1. BARBIE KULTURA IN PLASTIČNI SVET INSTAGRAMA : magistrsko deloAnja Jurše, 2021, master's thesis Abstract: Podobnost med lutko Barbie in spletnimi objavami na Instagramu je ta, da je oboje všečno, urejeno – lahko bi rekli popolno. Lutka Barbie je nastala za to, da bi si deklice predstavljale, da lahko postanejo, karkoli želijo. Njena vizualna komponenta je predstavitev idealizirane podobe, ki, kljub temu da nima nič skupnega z realnostjo, na nek način predstavlja ideal ženskega telesa. Kakšen vpliv imajo na naše življenje idealizirane podobe, ki jih dnevno spremljamo na Instagramu in katerih prenasičenost je postala z družbenimi omrežji tako razširjena, da jim praktično ne moremo ubežati, predstavlja predmet številnih raziskav. Popolne podobe in življenja vzbujajo v uporabnikih željo po posnemanju (na kar kažejo podobnosti med objavami na Instagramu), lahko tudi inspiracijo ter spodbudo kot tudi nezadovoljstvo, slabo samopodobo in obremenjenost. V želji po opozarjanju na neskladje med realnim in idealnim telesom ter boljšim vpogledom na vpliv idealiziranih podob in splošno sprejetih obdelav smo izvedli anketo, ki nam je ob analizi literature pomagala potrditi ali ovreči zastavljene hipoteze. Keywords: lutka Barbie, lepotni ideal, družbena omrežja, Instagram Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 922; Downloads: 142
Full text (29,90 MB) |
2. RAZLIKE MED SPOLOMA V DOJEMANJU LEPOTNIH IDEALOVTina Weinhardt, 2015, master's thesis Abstract: V magistrskem delu sem preučevala, kakšne so razlike med moškimi in ženskami v percepciji in refleksiji do lepotnih idealov v modernih družbah v 20. in 21. stoletju. S tem namenom sem v teoretičnem delu preučila in definirala lepotni ideal ter ugotavljala, kateri endogeni in eksogeni dejavniki vplivajo na lepotni ideal. Pri tem sem se oprla na koncepte in teorije več avtorjev in avtoric, med njimi predvsem na teoretske razlage M. Kuhar, Foucaulta, Feingold, Žižka, V. Godina idr.
V empiričnem delu sem na kvantitativen in kvalitativen način ugotavljala, kateri so lepotni ideali študentske populacije Univerze v Mariboru, opredelila razlike v dojemanju lepotnega ideala med moškimi in ženskami in poskusila podpreti ugotovitve z razlago iz teorije.
Dobljeni empirični podatki so pokazali, da ne prihaja do velikih razlik med spoloma v dojemanju lepotnega ideala. Prvo hipotezo, da je moškim fizična privlačnost nasprotnega spola mnogo pomembnejša kot ženskam, smo ovrgli, prav tako hipotezo, da je po mnenju žensk lepotni ideal žensk vitkost, kar pa ni v skladu z moškim idealom. Razlike med spoloma so se pojavile pri drugi hipotezi, ki je predpostavljala, da estetska orientacija moških predpostavlja mišičasto grajeno telo, kar pa ženskam ne ustreza v tolikšni meri. Keywords: lepota, lepotni ideal, spol, razlike, moderne družbe, študenti Univerze v Mariboru Published in DKUM: 08.12.2015; Views: 7526; Downloads: 337
Full text (996,15 KB) |
3. POKLICNA ETIKA: MANIPULACIJA Z ZUNANJIM VIDEZOM ŽENSK V MNOŽIČNIH MEDIJIHSara Klinar, 2015, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga se nanaša na področje poklicne etike, natančneje na manipulacijo z zunanjim videzom žensk v množičnih medijih. Opredeljuje pojem manipulacije s fotografijami in raziskuje problematiko vpliva manipuliranih fotografij na dekleta, ki medije spremljajo. S poudarkom na pojavu manipuliranih fotografij v oglaševanju navaja primere pretirane manipulacije in raziskave, ki potrjujejo povezavo med manipuliranimi fotografijami ter samopodobo mladih deklet. Prav tako razišče ukrepe, ki so bili v povezavi s problematiko že sprejeti ali vsaj predlagani. Keywords: manipulacija, mediji, lepotni ideal, vitkost, etika Published in DKUM: 10.11.2015; Views: 2272; Downloads: 224
Full text (1,29 MB) |