1. Varovanje Letališča Ljubljana : magistrsko deloTadej Jerman, 2020, master's thesis Abstract: Magistrska naloga opisuje teoretska izhodišča pri obravnavi varovanja letališča. Osredotoča se na varnostne mehanizme, ki zagotavljajo varnost na letališčih. Skozi pregled razvoja mednarodne zakonodaje na področju letalske varnosti predstavi problematiko letalske varnosti, ki je neizogibno tudi posledica zagotavljanja varnosti na letališčih. Skozi teoretska izhodišča skuša podati najbolj uporabne informacije na področju izboljšanja infrastrukturnih rešitev letališča. Problematiko varovanja letališča postavi v okvir največjega slovenskega Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer definira subjekte varovanja in njihovo medsebojno delovanje. S pomočjo intervjujev in opisanih varnostih incidentov v tujini pojasni problematiko varnosti sodobnih javnih zgradb, pri čemer izpostavi problematiko uporabe stekla, kot gradbenega materiala v, povečini, sodobnih javnih zgradbah. Skozi že obstoječe objavljene raziskave predstavi različne pojavne oblike poškodb, ki nastanejo kot posledica napadov z eksplozivnimi sredstvi. Magistrska naloga ponudi vpogled v raziskave ustreznosti različnih vrst stekel. Pri čemer teoretično predstavi zgradbo in različne vrste stekel v infrastrukturi javnih zgradb, kamor spadajo tudi letališča. Skozi zbrano literaturo prikaže posledice uporabe različnih vrst stekel in predstavi različne varnostne standarde, ki zagotavljajo primerno zaščito javnih zgradb. Magistrska naloga poda ugotovitev, da laminirano steklo zagotavlja največjo stopnjo zaščite. Ugotovitve nato postavi v konkreten primer Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer z vidika verjetnosti napada opredeli najbolj rizičen prostor in ponudi konkretne rešitve, ki temeljijo na podlagi zbrane literature. Keywords: magistrska dela, Letališče Ljubljana, letalska varnost, letališka varnost, varnostno steklo Published in DKUM: 16.06.2020; Views: 1561; Downloads: 198 Full text (1,32 MB) |
2. Vzpostavitev avtobusnih linij med mariborom in bližnjimi letališčiDanaja Pec, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomskem delu smo s pomočjo izvedene anonimne ankete pridobili mnenje javnosti o vzpostavitvi avtobusne povezave med Mariborom in štirimi bližnjimi letališči, to so Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, Letališče Edvarda Rusjana Maribor, Letališče Gradec in Letališče Franja Tuđmana Zagreb. Direktna avtobusna linija med Mariborom in bližnjimi letališči namreč še ni bila vzpostavljena. S pomočjo anketnega vprašalnika in analize smo torej ugotavljali, ali bi bilo takšne povezave smiselno vzpostaviti. Prav tako nas je zanimalo, katere vrste prevoza anketiranci trenutno uporabljajo, koliko bi bili pripravljeni odšteti za avtobusno karto do določenega letališča in kako pogosto naj bi avtobus do njih vozil. Ugotovili smo, da bi bila avtobusna povezava do izbranih letališč smiselna in da bi se večina odločila za potovanje z avtobusnim prevozom, kar pa je odvisno tudi od voznega reda, cene vozovnice, udobja … Odziv anketirancev na idejo o vzpostavitvi omenjene avtobusne povezave je bil pozitiven, zato bi predlagali vzpostavitev avtobusnega prevoza do letališč, kjer je smiselno, tj. do tistih, s katerih ljudje pogosteje letijo. Keywords: avtobusni prevoz, letališče, avtomobil, vlak, taksi službe, zasebni prevozniki Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 1073; Downloads: 113 Full text (1,75 MB) |
3. Zagotavljanje varnosti letališča ob vrnitvi vrhunskih športnikov z velikih tekmovanj - študija primera letališča Ljubljana : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloKlara Kregar, 2019, undergraduate thesis Abstract: Letališče Jožeta Pučnika je največje slovensko letališče. Skozi njega letno potuje okoli 1,8 milijona potnikov. Zato si varnostni subjekti prizadevajo z varnostnimi ukrepi in predpisi zagotoviti potnikom, čimbolj varno in mirno pot. Letališče je sestavljeno iz zračnega in zemeljskega dela, za vsak del letališča so predpisani ter določeni varnostni ukrepi, ki jih morajo upoštevati vsi, tako potniki, kot zaposleni v različnih službah na letališču. Glavni subjekt varovanja Letališča Jožeta Pučnika je Fraport Slovenija d.o.o., ki skrbi za varovanje in upravljanje letališča, izvajanje oskrbe in varnosti potnikom, tovora ter drugih komercialnih dejavnost. Znotraj njegove organizacijske strukture se nahaja služba za varnost - Služba za varnost in zaščito. Fraport Slovenija d.o.o. je leta 2007 najel zasebnovarnostno službo G4S, ki je prevzela nadzor nad opravljanjem pomembnih nalog letališča, ki jih je do takrat opravljala policija. Postaja letališke policije Brnik izvaja na Letališču Jožeta Pučnika mejno kontrolo nad potniki ob njihovem prihodu in odhodu. V nalogi smo preučevali, kako športnik s svojim prihodom in množica navijačev vplivata na spremembo rutinskega delovanja letališča. Dogodek kot je prihod vrhunskih športnikov na letališče se ne obravnava kot javna prireditev, prav tako pa se varnostni ukrepi izvajajo za vse (navijače in športnike) enako. Takrat se letališki varnostni subjekti med seboj povežejo, izmenjajo si informacije, ocenijo tveganje in izoblikujejo načrt varovanja, kjer ima vsak subjekt svoje naloge. Poostrenost ukrepov, ki se izvajajo so odvisni od razpoznavnosti športnika, velikosti množice navijačev, ki je prišla podpret športnika/e in zaznavanja stopnje tveganja, ki ga tak dogodek predstavlja. Športniki so tisti, za katere je sprejem pripravljen, le ti pa se najpogosteje zaradi prisotnih emocij in neverjetnih občutkov ne zavedajo možnih varnostnih tveganj, ki jih povečano število navijačev prinaša, kakor tudi ne varnosti, ki jo jim zagotavlja varnostno osebje. Keywords: diplomske naloge, letališče, varnost, potniki, navijači, vrhunski, športniki Published in DKUM: 20.09.2019; Views: 1355; Downloads: 144 Full text (1,32 MB) |
4. Proces balansiranja in nadzor oskrbe letala na ljubljanskem letališčuLuka Fajon, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: Živimo v času, ko je na nebu dnevno preko 100.000 potniških in tovornih letal. Izraba kapacitete in število ur letala, ko je ta v pogonu, je ključnega pomena za dobro poslovanje letalske družbe in dobiček od posameznega letala. Velja pravilo, da je čas, ko letalo ni na poti po začrtani ruti in je parkirano na poziciji letališča, izgubljen čas letala. Vendar pa za razliko od drugih transportnih sredstev na letalo ne moremo kar vkrcati potnikov, ga napolniti z gorivom, tovorom, prtljago in poslati na pot. V letalskem prometu je zelo pomemben proces balansiranja – angl. Load Control proces, ki mora varno, učinkovito in po navodilih letalskega prevoznika oskrbeti določeno letalo oz. zrakoplov. Na Ljubljanskem letališču to delo opravlja samo za to usposobljeno osebje – koordinator in kontrolor oskrbe zrakoplovov. Ta mora zagotoviti varen in pravilen Load Control proces, ki temelji na pravilno izračunani masi in ravnotežju letala v računalniškem programu Altea. Kontrolor in balanser letal zadosti Load Control zahtevam letalskega prevoznika skozi planiranje razporeditve tovora, nadzorom ter natovarjanjem letala in koordinacijo oskrbe letala. Keywords: balansiranje, letalo, kontrolor, letališče, oskrba letala Published in DKUM: 27.02.2019; Views: 1163; Downloads: 90 Full text (3,55 MB) |
5. Idejna zasnova letališča na vodi in njegova umestitev v prostorGregor Virant, 2017, master's thesis/paper Abstract: Na območju slovenske obale so bili hidroplani prisotni že od zgodnjih let razvoja pomorskega letalstva, ki je razcvet doživelo v dvajsetih in tridesetih letih dvajsetega stoletja, zaton pa z začetkom druge svetovne vojne. V današnjem času je komercialno letenje z amfibijskimi letali tudi v naši bližnji okolici ponovno v porastu, prav tako pa je športno letenje z amfibijskimi letali, zaradi razreda cenejših ultralahkih amfibijskih letal, postalo dostopnejše. V Republiki Sloveniji trenutno nimamo ustrezne infrastrukture (razen kopenskih letališč), ki bi lahko sprejela in oskrbela amfibijska letala. Uporaba hidroplanov pa trenutno sploh ni mogoča, saj vodnih letališč ni. V magistrskem delu smo idejno zasnovali letališče na vodi in ga umestili v prostor Republike Slovenije ter s tem postavili osnovo za potencialno uporabo amfibijskih letal in hidroplanov v komercialne in zasebne namene, kot tudi uporabo posebnih amfibijskih letal, ki se uporabljajo za gašenje iz zraka. Del magistrskega dela smo namenili slednjim, kjer smo s pomočjo simulacije preverili ustreznost ter smotrnost uporabe takih letal, kot tudi ustreznost in primernost vodnih virov v RS za zajemanje vode v podporo gašenju požarov v naravi. Keywords: amfibijsko letalo, gašenje požarov iz zraka, letališče na vodi, vodni kanal, vodno letalo/hidroplan Published in DKUM: 03.10.2017; Views: 1645; Downloads: 276 Full text (7,83 MB) |
6. NOVO LETALIŠČE ZADARMateja Žilavec, 2016, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je obravnavano območje kompleksa letališča Zemunik na Hrvaškem. Zračni promet je najmlajša veja prometa, ki se je začela razvijati v petdesetih letih. Za njegov nagli rast so zaslužni razvoj in napredovala tehnika letalstva. Zračni promet je najbolj varna veja prometa z visoko mero točnosti. Z ustvarjanjem novega arhitekturnega projekta letališča, funkcija je spodbuditi gospodarski razvoj in zadovoljevanje socialnih potreb skupnosti.
Mesto Zadar je iz leta v leto eno od najbolj obiskanih mest na Hrvaškem. Za potrebe uporabnikov letališča je ideja povečati kapaciteto terminalov iz pol milijona potnikov na leto do milijon potnikov na leto.
Uvodna tematika obravnava zgodovino in razvoj letalskega prometa. Podane so usmeritve za načrtovanje letališč, pri čemer so opisana osnovna pravila za načrtovanje letališča in podani primjeri dobre prakse, ki so kakovostno realizirani.
Izhodišče projekta predstavlja povezava lokacije z geološkimi značilnostmi, pri čemer sama ideja arhitekturnega oblikovanja temelji na elementih planin, morja in ladje. Keywords: Zadar, letališče, jeklena konstrukcija Published in DKUM: 20.12.2016; Views: 2351; Downloads: 485 Full text (79,23 MB) |
7. |
8. PREDLOG ZA TRŽENJE AEROKLUBA PTUJ V TURISTIČNI PONUDBI PTUJAValerija Štumpf, 2016, undergraduate thesis Abstract: Ptuj, kot najstarejše mesto, živi s turizmom že stoletja, prežemajo ga zgodovina, običaji, šege, navade, biser krone je lepota narave, griči in ravnica v enem, ter naravne danosti zdraviliškega turizma. V tej paleti ponudbe se nahaja tudi majhno športno letališče v Moškanjcih, pod vodstvom Aerokluba Ptuj (v nadaljevanju AKP).
"Šport in turizem sta preveč pomembni področji, da bi ju prepustili naključnemu razvoju (Berčič, 2010, 6). "
Z diplomsko nalogo želimo raziskati lokalno turistično ponudbo in vanjo umestiti ponudbo AKP v novi, sodobnejši različici, ugotoviti prednosti in slabosti ter predlagati smernice v trženju letališča in njegove ponudbe. Ugotavljamo, da je za novo tržno podobo AKP potrebno:
- aktivno sodelovanje z lokalnimi gostinsko – turističnimi ponudniki,
- posodobitev gostinsko – turistične ponudbe na letališču,
intenzivnejše vključevanje AKP v lokalno gostinsko – turistično ponudbo,
- trženjski plan za AKP,
- osvežena vizija, poslanstvo in strateški cilji AKP.
Zaradi boljše preglednosti naloge, so vse ugotovitve in predlogi podani sproti in nato strnjeni še v sklepnem delu naloge. Keywords: Aeroklub Ptuj, Letališče Moškanjci, adrenalinski turizem, Ptuj. Published in DKUM: 04.11.2016; Views: 1547; Downloads: 100 Full text (769,63 KB) |
9. RAZVOJ INFORMACIJSKEGA SISTEMA ZA PODPORO LOGISTIČNIM PROCESOM PRI ZEMELJSKI OSKRBI LETALUroš Burgar, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi smo razvili spletno aplikacijo Ground Handling Supervison, s katero ima kontrolor oskrbe letala večji nadzor in pregled nad logističnimi procesi zemeljske oskrbe določenega letala. Pri njenem razvoju smo uporabili tehnologije, ki so prosto dostopne na svetovnem spletu.
Predstavili smo Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana in družbo Aerodrom Ljubljana d.o.o., ki upravlja z letališčem. Spoznali smo zemeljsko oskrbo na ljubljanskem letališču in njene službe, seznanili smo se s prometnoinformacijskim sistemom in naredili posnetek logističnih procesov pri zemeljski oskrbi letala.
Spletno aplikacijo Ground Handling Supervision smo razvili v več fazah razvoja informacijskega sistema. Za izdelavo in oblikovanje interaktivnih spletnih strani aplikacije smo uporabili HTML5, CSS3, JavaScript, jQuery in AJAX. Strežniški del aplikacije smo razvili z Node.js, Express Framework, Socket.IO, Passport.js in Moment.js. Podatke o letih, uporabnikih, končanih procesih oskrbe letala, končanih procesih oskrbe letala z gorivom in sporočila med uporabniki zapisujemo v podatkovno bazo MongoDB.
Aplikacija izboljša komunikacijo pri procesih zemeljske oskrbe letal in prepreči podvajanje informacij, pomembne informacije vedno pridejo do končnih uporabnikov, storitve pri zemeljski oskrbi letal se naročajo neposredno pri izvajalcu storitve, časovno beleženje procesov pa je nadgradnja obstoječega načina dela.
Aplikacijo smo preverili na dveh testnih primerih in podali predloge za izboljšave, kot so beleženje vseh procesov pri zemeljski oskrbi letal ter optimizacija procesov, kjer so nujno potrebne povratne informacije in podatki o stanju posameznega procesa. Keywords: Aplikacija Ground Handling Supervision, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana, Zemeljska oskrba letal, Node.js, MongoDB, Spletna aplikacija, Realnočasovna komunikacija, JavaScript Published in DKUM: 08.07.2016; Views: 1817; Downloads: 167 Full text (1,75 MB) |
10. INFORMACIJSKI SISTEM LETALIŠČA PORTOROŽValentina Cigale, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Informacijski sistem letališča Portorož« obsega šest poglavij. Uvodni del obsega opis problema, namena, cilja, predpostavke in omejitve raziskave ter uporabljene raziskovalne metode. Sledijo tri poglavja, v katerih je najprej na splošno predstavljen informacijski sistem letališč, v drugem in tretjem delu pa se diplomsko delo natančneje usmeri k predstavitvi informacijskega sistema, ki se uporablja izključno v splošnem letalstvu. Tu sta podrobneje predstavljena informacijska sistema splošnega letalstva Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana in Letališča Portorož. Peti del diplomske naloge predstavlja smeri razvoja informacijskega sistema Letališča Portorož, pri čemer sta za smernice uporabljeni analizi informacijskega sistema splošnega letalstva Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana in Letališča Portorož, ki sta sestavljeni iz predstavitve vseh prednosti in slabosti posameznega informacijskega sistema splošnega letalstva. V zadnjem delu pa so podane še sklepne ugotovitve. Keywords: informacijski sistem, splošno letalstvo, letališče Published in DKUM: 04.04.2016; Views: 1352; Downloads: 233 Full text (2,13 MB) |