| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
ODGOVORNOST LETALSKIH PREVOZNIKOV
Katarina Ravnik, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjih stotih letih se je s hitrim razvojem letalstva pričelo razvijati tudi letalsko pravo. Kljub temu, da le - to sodi med najmlajšo transportno panogo, pa lahko potrdimo, da je v zelo kratkem času doseglo velik napredek. Veliko mitov in zgodb govori o več ali manj uspešnih poskusih letenja, vendar pa kot prva, ki jima je uspelo osvojiti nebo in poleteti z motornim letalom, štejemo brata Wright (1903). Temu je sledila prva svetovna vojna, ki je doprinesla hiter razvoj letalstva, predvsem razvoj letal v izvidniške vojaške namene. Kasneje so se zaradi velikega povpraševanja po čim hitrejšem transportu začela množično graditi lelališča in mednarodne letalske linije. Sorazmerno s povečanjem prometa pa je raslo tudi število letalskih nesreč, katere so se povečini končale z večjo gmotno škodo in tudi s smrtnimi žrtvami. Za ureditev stanja v letalskem prometu in zagotovitve odgovornosti letalskih prevoznikov do potnikov in tovora, je bilo nujno potrebno postaviti zakonske okvire, kateri pa so zaradi same narave dejavnosti morali presegati tudi nacionalne meje. Čikaška konferenca je mejnik v kodificiranju in legislaciji mednarodnega letalskega prava in velja za primarni vir mednarodnega letalskega javnega prava. V večini držav je do nedavnega veljal varšavski sistem, ki pa je doživel kar nekaj sprememb in dopolnitev. Montrealska konvencija je stopila korak naprej in odpravila zgornjo mejo višine odgovornosti letalskega prevoznika v primeru smrti ali poškodbe potnika in tako postavila nov mejnik v zračnem prevozu.
Keywords: odgovornost letalskega prevoznika, neomejena odgovornost, odškodninska odgovornost, letalsko pravo, odškodnina, mednarodno pravo, mednarodne konvencije, Varšavska konvencija, Montrealska konvencija, letalska nesreča.
Published: 10.02.2010; Views: 3418; Downloads: 507
.pdf Full text (412,90 KB)

3.
POGODBE V MEDNARODNEM LETALSKEM PREVOZU
Jasmina Martinjak Tušek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Kljub temu, da je letalsko pravo najmlajša veja transportnega prava, je iz pravnega, gospodarskega in mednarodnega vidika ena izmed pomembnejših vej transportnega prava. Mednarodna pogodba je splet dveh ali več pravnih redov, v katerih imata stranki svoj sedež. Pomembnejši mednarodni letalski sporazumi, ki veljajo v Sloveniji so Montrealska konvencija, Konvencija o priznanju pravic na letalu, ter Rimska uredba. V mednarodnem letalskem prometu poznamo naslednje vrste pogodb: pogodba o prevozu potnikov in prtljage, pogodba o prevozu tovora, multimodalni prevoz, pogodba o posebni storitvi z letalom in pogodba o zakupu letala. V delu ugotavljam, kako mednarodne pogodbe sklepa naš letalski prevoznik Adria Airways in Adria Airways tehnika. Navedene problematike sem se lotila s pravno teoretičnega vidika oziroma s pomočjo aktualnih primerov iz prakse. Kot primer prakse navajam primer Falcona oziroma vladnega letala in prodajo državnega premoženja. Svet se nahaja v gospodarski krizi, katera vpliva tudi na sklepanje mednarodnih pogodb v letalskem prometu.
Keywords: prevozno pravo, letalsko pravo, letalski promet, mednarodna letalska pogodba, uredba, gospodarska kriza, država, stranki pogodbe, privatizacija.
Published: 22.12.2014; Views: 1523; Downloads: 180
.pdf Full text (2,25 MB)

4.
Mednarodnopravna ureditev letalskega prometa
Kaja Šmon, 2019, master's thesis

Abstract: Letalski promet je ena najmlajših transportnih panog, ki se je pojavila šele v začetku prejšnjega stoletja. Skozi zgodovino je doživljala zelo hiter razvoj, ki je danes pripeljal do tega, da je potovanje z letalom že nekaj povsem vsakdanjega. Pojav nove prometne panoge in novega načina potovanja je s seboj seveda prinesel potrebo po pravni ureditvi tega področja in tako smo skupaj z naglim razvojem letalske industrije, bili priča tudi hitremu razvoja mednarodnega letalskega prava ali pa vsaj poskusu, kako temu hitremu razvoja uspešno slediti s pravnimi pravili. Letalsko javno pravo ureja suverenost države v zračnem prostoru in njegove kršitve, zrakoplove, letalsko osebje in drugo. Njegov razvoj se je začel že leta 1910, najpomembnejša konvencija pa je Čikaška konvencija iz leta 1944, ki še danes predstavlja primaren vir letalskega prava. Letalsko zasebno pravo pa se je začelo s sprejetjem Varšavske konvencije, ki je bila v naslednjih letih večkrat spremenjena in dopolnjena. Za vse te dokumente skupaj z Varšavsko konvencijo se je uveljavil kar termin varšavski sistem. Zaradi razdrobljenosti in nepreglednosti pa je celoten varšavski sistem leta 1999 nadomestila Montrealska konvencija, ki je celotno področje uredila v enem samem mednarodnopravnem dokumentu.
Keywords: Mednarodno letalsko pravo, Čikaška konvencija, Varšavska konvencija, Montrealska konvencija, letalski promet, zračni prostor, civilni zrakoplov.
Published: 17.12.2019; Views: 71; Downloads: 11
.pdf Full text (694,07 KB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica