1. Primerjava kritičnih dejavnikov rešitev erp med proizvodnimi in storitvenimi organizacijamiRijad Mušović, 2023, master's thesis Abstract: V tej raziskavi bomo raziskovali uvedbo poslovnih informacijskih rešitev v organizacije, s posebnim poudarkom na ključnih dejavnikih uspeha in primerjavi med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami. Uvedba ERP rešitev zahteva celostni pristop, ki obsega načrtovanje, analizo procesov, konfiguracijo, testiranje, usposabljanje in podporo. Z analizo literature in izvedbo ankete so bili pridobljeni rezultati, ki kažejo na ključne dejavnike uspeha, kot so jasno postavljeni cilji, ustrezna alokacija virov, uspešno usposobljeni uporabniki ter podpora prodajalca. Primerjava med proizvodnimi in storitvenimi organizacijami kaže na nekaj razlik v zaznavanju pomembnosti posameznih dejavnikov. Ta naloga daje vpogled v pomen pravilne uvedbe ERP rešitev v organizacije in spodbuja nadaljnje raziskovanje, da bi bolje razumeli dejavnike, ki vplivajo na uspeh uvedbe ERP rešitev. Keywords: ERP rešitev, Uvedba, Kritični dejavniki uspeha, Proizvodna/Storitvena organizacija Published in DKUM: 26.10.2023; Views: 321; Downloads: 26 Full text (1,66 MB) |
2. Vpliv kritičnih dejavnikov uspeha na uvedbo ERP rešitve Microsoft Dynamics Business CentralLaura Jurgec, 2023, master's thesis Abstract: Podjetja za uspešno poslovanje potrebujejo orodje, ki jim pomaga pri avtomatizaciji in upravljanju njihovih osnovnih poslovnih procesov. To orodje so celovite informacijske rešitve oziroma rešitve ERP. Rešitve ERP pomagajo pri pretoku podatkov med različnimi oddelki podjetja, kot so finance, nabava, prodaja, proizvodnja itd., in ker so podatki shranjeni v skupni bazi podatkov, vsi oddelki vidijo enake podatke, zaradi česar ne more priti do podvajanja podatkov. Rešitve ERP lahko korenito izboljšajo učinkovitost poslovanja podjetja, zato se vse več podjetij odloča za njihovo uvedbo, vendar pa se mnogokrat zgodi, da je uvedba neuspešna. Z namenom, da bi bilo čim manj neuspešnih uvedb rešitev ERP, so bili vpeljani t. i. kritični dejavniki uspeha, ki nam pomagajo oziroma nas vodijo do opredelitve tistega, kar nam največ pomeni. Na te izsledke se nato osredotočimo tudi pri sami uvedbi rešitve ERP.
Na začetku magistrskega dela smo se osredotočili na rešitve ERP na splošno, torej opredelili njihove značilnosti in določili najpogostejše module, medsebojno primerjali rešitve ERP, nameščene na lokaciji in v oblaku, opisali arhitekturno rešitev, predstavili ponudnike, njihove prednosti in slabosti ter trende, ki jih lahko pričakujemo v prihodnje. V nadaljevanju smo podrobneje opisali proces uvedbe rešitve ERP, kjer smo predstavili faze in življenjski cikel uvedbe, korake do uspešne uvedbe, metodologije vodenja projektov in pristope pri uvedbi rešitev ERP. V nadaljevanju magistrskega dela smo se osredotočili na kritične dejavnike uspeha. Ker vemo, da so rešitve ERP lahko nameščene na lokaciji ali v oblaku, smo preučili članke z obeh področij. Ker je računalništvo v oblaku razmeroma nova tehnologija, obstaja manj člankov na to temo, zato smo se osredotočili na zgolj enega, medtem ko smo za rešitve ERP, nameščene na lokaciji, preučili sedem člankov.
Ker je na trgu mnogo ponudnikov rešitev ERP, smo na koncu magistrskega dela osredotočili na rešitev Business Central. V tem delu smo podrobneje opisali značilnosti rešitve Business Central, njene module in arhitekturo ter proces uvedbe s pomočjo metodologije Sure Step, prav tako smo ugotovili, kateri so kritični dejavniki uspeha, ki pozitivno vplivajo na uspešnost uvedbe rešitev ERP na splošno kot tudi na uspešnost specifične rešitve ERP Business Central. Keywords: rešitve ERP, Business Central, kritični dejavniki uspeha, KDU, Microsoft Dynamics, Dynamics 365 Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 377; Downloads: 36 Full text (2,03 MB) |
3. Kritični dejavniki uspeha za implementacijo sistema obvladovanja premoženjaVladimir Todorović, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava področje obvladovanja premoženja, s poudarkom na ISO 55000 standardih, ki vplivajo na postavljanje smernic sistema. Namen dela je analizirati in raziskati, kako se sistem obvladovanja premoženja lahko implementira v organizacijo ter kakšni so glavni motivi za njegovo implementacijo. Metode, ki so bile uporabljene, zajemajo celovit in sistematičen pregled strokovne in znanstvene literature, identifikacijo relevantnih raziskav ter izbor ključnih dejavnikov, ki vplivajo na implementacijo. Poglavitni rezultati dela vključujejo odkritje in analizo ključnih dejavnikov, ki igrajo pomembno vlogo v procesu implementacije ter uspešnem delovanju sistema obvladovanja premoženja. Zaključki podajajo sintezo ugotovitev in poudarjajo pomen teh dejavnikov v praksi obvladovanja premoženja. Keywords: ISO 55000, premoženje, obvladovanje premoženja, kritični dejavniki uspeha Published in DKUM: 20.10.2023; Views: 465; Downloads: 60 Full text (1,78 MB) |
4. Vodenje IT projekta z uporabo orodja MS ProjectDaris Ćurić, 2022, master's thesis Abstract: Tema magistrskega dela je projektno vodenje. Projektno vodenje lahko opredelimo kot uporabo znanja, veščin, orodij in tehnik pri projektnih aktivnostih za doseganje projektnih zahtev. Vodenje projektov se izvaja z uporabo in integracijo procesov projektnega vodenja za začetek, načrtovanje, izvedbo, spremljanje, nadzor in zapiranje. Da lahko pridemo do projektnega vodenja, moramo najprej razumeti, kaj predstavlja pojem projekt. Zato smo magistrsko nalogo razdelili na tri dele. Prvi del se nanaša na projekt, drugi del na projektno vodenje, tretji pa je praktični del, v katerem smo predstavili orodje MS Project.
V prvem delu smo najprej opredelili pojem projekt oziroma smo zbrali opredelitve različnih avtorjev, predstavili lastnosti in življenjski cikel projekta. Lastnosti projekta, kot so začetni in končni datum ter cilj projekta, so tiste značilnosti, zaradi katerih projekte razumemo tako, kot jih razumemo. Življenjski cikel predstavlja življenjsko dobo projekta od razvoja do samega konca. Potem smo predstavili vrste projektov glede na različne kategorije, kot so cilj projekta, kompleksnost, vir kapitala itd. Spoznali smo veliko število projektov, kot so gradbeni, poslovni, interni, javni, IT projekti itd. Nato smo predstavili, kako različne kulture vplivajo na projekte, kako projekt začeti in kateri so kritični dejavniki uspeha. Podali smo nekaj korakov, ki jih je treba narediti, preden začnemo z izvedbo projekta in našteli dejavnike, na katere je treba biti pozoren. Pri dejavnikih smo predstavili pojem projektnega trikotnika, ki se uporablja kot izhodišče za ocenjevanje uspešnosti projektov.
V drugem delu smo opredelili pojem projektnega vodenja in predstavili zgodovino projektnega vodenja. Zgodovino projektnega vodenja smo razdelili v štiri faze. Potem smo opredelili metodologije projektnega vodenja in predstavili tri skupine metodologij, in sicer tradicionalno, agilno in hibridno. Vsaka izmed skupin vsebuje število različnih metodologij, ki imajo svoje prednosti in slabosti. V nadaljevanju smo ugotovili, kakšna je vloga projektnega vodje in katere lastnosti imajo dobre vodje. Kot pri vsakem vodenju je zelo pomembno, da ima vodja dobre odnose z ljudmi, da razume njihove potrebe in da z njimi komunicira. Proučili smo tudi programsko opremo, ki se danes uporablja pri vodenju projektov. Predstavili smo različna orodja, našteli njihove lastnosti, prednosti in slabosti. Eno izmed orodij, ki smo ga na kratko predstavili, je MS Project, ki smo ga v tretjem delu uporabili za načrtovanje in simulacijo projekta.
V tretjem delu smo predstavili projekt uvedbe CRM rešitve skozi orodje MS Project. Najprej smo prikazali osnovne lastnosti projekta, kot sta začetni in končni datum. V projektu smo uporabili koledar, ki smo ga izdelali za potrebe projekta. Prikazali smo tudi vire, ki v projektu opravljajo določena opravila, ter podrobno opisali vsako fazo projekta. Projekt smo razdelili na štiri faze. Nato smo prikazali, kako smo uporabili vire v projektu oziroma koliko ur dela vsak vir na projektu. Na koncu smo simulirali delo na projektu in spremljali napredek ter na podlagi tega izdelali nekaj poročil, kar je ena izmed funkcionalnosti orodja MS Project. Keywords: projektno vodenje, projekt, IT, kritični dejavniki uspeha, metodologije projektnega vodenja, CRM Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 646; Downloads: 156 Full text (2,94 MB) |
5. Uvajanje ERP-rešitev in kritični dejavniki uspehaLucija Kos, 2022, master's thesis Abstract: Podjetja se spopadajo s časom hitrih sprememb in napredka. Vse spremembe, do katerih prihaja, so hitre in nepredvidljive, pomembno pa je, kako se podjetja na te spremembe odzovejo. Podjetja so prisiljena slediti spremembam in razvoju tehnologije ter se jim tudi prilagoditi, če želijo obstati, konkurirati, rasti in se dalje razvijati. Projekti uvedbe ERP-rešitev vplivajo tako na notranje kot tudi na zunanje poslovanje podjetij, njihova izvedba pa je kompleksna. Uspeh projekta uvedbe neposredno vpliva na uspešnost in preživetje podjetja.
V prvem delu magistrskega dela bomo podrobno predstavili ERP-rešitve. Začeli bomo z definicijo ERP-rešitev in nadaljevali s predstavitvijo tehnološke arhitekture ERP-rešitev. Naredili bomo pregled devetih modulov, funkcionalnosti ter prednosti in slabosti ERP-rešitev. Opisali bomo potek uvedbe ERP-rešitev ter opredelili in pojasnili pristope k uvedbi teh rešitev. Nadaljevali bomo z opisom računalništva v oblaku, kjer bomo predstavili glavne prednosti računalništva v oblaku, storitve oblaka ter modele uvedbe v zasebni, skupni, javni in hibridni oblak. Naredili bomo tudi primerjavo med lokalno in oblačno nameščeno ERP-rešitvijo. Navedli bomo domače in tuje ponudnike ERP-rešitev ter jih na kratko predstavili. Dotaknili se bomo tudi prihodnosti ERP-rešitev in naredili pregled uporabe ERP-rešitev na področju Evropske unije.
V drugem delu magistrskega dela bomo najprej definirali kritične dejavnike uspešnosti in naredili pregled zgodovine razvoja kritičnih dejavnikov uspešnosti. V nadaljevanju bomo pojasnili, zakaj pride do uspešnih oziroma neuspešnih uvedb ERP-rešitev. Kot dva primera neuspešne uvedbe ERP-rešitev bomo predstavili podjetji Hershey in Lidl, kot primer uspešne uvedbe ERP-rešitev pa podjetje Cadbury. Temu bo sledila analiza izbrane literature, najprej na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti lokalnih uvedb ERP-rešitev, nato pa še na temo kritičnih dejavnikov uspešnosti uvedb ERP-rešitev v oblak. Najdene KDU bomo opisali in razvrstili po pojavnosti v literaturi. Keywords: Uvajanje ERP, ERP, ERP rešitev, kritični dejavniki uspeha, KDU Published in DKUM: 14.07.2022; Views: 944; Downloads: 140 Full text (2,13 MB) |
6. Kritični dejavniki uspeha uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetjeNike Vrecl, 2021, master's thesis Abstract: V vsaki panogi je ena od zahtev, s katerimi se soočajo vodje, stroškovna učinkovitost. Poleg tega se soočajo tudi z izzivi, kot so analiziranje stroškov in dobička, prilagodljivost pri soočanju z nenehno spreminjajočimi se poslovnimi zahtevami ter obveščanje o postopkih odločanja vodstva in spremembah v načinih poslovanja. Kadar nekateri izzivi zavirajo vodjo in zaposlene, pride v poštev rešitev načrtovanja virov podjetja. Rešitev ERP je sistem, ki združuje poslovne funkcije z upravljanjem in organiziranjem podatkov in informacij. Je najzanesljivejši sistem za upravljanje podatkov, ki zagotavlja njihovo zanesljivost, enotnost, preglednost in vidnost v celotni organizaciji. Organizacijam olajša vzdrževanje poslovnih podatkov in zagotavlja dostop do integriranih poslovnih informacij vsem članom organizacije. Njegov namen je olajšati pretok informacij med vsemi poslovnimi funkcijami znotraj organizacije in upravljati povezave organizacije z zunanjimi deležniki. Ustrezno upravljanje informacij pomaga organizaciji prihraniti stroške in povečati produktivnost. Pomaga tudi pri povezovanju organizacijskih enot, kar dodatno spodbuja proces komunikacije in takojšnjo izmenjavo informacij med člani organizacije, kar vodi k izboljšanju organizacijskih procesov in boljšemu sprejemanju odločitev na vseh ravneh.
Uvedba rešitve, ki bi skrbela za potrebe tako proizvodnega kot tudi finančnega in kadrovskega oddelka, se zdi nemogoča. Različni oddelki imajo običajno individualno programsko opremo, ki je optimizirana za način dela posameznega oddelka. Pomembno je, da se zavedamo kompleksnosti uvedbe rešitve ERP. Tveganja in negotovosti so del uvedbe te rešitve v podjetje. Vendar pa se uspeh ne zgodi po naključju, temveč ga je v veliki meri mogoče načrtovati. Brez podpore najvišjega vodstva, ustreznega poslovnega načrta in vizije, preoblikovanja poslovnih procesov, učinkovitega projektnega vodenja, vključevanja uporabnikov ter izobraževanja in usposabljanja organizacije ne morejo v celoti izkoristiti prednosti tako zapletenega sistema. Da bo uvedba uspešna, je ključnega pomena, da upoštevamo kritične dejavnike uspeha.
Magistrsko delo bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili rešitve ERP, navedli njihove funkcionalnosti, prednosti in slabosti ter arhitekturo, zgodovino in trende. Predstavili bomo tudi pomen kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe. Prav tako bomo navedli vodilne ponudnike in njihove rešitve na globalnem in slovenskem trgu. V nadaljevanju bomo podrobneje predstavili rešitev Pantheon. V praktičnem delu pa bomo analizirali potek uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje. Keywords: rešitve ERP, uvedba, kritični dejavniki uspeha, Pantheon, proizvodnja. Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 932; Downloads: 146 Full text (5,26 MB) |
7. Kritični dejavniki uspeha uvajanja rešitev CRM na primeru Microsoft Dynamics 365 Customer EngagementSaša Slekovec, 2021, master's thesis Abstract: V današnjem času se podjetja zaradi nenehnih sprememb tehnologije in konkurenčnosti borijo za pridobivanje in zadrževanje strank. Tako se je koncept upravljanja odnosov s strankami oblikoval tudi kot strateška rešitev za podjetja.
V prvem delu magistrskega dela se bomo srečali s pojmom upravljanje odnosov s strankami in ga opredelili. Opredelili bomo CRM rešitev in njeno arhitekturo, ki se deli na strateško, strukturno in procesno. Predstavili bomo namestitvene modele CRM rešitev, ki smo jih podrobneje razdelili na CRM rešitev na lokaciji in CRM rešitev v oblaku. V magistrskem delu bomo opredelili prednosti in slabosti CRM rešitev in izpostavili nekaj ponudnikov CRM rešitev ter trende, ki se pojavljajo na področju CRM rešitev. Predstavili bomo izbiro in uvedbo CRM rešitev. Pri uvedbi CRM rešitev bomo predstavili najpogosteje izbrana pristopa uvedbe CRM rešitev, in sicer fazni in agilni pristop. Nato se bomo osredotočili na kritične dejavnike uspeha uvajanja CRM rešitev in sklope le-teh. Sklopi, ki jih bomo opredelili, so človeški, organizacijski in tehnološki.
V drugem delu magistrskega dela se bomo osredotočili na metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step, rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement in KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement. Podrobneje bomo predstavili tudi rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Enagagement. Opredelili bomo prednosti, ki nam jih prinaša. Za uvedbo Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement bomo uporabili metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step in agilni pristop. Med KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement bomo uvrstili človeške, organizacijske in tehnološke sklope. Te smo opredelili z vidika podpore uprave, izvršnega direktorja, organizacijske kulture, organizacijske infrastrukture, človeških virov, upravljanje znanja, strategije, procesov, kakovosti informacij, rešitve in storitve, integracije, usmerjenosti na stranko, izkušeni in usposobljeni zaposleni ter tehnološke pripravljenosti. Identificirali bomo tudi kritične dejavnike uspeha po uvedbi Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement. Keywords: kritični dejavniki uspeha (KDU), upravljanje odnosov s strankami (CRM), uvajanje, Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, metodologija, Microsoft Dynamics Sure Step Published in DKUM: 20.12.2021; Views: 947; Downloads: 80 Full text (1,70 MB) |
8. Kritični dejavniki uvedbe erp rešitve na primeru podjetja XBernarda Žitek, 2020, master's thesis Abstract: Vse hitrejši tehnološki razvoj in globalizacija nas postavlja pred vedno nove izzive in priložnosti. Podjetja pri svojem poslovanju poskušajo trend rasti in razvoja dohajati, kar jih pripelje do iskanja novih poti in trgov, izboljševanju konkurenčnosti, proizvodnje, prodaje ipd. Da lahko vse to dosegajo pa so skorajda nujno potrebne spremembe in prilagoditve poslovanja podjetja. Dejstvo je, da se podjetja morajo prilagoditi zahtevam, če želijo preživeti. Za dober položaj na trgu pa morajo biti pri tem zelo hitra in učinkovita, saj jim to prinaša prednost pred konkurenco. Celovite informacijske rešitve (ERP) imajo zelo velik vpliv na uspešnost poslovanja podjetja, seveda pa je pri tem ključnega pomena, da so le-te uspešno uvedene in da podjetje v čim večji meri izkorišča njihov potencial. Ker ERP - rešitve za podjetje predstavljajo velik strošek in tveganje, saj gre za zelo velik in zahteven projekt, veliko podjetij pri svojem poslovanju še vedno uporablja več različnih sistemov, ki med sabo niso kompatibilni.
V magistrski nalogi smo podrobneje predstavili kateri so tisti kritični dejavniki uspešnosti uvedbe, ki jih je pametno poznati, da jih lahko pred ali med uvedbo pravočasno odkrijemo in se tako izognemo tveganju. Seveda pa to ni edino, na kar je potrebno paziti pri uvedbi ERP rešitve. Pogledali smo si tudi življenjski cikel ERP rešitve, ki nas popelje čez štiri faze. Osredotočili smo se na fazo uvedbe, saj uvedba ERP rešitve predstavlja osrednji del magistrske naloge. Na koncu smo vse skupaj podkrepili še s praktičnim primerom, kjer projekt uvedbe predstavimo na primeru podjetja X. Poslovni učinki, ki jih podjetju prinaša ERP rešitev prinaša so izjemni in s tem smo samo še podkrepili ugotovljeno v teoretičnem delu.
Cilj magistrske naloge je predstaviti vpliv ERP rešitve na poslovanje podjetja, pomembnost poznavanja kritičnih dejavnikov uvedbe, potek projekta uvedbe ERP rešitve in predstavitev poslovnih učinkov, ki jih le-ta prinaša. Keywords: ERP – rešitev, kritični dejavniki uspeha, življenjski cikel ERP - rešitev, uvedba ERP – rešitve Published in DKUM: 25.08.2020; Views: 1022; Downloads: 114 Full text (1,68 MB) |
9. Kritični dejavniki uspeha pri uvajanju rešitve za upravljanje odnosov s strankamiSabina Majcen, 2019, master's thesis Abstract: Da pa bi CRM rešitev bila v podjetju uspešno uvedena, sprejeta in kasneje tudi uporabljena pa moramo paziti na kritične dejavnike uspeha, ki ji lahko opredelimo tudi kot nekakšne nujne aktivnosti v podjetju pri uvedbi rešitve CRM. V nalogi smo preučili teoretično ozadje CRM rešitve in kasneje izdelali tudi model skozi katerega smo preverili tudi pomembnost kritičnih dejavnikov uspeha glede na velikost podjetja, glede na način uvedbe CRM rešitve in glede na faze uvajanja CRM rešitve. Keywords: upravljanje odnosov s strankami, kritični dejavniki uspeha, način uvedbe, velikost podjetja, uvedba rešitve CRM Published in DKUM: 25.11.2019; Views: 1774; Downloads: 151 Full text (1,78 MB) |
10. Kritični dejavniki uvedbe pri projektih digitalne transformacijeNina Petelin, 2019, master's thesis Abstract: V zadnjih letih so podjetja v skoraj vseh panogah izvedla številne pobude za raziskovanje novih digitalnih tehnologij in izkoriščanje njihovih koristi. To velikokrat zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Podjetja si prizadevajo za uvedbo digitalne transformacije preden se je lotijo konkurenti ter si tako zagotoviti preživetje na trgu in doseganje konkurenčnih prednosti. Gradniki digitalne transformacije: računalništvo v oblaku, velike količine podatkov in analitika s pomočjo interneta stvari omogočajo podjetjem, da spremenijo obstoječe poslovne modele ter ustvarjijo nove izdelke in storitve. Vključevanje novih digitalnih tehnologij pa pomeni tudi večja tveganja kibernetske varnosti. Čeprav so inovativne digitalne tehnologije ključne za digitalno transformacijo, se moramo zavedati, da digitalna transformacija ni zgolj tehnološki izziv, ampak projekt celovitega preoblikovanja podjetja, ki vključuje spreminjanje kulture podjetja, vodstvenih konceptov, načina komunikacije in dela v podjetju. Digitalna transformacija prinaša številne koristi, hkrati pa ustvarja pritisk in številne izzive za podjetja. Keywords: digitalna transformacija, računalništvo v oblaku, velike količine podatkov, internet stvari, kibernetska varnost, kritični dejavniki uspeha Published in DKUM: 22.05.2019; Views: 1701; Downloads: 234 Full text (1,18 MB) |