| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 27
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Rekonstrukcija visokonapetostnega preskuševališča ICEM : diplomsko delo
Matej Glušič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem preverjal ustreznost prostora, ki se uporablja za visokonapetostne preskuse. Do nove ureditve prostora je prišlo zaradi prenove laboratorija. Opisal sem vse elemente visokonapetostne proge ter za njih izdelal modele. Poiskal in opisal sem potrebne standarde, ter natančneje opisal dele standardov, ki sem jih potreboval pri izdelavi naloge. V zaključku naloge so opisana vsa preskusna stanja in izdelani tlorisi postavitve elementov, ki so v skladu s standardi.
Keywords: visokonapetostni, laboratorij, razdalja, standardni, preskusi
Published in DKUM: 26.10.2022; Views: 559; Downloads: 38
.pdf Full text (2,58 MB)

2.
Konstruiranje nosilca za avtonomno testiranje krmilja vgradnih pečic v podjetju gorenje d.o.o. : diplomsko delo
Jan Gril, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi potrebe po avtonomnem testiranju krmilja vgradnih pečic v podjetju Gorenje d. o. o. smo se lotili konstruiranja prosto stoječe naprave za testiranje, ki bo zmožna univerzalnega prileganja, ne glede na tip naprave in tip čelne plošče. Naprava mora biti zmožna proženja tipk čelne plošče preko linearnih aktuatorjev, prav tako mora biti zmožna proženja gumbov preko radialnih stepper motorjev. Potrebno je določiti rešitev za proženje tipk na zaslonu, občutljivem na dotik. Modeliranja naprave smo se lotili v programu NX. Ob koncu modeliranja smo dobili ustrezen model ter vse potrebne načrte za sestavo naprave, ki bo zmožna prileganja na vse vrste čelnih plošč na vgradnih pečicah.
Keywords: Gorenje, vgradne pečice, kuhalni aparati, naprava, avtonomno testiranje, Hisense, nosilec, aktuator, Siemens NX, konstruiranje, stroškovna analiza, laboratorij za meritve, kontrolni panel.
Published in DKUM: 12.09.2022; Views: 624; Downloads: 8
.pdf Full text (7,24 MB)
This document has many files! More...

3.
Programsko okolje lvsim-ems - podpora pri izobraževanju mehatronikov : diplomsko delo
Gregor Bombek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Učenje na daljavo ali virtualno učenje dobiva z dostopnostjo do osebnih računalnikov, telefonov, interneta in ostalega v zadnjih letih vse večji pomen. Velik problem pa se pojavi pri izvajanju laboratorijskih vaj na tak način. LVSIM-EMS je programsko okolje, ki lahko olajša to problematiko. Skozi diplomsko nalogo je program predstavljen in opisan, z njim pa je izvedenih tudi šest primerov uporabe.
Keywords: programsko okolje, mehatronika, Labvolt, LVSIM-EMS, e-laboratorij
Published in DKUM: 24.09.2020; Views: 941; Downloads: 102
.pdf Full text (3,50 MB)

4.
Vodenje evidenc izvajalcev v medicinskih laboratorijih področja medicinske biokemije
Sanja Veindorfer, 2020, master's thesis

Abstract: Povzetek Izhodišče: V laboratoriju so zaposleni laboratorijski delavci z različno stopnjo izobrazbe in različnih poklicev. Za zaposlene na področju laboratorijske medicine se vodita dva registra, to sta Register izvajalcev laboratorijske medicine pri Zbornici laboratorijske medicine Slovenije (ZLMS), za katerega ima ZLMS javna pooblastila in Register izvajalcev zdravstvene dejavnosti in delavcev v zdravstvu (RIZDDZ) pri Nacionalnem inštitutu za javno zdravje (NIJZ). Namen: Namen raziskave je bil pridobiti čim bolj realne podatke o osebju v medicinskih laboratorijih, ki so bili pregledani in imajo izdana dovoljenja za delo Ministrstva za zdravje na področju medicinske biokemije. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Podatki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom. Analiza je bila narejena s pomočjo programa Survey Monkey in Microsoft Office Excell. Rezultati: Iz raziskave smo ugotovili, da po številu največ medicinskih laboratorijev deluje v osrednjeslovenski statistični regiji na primarnem nivoju zdravstva. Največ laboratorijskih delavcev ima srednješolsko izobrazbo in prav tako opravlja največ laboratorijskih delavcev poklic laboratorijski tehnik. Med empiričnimi vrednostmi in vrednostmi pridobljenih iz Statistične pisarne NIJZ obstaja linearna povezanost, vendar pa obstaja velika razlika v številu zaposlenih glede na poklic. Diskusija in zaključek: V Sloveniji imamo relativno veliko medicinskih laboratorijev, v katerih so zaposleni laboratorijski delavci različnih stopenj izobrazbe in različnih poklicev, vendar večina laboratorijev ni zadovoljno s številom zaposlenih in njihovo izobrazbeno strukturo. Potrebne so spremembe v sistematizaciji delovnih mest v laboratoriju. Prav tako ne obstaja nobena baza podatkov, s katero bi lahko pridobili podatke in vodili število in strukturo vseh laboratorijskih delavcev. Potrebno je urediti ustrezen šifrant in vpisovanje vseh laboratorijskih delavcev.
Keywords: medicinski laboratorij, medicinska biokemija, laboratorijski delavci, delovna mesta v medicinskem laboratoriju, registri izvajalcev laboratorijske medicine
Published in DKUM: 24.07.2020; Views: 1039; Downloads: 94
.pdf Full text (1,05 MB)

5.
Razvoj in izdelava krmilne omare v laboratoriju za robotizacijo : diplomsko delo
Uroš Kikl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je najprej opisana robotska celica v Laboratoriju za robotizacijo in njena pripadajoča oprema. V nadaljevanju pa delo opisuje celoten potek načrtovanja in razvoja elektro dokumentacije v programskem okolju WSCAD. Na podlagi izdelanih elektro načrtov je bila izvedena tudi fizična vezava krmilne omare, v kateri so so se zamenjale in posodobile komponente. To temo diplomske naloge smo izbrali, ker v Laboratoriju za robotizacijo veliko študentov opravlja praktični del študija, pri kateri je velikokrat potrebno posegati v električno napeljavo. Menimo, da bo naš izdelek olajšal delo v laboratoriju naslednjim generacijam študentom. Rezultat je na novo zvezana in pregledno urejena elektro omara, podprta z elektro dokumentacijo.  
Keywords: vezava krmilne omare, WSCAD, Laboratorij za robotizacijo, dokumentacija, elektro projektiranje
Published in DKUM: 10.01.2020; Views: 1492; Downloads: 301
.pdf Full text (2,83 MB)

6.
Vloga zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti - študija primerov zaposlenih v dveh nacionalnih inštitutih s področja javnega zdravja
Živa Eržen, 2019, master's thesis/paper

Abstract: Razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij je poleg številčnih prednosti za organizacije prinesel tudi veliko novih tveganj in groženj na področju informacijske varnosti. Vprašanje informacijske varnosti in posledično zaščite premoženja v obliki podatkov je postala pomembna tema sodobnih organizacij. Pri zagotavljanju informacijske varnosti sta poleg programske in strojne podpore ključnega pomena odnos in ustrezno obnašanje zaposlenih, tako pri preprečevanju kot tudi ravnanju v primeru informacijskih varnostnih incidentov. V magistrskem delu smo preučevali vlogo zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti v Nacionalnem laboratoriju za zdravje, okolje in hrano ter Nacionalnem inštitutu za javno zdravje. Cilj je bil analizirati stopnjo zavedanja zaposlenih pri zagotavljanju informacijske varnosti in ugotavljati njihovo usposobljenost, da sledijo pravilom in zahtevam, ki jih za to področje postavljata organizaciji. V teoretičnem delu smo preučili teorijo s področja informacijske varnosti, potencialnih informacijskih groženj ter informacijske kulture. V empiričnem delu pa smo s pomočjo anonimnega vprašalnika izvedli spletno anketo, v katero smo vključili zaposlene iz Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano ter z Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Rezultati izvedene raziskave so pokazali, da se zaposleni v obeh organizacijah sicer zavedajo nujnosti visoke stopnje informacijske varnosti, vendar pa se je izkazalo, da so premalo usposobljeni in da ne poznajo vseh pravil in ukrepov, ki sta jih za to področje postavili obe organizaciji.
Keywords: informacijska varnost, informacijska kultura, vloga zaposlenih, Nacionalni laboratorij za zdravje, okolje in hrano, Nacionalni inštitut za javno zdravje
Published in DKUM: 30.07.2019; Views: 1279; Downloads: 156
.pdf Full text (1,42 MB)

7.
LABORATORIJSKO SREDIŠČE V KAMPUSU TEHNIČNIH FAKULTET UNIVERZE V MARIBORU
Matic Bogolin, 2017, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi se srečujemo z problemom prostorske stiske, ki se pojavlja na fakulteti za strojništvo. Na podano lokacijo bomo skušali umestiti objekt, ki bo funkcionalen ter primeren za več programov. Zasnovali ga bomo tako da bo multifunkcionalen ter če se kadarkoli spremeni namembnost objekta bo le tega možno preurediti brez večjih posegov v konstrukcijo. Prav tako bomo v okolico dodali zelene površine saj menimo, da bi le te vplivale na boljše počutje študentov.
Keywords: arhitektura, laboratorij, laboratorij za strojništvo, laboratorijski center oz. centri, Univerza v Mariboru, fakulteta, šolske stavbe
Published in DKUM: 05.09.2017; Views: 1509; Downloads: 244
.pdf Full text (81,62 MB)

8.
RAZVOJ APLIKACIJE ZA NAROČANJE IN SPREMLJANJE MERITEV IZDELKOV
Vito Resnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavan proces naročanja in izvajanja meritev izdelkov v laboratoriju za meroslovje. V prvem delu so predstavljeni cilji procesa in način dela v laboratoriju pred uvedbo obravnavane rešitve, v drugem delu pa so opisane programska oprema in tehnologije, uporabljene za razvoj aplikacije. Prikazana sta tudi postopek uporabe aplikacije in njena funkcionalnost. Nadzor in pregled nad delom v laboratoriju sta bila dosežena s preučitvijo načina dela in izdelavo sistema za vodenje naročil meritev, kar je omogočilo izdelavo končnega poročila ter uporabo pridobljenih podatkov za analizo dela.
Keywords: aplikacija, proces naročanja, laboratorij za meroslovje, sistem za vodenje
Published in DKUM: 30.11.2016; Views: 1603; Downloads: 99
.pdf Full text (1,29 MB)

9.
VARNO DELO S KEMIKALIJAMI IN PRIPRAVA NAVODIL ZA VARNO DELO V KEMIJSKEM LABORATORIJU
Ernest Šimon, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Ob neustreznem nadzoru nevarnih kemikalij lahko le-te ogrožajo človeško telo in okolje. Leta 2006 je bil sprejet dogovor držav članic Evropske unije o novi zakonodaji na področju kemikalij, t. i. uredba REACH (angl. Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals). Uredba zahteva izboljšanje znanja o kemikalijah pri proizvajalcu in posredovanje novih informacij uporabnikom. Popis razvrstitev in označitev je podatkovna zbirka z osnovnimi informacijami o razvrstitvi in označevanju prijavljenih in registriranih snovi, ki so bile prejete od proizvajalcev in uvoznikov. Določa in vzdržuje jo Evropska agencija za kemikalije, ECHA. Uredba CLP je tesno povezana z uredbo REACH. Cilj diplomskega dela je raziskati zahteve zakonodaje glede varnega dela s kemikalijami v laboratoriju na splošno ter na določenih primerih izvedbe laboratorijskih vaj za študente. Na primeru načrtovanja dveh laboratorijskih vaj iz kemije oziroma okoljske analitike je predstavljen celovit pristop za varno delo s kemikalijami. Prav tako je posebej poudarjena pomembnost uporabe varovalne opreme in pravilne hrambe oz. skladiščenja kemikalij. Uporabljene so metode pregleda literature, popisa nevarnih kemikalij za primer izvedbe laboratorijskih vaj ter upoštevanja varnostnih pravil in usposabljanj študentov. Preučili smo metode za ocenjevanje varnosti pri delu s kemikalijami. Izdelali smo primere navodil za varno delo s kemikalijami z nevarnimi lastnostmi, ki so bile uporabljene pri vajah. Primer navodil smo ustvarili z uporabo baze podatkov kemikalij za izdelavo mednarodnih kartic kemijske varnosti, ICSC (ang. International Chemical Safety Cards), drugi primer pa s pomočjo računalniške aplikacije KemŠol.
Keywords: varno delo, kemikalije, označevanje, kemijski laboratorij, nevarnost, navodila za varno delo
Published in DKUM: 13.10.2016; Views: 2939; Downloads: 423
.pdf Full text (6,03 MB)

10.
KAKOVOSTNO ZNANJE NARAVOSLOVJA S POMOČJO VIRTUALNEGA LABORATORIJA V VLOGI ELEMENTA VIZUALIZACIJE
Nataša Rizman Herga, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija obravnava uporabo virtualnega laboratorija pri učenju in poučevanju kemijskih vsebin naravoslovja v sedmem razredu osnovne šole. Disertacija ima dvodelno strukturo. V prvem, teoretičnem, delu so predstavljena splošna izhodišča pouka naravoslovja v osnovni šoli, učne oblike in metode poučevanja. Med sodobnimi pristopi je izpostavljeno eksperimentalno delo. Poseben poudarek je namenjen uporabi novih tehnologij v izobraževanju in virtualnim laboratorijem. Predstavljena so znanstvena spoznanja o pomenu vizualizacije naravoslovnih pojmov in o njihove trojne narave na njihovo razumevanje. Pričujoča spoznanja predstavljajo temeljno podstat empirične raziskave, predstavljene v drugem delu doktorske disertacije, katere temeljni namen je bil proučiti učinkovitost uporabe virtualnega laboratorija pri učenju in poučevanju kemijskih vsebin pri predmetu naravoslovje z vidika znanja in interesa učencev. Zasnovan je didaktični eksperiment, v katerem je sodelovalo 225 učencev, delo je potekalo v eksperimentalni in kontrolni skupini. Pred izvedbo le-tega je bila analizirana obstoječa šolska praksa med učitelji naravoslovja in kemije z vidika: (1) vključenosti eksperimentalnega dela kot temeljne metode aktivnega učenja kemijskih vsebin, (2) uporabe vizualizacijskih metod pri pouku in (3) uporabe virtualnega laboratorija. Temeljne ugotovitve empirične raziskave, izvedene v šolskem letu 2012/2013, v kateri je sodelovalo 48 učiteljev naravoslovja ali kemije, so, da učitelji pri poučevanju in učenju kemijskih vsebin pogosto vključujejo eksperimentalno delo. Pri predstavitvi naravoslovnih pojmov anketirani učitelji uporabljajo različne vizualizacijske metode; predvsem računalniške animacije in simulacije. Uporaba virtualnega laboratorija kot nova strategija učenja in poučevanja kemijskih vsebin ni pogosta, saj učitelji nimajo dovolj specialno-didaktičnih znanj, ki bi jim omogočale uporabo tehnologije virtualne resničnosti. Na osnovi didaktičnega eksperimenta, izvedenega v obdobju dveh šolskih let (2012/2013 in 2013/2014) v desetih osnovnih šolah, je bila analizirana uspešnost pouka, izvedenega ob podpori virtualnega laboratorija. Pridobljena empirična spoznanja razkrivajo, da ima uporaba virtualnega laboratorija velik vpliv na znanje in interes učencev. Učenci eksperimentalne skupine so bili po končanem eksperimentu v prednosti po znanju kemijskih vsebin naravoslovja. Prav tako je uporaba virtualnega laboratorija vplivala na trajnost pridobljenega znanja naravoslovnih vsebin in interes učencev po končanem eksperimentu, saj so učenci eksperimentalne skupine imeli višji interes do spoznavanja naravoslovnih vsebin. Z didaktičnim eksperimentom je bilo ugotovljeno, da uporaba virtualnega laboratorija omogoča kakovostno učenje in poučevanje kemijskih vsebin naravoslovja, saj omogoča: (1) eksperimentalno delo kot aktivno metodo učenja, (2) vizualizacijo abstraktnih pojmov in pojavov, (3) dinamične submikro predstavitve, (4) integracijo vseh treh ravni kemijskega pojma v celoto in (5) pozitivno vpliva na interes učencev, njihovo znanje in trajnost osvojenega znanja.
Keywords: virtualni laboratorij, naravoslovje, znanje, interes, trojna narava naravoslovnega pojma, eksperimentalno delo
Published in DKUM: 13.10.2015; Views: 3488; Downloads: 311
.pdf Full text (25,70 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica