| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Prometna varnost krožišča Tomačevo pred in po prenovi
Andrej Šerjak, 2012, master's thesis

Abstract: Prometna varnost mora biti vedno na prvem mestu, zato vedno znova stremimo k izboljšavi prometne varnosti na vseh prometnih površinah, med katere spadajo tudi krožišča. Krožišča so se začela graditi z namenom zmanjševanja števila konfliktnih točk in izboljševanja varnosti vseh udeležencev v prometu. Prav tako igrajo pomembno vlogo pri večji pretočnosti, umirjanju prometa in preprečevanju najhujših prometnih nesreč. V Sloveniji se število krožišč nenehno povečuje, izboljšuje in rekonstruira z vidika prometne varnosti. V magistrski nalogi je predstavljeno krožišče Tomačevo pred in po prenovi. Opisana je zgodovina razvoja krožišč, vrste in delitve krožišč, posebnosti, prednosti in slabosti krožišč ter signalizacija. Nato smo primerjali večpasovno krožno križišče s turbo- krožnim križiščem. V raziskovalnem delu naloge pa smo predstavili in primerjali krožno križišče pred in po prenovi. Analizirali smo prometno varnost, preučili vzroke in posledice prometnih nesreč, preverili mnenje uporabnikov krožišča ter podali predlog izboljšav, ki bi še dodatno povečal prometno varnost v krožišču.
Keywords: krožišče, prenova krožišča, semaforizirano turbo-krožno križišče, prometna varnost
Published: 16.02.2013; Views: 1356; Downloads: 241
.pdf Full text (2,82 MB)

2.
Betonska vozišča v krožnih križiščih
Nino Gašpar, 2015, diploma project paper

Abstract: Betonska vozišča so zaradi dolge življenjske dobe in minimalnega vzdrževanja v mnogih državah že zamenjala asfaltne površine, predvsem na prometno bolj obremenjenih cestah. Tudi v Sloveniji premoremo nekaj betonskih vozišč in izkušenj z njihovo gradnjo, vendar pa krožnega križišča z betonskim voziščem zaenkrat še nimamo. Zaradi mnogih primerov dobre prakse v drugih državah, si bomo tekom projektne naloge pogledali glavne značilnosti betonskih vozišč in katerim problemom asfaltnih vozišč v krožnih križiščih se z njimi lahko izognemo.
Keywords: gradbeništvo, krožno krožišče, betonsko vozišče
Published: 21.09.2015; Views: 493; Downloads: 117
.pdf Full text (2,10 MB)

3.
Nov tip krožnega križišča: krožno križišče s pritisnjenimi pasovi za desne zavijalce - "flower roundabout"
Tomaž Tollazzi, Marko Renčelj, Goran Jovanović, Sašo Turnšek, 2011, original scientific article

Abstract: V zadnjem času mnoge tuje prometnovarnostne analize kažejo na nizko raven prometne varnosti večpasovnih krožnih križišč. Predvsem so sporna prepletanja na krožnem vozišču oziroma menjave prometnih pasov, ki so nujno potrebne za uporabo vseh krožnih prometnih pasov, s čimer se doseže največja kapaciteta večpasovnega krožnega križišča. V svetu problem nizke ravni prometne varnosti v večpasovnih krožnih križiščih rešujejo na več načinov, kot najuspešnejši pa se je pokazal način z zmanjševanjem števila konfliktnih točk. Tip krožnega križišča, ki bistveno zmanjša število konfliktnih točk, je krožno križišče s spiralnim potekom krožnega vozišča oziroma t. i. turbokrožno križišče. Vendar ima tudi turbokrožno križišče svoje pomanjkljivosti. S stališča prometne varnosti so predvsem problematične konfliktne točke križanja, pri katerih so posledice prometnih nesreč največje. Prav tako je rekonstrukcija obstoječega dvopasovnega krožnega križišča v turbokrožno križišče finančno zahtevna - potreben je večji gradbeni poseg (rušenje, prestavitev cestnih robnikov, prestavitev ločilnih otokov, javne razsvetljave ipd.). V prispevku je predstavljen nov tip krožnega križišča. Gre za krožno križišče s pritisnjenimi pasovi za desno zavijanje. Ta tip krožnega križišča združuje pozitivne lastnosti običajnega dvopasovnega krožnega križišča in turbokrožnegakrižišča.
Keywords: krožišče, turbokrožno križišče
Published: 21.12.2015; Views: 858; Downloads: 47
URL Link to full text

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica