| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Agrovelnes kot dopolnitev zdravstvenega turizma v Sloveniji: trajnostni vidiki : učno gradivo za študente
Milica Rančić Demir, Lazar Pavić, 2025, other educational material

Abstract: Agrovelnes kot trajnostna oblika turizma predstavlja inovativno dopolnitev zdravstvenega turizma v Sloveniji in temelji na povezovanju podeželskega okolja, lokalnih virov ter velneških praks. V ospredju je izkoriščanje naravnih danosti, kulturne dediščine in tradicionalnega načina življenja za oblikovanje turističnih doživetij, ki prispevajo k dobremu počutju posameznika in trajnostnemu razvoju lokalnih skupnosti. Turizem na kmetijah in druge oblike podeželskega turizma omogočajo stik z naravo, sodelovanje pri kmečkih opravilih, spoznavanje domače hrane ter aktivno preživljanje prostega časa. Agrovelnes se pri tem razvija kot posebna veja, ki združuje agrarne in velneške storitve ter nagovarja sodobne trende povpraševanja po zdravem načinu življenja, sprostitvi in avtentičnih doživetjih. Velnes na podeželju vključuje raznoliko paleto aktivnosti – od gibanja na prostem, meditacije, tradicionalnih terapij, savn in masaž, do uporabe lokalnih zelišč in naravne kozmetike. Pomemben vidik so tudi komplementarne oblike zdravljenja, kot so ajurveda, tradicionalna kitajska medicina, zeliščarstvo in različne tehnike samopomoči. Agrovelnes s tem presega klasične turistične ponudbe in se umešča v okvir zdravstvenega turizma, ki krepi tako fizično kot duševno zdravje obiskovalcev. Posebno vlogo ima tudi selfness, ki spodbuja posameznika k prevzemanju odgovornosti za lastno dobro počutje, ter gozdni selfness, ki povezuje gibanje in sprostitev z naravnim okoljem. Pomembno dopolnilo velneški ponudbi predstavljajo kulturni, športni in izobraževalni elementi. Kulturni turizem na podeželju ohranja in promovira tradicije, lokalne obrti in identiteto skupnosti ter turistom omogoča vpogled v drugačen način življenja. Šport in rekreacija na podeželju nudita širok spekter aktivnosti – od hoje, kolesarjenja, planinarjenja do sodobnih oblik, kot sta geocaching in adrenalinski športi. Izobraževalni turizem pa obiskovalcem ponuja možnost aktivnega učenja skozi delavnice, kmetijske dejavnosti, kulinarične tečaje in spoznavanje narave. Zgodbarjenje kot sodobno orodje interpretacije dopolnjuje izkušnjo, saj turistične storitve preoblikuje v avtentične pripovedi. Gastronomija je ključni del agrovelnesa, saj se povezuje z lokalno pridelavo in tradicijo. Turistične kmetije v Sloveniji nudijo bogato kulinarično ponudbo, ki temelji na sezonskih in ekoloških izdelkih, lokalnih vinih in kulinaričnih posebnostih regij. Sodobni trendi, kot so makrobiotika, veganstvo, brezglutenska prehrana in sladice brez rafiniranega sladkorja, kažejo na povezovanje trajnostnih prehranskih praks z zdravim življenjskim slogom. Agrovelnes ima večplastne učinke: krepi konkurenčnost podeželskih destinacij, prispeva k ohranjanju naravnih in kulturnih virov, spodbuja lokalno gospodarstvo in ustvarja nova delovna mesta. Hkrati pa turistom omogoča celostno izkušnjo zdravja, sprostitve in osebnostne rasti. Kot trajnostna oblika turizma se umešča v okvir zdravstvenega turizma v Sloveniji, saj z inovativno ponudbo dopolnjuje klasične zdraviliške storitve in ustvarja nove priložnosti za razvoj turizma, ki temelji na avtentičnosti, kakovosti in trajnosti.
Keywords: agrovelnes, trajnostni turizem, zdravstveni turizem v Sloveniji, podeželski turizem, turistične kmetije, wellness, selfness, duševni velnes, kulturni turizem, šport in rekreacija, gastronomija, lokalna skupnost, naravni viri, avtentična doživetja
Published in DKUM: 09.09.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (763,16 KB)

2.
Lovni turizem v novomeškem lovskem upravljavskem območju in priložnosti ter možnosti za nadaljnji razvoj : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Oskar Grabnar, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Lovni turizem je dejavnost, ki temelji na trženju obnovljivih virov, kot je divjad, v okviru koristnega in nekoristnega lova. Sooča se z različnimi etičnimi vprašanji, zato je pomembno razumeti pomen lovske dejavnosti nekoč in danes. Slovenija, kljub svoji majhnosti, zaradi naravnih danosti omogoča razvoj lovnega turizma, ki se večinoma izvaja v loviščih s posebnim namenom ter v manjšem obsegu v loviščih pod lovskimi družinami. Novomeško lovsko upravljavsko območje je še v začetni fazi razvoja lovnega turizma, kar se odraža v omejeni ponudbi in majhnem številu lovnih gostov. Lovske družine so prostovoljne organizacije, kar otežuje poglobljen pristop k razvoju turizma, zato je pomembno poiskati ustreznega nosilca dejavnosti. Območje je bogato z veliko in malo divjadjo ter prisotnostjo velikih zveri. Trenutno se sooča z izrazito problematiko šakala, ki negativno vpliva na glavno ponudbo, katera je srnjad. Kot potencial se kaže foto lov, ki postaja vse bolj priljubljen. Lovni turizem na tem območju ima razvojne možnosti zaradi povezovanja z naravnimi in kulturnimi viri ter drugimi vsebinami.
Keywords: Lovni turizem, lovstvo, Novomeško lovsko upravljavsko območje, lovske družine, divjad, foto lov, šakal, prostovoljstvo, naravni in kulturni viri
Published in DKUM: 02.09.2025; Views: 0; Downloads: 42
.pdf Full text (900,74 KB)

3.
Kulturni turizem v občini Trbovlje: analiza potenciala in omejitev : analiza potenciala in omejitev
Hana Cerovšek, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavan kulturni turizem v občini Trbovlje. Kulturna ponudba je v občini pestra – z bogato kulturno in zgodovinsko dediščino, kar ustvarja solidne temelje za nadaljnji razvoj. Kljub počasnemu razvoju turizma v občini obstaja še veliko neizkoriščenega potenciala, predvsem v okviru kulturne dediščine, povezane z rudarjenjem. Festival Speculum Artium igra pomembno vlogo v turistični ponudbi občine, saj privablja obiskovalce z različnih koncev sveta ter prispeva k prepoznavnosti in promociji občine. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Prvi del vključuje teoretična izhodišča, predstavitev občine Trbovlje in analizo kulturne ponudbe. Drugi del temelji na raziskavi, analizi relevantne literature in na intervjujih. Cilj diplomskega dela je oceniti potencial razvoja turizma in oblikovati smernice za turistične deležnike. Izsledki raziskave so pokazali, da kljub bogati dediščini in potencialu, ki ga nudi rudarjenje, turistična ponudba občine še vedno ni razvita. Glavne ovire, ki preprečujejo hitrejši razvoj, vključujejo: pomanjkanje ustreznih promocijskih aktivnosti, slabo prepoznavnost občine kot turistične destinacije in potrebo po večjih naložbah v infrastrukturo.
Keywords: Kulturna dediščina, kulturni turizem, kulturni turist, kultura, občina Trbovlje.
Published in DKUM: 02.09.2025; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (3,99 MB)

4.
Interaktivno doživetje za družine z otroki na destinaciji Brežice v starem mestnem jedru : magistrsko delo
Patricija Zorič, 2025, master's thesis

Abstract: Zaključno delo obravnava razvoj in pilotno testiranje novega turističnega produkta za družine z otroki v Brežicah, ki temelji na interpretaciji kulturne dediščine skozi igro, zgodbe in interaktivne naloge. Glavni cilj je bil oblikovati doživetje, ki bi skozi raziskovanje starega mestnega jedra spodbudilo učenje, gibanje in medgeneracijsko povezovanje. V ospredju so pomembne stavbe in zgodbe Brežic, kot so grad, vodovodni stolp, župnijska cerkev in mestne ulice, predstavljene na otrokom prijazen način, ki povezujejo zgodovinska dejstva z igro in izkušnjo. Teoretična izhodišča temeljijo na modelih izkustvenega učenja, interpretacije dediščine ter dimenzij turističnega doživetja. Raziskava je bila izvedena kot pilotno testiranje z uporabo strukturiranega vprašalnika za evalvacijo doživetja, kjer je sodelovalo osem udeležencev (tri družine). Namen raziskave ni bila statistična reprezentativnost, temveč kvalitativna presoja uporabniške izkušnje in odziva ciljne skupine. Rezultati so pokazali visoko stopnjo zadovoljstva, čustvene angažiranosti in pripravljenost na udeležbo v podobnih izkušnjah, kar potrjuje ustreznost zasnove produkta in njegov potencial za nadaljnji razvoj.
Keywords: kulturni turizem, interpretacija dediščine, družine z otroki, doživetje, Brežice
Published in DKUM: 02.09.2025; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (3,60 MB)

5.
Digitalni marketing kulturno-turistične institucije s poudarkom na podkastih: primer Slovenske filharmonije
Tea Gorič, 2024, master's thesis

Abstract: Naloga obravnava upadanje števila obiskovalcev koncertov klasične glasbe, kar je problem, s katerim se soočajo simfonični orkestri po vsem svetu, vključno s Slovensko filharmonijo (SF). Problem je še posebej izrazit med mlajšimi generacijami, saj večina obiskovalcev koncertov spada v starejšo starostno skupino. Glavni izziv je, kako privabiti nove segmente obiskovalcev, zlasti mlajše, in obrniti dolgotrajni trend upadanja števila abonentov. Namen je razviti priporočila za povečanje obiskanosti koncertov SF. Naloga vključuje analizo trenutne situacije, iskanje vzrokov za upadanje števila abonentov ter raziskovanje interesov in potreb mladih glede obiska koncertov klasične glasbe. Cilj je identificirati učinkovite marketinške, izobraževalne in programske strategije, zlasti tiste, povezane z digitalnim marketingom in podkasti, ki bi SF omogočile privabljanje mlajšega občinstva. V nalogi smo uporabili različne raziskovalne metode, vključno s kompilacijo literature, deskripcijo, klasifikacijo, analizo podatkov z družbenih omrežij, komparativno analizo pojavnosti na družbenih omrežjih izbranih mednarodnih orkestrov in sintezo teoretičnih spoznanj s praktičnimi ugotovitvami, pri čemer je bila glavna pozornost namenjena analizi digitalnega marketinga SF in vplivu uvedbe podkasta na obiskanost koncertov. Cilj je podati celovit vpogled v trenutno stanje in predlagati izboljšave, ki bi SF pomagale privabiti mlajše obiskovalce in turiste ter povečati obiskanost koncertov.
Keywords: kulturni turizem, marketing v kulturi, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbeni mediji, kratki videoposnetki, podkast
Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (4,80 MB)

6.
Kulturni i sportski turizam kao perspektiva za razvoj turističke ponude Beograda i Ljubljane : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Andrej Stanojević, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Sportski i kulturni turizam vrste su turizma koje se iz dana u dan razvijaju ne samo u Europi, već i u cijelom svijetu. U ovom diplomskom radu smo govorili o trenutnom stanju i velikom potencijalu sportskog i kulturnog turizma u glavnom gradu Slovenije (Ljubljana) i glavnom gradu Srbije (Beograd). Broj turista na ovim prostorima raste iz godine u godinu, a velika je zasluga bogate kulture i povijesti ovih zemalja. Iako je kulturni turizam u ovim destinacijama vrlo razvijen, smatramo da postoji potencijal da se ova vrsta turizma još više razvije i postigne još veću razinu interesa među turistima. Sportski turizam, kao manje razvijena grana, ima dosta prostora za napredak u obje destinacije. U diplomskom radu smo analizirali što i kako treba unaprijediti destinacije kako bi privukle sportske turiste. Nakon detaljnog teorijskog dijela, analizu smo nastavili istraživanjem i intervjuima s glavnim predstavnicima sportskog i kulturnog turizma u Beogradu i Ljubljani, odnosno turističkim organizacijama i agencijama koje zapravo predstavljaju turističku ponudu u svakom pogledu. Nakon svake analize i istraživanja smo došli do konačnih prijedloga i osobnog mišljenja o tome što bi trebalo promijeniti i unijeti kako bi se poboljšala ponuda, kao i o tome kako povezati kulturni i sportski turizam i stvoriti novi , specifična sportska i kulturna ponuda Ljubljane i Beograda.
Keywords: Kulturni turizem, Športni turizem, Turistična ponudba, Beograd, Ljubljana
Published in DKUM: 07.01.2025; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (2,02 MB)

7.
Predstavljanje in znamčenje Prlekije skozi Grossmannov festival fantastičnega filma in vina : magistrsko delo
Matija Režonja, 2024, master's thesis

Abstract: Nekateri turisti posebej načrtujejo potovanja za obisk filmskih festivalov, iščejo filmske izkušnje in priložnost za interakcijo s filmskimi ustvarjalci. Kulturni, filmski, vinski turizem, znamčenje destinacije in dogodki, kot je Grossmannov festival fantastičnega filma in vina v Ljutomeru, se prepletajo v ustvarjanju take turistične izkušnje. V nalogi smo raziskali, kako je mogoče kulturni, filmski in vinski turizem povezati za izboljšanje blagovne znamke destinacije. S kvalitativno in primerjalno analizo smo raziskovali vpliv Grossmannovega festivala fantastičnega filma in vina na krepitev turistične znamke Prlekija. Analizirali smo objave na Facebook in Instagram profilu Grossmannovega festivala ter pregledali spletne članke in objave o festivalu. Cilj analize je bil ugotoviti, v koliko objavah o Grossmannovem festivalu se omenja ali opisuje tudi Prlekija in njeni turistični atributi in kako se piše o Prlekiji v teh objavah. Od turističnih segmentov, prepoznanih ob Grossmannovem festivalu, je najbolj prepoznano vino, ki je že vključeno v festival in tudi v ime festivala. S svojim edinstvenim konceptom je festival postal prepoznaven na mednarodnem nivoju in privablja obiskovalce iz vsega sveta in s tem prispeva k promociji Prlekije kot turistične destinacije ter krepi njeno znamko na svetovnem zemljevidu.
Keywords: filmski festival, kulturni turizem, znamčenje destinacije, Grossmannov festival fantastičnega filma in vina
Published in DKUM: 18.10.2024; Views: 0; Downloads: 56
.pdf Full text (6,07 MB)

8.
Literarni turizem v Novem mestu: dediščina pesnika Dragotina Ketteja : dediščina pesnika Dragotina Ketteja
Sara Kopina, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Literarni turizem, ki je v svetu zelo razvit, stremi k boljšemu razvoju tudi v Sloveniji. Novo mesto se promovira kot kulturna občina, kar se kaže z bogato kulturno dediščino v mestnem jedru in širše. V diplomskem delu je opredeljen kulturni in dediščinski turizem ter njuna zgodovina in razvoj. Delo opredeli literarni turizem in prikaže, kako se razvija v Sloveniji ter drugod po svetu. V središču sta Dragotin Kette in Novo mesto, ki mu je Kette naklonil najboljša dela. Predstavljeni so simboli in zgodovina mesta, turistična ponudba, analiza nočitev, znamenite osebnosti ter predstavniki literarnega turizma v občini. V zadnjem poglavju teoretičnega dela je natančneje predstavljeno življenje pesnika in pisatelja Dragotina Ketteja, njegova dela in zapuščina. Predstavljena je tudi njegova zapuščina drugod po Sloveniji in kako se njegovo prepoznavnost in dela vključuje v turistično ponudbo v Novem mestu. Z namenom kvalitetnejšega in širšega pridobivanja informacij, znanj in pogledov, so bili opravljeni intervjuji s strokovnjaki na kulturnem in turističnem področju. Ugotovljeno je bilo, da je Novo mesto izredno bogato s kulturno in literarno dediščino, ki se predstavlja v obliki kulturnega turizma, medtem ko literarni turizem v Novem mestu ni razvit. Za boljšo razvitost in osveščanje o literarnem turizmu je bil kreiran nov turistični produkt, imenovan Literarni festival ljubezni v čast Dragotinu Ketteju. Z novim turističnim produktom bi pripomogli k večji prepoznavnosti avtorja, literarnega turizma in navsezadnje prepoznavnosti kulturne občine Novo mesto.
Keywords: Literarni turizem, kulturni turizem, turizem v Mestni občini Novo mesto, Dragotin Kette
Published in DKUM: 15.07.2024; Views: 121; Downloads: 69
.pdf Full text (2,89 MB)

9.
Kulturni dogodki kot orodje za razvoj trajnostnega turizma (na podeželju)
Jasna Potočnik Topler, 2021, independent professional component part or a chapter in a monograph

Abstract: Namen prispevka je osvetliti kulturni turizem kot eno najboljših praks, ki lahko s kulturnimi dogodki učinkovito pripomore k razvoju trajnostnega turizma. Ker je vsaj določena oblika kulture prisotna v vsaki vasi, majhne destinacije pomembne priložnosti za razvoj trajnostnega turizma iščejo v organizaciji kulturnih dogodkov, kar ne vodi zgolj k večji opaženosti skupnosti in znamčenju kraja kot kulturne destinacije, ampak v nadaljevanju tudi do različnih poslovnih priložnosti. Cilj članka je, tudi na primeru slovenske Sevnice, pokazati, da je v razvoju kulturnega turizma s pripravo kulturnih dogodkov na osnovi kulturne dediščine veliko priložnosti.
Keywords: Sevnica, trajnostni turizem, dediščina, dediščinski turizem, kulturni turizem
Published in DKUM: 23.01.2024; Views: 239; Downloads: 32
.pdf Full text (39,47 MB)
This document has many files! More...

10.
Kulturni turizem : vloga kulturnih institucij pri valorizaciji kulturne dediščine v turistične namene
Alenka Černelič Krošelj, Marjetka Rangus, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Prispevek obravnava razmerje med turizmom in vlogo kulturnih ustanov pri sooblikovanju turistične ponudbe, na kratko analizira posebno vlogo muzejev kot javnih institucij v kulturnem turizmu in navaja nekatere predloge za nadaljnji razvoj. Avtorici izpostavljata različne oblike odnosov, ki se razvijajo med turizmom in kulturnimi ustanovami, ter predlagata mreženje kot obliko sodelovanja na področju kulturnega turizma. Na podlagi študije primera Posavskega muzeja Brežice so predstavljeni štirje primeri različnih pogledov turizma in kulturnih ustanov na razvoj produktov kulturnega turizma in predlogi za reševanje konfliktov. Prispevek ponuja predloge za možnosti dobrega mreženja in kakovostnega sodelovanja.
Keywords: kultura, kulturni turizem, muzeji, mreženje, kulturne ustanove
Published in DKUM: 06.10.2023; Views: 433; Downloads: 51
.pdf Full text (29,07 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica