1. SLOVENSKA TERMALNA ZDRAVILIŠČA KULTURNOZGODOVINSKI RAZGLEDISimona Pangrčič, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena kratka kulturna zgodovina slovenskih termalnih zdravilišč s kulturnozgodovinskim razgledom. Območja zdravilišč so geografsko orisana. Opisan je kulturnozgodovinski razvoj zdravilišč, razen za novonastala iz srede 20. stoletja. Po poglavjih so za vsako zdravilišče opisana lega, zgodovina kraja, okolica, zgodovina zdravilišča z morebitno legendo o nastanku, terapevtske posebnosti in lastnosti vode ter njihova današnja ponudba. V diplomskem delu je uporabljena deskriptivna raziskovalna metoda, pri zgodovinskih dejstvih in osebah pa zgodovinska metoda. Keywords: Slovenska termalna zdravilišča, kulturna zgodovina, legenda, okolica, lastnosti vode, terapevtske posebnosti, ponudba. Published in DKUM: 28.01.2021; Views: 937; Downloads: 81
Full text (1,52 MB) |
2. Eksperimentalni dnevi z vodoAnita Podkubovšek, 2019, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom Eksperimentalni dnevi z vodo je razdeljena na teoretični in empirični del. V prvem delu je predstavljeno zgodnje naravoslovje (opredelitev in pomen zgodnjega naravoslovja), eksperimentalno delo (stopnje eksperimenta in vloga odraslih pri eksperimentalnem delu) ter voda (opisane so lastnosti vode, pomen vode ter lastnosti drugih kapljevin). V drugem, empiričnem delu so predstavljene naravoslovne dejavnosti, usmerjene na spoznavanje lastnosti vode. V dejavnosti so bili vključeni otroci od 4 do 5 leta starosti. Otroke smo najprej razdelili v tri sposobnostne skupine, pri katerih nas je zanimalo razumevanje, znanje in motivacija za delo pri istih nalogah za vse tri skupine. V nadaljevanju so otroci prav tako ostali razdeljeni v tri sposobnostne skupine, a so imeli različne naloge (naloge razdeljene po zahtevnosti). Tukaj nas je zanimalo ali so naloge primerno zahtevne za določeno skupino. V tretjem delu smo otroke različnih skupin med seboj premešali. Zadali smo jim iste naloge, pri nalogah smo želeli preveriti ali so navodila primerna, jasna, ali sposobnejši otroci bolj aktivno sodelujejo kot šibkejši ter ali šibkejši otroci samo sledijo sposobnejšim otrokom in se s slednjimi strinjajo v vseh trditvah. Keywords: eksperimenti, lastnosti vode, otroci, naravoslovje, razvoj spretnosti in sposobnosti, dejavnosti z vodo in drugimi kapljevinami Published in DKUM: 10.05.2019; Views: 1850; Downloads: 375
Full text (4,09 MB) |
3. Vpliv predobdelave bombaža na izdatnost reaktivnih barvilVera Golob, Ana Marija Grancarić, Ivo Soljačić, 2000, original scientific article Abstract: Zaradi vedno strožjih okoljevarstvenih predpisov je reševanje problematike obarvanih odplak prednostna naloga proizvajalcev barvil. V ta namen smo proučili vpliv različnih predobdelav na sorpcijske, in s tem barvalne lastnosti bombažne preje. Različno predobdelane vzorce bombažne preje smo barvali z bifunkcionalnim reaktivnim barvilom Bezaktiv Red S-3B po postopku izčrpavanja. Delež izčrpanega barvila iz kopeli smo določili s spektroskopsko analizo barvalnih kopeli, delež kovalentno vezanega barvila pa smo posredno določili z ekstrakcijo nevezanega barvila iz obarvanih vzorcev. Učinek predobdelave na barvo vzorcev smo ovrednotili barvnometrično. Keywords: tekstilna industrija, bombažna preja, izkuhavanje, luženje, mercerizacija, barvanje, reaktivna barvila, sorpcijske lastnosti, odpadne vode, barvanje Published in DKUM: 01.09.2017; Views: 1240; Downloads: 130
Full text (884,55 KB) This document has many files! More... |
4. NAPRAVA ZA ČIŠČENJE ODPADNIH VOD IZ OBRATA BARVE ZA LASESveto Bulatović, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predmet raziskave oziroma analize čistilna naprava za obdelavo odpadnih vod podjetja Henkel Slovenija.
V diplomskem delu so zajeti in predstavljeni nekateri osnovni principi teorije in prakse čiščenja odpadnih vod. Predstavljene so vse dejavnosti, ki morajo biti upoštevane pri projektiranju industrijske čistilne naprave. Posebna pozornost je namenjena kemijskim in fizikalnim lastnostim vod. Zaradi obsežnosti teme so v diplomskem delu opisani le nekateri najpomembnejši načini čiščenja odpadnih vod.
V čistilni napravi se obdeluje odpadna voda, ki nastaja ob pranju mešalnikov, v katerih se proizvaja barva za lase. Količina šarže je 4 m3. Odpadna voda je alkalna s pH 10 in vsebuje vrsto različnih organskih zdravju nenevarnih snovi. KPK vode je približno 15.000 mgO2/l. Voda vsebuje tudi 230 mg tenzidov/l in do 5.000 mg/l snovi, ki se ekstrahirajo v organskem topilu. Voda je obarvana. Obarvanost je odvisna od trenutne proizvodnje. S testom biorazgradljivosti je ugotovljeno, da je 96 % snovi biološko razgradljivih. Keywords: odpadna voda, fizikalne in kemijske lastnosti vode, učinkovitost naprave, avtomatizacija naprave Published in DKUM: 18.05.2011; Views: 2857; Downloads: 452
Full text (1,59 MB) |
5. POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLEManuela Tot, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole.
V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem.
Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo.
Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Keywords: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov Published in DKUM: 07.05.2009; Views: 13272; Downloads: 3551
Full text (4,16 MB) |