| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
RAZVOJNI MODUL ZA BREZŽIČNO KOMUNIKACIJO Z BREZPILOTNIM LETALOM
Robert Pisar, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi smo predstavili razvojni modul za brezžični prenos podatkov iz brezpilotnega letala, pri čemer smo morali upoštevati splošni akt o načrtu uporabe radijskih frekvenc, ki je bil objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije, številki 10/2006 in 17/2006, ter v Uredbi o načrtu razporeditve radiofrekvenčnih pasov, ki je bila objavljena v Uradnem listu Republike Slovenije, številka 107/04. Podali smo pregled različnih frekvenčnih pasov in utemeljili izbiro na frekvenčnem območju 868 MHz. Za prenos podatkov uporabljamo brezžično komunikacijo. Merilni in komunikacijski sistem, ki se uporabljata v brezpilotnem letalu, morata imeti predvsem majhne dimenzije, težo ter porabo. Brezpilotno letalo vodi pilot z Zemlje, zato je razdalja med letalom in pilotom omejena z vidljivostjo; za komunikacijo zadostuje domet okrog 2 km. Temeljito smo proučili modul RC1280HP in protokol RC232. Glede na domet modulov smo določili potrebne elemente vezja. Kreirali smo lastno knjižnico in predstavili programsko orodje Altium Designer. Preverili smo komunikacijo in testiranje dometa razvojnega modula.
Keywords: Ključne besede: radijska frekvenca, brezpilotno letalo, brezžična komunikacija, komunikacijski sistem, razvojni modul, elektronsko vezje, demonstracijska plošča.
Published: 25.03.2009; Views: 2302; Downloads: 138
.pdf Full text (1,27 MB)

2.
ZAPISOVALNIK MERILNIH PODATKOV ZA BREZPILOTNO LETALO
Štefan Vozlič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen zapisovalnik merilnih podatkov za brezpilotno letalo. Ta zapisovalnik je namenjen vgradnji v brezpilotno letalo, ki ga vodi pilot z zemlje. Pilotu zagotavlja podatke o gibanju letala, njegovi višini ter napetosti akumulatorja. Ti podatki bodo zapisani v RAM mikrokrmilnika in sproti oddajani v dometu 2 km. V nalogi so podrobno opisani postopki za merjenje tlaka, temperature, višine, napajalne napetosti ter določanja položaja letala. Mikrokrmilnik na zapisovalniku bo mogoče tudi programirati preko UART USB vmesnika. Za zapisovalnik je bil izdelan načrt tiskanine s programskim orodjem Altium Designer.
Keywords: zapisovalnik merilnih podatkov, mikrokrmilnik, tlačni senzor, GPS sprejemnik, brezpilotno letalo
Published: 25.05.2010; Views: 1960; Downloads: 160
.pdf Full text (2,85 MB)

3.
ODLOČITVENI MODEL ZA POMOČ PRI IZBIRI KOMERCIALNEGA LETALA
Denis Kolman, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Sprejemanje odločitev nas v življenju spremlja na vsakem koraku. Toliko bolj pomembne odločitve pa se sprejemajo v poslovnem svetu, z namenom da modeliranje odločitvenega modela v največji meri prispeva k doseganju dolgoročnega cilja. Za dosego tega pa moramo k problemu odločanja pristopiti sistematično. V diplomskem delu sem predstavil večparametrski odločitveni model za pomoč pri izbiri komercialnega letala. S pomočjo programa za odločitvene modele DEXi sem predstavil model z izbranimi kriteriji, ki vplivajo na končno odločitev. Kriteriji, na podlagi katerih je bila odločitev utemeljena, so bili izbrani po razgovoru z odgovornim pri slovenskem prevozniku. Predstavil bom, kaj moramo upoštevati, ko se odločamo za pomoč pri izbiri komercialnega letala, da pridemo do pametne odločitve. V nalogi sem povzel nekaj definicij o odločanju, ovrednotenih s praktičnim primerom, ki so temelj za pomoč pri izbiri letala.
Keywords: - Odločanje - Odločitveni model - Pomoč pri odločanju - DEXi - Komercialno letalo
Published: 09.09.2010; Views: 1303; Downloads: 99
.pdf Full text (690,05 KB)

4.
RAZVOJ TEHNIKE LETENJA SKOZI ČAS
Uroš Cingl, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Ko se je pračlovek ozrl v nebo, je videl oblake in Sonce, ponoči pa Luno in zvezde. Želel je leteti kot ptica, pa ni imel kril. Želja po dvigu z zemeljskega površja se je stopnjevala, rodili so se miti o letenju božanstev, napredek znanja in tehnike pa je človeštvo polagoma bližal k uresničitvi želje. Misel, da bi si naredil ptičjim podobna krila in da bi z njimi tudi tako zamahoval, je dolgo ponujala varljiv model, kako leteti, ki je zgledno ohranjen v več kot tri tisočletja stari zgodbi o očetu in sinu, Dedalu in Ikaru. Ta dvojica vse do naših dni simbolizira željo po prestižnem (Ikar) oziroma varnem letenju (Dedal). V zgodovini letalstva sta prisotna oba zgleda, napredek pa je pogosto zahteval žrtve. (Sitar, 2009, str. 58) Človek si pred dobrimi stotimi leti zagotovo ni mislil, da bomo ljudje zagospodarili nebu, da bomo potovali iz enega konca sveta na drugega, da bomo potovali v vesolje, na Luno…da se bomo z zračnimi napadi množično pobijali med sabo…da bomo z eno (atomsko) bombo lahko kar »izbrisali« mesto s stotisoči prebivalci… da bomo… Danes si sveta brez letal sploh ne moremo predstavljati, saj je najhitrejši način potovanja, glede na število prepeljanih potnikov pa najbolj gospodaren in predvsem najbolj varen. Predstavlja pa tudi osnove transporta v gospodarstvu, v trgovini in seveda v turizmu. Namen diplomskega dela je v prvi vrsti podrobneje razložiti pojem letalstva in letalske tehnike, predstaviti razvoj svetovnega in slovenskega letalstva od začetkov do danes ter izdelati ustrezno delovno gradivo na temo letalstva za tehniški dan v osnovni šoli.
Keywords: letalo, potniško letalstvo, vojaško letalstvo, športno letalstvo, letališče, tehniški dan.
Published: 29.03.2011; Views: 3693; Downloads: 251
.pdf Full text (32,24 MB)

5.
ZAKONSKA UREDITEV LETALSKEGA POTNIŠKEGA TRANSPORTA V EVROPSKI UNIJI
Andreja Rogelj, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V uvodnem poglavju smo opredelili problem, ki ga bomo raziskovali, hkrati smo opredelili tudi področje raziskave, namen, cilje in postavili dve osnovni trditvi. Nato smo opredelili še predpostavke in omejitve, ki jih bomo upoštevali skozi raziskavo. V drugem poglavju smo opredelili transport na splošno, v nadaljevanju pa podrobneje še pomen transporta ter posebej razložili pomen pojmov prometa, prevoza in transporta. Na koncu poglavja smo natančneje razložili in opisali vrste transporta. V tretjem poglavju smo opisovali zračni transport. Na začetku poglavja smo na kratko razložili nekaj o začetku letalstva, nato smo zračni transport tudi razdelili, opredelili politiko zračnega transporta, razložili, kako je zgrajena struktura trga in poglavje zaključili z opredelitvijo razlogov za zamude v letalskem prometu. V četrtem poglavju smo se v celoti posvetili zakonski ureditvi v letalskem potniškem transportu. Na začetku smo opisovali letalsko pravo, med katerega spadajo vse tri omenjene temeljne konvencije. V nadaljevanju smo podrobneje opredelili zakone, dokumente in predpise, ki veljajo v letalskem prevozništvu. Nato smo razložili še zavarovanje odgovornosti v zračnem prometu ter zaključili z navedbo praktičnega primera slovenskega nacionalnega letalskega prevoznika Adrie Airways in podrobneje razčlenili varnost v omenjenem podjetju.
Keywords: Letalski prevozniki, letalo, potniki, varnost, Varšavska konvencija, Montrealska konvencija, Čikaška konvencija, ICAO, zakonodaja, zakoni, Adria Airways
Published: 19.05.2011; Views: 1671; Downloads: 299
.pdf Full text (451,33 KB)

6.
ZASNOVA PRIKOLICE ZA PREVOZ JADRALNIH LETAL
Vesna Jurjec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se ukvarja z zasnovo prikolice za prevoz jadralnih letal, ki bo omogočala nalaganje in razlaganje jadralnega letala kar v prikolici in eni sami osebi. Opisana je sodobna prikolica za prevoz jadralnih letal, njena dosedanja uporaba ter obstoječe omejitve in zahteve, ki jih je pri zasnovi potrebno upoštevati. Sledita razvoj novega principa nalaganja in razlaganja, ki temelji na določanju poti polovice krila, in zasnova modulov, ki bodo tako gibanje krila omogočali. Rezultat nudi možnost izvedbe povsem novega načina uporabe prikolice, ki se lahko z minimalnimi prilagoditvami aplicira na že obstoječih sodobnih prikolicah in odpira možnost razvoja nove prikolice.
Keywords: prikolica, priklopnik, jadralno letalo, zasnova, modulna gradnja
Published: 16.12.2011; Views: 2017; Downloads: 160
.pdf Full text (2,91 MB)

7.
KONCEPT LETALSKIH KOKPIT SISTEMOV Z NAPREDNIMI INTEGRIRANIMI VMESNIKI ČLOVEK-STROJ
Boštjan Jurančič, 2013, master's thesis

Abstract: Letala so kompleksni tehnični sistemi, ki se uporabljajo tudi v privatne namene. Osrednji del letala je kokpit. V njem poteka upravljanje letala, ki še vedno ni avtomatizirano. Večina športnih letal je še vedno opremljena z analognimi prikazovalniki, ki prikazujejo določene parametre. Vzorec branja parametrov in interpretacija le-teh sta zato odvisna od posameznega človeka. Število napak, ki so posledica človeškega dejavnika, je zelo veliko. Zato je smiselno poseči v vmesnike med letalom in človekom, saj na ta način omogočimo boljši tok informacij, ki z nazornejšim prikazom zmanjšajo napake. Da bi to dosegli, moramo analizirati obstoječe kokpit sisteme in poiskati njihove slabosti. Z anketiranjem pilotov bomo dobili izhodiščne podatke za zasnovo vmesnikov. Na podlagi teh raziskav lahko predlagamo nov koncept vmesnikov, ki bi izboljšal trenutno varnost. Z implementacijo konceptnih rešitev zaslonov, občutljivih na dotik, in glasovnega vodenja lahko omogočimo boljše upravljanje in učinkovitejši tok informacij med "strojem" in piloti.
Keywords: Letalo, prometna varnost letal, kokpit, analiza letalske flote, vmesniki človek-stroj, človeški faktor, letalski sistemi, analiza anket
Published: 18.06.2013; Views: 1635; Downloads: 84
.pdf Full text (4,75 MB)

8.
Indeksi tveganja pri trkih letal in ptičev
Mišela Zorec, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila izbrane indekse rizika za trke letal in ptičev. Ptiči pogosto naseljujejo letališča kjer iščejo hrano, zavetje ali primerno gnezdišče, zato je to izziv, s katerim se srečujejo vsa letališča. Letališča po vsem svetu uporabljajo različne izračune indeksov tveganja za trk letala s ptico. S pomočjo literature, predvsem znanstvenih člankov, sem pripravila opis izbranih indeksov rizika. Za podatke sem uporabila potencialne simulacijske vrednosti, ki sem jih vstavila v formule in preverjala izračune za posamezne indekse rizika za izbrano skupino ptic. Kot modelno skupino sem izbrala vrane, saj le te pogosto naseljujejo letališča kjer npr. iščejo hrano ali zavetje. V diplomskem delu sem dodala še opis ukrepov odganjanja ptic na letališčih ter opis posameznih organizacij, ki delujejo na področju varnosti letalskega prometa in preprečevanja trkov letal s ptiči.
Keywords: matrika, letališče, letalo in ptica, ukrepi proti pticam, indeks rizika, vrani
Published: 25.04.2014; Views: 584; Downloads: 74
.pdf Full text (2,21 MB)

9.
Kakovost organizacije letalskega transporta v podjetju cargo-partner d.o.o.
Igor Jurišić, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: V času finančne krize se vse več podjetij spopada z zmanjševanjem stroškov, posledično se večina zateka k minimiziranju stroškov, ki blagu ne dajejo dodatne vrednosti. Takšen strošek predstavlja tudi transport. Zaradi vse večje konkurence na trgu je ključnega pomena, da so stranke oz. naročniki zadovoljni s potekom in z izvedbo transporta in s storitvami, ki jih opravljamo. Kupci vse večjo pozornost namenjajo ceni storitve, kar posledično lahko privede do uporabe manj zanesljivih, nizko cenovnih letalskih linij in s tem večje možnosti poškodb, izgub ipd. To pa je že zaradi odločitve letalske odpreme nesprejemljivo, ker naročnik letalskega transporta pričakuje čimprejšnjo odpremo in prihod naročenega blaga. Namen diplomske naloge je predstaviti ukrepe, ki bodo vplivali na zadovoljstvo naročnikov letalskega transporta, in uporabo orodij, s katerimi se prilagodimo potrebi in želji naročnika ter tako dvignemo stopnjo kakovosti na višjo raven. Redni naročniki, ki so s servisom zadovoljni, na nek način predstavljajo tudi promotorje podjetja, saj s pozitivnimi izkušnjami priporočajo storitve v svoji okolici. Zato je treba obdržati sedanje kupce in hkrati pridobivati nove. S proučitvijo omenjene teme bomo predstavili rešitve, ki bi jih lahko začeli aplicirati v praksi, s čimer bi poželi nove uspehe pri naročnikih. Ne smemo pozabiti, da so tudi kupci zadovoljni šele v fazi, ko sta zadovoljstvo in motiviranost zaposlenih v podjetju na višku, kar je razvidno iz njihovega delovanja oz. nakupnega odločanja.
Keywords: logistika, kakovost, letalo, transport, uvoz.
Published: 28.09.2015; Views: 827; Downloads: 117
.pdf Full text (1,36 MB)

10.
MIKROKRMILNIŠKO NADZIRAN INDIKATOR VAROVALK
Boris Hrastnik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje izdelavo indikatorja varovalk za jadralno letalo. Indikator varovalk je del sistema za nadzor napajanja jadralnega letala. Pri zasnovi inštrumenta je velikost določala prostor v čelni plošči jadralnega letala. Indikator mora imeti tudi hiter in zanesljiv odziv, zato smo uporabili komunikacijo CAN. Uvodno predstavimo problem in funkcionalne zahteve inštrumenta. V nadaljevanju opišemo izbrano strojno opremo in postopek izdelave prototipa, vključno s programsko opremo. V zaključku podamo rezultate testov, ki so potrdili skladnost s podanimi zahtevami.
Keywords: Indikator, mikroprocesor, CAN komunikacija, jadralno letalo
Published: 30.10.2015; Views: 792; Downloads: 78
.pdf Full text (3,64 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica