| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 146
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv gospodarskih kriz na podjetje elgo-nova d. o. o.
Lara Grobovšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Obravnavali smo gospodarske krize in njihov vpliv na podjetje Elgo-Nova, d. o. o., ki je s svojim poslovanjem začelo leta 2001 in je v zadnjih 22 letih »preživelo« dve globalni krizi. Podjetje Elgo-Nova, d. o. o., je majhno podjetje, ki ponuja razne gradbene in elektro storitve ter temelji na zaupanju in dobrem odnosu z zaposlenimi in strankami. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako so gospodarske krize v zadnjih 22 letih vplivale na podjetje Elgo-Nova, d. o. o. S tem razlogom smo proučili gospodarske krize, vse od značilnosti do posledic. Proučili smo dve krizi, ki sta se zgodili v tem času, in sicer krizo leta 2008 oziroma veliko recesijo in krizo zaradi covida-19. Podali smo statistiko posledic na globalni ravni, s pomočjo podatkov Statističnega urada Republike Slovenije pa smo preverili stanje Slovenije med in po gospodarski krizi. Ker letošnje leto 2023 kaže na prihod nove gospodarske krize, pa smo proučili še pripravo na prihajajoče krize. Postavili smo tri raziskovalna vprašanja, na katera odgovorimo s pomočjo intervjuja obeh lastnikov podjetja Elgo-Nova, d. o. o. S pomočjo intervjuja smo izvedeli, da so glavna težava gospodarskih kriz dolgovi in neplačniki. Predvsem kriza leta 2008 se je izkazala kot eno od težkih obdobij v času delovanja podjetja Elgo-Nova, d. o. o., covid-19 pa ni imel skoraj nikakršnega vpliva. Kot sta v intervjuju omenila solastnika podjetja, je za vzdrževanje in obstoj podjetja ključno varčevanje.
Keywords: Gospodarske krize, Elgo-Nova, d. o. o., vpliv
Published in DKUM: 08.12.2023; Views: 248; Downloads: 15
.pdf Full text (627,72 KB)

2.
Krizni management v času pandemije covid-19 v podjetju x
Maša Kovač, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Krizni management je ključen proces obvladovanja in upravljanja s situacijami, ki predstavljajo nenaden, nepredvidljiv in pogosto izjemno zahteven izziv za organizacije, podjetja, institucije ali posameznike. Njegov namen je zagotoviti hitro odzivanje na krizne razmere, obvladovanje njihovih učinkov ter preprečevanje nadaljnjega širjenja škode. V okviru diplomskega dela smo raziskali, kako prepoznati krizne razmere v podjetju ter analizirali zunanje vplive, ki lahko povzročijo krizne situacije. Osredotočili smo se na primer krize pandemije COVID-19 in njenega vpliva na podjetje "x". Še posebej nas je zanimalo, kako se je izbrano podjetje odzvalo na ukrepe družbenega distanciranja, kar nas je pripeljalo do naslednjih ugotovitev o tem ali zavarovalni agenti na daljavo podpišejo več zavarovalniških polic, ter ali so uspeli razširiti svoje poslovanje. Po drugi strani pa kako je delo med pandemijo vplivalo na stroške in prodajo podjetja glede na pred pandemski čas. V okviru diplomske naloge smo izvedli raziskavo, katere rezultati so razkrili več ključnih ugotovitev. Ugotovili smo, da zavarovalni agenti, ki delajo na daljavo, sklenejo več zavarovalniških polic z morebitnimi strankami. To nakazuje na pozitiven vpliv oddaljenega dela na učinkovitost prodajnih dejavnosti. Hkrati smo ugotovili, da podjetje dosega nižje stroške poslovanja, ko zavarovalni agenti delajo na daljavo. To kaže na potencialne prihranke v smislu infrastrukture in drugih operativnih stroškov. Preverili smo tudi hipotezo o tem, ali so zavarovalni agenti zaradi možnosti dela na daljavo povečali število prodajnih razgovorov, kar bi posledično vodilo v več sklenjenih zavarovalniških pogodb, ter da so povečali svojo prodajno mrežo. Naša raziskava je hipotezo potrdila le delno, saj je prišlo do odstopanja pri širjenju v tujino. Spoznali smo, tudi, da je podjetje v letu 2021 doseglo 17,63-odstotno povečanje prodaje v primerjavi z leti pred izbruhom pandemije.
Keywords: kriza, krizni management, pandemija, COVID-19, načini reševanja krize v podjetju.
Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 384; Downloads: 46
.pdf Full text (1,46 MB)

3.
Krizno upravljanje : turistične destinacije in podjetja
Barbara Pavlakovič Farrell, Dunja Koren, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: »Pričakovati nepričakovano« je zagotovo temeljni moto sodobnih organizacij, če želijo preživeti v svetu, kjer iz ene krizne situacije že skočimo v drugo krizno situacijo. Prav zato izpostavljamo velik pomen kriznega upravljanja tudi za destinacijske organizacije, da se lahko spopadejo z aktualnimi izzivi. Ravno ustrezno reševanje kriznih situacij, primeren odziv in na koncu proces učenja iz doživetih izkušenj lahko naredijo destinacijo odporno in sposobno novega razvoja. V poglavju najprej predstavimo teoretične osnove in definicije krize, njene značilnosti in oblike. Nadaljujemo z definicijo kriznega upravljanja in opisom posameznih faz tega procesa. Nato predstavimo sistem kriznega upravljanja v turizmu in izpostavimo pomen dobre organiziranosti ekipe, odgovorne za izvedbo kriznega upravljanja. Potem predstavimo temelje krizne zakonodaje v Republiki Sloveniji in priporočila za pripravo priročnika za krizno upravljanje v turizmu. Priročnik za krizno upravljanje naj zajema spisek možnih kriz, opis deležnikov, opis splošnih aktivnosti, diagram poteka usklajevanja in načrt kriznih komunikacij. Poglavje zaključimo s primeri dobre prakse, v katerih so uspešno izvajali krizno upravljanje in rešili negotove situacije.
Keywords: krize, krizno upravljanje, destinacijska organizacija, turizem, turistična podjetja
Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 480; Downloads: 32
.pdf Full text (29,07 MB)
This document has many files! More...

4.
Univerzalni temeljni dohodek
Luka Fajfar, Sabina Taškar Beloglavec, 2014, review article

Abstract: Univerzalni temeljni dohodek (UTD) je alternativni predlog trenutnemu socialnemu sistemu. Ta predvideva izplačilo temeljnega brezpogojnega dohodka vsakemu državljanu v višini zneska eksistenčnega minimuma oz. praga revščine ne glede na njegov socialni status in ne glede na to, ali je zaposlen ali nezaposlen. Ob teh korenitih spremembah je UTD velikokrat tema, ki vzbuja polemike, saj si je po tolikih letih razprav pridobil tudi veliko kritikov predvsem na račun potencialnih posledic, ki naj bi bile po njihovem škodljive.
Keywords: univerzalni temeljni dohodek, krize, finančna kriza, gospodarske krize, trg dela
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 225; Downloads: 0

5.
Dinamika skupinskega odločanja in finančna kriza
Živa Jezernik, 2014, review article

Abstract: Standardni modeli ekonomske teorije se v veliki meri osredotočajo na individualno odločanje. Šele v zadnjih letih se je okrepilo zavedanje, da veliko ekonomskih odločitev v realnem svetu sprejmejo skupine, kot so uprave, odbori ali družine. Tako postaja skupinsko odločanje vedno pogostejša tema proučevanja ekonomistov. Slabosti skupinskega odločanja so najizrazitejše prav v obdobju izjemnih razmer, kot je tudi obdobje finančne krize; začetki zadnje tovrstne krize segajo v leto 2008. Glede na to, da se korporativno upravljanje finančnih institucij pogosto poudarja kot glavni razlog za nastalo krizo, in upoštevaje dejstvo, da je sistem upravljanja v bankah in finančnih institucijah zasnovan tako, da sprejemanje odločitev v veliki meri poteka v skupinah, velja pozornost usmeriti na dinamiko skupinskega odločanja ter na njen vpliv na nastanek in razvoj finančne krize. V članku so naprej predstavljene ugotovitve prevladujočih teorij, ki izhajajo s področja socialne, kognitivne in eksperimentalne psihologije ter pojasnjujejo razlike med individualnim in skupinskim odločanjem, s poudarkom na teoriji preobrata o tveganju in teoriji skupinske miselnosti. Sledi pregled ekonomskih študij s področja skupinskega in individualnega odločanja ter analiza vplivov skupinskih odločitev na nastanek in razvoj finančne krize.
Keywords: krize, finance, finančna kriza, upravljanje, odločanje, banke, bančništvo
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 322; Downloads: 0

6.
Obvladovanje sistemskih strateških kriz za preprečevanje poslovnih kriz
Igor Vrečko, Matjaž Mulej, 2012, original scientific article

Abstract: V prispevku je obravnavana problematika prepoznavanja in razreševanja strateških kriz v poslovnih sistemih. Prepoznavanje strateških kriz je glede na obstoječe opredelitve pogosto stvar subjektivne interpretacije, kar otežuje oblikovanje in izvajanje potrebnih ukrepov za njihovo razreševanje. V prispevku opredeljujemo nova miselna izhodišča za opredelitev strateških kriz in uvajamo pojem sistemske strateške krize. Te pojasnimo in opredelimo kot vzrok za nastanek poslovnih strateških kriz in posledično operativnih kriz. Z opredelitvijo sistemske strateške krize ustvarjamo podlago za uvajanje celovitega pristopa k razreševanju strateških kriz z integracijo strateškega in projektnega menedžmenta, delujočega na konceptih sistemskega razmišljanja in kreativnosti, kar na kratko orišemo v predlaganem dvodimenzionalnem modelu obvladovanja sistemskih strateških kriz.
Keywords: krize, finančna kriza, gospodarske krize, poslovni sistemi, krizni management, projektni management
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 328; Downloads: 0

7.
Analiza dostave živil na dom v času prve epidemiološke krize na primeru Zasavske regije
Tomaž Strgaršek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: 12. marca 2020 je bila v Sloveniji razglašena epidemija COVID-19. Gre za novo, aktualno problematiko, ki je že takoj na začetku v načinu življenja zahtevala hitre prilagoditve. Zaradi epidemioloških razmer so se občutno spremenile nakupovalne navade. Čedalje več prebivalcev se odloča za spletno nakupovanje živil, zato smo se odločili, da to področje predstavimo. Najprej smo definirali problem, prestavili spletno nakupovanje in dostavo živil v času prve epidemiološke krize po svetu, v Evropi in v Sloveniji. Cilj našega raziskovanja je bila predstavitev spletnega nakupovanja ter dostave živil na dom v Zasavski regiji, kjer smo stanje na tem področju tudi analizirali. Pri raziskovanju smo uporabili kvantitativne in kvalitativne metode: zbiranje in selekcijo podatkov iz dosegljivih spletnih virov, metode anketiranja in intervjuja ter analizo. Ugotovili smo, da večji trgovci na tem območju zaradi majhne regije in njenih geografskih značilnosti, razen redkih izjem, še ne omogočajo dostave živil na dom. Primer malega trgovca v Trbovljah in gostinskih obratov je pokazal, da je med prebivalci za to čedalje večji interes. Za izboljšanje stanja predlagamo večjo prilagodljivost trgovcev, informiranost prebivalcev o njihovi ponudbi, pomoč države manjšim trgovcem pri širitvi njihove dejavnosti in uvedbo ponudbe dostave živil na dom z osebnimi nakupovalci. Priložnosti v tej regiji za večjo in boljšo preskrbo prebivalcev v epidemioloških razmerah je dovolj, le izkoristiti jih bo potrebno.
Keywords: spletno nakupovanje, dostava živil na dom, čas prve epidemiološke krize, COVID-19, Zasavska regija
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 678; Downloads: 55
.pdf Full text (1,86 MB)

8.
9.
Planiranje razvoja podjetja fa-dental d.o.o.
Ven Florjančič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Spremembe v poslovnem svetu postajajo že skoraj vsakodnevna stalnica. Zaradi sprememb v življenjskem slogu končnih potrošnikov je ključno hitro sprejemanje vizije podjetja. Da bi se podjetje uspešno razvijalo, mora biti vodstvo podjetja pripravljeno pravočasno zaznati spremembe in nato ukrepati. Cilje vsakega podjetja, kot so obstoj in razvoj, doseganje poslovne uspešnosti, ohranjanje konkurenčnega položaja in zadovoljstvo vseh udeležencev podjetja, pa lahko podjetje uresniči le s pravilno planiranim in usmerjenim razvojem. V diplomskem delu bomo preučevali planiranje razvoja podjetja Fa-dental d. o. o., ki se ukvarja z zobozdravstvenimi storitvami. Najprej bomo podali teoretična izhodišča različnih avtorjev, ki jih bomo kasneje uporabili pri planiranju razvoja proučevanega podjetja. Osrednja tema diplomskega projekta je pripraviti vizijo in cilje za podjetje Fa-dental d. o. o. in ga finančno ovrednotiti. Pri pisanju diplomskega projekta bomo eno poglavje namenili vplivu covid-19 krize in morebitnih makroekonomskih posledic krize, ki bi lahko vplivale na podjetje.
Keywords: razvoj podjetja, vpliv covid-19 krize, vizija, politika podjetja, širitev podjetja
Published in DKUM: 24.11.2020; Views: 995; Downloads: 94
.pdf Full text (390,93 KB)

10.
Search done in 7.8 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica