1. Krizno komuniciranje v podjetju SWY brand d. o. o.Anamari Šeško, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava krizno komuniciranje v podjetju SWY brand. V prvem delu je pojasnjen pomen besede kriza in komunikacija. Sledi predstavitev kriznega komuniciranja, ki se zaključi s koraki reševanja krize. Predstavljene so ključne kompetence managerjev in navodila izdelave kriznega načrta. Spoznamo tudi prednosti krizne situacije. V drugem delu naloge smo opravili anketo s strankami, zaposlenimi in vodstvom, s katerim smo izvedli še intervju. Po opravljeni analizi anketnih odgovorov in intervjuja smo ugotovili, da kljub nepripravljenosti podjetja na krizne situacije, le to zaenkrat še dobro posluje, saj ga sestavlja močan delovni tim. Kljub temu smo prepričani, da bo podjetje za uspešno prihodnje poslovanje potrebovalo zunanjo pomoč in več znanja. Tudi stranke bi si želele izboljšave, čeprav podjetju zaupajo in verjamejo v kvaliteto njegovih produktov. Da bi podjetje v prihodnosti še uspešnejše poslovalo, smo kot nekaj možnih rešitev navedli vzpostavitev sistema naročanja želenih artiklov, odprtje fizične trgovine in sistem za naročilo ustrezne količine izdelkov. Keywords: podjetje SWY brand, kriza, delovni tim, rešitve Published in DKUM: 04.08.2023; Views: 997; Downloads: 217 Full text (1020,63 KB) |
2. Izbrani vidiki nasledstva na primeru družinskega podjetja AR, d. o. o.Ana Repnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Med vsemi podjetji družinska podjetja na svetu zavzemajo največji delež (med 65 % in 80 %), zato posledično ustvarjajo številna delovna mesta in prinašajo pomemben prihodek v gospodarstvu držav. Poleg tega si družinska podjetja prizadevajo za svoje dolgo delovanje, dolgoročne odnose in gojijo predanost podjetju. Prav zaradi vsega omenjenega se dandanes povečuje zanimanje za trženje v okviru družinskih podjetij. To potrjujejo raziskave, ki so pokazale, da ima blagovna znamka družinskega podjetja pozitiven vpliv na poslovanje. Izjemnega pomena je tudi nasledstvo v družinskih podjetjih, ki trenutno prav tako predstavlja eno izmed najpomembnejših tem v raziskavah družinskega podjetja. Proces nasledstva je zelo kompleksen in temu primerno ga je potrebno skrbno planirati ter se nanj pripraviti.
Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opredelili družinska podjetja, zapisali kako izgraditi njihovo dolgoročno delovanje in preučili kako se družinska podjetja spopadajo s korona krizo ter njen vpliv na prihodnost družinskih podjetij. Poleg tega smo opredelili oglaševanje blagovne znamke družinskega podjetja. Raziskali smo tudi izbrane vidike nasledstva, to so izgradnja zaupanja, nepotizem, vplivne dejavnike na uspešnost nasledstva in družinsko ustavo v družinskih podjetjih.
Vso pridobljeno znanje iz teoretičnega dela smo uporabili v empiričnem delu diplomskega dela. Predstavili smo družinsko podjetje AR, d. o. o. in njegovo opredelitev za družinsko podjetje. Prav tako smo preučili vpliv korona krize na preučevano podjetje, soodvisnost oglaševanja in poslovnih strategij, zaupanje, nepotizem, nasledstvo in sodelovanje naslednje generacije pri delovanju preučevanega družinskega podjetja. Raziskali smo še ali ima preučevano družinsko podjetje AR, d. o. o., družinsko ustavo za obvladovanje sporov. Vse pridobljene informacije smo pridobili od lastnikov in njunih otrok s pomočjo intervjujev.
Na koncu smo na podlagi pridobljenih podatkov podali priporočila za prakso družinskega podjetja AR, d. o. o., in drugih družinskih podjetij ter poleg tega dodali priporočila za nadaljnje raziskovanje. Keywords: družinsko podjetje, nasledstvo, korona kriza, oglaševanje, nepotizem, družinska ustava Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1062; Downloads: 118 Full text (999,74 KB) |
3. Možnosti vzpostavljanja krizne komunikacije organizacij na socialnih medijih v logistikiTadej Gračner, 2021, master's thesis/paper Abstract: Dandanes podjetja poslujejo v okolju, ki predstavlja mnoge nepredvidljive situacije, katere lahko ogrozijo vsakodnevno poslovanje podjetij. K nepredvidljivim situacijam pa lahko zadnja leta štejemo tudi razna dogajanja na družbenih omrežjih, kjer ospredje predstavljajo uporabniki družbenih medijev. Zaradi omogočene svobode govora, hitre možnosti interakcije med uporabniki ter omogočenega hitrega širjenja informacij med uporabniki, družbeni mediji predstavljajo možnost hitrega sporočanja kriznih sporočil, vzpostavitev dvosmerne komunikacije med podjetjem in uporabniki ter dodaten dejavnik, ki pospeši ali podaljša trajanje krize.
Krize so neizogiben del poslovanja vsakega podjetja v današnjem času. Zato so podjetja primorana predvidevati krize, se pripraviti na morebiten nastanek ali, če je možno, se jim izogniti. Kljub nevarnostim, ki jih povzroči kriza, krizni časi ponujajo tudi številne priložnosti dokazovanja strokovnosti. Tako teoretični del predstavlja ključne sestavne dele kriz, krizne komunikacije ter družbenih omrežij. V praktičnem delu so predstavljene ključne ugotovitve izbranih vzorcev člankov. Ugotovili smo, da družbeni mediji omogočajo podjetjem cenovno ugodne objave ključnih kriznih informacij, ki hitro potujejo do ciljnih skupin uporabnikov pri obveščanju o potencialnih nevarnostih. Omenjeno pa prinese hitre pozitivne rezultate v primeru uporabe ustrezne vrste družbenih medijev kot posamična izbira ali kot kombinacija različnih vrst družbenih medijev. Keywords: kriza, krizna komunikacija, družbeni mediji, logistika, organizacija – podjetje Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 1011; Downloads: 71 Full text (1,57 MB) |
4. |
5. UKREPI ZA MANAGEMENT KRIZE V PODJETJUMitja Šprah, 2016, undergraduate thesis Abstract: V tej nalogi bomo obravnavali pojem managementa, krize in kako učinkovito uporabimo različne pristope in ukrepe v podjetju, da lahko krizo saniramo. Nepravilno delovanje ob nastopu krize in posledično popolnoma napačen pristop skozi potek krize, lahko podjetju povzroči nepopravljivo škodo in propad, kar se kaže tudi na statistiki propadlih podjetij v kriznih časih. Ker je naš namen, da čim bolje spoznamo vse sestavne dele, ki tvorijo takšno situacijo in sanacijske ukrepe za izhod iz krize, bomo teorijo pregledali tudi kako se je obnesla v praksi v dejanskem podjetju, kjer smo ugotovili, da se velikokrat zadeve odvijajo prepočasi, bistven poudarek na reševanju iz krize pa je v večini primerov samo na zmanjševanju stroškov in višanju prodaje. Keywords: vodenje, kriza, ukrepi, podjetje, management Published in DKUM: 07.08.2017; Views: 898; Downloads: 130 Full text (275,63 KB) |
6. PROPAD VELIKEGA PROIZVODNEGA PODJETJAMaja Bezenšek, 2016, master's thesis Abstract: V času hitrih sprememb se vsak dan znova pojavljajo nova podjetja, a hkrati jih tudi vsak dan mnogo preneha delovati, saj je takšno današnje poslovno okolje. V Sloveniji se je v zadnjem času mnogo spremenilo glede poslovanja. Sploh, če gremo v čas 80. let 20. stoletja, kjer so se začeli prvi premiki pri odpiranju gospodarstva iniciativnih posameznikov. Takrat se je tudi začel prehod iz socialističnega v tržno naravnano gospodarstvo. Slovenija je s svojo osamosvojitvijo izgubila jugoslovanski trg, ki je bil izrednega pomena za poslovanje podjetij, zato je na začetku devetdesetih let propadlo kar mnogo velikih podjetij, a hkrati je bilo na novo ustanovljenih ogromno majhnih in hitro rastočih podjetij. V magistrskem delu smo spoznavali nekatere možnosti prenehanja podjetij v Sloveniji ter tudi način prenehanje poslovanja podjetja − podrobneje obravnavali na velikem usnjarskem podjetju Konus iz Slovenskih Konjic, katerega glavni prodajni in hkrati tudi nabavni trg je bil prav jugoslovanski trg. Podjetje Konus je po osamosvojitvi Slovenije postopoma zaključevalo in manjšalo svoje široko delovno okolje. Zapirali so se številni obrati v proizvodnji usnja, hkrati pa so se, pod novim imenom, ustvarjala nova podjetja − z isto tradicijo proizvodnje. Leta 2001 se podjetje Konus tudi uradno vpiše v stečajni postopek, saj ne zmore več premagovati nastalih težav. Stečaj so po dolgih letih obravnavanja zaključili leta 2014, s 60 % deležem poplačanih obveznosti vseh upnikov. Keywords: podjetje, veliko proizvodno podjetje, prenehanje podjetja, kriza, stečaj, osamosvojitev Slovenije Published in DKUM: 13.01.2017; Views: 1661; Downloads: 153 Full text (1,02 MB) |
7. VPLIV GOSPODARSKE KRIZE NA GRADBENO PODJETJE RAKAN D.O.O.Maja Šipec, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Prvi del diplomskega dela prikazuje začetek gospodarske in finančne krize, ki se je s špekulacijami in prodajami hipotekarnih posojil začela najprej v ZDA, nato pa se je hitro razširila v Evropo in posledično v Slovenijo, kjer je največjo škodo utrpela prav gradbena dejavnost. Na podlagi proučevanja literature in raznih virov smo ugotavljali, kakšna je bila razsežnost zadnje gospodarske krize ter kako je posledično vplivala tudi na ostale evropske države, ki so bile še bolj ranljive kot Slovenija. Z anketnim vprašalnikom, poslanim tridesetim gradbenim podjetjem, smo raziskovali posledice gospodarske krize v njih ter navedli ukrepe, ki so jih uvedla za zmanjševanje posledic omenjene krize.
Osrednji del naloge opisuje vpliv gospodarske in finančne krize na podjetje Rakan d.o.o., katerega glavna in edina dejavnost je proizvodnja in vgrajevanje betonske armature v gradbeništvu. S proučevanjem raznih njihovih internih dokumentov smo ugotovili poslovanje podjetja pred krizo in posledice, ki jih je povzročila. V aplikativno raziskovalnem delu naloge smo s testiranjem potrdili tri hipoteze:
1: Po izbruhu gospodarske krize se je obseg poslovanja podjetja Rakan d.o.o. zmanjšal za najmanj tretjino.
2: Protikrizni ukrep Vlade Republike Slovenije o mehanizmu »obrnjene davčne obveznosti« je ugodno vplival na poslovanje podjetja Rakan d.o.o.
3: Gospodarska kriza je negativno vplivala na poslovanje drugih gradbenih podjetij v Sloveniji.
Na koncu so podani predlogi in ukrepi, ki naj bi jih podjetje Rakan d.o.o. uvedlo za izboljšanje njihovega trenutnega poslovanja. Ugotovili smo tudi, da bi moralo podjetje več sredstev nameniti spletnemu oglaševanju, saj bi s tem pridobilo večjo prepoznavnost na trgu. Poleg tega bi moralo tudi zmanjšati stroške poslovanja in se zavarovati pred finančno nedisciplino. Eden od pomembnih predlaganih ukrepov je bila tudi celovitejša motivacija delavcev. Pomembno je, da ne varčujemo s tem, da odpuščamo dobro delovno silo, ampak jo skušamo čim bolj motivirati tudi z nematerialnimi sredstvi. Med drugim jih moramo seznaniti s poslanstvom podjetja in jih soočiti z njegovimi cilji kot tudi s tem, da bo podjetje zvišalo njihove plače, čim bodo uspeli skupaj prebroditi trenutno gospodarsko krizo. Keywords: gospodarska kriza, gradbeništvo, betonska armatura, podjetje, ukrepi, odprava posledic finančne krize Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1567; Downloads: 108 Full text (2,17 MB) |
8. VPLIV KRIZE NA SPREMEMBE V PODJETJUMateja Bergant, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi želimo na podlagi sodelovanja s podjetjem P.O.S. Studio d.o.o. ugotoviti, kako je sedem let kriznega obdobja na slovenskem gospodarskem trgu vplivalo na spremembe in obstoj podjetja na trgu.
Podjetje je vodilni razvojni studio izdelkov iz kartona za pospeševanje prodaje in promocijo v Sloveniji. Ustanovljeno je bilo leta 2005 z namenom servisiranja slovenskih in tujih podjetij, ki potrebujejo kvalitetno in hitro storitev pri razvoju novih in inovativnih rešitev za izdelke za pospeševanje prodaje.
Cilj naloge je opozoriti na težave gospodarske krize, s katerimi se soočajo podjetja. Predstavili bomo težave, s katerimi se je moralo soočiti in njihove rešitve. Kljub gospodarski krizi, ki je posledica finančne krize, podjetje uspešno deluje. V letih delovanja je tudi v P.O.S. Studiu d.o.o. prihajalo do različnih sprememb, ki so bile ključne za ohranitev podjetja na trgu. Spoznali bomo prednosti podjetja, ki zagotavljajo uspešno prihodnost. Poiskali bomo tudi morebitne šibke točke, na katere mora biti podjetje pozorno.
Poleg teoretičnih osnov bomo v diplomski nalogi uporabili podatke, dobljene iz razpoložljivih dokumentov podjetja. S pomočjo intervjuja bomo pridobili tudi mnenje vodilnega v podjetju. Keywords: gospodarska kriza, spremembe, podjetje P.O.S. Studio d.o.o., uspešnost Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 1015; Downloads: 63 Full text (1,07 MB) |
9. PROJEKTNO OBVLADOVANJE KRIZ V MALIH PODJETJIH NA PODROČJU PRODAJE AVTOMOBILOVMartina Marinac, 2016, undergraduate thesis Abstract: Kljub temu, da prodaja avtomobilov upada, Slovenci avtomobilov ne uporabljamo nič manj, ampak kvečjemu še več kot prej. Vsako drugo gospodinjstvo ima že vsaj enega, kar nas po številu prebivalcev postavlja v sam svetovni vrh. Razloge za nezmanjšano uporabo avtomobilov lahko morda pripišemo skromno razviti mreži javnega potniškega prometa, zagotovo pa so razlogi še širši in številčnejši. Prihranek, ki bi nastal ob opuščanju uporabe avtomobila, je v očeh ljudi manj pomemben, kot udobje, ki ga pridobijo z njegovo uporabo.
Prodaja avtomobilov v Sloveniji že nekaj let upada, da je kriza prisotna na vseh gospodarskih področjih ni potrebno posebej poudarjati. Zaradi trenutnih političnega in družbeno-socialnih razmer, smo ljudje postali bolj previdni, tudi nakupovalne navade smo posledično spremenili in tako povzročili, da denar ne kroži dovolj hitro, potrošnja pa se je v veliki meri zmanjšala. Keywords: Majhno podjetje, kriza, kriza v podjetju, projekti, avtomobilski trg. Published in DKUM: 25.08.2016; Views: 1026; Downloads: 112 Full text (945,86 KB) |
10. Inoviranje v postopku prisilne poravnaveDarja Stvarnik, 2016, master's thesis Abstract: Inoviranje v podjetjih je pomembno za obstoj, rast in napredovanje podjetja, pomembno pa je tudi, da so različne metode inovacij in obseg njihove uporabe v podjetjih različno zastopani. Metode inoviranja so močno prisotne v nekaterih panogah, npr. v avtomobilski, elektro- in farmacevtski industriji in podobno. Velika, uspešna podjetja tudi pri svojem oglaševanju in aktivnostih za krepitev svoje blagovne znamke javno objavljajo rezultate lastne inovativnosti. To jim še dodatno krepi ugled. Vendar pa vsa podjetja niso enako poslovno uspešna.
Podjetja se lahko v svojem življenjskem ciklu srečujejo z različno uspešnimi obdobji. Po ustanovitvi podjetja navadno nastopi obdobje razmaha, uspešnega poslovanja in rasti po merilih, kot so število zaposlenih, prihodki iz prodaje in višina dobička. Obdobju pozitivne rasti in dobrih poslovnih rezultatov pa lahko sledi obdobje krize, ki se ga nekatera podjetja zavedejo že ob prvih znakih, druga pa ga prepoznajo pozno, včasih prepozno. Kriza se lahko izkaže v blažji ali težji obliki. Ena najtežjih oblik krize v podjetju je insolventnost. Na vprašanje, zakaj je podjetje zašlo v krizo, navadno ni preprostega odgovora, dejavnikov je čedalje več. Ali je lahko odsotnost metod inoviranja, če je intenzivno inoviranje navadno povezano z uspehom podjetja, razlog za nastanek krize?
Bližajoča se in dejanska insolventnost v povezavi z metodami inoviranja je v tej raziskavi v središču pozornosti. Insolventnost za podjetje pomeni krizno situacijo, v kateri se je treba odzvati v smeri odprave insolventnosti in ponovne vzpostavitve pozitivnih trendov v poslovanju. Izbrani vidik obravnave v tej raziskavi je vprašanje, katere inovacije lahko pomagajo insolventnemu podjetju, da se reši iz krizne situacije, in kako. Edini postopek zaradi insolventnosti, ki je namenjen prestrukturiranju podjetja z namenom, da preživi, je prisilna poravnava (osnovna ali poenostavljena prisilna), ki je lahko uspešna le, če aktivnosti sprožimo pravočasno. Postopek prisilne poravnave natančno opredeljuje ZFPPIPP, vendar o inoviranju ne pove ničesar.
V magistrski nalogi sem povezavo med postopki inoviranja in prisilno poravnavo proučila na primeru podjetja Beti, d. d. Podjetje je zašlo v insolventnost, reševalo pa jo je s postopkom prisilne poravnave. Proučila sem, ali so bile metode inoviranja v podjetju prisotne že pred nastopom insolventnosti ali šele pozneje med izvajanjem postopka prisilne poravnave. Preverila sem, ali so metode inoviranja pripomogle k pravočasni zaznavi insolventnosti in k večji uspešnosti postopka prisilne poravnave.
V Poslovnem registru Slovenije (eObjave v postopkih insolventnosti) sem na vzorcu 37 podjetij z uporabo računovodskih izkazov preverila prisotnost nekaterih metod inoviranja. Na podlagi rezultatov vzorčnih podjetij in podjetja Beti, d. d., sem ugotavljala veljavnost postavljene hipoteze. Keywords: inoviranje, inovacije, metode inoviranja, programske in tehnološke inovacije, kriza, insolventnost, insolventno podjetje, insolvenčna zakonodaja, prisilna poravnava, poenostavljena prisilna poravnava, načrt finančnega prestrukturiranja, temeljni računovodski izkazi Published in DKUM: 11.08.2016; Views: 1691; Downloads: 170 Full text (3,09 MB) |