| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Praktična izvedba sistema upravljanja varnosti v letalski družbi : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Sandi Grubelić, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi vse večje pomembnosti letalskih družb in njihovih storitev je pomemben pristop k upravljanju varnosti predvsem z vidika zmanjševanja tveganj in zagotavljanja varnosti vseh, ki so vpleteni v izvajanje in koriščenje letalskih storitev. Zaradi kompleksnosti sistema imajo predvsem manjše letalske organizacije ta sistem slabše razvit, nedelujoč v praksi, oziroma pristop za upravljanje varnosti ni dovolj dobro razdelan. SMS (angl. Safety Management System – Sistem upravljanja varnosti) vključuje politiko, cilje, načrte, postopke, organizacijo, odgovornosti in druge ukrepe ter opredelitev nevarnosti in trajno upravljanje tveganj, povezanih z dejavnostmi organizacije. Skupni imenovalec je preprečiti oziroma zmanjšati nevarnost, na kar se da še sprejemljivo stopnjo, da ne pride do posledic (incidenti/nesreče). SMS je pomembno implementirati v letalske družbe, in sicer po točno predpisanih korakih in postopkih, da bi bil učinkovit in bi s tem zagotovil večjo varnost pri delovanju podjetja. V implementacijo sistema varnostnega upravljanja v letalski družb so vključeni vsi, ki so kakor koli vpleteni v delovanje družbe, kar predstavlja celosten proces, ki lahko traja tudi več let ter se vseskozi spreminja in dopolnjuje. Kultura poročanja (angl. Just Culture) je eden izmed ključnih elementov SMS-a, saj spodbuja vse v organizaciji, da poročajo o nevarnih dogodkih, s čimer se zmanjša verjetnost tveganj in temelji na nekaznovanju. Na področju varnosti v letalstvu delujejo različne tako mednarodne kot tudi domače organizacije in agencije, kot so ICAO (angl. International Civil Aviation Organization – Mednarodna organizacija civilnega letalstva), EASA (angl. European Union Aviation Safety Agency – Evropska agencija za varnost v letalstvu), CAA (angl. Civil Aviation Authority – Uprava za civilno letalstvo). V Sloveniji področje letalstva urejata Zakon o letalstvu (ZLet) in Letalski varnostni program, medtem ko je pristojni organ Ministrstvo za promet Republike Slovenije.
Keywords: letalstvo, letalska varnost, kultura poročanja, sistem upravljanja varnosti, implementacija, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 395; Downloads: 28
.pdf Full text (1,71 MB)

2.
Varovanje Letališča Ljubljana : magistrsko delo
Tadej Jerman, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga opisuje teoretska izhodišča pri obravnavi varovanja letališča. Osredotoča se na varnostne mehanizme, ki zagotavljajo varnost na letališčih. Skozi pregled razvoja mednarodne zakonodaje na področju letalske varnosti predstavi problematiko letalske varnosti, ki je neizogibno tudi posledica zagotavljanja varnosti na letališčih. Skozi teoretska izhodišča skuša podati najbolj uporabne informacije na področju izboljšanja infrastrukturnih rešitev letališča. Problematiko varovanja letališča postavi v okvir največjega slovenskega Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer definira subjekte varovanja in njihovo medsebojno delovanje. S pomočjo intervjujev in opisanih varnostih incidentov v tujini pojasni problematiko varnosti sodobnih javnih zgradb, pri čemer izpostavi problematiko uporabe stekla, kot gradbenega materiala v, povečini, sodobnih javnih zgradbah. Skozi že obstoječe objavljene raziskave predstavi različne pojavne oblike poškodb, ki nastanejo kot posledica napadov z eksplozivnimi sredstvi. Magistrska naloga ponudi vpogled v raziskave ustreznosti različnih vrst stekel. Pri čemer teoretično predstavi zgradbo in različne vrste stekel v infrastrukturi javnih zgradb, kamor spadajo tudi letališča. Skozi zbrano literaturo prikaže posledice uporabe različnih vrst stekel in predstavi različne varnostne standarde, ki zagotavljajo primerno zaščito javnih zgradb. Magistrska naloga poda ugotovitev, da laminirano steklo zagotavlja največjo stopnjo zaščite. Ugotovitve nato postavi v konkreten primer Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer z vidika verjetnosti napada opredeli najbolj rizičen prostor in ponudi konkretne rešitve, ki temeljijo na podlagi zbrane literature.
Keywords: magistrska dela, Letališče Ljubljana, letalska varnost, letališka varnost, varnostno steklo
Published in DKUM: 16.06.2020; Views: 1554; Downloads: 187
.pdf Full text (1,32 MB)

3.
Sistem upravljanja varnosti letalskega prevoznika
Anton Žumer, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Zagotavljanje varnega prevoza potnikov in tovora v zračnem prometu kot obliki javnega prevoza je pomembno za vse. V katastrofalnem dogodku so poleg oseb in predmetov na krovu plovila lahko prizadete tudi osebe in objekti na tleh. V diplomskem delu sem obravnaval sistem upravljanja varnosti v letalskem podjetju, ki je namenjen obvladovanju nevarnosti in tveganja in s tem zmanjševanju možnosti za nezaželene dogodke. V prvem delu sem predstavil predpise, teoretične zahteve in priporočila, v drugem delu pa uvajanje sistema, njegovo delovanje, nadzor nad delovanjem in stalno izboljševanje delovanja na praktičnem primeru.
Keywords: zagotavljanje kakovosti, sistem vodenja, letalska varnost
Published in DKUM: 29.09.2016; Views: 1240; Downloads: 112
.pdf Full text (3,38 MB)

4.
VPLIV TERORIZMA NA RAZVOJ PREDPISOV V LETALSKEM PROMETU
Srečko Savić, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V svoji diplomski nalogi bom predstavil razvoj varnostnih ukrepov v civilnem letalstvu skozi prizmo prilagajanja načina izvrševanja terorističnih dejanj na obstoječe varnostne ukrepe. Na začetku razvoja letalske industrije nihče ni niti pomislil na dejanja nezakonitega vmešavanja v povezavi z letalom in temu primerna je bila tudi stopnja varovanja, saj je bilo vse skupaj tako kot da bi šel na vožnjo z avtobusom ali vlakom. Kupil si vozovnico, se usedel na letalo in odpotoval. Trend se je začel spreminjati, ko so obsojenci z ugrabitvijo letala poskušali najti zatočišče v državah, ki niso imele podpisanega sporazuma o ekstradikciji z državo njihovega izvora. V času hladne vojne so se pojavila razna teroristična gibanja, ki so začela izkoriščati publiciteto ob ugrabitvi letala, zavoljo doseganja lastnih političnih ciljev. Te so dosegli z izsiljevanjem in v zameno za talce, ki so jih ugrabili skupaj z letalom. Skozi leta so teroristične organizacije spreminjale ter razvijale svoje metode, motive in cilje. Pojavil se je nov trend bombnih napadov na letala, kjer so zopet izkoriščali publiciteto zavoljo lastne prepoznavnosti, vendar tokrat z višjim davkom, saj so se ob tem nezakonitem vmešavanju pojavile tudi smrtne žrtve. Mednarodne organizacije so se odzvale s strožjimi predpisi, a teroristi so se znova prilagodili. Spremenili so taktiko in se niso več ubadali z načini kako podtakniti bombo na letalo, temveč so sami postali smrtonosno orožje, ugrabitelji samomorilci. Metode izvrševanja terorističnih dejanj so se zaenkrat ustavile pri ugrabiteljih samomorilcih, a glede na vzorec, ki mu lahko sledimo že nekaj desetlij, lahko predvidevamo, da se bodo obstoječim metodam pridružile nove.
Keywords: terorizem, letalstvo, zrakoplov, letalska varnost, varnostni ukrepi, napad, ugrabitev, razstrelivo, samomorilci, profiliranje.
Published in DKUM: 07.07.2015; Views: 1284; Downloads: 134
.pdf Full text (1,33 MB)

5.
Model reševanja ugotovitev v procesu plovnostnega pregleda zrakoplovov
Cvetko Stane, 2013, master's thesis

Abstract: Plovnostni dokument je eden izmed dokumentov, ki morajo biti vedno na zrakoplovu. S tem dokumentom se potrjuje, da zrakoplov izpolnjuje zahteve stalne plovnosti. V procesu plovnostnega pregleda ga izda potrjena organizacija za vodenje stalne plovnosti oziroma organ za civilno letalstvo na podlagi ugotovitev, ki so zapisane v plovnostnih zapisnikih. Predmet analize v magistrskem delu so ugotovitve, zapisane v 1396 plovnostnih zapisnikih, spisanih v letih 2008, 2009, 2010 in 2011 s strani nadzornikov pristojnega organa za civilno letalstvo. Analiza procesa plovnostnega pregleda je izvedena s pomočjo dvojne povratne zanke, v kateri je bila analizirana aktivnost stranke in aktivnost nadzornika. Pri iskanju vzrokov za neskladja v zunanji povratni zanki in napak v notranji povratni zanki so bila uporabljena osnovna orodja managementa kakovosti, pri iskanju vzročne povezanosti med posameznimi spremenljivkami pa so bile uporabljene metode potrjevanja statističnih hipotez. Izsledki raziskave potrjujejo medsebojno povezanost med ugotovitvami in vrstami zrakoplovov, kakor tudi med številom ugotovitev glede na posamezno vrsto zrakoplova oziroma glede na posamezno opazovalno obdobje. Medsebojna povezanost potrjuje dejstvo, da gre v procesu plovnostnega pregleda za problem, ki je sistemsko – procesne narave. Vzroki za to so vloga managementa, pomanjkanje komunikacije, kontrole, nadzora in usposabljanja, zato bi bil najučinkovitejši način reševanja problemov v Javni agenciji za civilno letalstvo uvedba sistema managementa kakovosti, ki bi imel neposredni vpliv tudi na večjo varnost v civilnem letalstvu.
Keywords: letalska varnost, plovnostni pregled, dvojna povratna zanka, vzročno-posledični diagram – 9M model, evidenčni list - Checklist
Published in DKUM: 09.05.2013; Views: 1647; Downloads: 219
.pdf Full text (2,19 MB)

6.
TERORIZEM, KOT GROŽNJA TURIZMU
Tina Fornazarič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Kot vidimo iz različnih virov literature imamo več definicij terorizma; vsem pa je skupno to, da gre za različne oblike nasilja, ki povzročajo strah med ljudmi. Je nepredvidljiv in prisoten povsod. Kot nepredvidljivega lahko označimo zadnji teroristični napad, ki se je zgodil med pisanjem tega diplomskega dela: teroristični napad na Norveškem. Spoznali smo, da so teroristično prizadeta območja, ki smo ji preučevali, torej Egipt, ZDA in otok Bali imele negativne ekonomske posledice, katerih okrevanje je trajalo več let in morda še traja. Kljub temu, pa smo spoznali pomembno dejstvo in sicer, da upad turistov v teroristično prizadetih območjih upade le kratkotrajno, saj se turisti hitro vračamo v te kraje. Kar je za te države tudi zelo pomembno, saj jim obiski turistov pomagajo k hitrejšem okrevanju ter k hitrejši normalizaciji v prvotno stanje. Terorizem pa ne vpliva le na turizem, temveč tudi na vse dejavnosti, ki so povezane s turističnim sektorjem. Tako je na primer teroristični napad vplival na gostinstvo, hotelirstvo, brezposelnost v prizadetih območjih. Neposredno pa tudi na vse ostale države. Pomemben vpliv terorizma se kaže tudi na pomembno dejavnost v turističnem sektorju in sicer na letalsko industrijo. Teroristični napad na ZDA v katerega so bila vključena letala največjih ameriških letalskih družb je tako povzročil strah pred letenjem med ljudmi. Posledica tega je bilo zmanjšanje donosnosti letalskih družb in odpuščanje pilotov, stevardes in ostalega osebja na letališčih. Zaradi tega terorističnega napada se je povečal tudi varnostni nadzor na letališčih, avtobusnih in železniških postajah in pristaniščih v ZDA in tudi drugod po svetu. Med pisanjem diplomskega dela smo pa prišli tudi do spoznanja, da Slovenija velja za varno turistično destinacijo. In da zanjo ne velja velika stopnja ogroženosti s strani terorizma, kljub temu da je terorizem nepredvidljiv. To je pa zelo pomembno tako za turistični sektor Slovenije, kakor tudi za njeno gospodarstvo
Keywords: terorizem, negativne ekonomske posledice, turizem, letalska industrija, varnost
Published in DKUM: 13.12.2011; Views: 1939; Downloads: 212
.pdf Full text (10,94 MB)

Search done in 21.42 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica