| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 13
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
UVAJANJE REŠITVE SAP V PODJETJE PERUTNINA PTUJ D.D.
Tamara Horvat, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prenova informacijskega sistema ne pomeni samo nakup nove strojne opreme in nove rešitve ERP. Taka prenova mora upoštevati predvsem zadovoljevanje vidika poslovnih potreb, poslovnih procesov, učinkov na poslovanje ter ne nazadnje tudi sposobnosti zaposlenih ter vplivov na zaposlene. Zaradi tega je prenova informacijskega sistema ena zahtevnejših nalog, ki se jih organizacije lotevajo. Pristop k prenovi informacijskega sistema mora tako upoštevati strateške usmeritve poslovanja organizacije. Ko organizacije ocenjujejo produkt, morajo biti pozorne na to, da sistem ERP že v osnovi pokriva čim širšo paleto dejavnosti, da vsebuje čim več funkcionalnosti, da je čim bolje parametriziran, da ga lahko sočasno uporabljajo uporabniki, ki govorijo in razumejo različne jezike, ter da deluje na sodobnih vse bolj odprtih tehnologijah in bazah podatkov. Ker pa tako s stališča tehnologije kot potreb ne vedo z gotovostjo, kaj prinaša prihodnost, je bistvenega pomena, da je sistem ERP prilagodljiv in povezan z drugimi produkti in tehnologijami. Pomembne pa so tudi ustrezna lokalizirana pomoč, dokumentacija in podpora. V septembru 2008 se je za uvedbo rešitve SAP ERP odločila tudi Perutnina Ptuj d.d. Gre za največje mesnopredelovalno podjetje v Sloveniji, ki širi svoje poslovanje tudi v tujino. Perutnina Ptuj je zraven rešitve SAP potrebovala tudi rešitev MyMEAT za podporo procesni proizvodnji. Odločitev o uvedbi je bila težka, zahtevala je precej časa in nekaj let priprav, da so popisali vse procese in se pripravili na uvedbo. S pripravo projekta uvedbe informacijskega sistema se je začelo obilo delavnic. Ker podjetje širi svoje poslovanje tudi v tujino, bo uvedba sistema trajala dobri dve leti in pol. V tem delu dajemo poudarek uvedbi rešitve SAP v podjetje Perutnina Ptuj d.d. Opisali smo celoten potek izbire, uvedbe in predstavili cilje, ki si jih podjetje z uvedbo rešitve SAP želi doseči.
Keywords: Ključne besede: ERP rešitev, uvajanje, implementacija, SAP ERP, metodologija ASAP, moduli, podjetje Perutnina Ptuj, MRP, kritični dejavniki uspeha, MyMEAT, izbira ERP rešitev, Roll-out, dobra praksa
Published: 16.10.2009; Views: 3664; Downloads: 737
.pdf Full text (876,84 KB)

2.
UVAJANJE INFORMACIJSKE REŠITVE MICROSOFT DYNAMICS NAV NA PRIMERU PODJETJA GOZDNO GOSPODARSTVO SLOVENJ GRADEC
Tina Jeromel, 2010, final seminar paper

Abstract: Informacijski sistem podjetja ima velik vpliv oz. veliko vlogo pri zagotavljanju konkurenčnih prednosti. Slediti mora vsakodnevnim spremembam in zagotavljati točne in tekoče podatke, kadarkoli in na različnih ravneh organizacije. Vendar pa prav slednjega klasični informacijski sistemi niso zmožni zagotavljati, zato se veliko podjetij raje odloči za bodisi gradnjo bodisi nakup novih informacijskih sistemov. Nekaj podjetij pa se tudi odloči za prenovo oz. nadgradnjo že obstoječega informacijske sistema, vendar kmalu ugotovijo, da so z nadgradnjo in velikim vložkom denarja le za določen čas podaljšali življenjski cikel starega informacijskega sistema. Rešitev NAV je ena izmed rešitev ERP, katero izberejo nekatera podjetja, ki se odločijo za uvedbo novega informacijskega sistema. Podjetje GGSG se je v letu 2006 odločilo za uvedbo omenjenega informacijskega sistema, saj jim je obstoječi sistem povzročal težave, skratka je zastarel. Na sam projekt uvedbe se podjetje ni dobro pripravilo, kajti po analizi kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe se je pokazalo veliko pomanjkljivosti. Organizacija je bila slaba, tim ni deloval enotno, vodstvo ni motiviralo zaposlenih ter stroški, predvideni na začetku, so se na koncu precej povečali.
Keywords: Rešitev ERP, Microsoft Dynamics NAV, uvajanje rešitev ERP, kritični dejavniki uspeha uvedbe, Gozdno gospodarstvo Slovenj Gradec
Published: 02.12.2010; Views: 1951; Downloads: 200
.pdf Full text (836,84 KB)

3.
Model vrednotenja in obvladovanja tveganj človeških dejavnikov pri implementaciji ERP projektov
Aleksander Jenko, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Projekti implementacij ERP sistemov so znani po svoji kompleksnosti. Združujejo programske rešitve z različnimi poslovnimi procesi znotraj posameznih poslovnih področij oziroma branž, veliko različnih članov v okviru projektne skupine za implementacijo in različne interesne skupine znotraj in zunaj podjetja. Zato ne preseneča dejstvo, da projekti mnogokrat ne zagotovijo pogodbenih zahtev in poslovnih dogovorov. Veliko število avtorjev je posledično raziskovalo različne vzroke za velik odstotek neuspešnih implementacij. Projekt smatramo za uspešnega s poslovnega vidika, ko ga ocenimo z vidika upoštevanja terminov in proračuna ter dogovorjenega obsega in funkcionalnosti v primeru IT projektov. Poleg tega je vedno bolj pomemben četrti faktor, to je zadovoljstvo uporabnikov. Med različnimi kritičnimi dejavniki uspeha (KDU) je zadnje obdobje vedno več zanimanja za skupino človeških dejavnikov, ki ima evidentno velik vpliv in pomembno vlogo pri poteku in izidu projektov. Glavni namen raziskave je bil tako odkriti ključne vzroke, ki se skrivajo za velikim številom KDU in potencialno vplivajo na uspešnost projekta. Po temeljiti raziskavi obstoječe literature je bil razvit nov model primarnih človeških kritičnih dejavnikov, ki smo ga preverili z empirično raziskavo in statistično analizo. Spletna anketa je bila opravljena v različnih slovenskih podjetjih, ki so v preteklosti implementirale ERP sistem SAP. Rezultati so pokazali, da skupina človeških KDU kritično vpliva na uspeh projekta, znotraj raziskovalnega modela primarnih človeških dejavnikov pa imajo največji vpliv na uspešnost projekta Kompetence in Sestava projektnega tima. Ugotovitve in rezultati raziskave sovpadajo z zaključki ostalih raziskovalcev in nam ponudi pregled kritičnih človeških dejavnikov na drugačen, predvsem pa poenostavljen način, s katerim lahko nadziramo kompleksno sestavljene dejavnike uspeha. Magistrska naloga tako prikaže pomembnost primarnih človeških dejavnikov, ki nedvomno močno vplivajo na končni uspeh projektov in kaže pot od ustaljenega k spremenjenemu načinu implementacije, osredotočene k človeškim dejavnikom.
Keywords: Projekt ERP implementacije, Kritični dejavniki uspeha, Model primarnih človeških dejavnikov, Obvladovanje tveganj človeških dejavnikov
Published: 10.10.2016; Views: 519; Downloads: 40
.pdf Full text (1,26 MB)

4.
UVAJANJE CELOVITE INFORMACIJSKE REŠITVE (ERP) V PODJETJE TBP - TOVARNA BOVDENOV IN PLASTIKE D.D.
Valerija Zemljič, 2011, final seminar paper

Abstract: Podjetja potrebujejo za svoje uspešno poslovanje hitre in pravilne odločitve. Prilagajanje nenehnim in nepredvidljivim spremembam je v današnjem poslovnem svetu postalo nuja. To je razlog, da se vse več podjetij odloča za uvedbo ERP rešitve, katera jim omogoča podporo večine poslovnih procesov podjetja. Projekt uvedbe ERP rešitve je kompleksen in zahteven za podjetje, kar dokazuje dejstvo, da je še zmeraj visok odstotek teh projektov neuspešnih. Za uspešno uvedbo je torej nujno, da se podjetja zavedajo tveganja in projekt skrbno načrtujejo, organizirajo in nato tudi izvedejo.
Keywords: celovite informacijske rešitve, ERP, uvajanje ERP, kritični dejavniki uspeha (KDU), TBP d.d., Perftech.Largo
Published: 22.11.2011; Views: 2450; Downloads: 317 
(1 vote)
.pdf Full text (1,00 MB)

5.
UVAJANJE CELOVITIH INFORMACIJSKIH REŠITEV V MALA IN SREDNJE VELIKA PODJETJA
Primož Kohek, 2011, final seminar paper

Abstract: Uvedba ERP rešitve spada med najbolj stresne, tvegane dogodke v podjetju, saj posledično zahteva spremembe v samem poslovanju. Če se podjetja ne prilagodijo, stroški uvajanja narastejo. Uvedba ERP mora biti izredno premišljen, načrtovan projekt. Potrebno je imeti izdelano projektno taktiko in samo vodenje mora biti premišljeno in s pravo oblikovano skupino izkušenih ljudi. ERP se načrtuje dolgoročno z različnimi pristopi. Vodstvo podjetja se mora popolnoma vključiti v sam proces integracije v vseh fazah in podfazah uvedbe, saj le tako pride do uspešne uvedbe ERP rešitve, ki prinaša konkurenčno prednost pred drugimi.
Keywords: ERP rešitev, uvedba, pristopi k uvajanju ERP, faze uvajanja, stroški uvajanja, trajanje, kritični dejavniki uspeha
Published: 28.11.2011; Views: 2103; Downloads: 220
.pdf Full text (916,05 KB)

6.
ANALIZA KRITIČNIH DEJAVNIKOV USPEHA UVAJANJA SAP V MEDNARODNEM TRGOVSKEM PODJETJU
Sebastjan Mavrič, 2012, master's thesis

Abstract: Danes se organizacije soočajo z vedno bolj nepredvidljivimi tržnimi pogoji, vse večjo konkurenco ter z vedno zahtevnejšimi končnimi odjemalci. Prisiljeni so spremeniti tradicionalne poslovne prakse, zniževati stroške poslovanja, saj jim le to omogoča krepitev konkurenčnih prednosti. Prilagajanje poslovnih modelov, organizacijskih struktur in prevzemanje tehnoloških rešitev je le nekaj vidikov kljubovanja trenutnim poslovnim trendom. Celovite informacijske rešitve predstavljajo tehnološko platformo doseganja teh ciljev. Organizacije se odločajo za uvedbo celovitih informacijskih rešitev iz najrazličnejših razlogov. Želijo prenoviti obstoječe informacijske sisteme, poenostaviti poslovanje, prilagoditi oziroma integrirati poslovne procese, standardizirati informacije in podatke, ali pa se le želijo prilagoditi svetovnim trendom. Uspešnost uvedbe celovitih informacijskih rešitev je pogojena in odvisna od mnogih dejavnikov. Organizacije najprej določijo vzroke in potrebe po prenovi informacijskega sistema. Opredelijo jasne cilje, vizijo in strategijo, ki jo bodo zasledovali pri projektu uvedbe. Velik odstotek neuspešnih uvedb pripisujemo predvsem nejasnim, slabo začrtanim, nedodelanim, slabo zastavljenim projektnim izhodiščem. Definiranje jasnega obsega, časa uvedbe ter pripadajočih virov projekta pogojuje dejavnike uspešnih in neuspešnih uvedb informacijskih projektov. Danes ponudniki rešitev ponujajo metodologije uvajanja, ki so zasnovane na principu najboljših praks. Metodologija definira jasne omejitve uvajanja, razdeli sistem uvajanja na logične zaporedne aktivnosti ter določa odgovornosti, kar posledično vpliva na zagotavljanje kakovosti projekta. Življenjski cikli celovitih informacijskih rešitev so razdeljeni na logične dejavnosti oziroma faze. Vsaki fazi pripadajo dejavniki, ki pomembno vplivajo na uspešen zaključek posamezne faze in življenjskega cikla uvedbe. V magistrskem delu želimo prikazati, kateri so tisti kritični dejavniki uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev, ki pomembno vplivajo na učinkovito uvedbo. Opravili bomo analizo kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja celovite informacijske rešitve SAP. Dejavnike bomo analizirali iz dveh vidikov; pred in po uvedbi SAP z vidika treh različnih ravni menedžmenta ter na primeru celotne organizacije.
Keywords: Celovite informacijske rešitve, rešitve ERP, informacijski sistem, kritični dejavniki uspeha uvajanja celovitih informacijskih rešitev, celovita informacijska rešitev SAP
Published: 13.08.2012; Views: 1705; Downloads: 187
.pdf Full text (1,09 MB)

7.
UVEDBA REŠITVE CRM NA PRIMERU EKONOMSKO-POSLOVNE FAKULTETE
Irena Forštnarič, 2013, master's thesis

Abstract: Organizacije se v današnjem času vedno bolj zavedajo, da so njihove stranke ključ do uspeha. Poleg pridobivanja novih strank pa morajo organizacije zagotavljati tudi visoko zadovoljstvo obstoječih. Za doseganje teh ciljev pa potrebujejo rešitev za upravljanje odnosov s strankami, s katero lahko izkoristijo obstoječe naložbe v infrastrukturo in znanje zaposlenih, ki hkrati omogoča hitro in učinkovito doseganje ciljev. Microsoft Dynamics CRM je celovita rešitev za upravljanje odnosov s strankami, ki podpira poslovne procese, od trženja in prodaje do podpore že obstoječim strankam. Organizacija ima možnost, da si ustvari celovito sliko o svojih strankah, izmeri učinkovitost trženja in prodaje ter na vseh točkah stika s strankami zagotovi visoko zadovoljstvo in kakovostne storitve. Zagotavlja širok nabor možnosti, tako z vidika arhitekture implementacije rešitve kot z licenčnega vidika. Rešitev je prilagodljiva poslovnim potrebam danes in se bo v prihodnosti razvijala skupaj z organizacijo. Na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru se zaposleni zavedajo, da jih v evropskem univerzitetnem prostoru čaka še mnogo izzivov in da je izobraževanje namenjeno študentom. S tem namenom so že leta 2008 razvili izobraževalni portal, ki študentom omogoča dostop do e-gradiv, obveščanja in komuniciranja, koledarja predmeta in drugih vsebin. Fakulteta se zaveda, da še tako dober študijski program ne zadošča, da bi študenti lahko v celoti izrabili svoje študijske potenciale. Zato se ob kakovostnih študijskih programih nenehno razvija in izboljšuje podpora študiju, kakršno študenti pričakujejo od sodobne poslovne šole. S tem namenom je v letu 2010 pričela z uvedbo Microsoft Dynamics CRM rešitve. V magistrskem delu želimo prikazati, da CRM rešitev ni le nakup programske opreme za izboljšanje poslovanja in da sama uvedba ni odvisna samo od neposredno vpletenih, temveč je potrebno veliko vloženega truda s strani organizacije, ki želi CRM rešitev uvesti. V prvem delu naloge bomo tako opredelili samo upravljanje odnosov s strankami, za lažje razumevanje bomo opredelili CRM in njegova področja ter razliko od tradicionalnega trženja. Navedli bomo prednosti in koristi CRM rešitve ter nevarnosti, ki se pojavljajo ob uvedbi. Predstavili bomo vodilne CRM rešitve za velika, srednje velika in mala podjetja ter odprtokodne rešitve. V nadaljevanju bomo predstavili proces uvedbe poslovnih informacijskih rešitev in posebnosti uvedbe Microsoft Dynamics CRM rešitve z metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step. Nalogo bomo zaključili s predstavitvijo postopka uvedbe Microsoft Dynamics CRM v Službo za študentske in študijske zadeve Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru.
Keywords: CRM, upravljanje odnosov s strankami, informacijske rešitve, prednosti in slabosti uvedbe CRM, SWOT analiza CRM, marketing, kupci, odjemalci, stranke, stiki s strankami, celovite informacijske rešitve, ERP, življenjski cikel, kritični dejavniki uspeha, Sure Step, Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Visio.
Published: 18.10.2013; Views: 2048; Downloads: 257
.pdf Full text (2,30 MB)

8.
UVEDBA SAP ERP REŠITVE V IZBRANO TRGOVSKO PODJETJE
Mateja Juras, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Vse večje mednarodno povezovanje gospodarstev oziroma globalizacija ponuja veliko novih priložnosti kot tudi izzivov. S trendom globalizacije se je okrepila težnja podjetij za iskanje novih poti, kako izboljšati poslovanje, povečati konkurenčnost, najti nova tržišča, nove metode proizvodnje, prodaje itd. Če želijo podjetja preživeti, se morajo prilagajati zahtevam trga, kar pomeni posodobiti poslovanje in iti v korak s časom. Čezatlantsko trgovinsko in investicijsko partnerstvo (angl. Transatlantic Trade and Investment Partnership; v nadaljevanju TTIP) bo imelo v bližnji prihodnosti močan vpliv na nove zahtev in smernice poslovanja na trgu. Realnost, s katero se danes srečujejo podjetja, zahteva predvidevanje in odzivnost na vedno večje zahteve trga. V tem močno konkurenčnem okolju poslovna strategija določa in zagotavlja vire kot tudi preživetje podjetja. Učinkovita poslovna strategija se danes osredotoča na agresivno in učinkovito uporabo informacijske tehnologije. Celovite programske rešitve (v nadaljevanju rešitve ERP) so skupek poslovnih programskih orodij, ki podjetjem omogočajo, da učinkovito obvladujejo in zagotavljajo vire (material, človeške vire, finančne vire itd.) z uporabo celovite in integrirane rešitve za informacijsko-procesne potrebe podjetja. Ta zagotavlja procesno podporo tako za poslovanje kot tudi za poslovne procese podjetja. Sodobna tehnologije omogoča tako ekonomsko preglednost kot tudi prenos dela na stroškovno ugodnejše lokacije, mednarodno mobilnost kapitala in možnost mednarodnega prenosa (angl. outsourcing) posameznih dejavnosti. Namen diplomskega dela je predstaviti pomen rešitev ERP, prikazati potek njihovega razvoja, značilnosti, opisati kritične dejavnike uspeha uvedbe ter prednosti in slabosti rešitve. Cilj diplomskega dela je na eni strani pregledati strokovno literaturo in na drugi predstaviti praktični primer uvedbe ERP-rešitev v izbranem slovenskem podjetju. Sistem SAP je bil izredno uspešno implementiran. Izveden je bil v določenem časovnem obdobju in okviru predvidenih stroškov. Vsi načrtovani mejniki so bili doseženi.
Keywords: celovite informacijske rešitve, ERP, implementacija, kritični dejavniki uspeha (KDU)
Published: 10.06.2016; Views: 585; Downloads: 57
.pdf Full text (1,76 MB)

9.
KRITIČNI DEJAVNIKI USPEHA PRENOVE INFORMACIJSKEGA SISTEMA V POSLOVNI BANKI
Manja Turnšek, 2016, master's thesis

Abstract: V poslovnem svetu se nenehno srečujemo z izzivi, kako zagotavljati visoko raven kakovosti izvajanja poslovnih procesov, kako znižati stroške poslovanja, kako pridobiti potrebne informacije za odločanje, kako dobiti celovit pregled nad poslovanjem, zagotoviti potrebne vire in podobno. Cilj vsake organizacije je čim boljša informacijska podpora poslovnim procesom oziroma poslovnemu sistemu kot celoti. S prenovo poslovanja oziroma prenovo poslovnih procesov lahko zagotovimo konkurenčno prednost na podlagi izboljšane kakovosti poslovanja in nižjih stroškov. Prenova informacijskega sistema je zahtevna in kompleksna naloga, zanjo je treba angažirati različne strokovnjake in uporabiti mnoge tehnike, orodja in modele, s katerimi opredelimo poslovne procese. Metodologije prenove poslovnih procesov je treba izbrati kot smernice posameznih avtorjev, saj ne obstaja univerzalni pristop k prenovi vseh procesov. Za uspešno izvedbo prenove informacijskega sistema je nujna podpora vodstva, z njo da udeležencem v projektu in končnim uporabnikom njegovih rezultatov vedeti, da je projekt nujen za organizacijo kot celoto, pri težavah v napredovanju zastavljenega projekta pa se pravočasno vključi v njihovo razreševanje. Nadalje sta pomembna timsko delo in vključitev interdisciplinarnih timov, torej strokovnjakov s področja tehnoloških znanj, informatikov, vodij poslovnih področij, zunanjih razvijalcev rešitev in končnih uporabnikov. Da se to doseže, je pomemben vodja projekta, zagotoviti mora usklajeno in koordinirano delovanje članov tima, da bodo opravili svoje naloge v dogovorjenih rokih planiranega projekta. Poslovne banke si ne morejo privoščiti, da ne bi sledile trendom razvoja informacijske tehnologije. Njihove stranke oziroma komitenti bank zahtevajo vedno boljše storitve kjerkoli in kadarkoli. Prilagajanje željam komitentov povečuje konkurenčno prednost in banke, ki ne bodo sledile trendom, bodo pričele izgubljati tržne deleže. Banki niso konkurenčne samo druge banke in ostale finančne institucije, temveč tudi nefinančne institucije, ki se pojavljajo z vse širšim obsegom storitev na finančnem trgu. V raziskavi je obravnavana problematika prenove informacijskih sistemov v organizacijah in poslovnih bankah, prav tako metodologija projektnega vodenja in nujnost upoštevanja kritičnih dejavnikov uspeha prenove informacijskih sistemov. Prikazani sta analiza primera prenove informacijskega sistema v veliki banki in analiza kritičnih dejavnikov uspeha prenove informacijskega sistema v veliki banki na podlagi postavljenega modela kritičnih dejavnikov uspeha prenove informacijskega sistema v poslovni banki.
Keywords: prenova informacijskega sistema, celovite informacijske rešitve (rešitve ERP), prenova poslovnih procesov, projektni menedžment, kritični dejavniki uspeha.
Published: 31.05.2016; Views: 1192; Downloads: 144
.pdf Full text (1,28 MB)

10.
Kritični dejavniki uspeha razvoja kompetenc v podjetju
Katja Vogrinec, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Verjamemo, da so vlaganja podjetij v izobraževanja in strokovni ter karierni razvoj zaposlenih in njihovih kompetenc ne le izredno pomembna, temveč tudi nujna. V diplomskem delu govorimo o kompetencah, ki smo jih opredelili kot opis vedenja ali dejavnosti, ki jih lahko opazimo, ko je delo dobro opravljeno. Na primeru podjetja, ki je sistematično pristopilo k razvoju kompetenc zaposlenih, raziskujemo dejavnike, ki vplivajo na uspeh razvoja kompetenc zaposlenih. Kot izhodišče smo si postavili dve hipotezi in sicer, da nižja samokritičnost udeležencev programa vpliva na nižjo stopnjo njihove motivacije za razvoj kompetenc in da pomanjkanje kompetenc s področja vodenja vpliva na nižjo uspešnost programov razvoja kompetenc v podjetju. Predvidevali smo, da je razlog temu (pre)nizka stopnja podpore in pomoči vodij svojim sodelavcem med in po izvedenem usposabljanu. Uporabljena kvalitativna metodologija, ki je temeljila na odkritem opazovanju s popolno udeležbo, skupinskih pogovorih in usmerjenih intervjujih nam je pomagala potrditi obe postavljeni hipotezi.
Keywords: - kompetenca - model kompetenc ali kompetenčni model - program razvoja kompetenc - razvoj kadrov - kritični dejavniki uspeha razvoja kompetenc - kadrovske prakse na področju razvoja kompetenc
Published: 28.08.2017; Views: 507; Downloads: 85
.pdf Full text (1,05 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica