V LENDAVSKIH VRTCIH
Sandra Sobočan, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Slikarske likovne tehnike v lendavskih vrtcih obravnava slikarske likovne tehnike v teoriji in praksi.
Keywords: Predšolska vzgoja, likovna vzgoja, didaktika, likovne dejavnosti, likovna področja, slikanje, slikarske likovne tehnike, slikarski likovni materiali, orodja, pripomočki in podlage, lendavski vrtci.
Published in DKUM: 07.11.2013; Views: 3354; Downloads: 747
.pdf Full text (353,72 KB)

10.
RISARSKE LIKOVNE TEHNIKE V VRTCU TONČKE ČEČEVE CELJE
Mihaela Jelenc, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Risarske likovne tehnike v vrtcu Tončke Čečeve Celje obravnava risarske likovne tehnike v teoriji in praksi. V teoretičnem delu smo predstavili umetnost v Kurikulumu in na kratko opisali vsa likovna področja ter njihova izrazna sredstva. Podrobneje smo predstavili vse risarske likovne tehnike, materiale, orodja, podlage in formate, s katerimi se lahko v predšolskem obdobju ustvarjalno izražamo. Predstavili smo tudi vrtec Tončke Čečeve Celje in prikazali njegove uspehe na umetniškem področju. V empiričnem delu smo prikazali raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti prisotnost risarskih likovnih tehnik, materialov, orodij, podlag in formatov v vrtcu Tončke Čečeve Celje. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja — anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen vzgojiteljicam vrtca Tončke Čečeve Celje. Dobljene rezultate smo obdelali in potrdili ali ovrgli raziskovalne hipoteze. Raziskava je pokazala, da se med umetniškimi zvrstmi, likovne in oblikovne dejavnosti ne pojavljajo najpogosteje pri vzgojnem delu v vrtcu. Na likovnem področju je najpogosteje prisotno risanje, pri katerem vzgojiteljice uporabljajo najrazličnejše materiale, pripomočke, podlage in formate. Nekatere uporabljajo pogosteje, nekaterih, žal, nikoli.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, likovna vzgoja, didaktika likovne dejavnosti, likovne dejavnosti, likovni materiali, likovni pripomočki.
Published in DKUM: 07.04.2010; Views: 7543; Downloads: 1351
.pdf Full text (1,36 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica