1. Izbira dobaviteljev z uporabo metode TOPSISJasmina Lorber, 2019, bachelor thesis/paper Abstract: Pri metodah večkriterijskega odločanja je pomembno, da imajo alternative več parametrov, ne le enega. Pri obravnavi večkriterijskega odločanja imamo na voljo različne metode, ki so bolj preproste, lahko pa tudi bolj kompleksne in tako bolj ustrezne pri reševanju večjih in težjih odločitvenih problemov. Metoda TOPSIS je ena od najbolj uporabnih metod večkriterijskega odločanja, ki je relativno preprosta in jo je lahko izvesti. Je ena izmed klasičnih metod večkriterijskega odločanja, ki temelji na razvrščanju posameznih alternativ glede na podane kriterije in parametre.
V diplomski nalogi smo predstavili nekaj teoretičnih izhodišč nabavne funkcije in spoznali način večkriterijskega odločanja. Za praktični primer smo izbirali med štirimi dobavitelji dodatne opreme, tako da smo med seboj primerjali različne kriterije. Na osnovi analize smo ugotovili, kateri dobavitelj najbolj ustreza zahtevam podjetja. Za primer izbire najprimernejšega dobavitelja smo uporabili metodo TOPSIS, kar pomeni v angleščini Technique for the Order Preference by Similarity to Ideal Solution. Keywords: nabavna funkcija, večkriterijsko odločanje, dobavitelji, metoda TOPSIS, kriteriji ocenjevanja Published in DKUM: 11.06.2019; Views: 1675; Downloads: 172 Full text (1,81 MB) |
2. POSTOPEK IZBIRE IN OCENJEVANJA DOBAVITELJEV V DRUŽBI UNIOR D.D.Jasna Vovk, 2012, undergraduate thesis Abstract: Proces raziskave nabavnega trga in izbira dobavitelja je proces, ki postaja vedno bolj in bolj pomemben v današnjem okolju. Podjetja se zato v današnjem času vse bolj posvečajo nabavi, saj tukaj lahko v veliki meri zmanjšajo stroške, kajti največji del vrednosti proizvoda predstavlja ravno nabavljen material. Nabavno poslovanje postaja vse bolj obsežno, dopolnjujejo ga sedaj že tržne funkcije, kot so proučevanje nabavnega trga, planiranje nabave, odločitve glede dobaviteljev, razvoj dobaviteljev, odločitve o oblikah in načinih nabavnega poslovanja ter nabavnih poteh.
Nekdaj tradicionalno razumevanje odnosa kupec–dobavitelj, ki je temeljil na zniževanju cen in tekmovalnosti med udeleženci v menjalnem procesu, usmerjenim v proizvajanje dobrin, je zamenjal sodoben pristop, ki ima v celotni oskrbovalni verigi v središču končnega kupca in idejo, kako zadovoljiti njegove želje in potrebe.
V Uniorju, d. d., smatrajo dobavitelje kot strateški kapital in ugled svojega podjetja, zato jim ni vseeno, kdo so njihovi poslovni partnerji. V ta namen vlagajo v razvoj dobaviteljev vse svoje znanje in hotenja, da bi lahko skupaj z njimi razvijali nove inovativne izdelke, nove procese in kljubovali vse močnejši globalni konkurenci. Zavedajo se, da bodo le skupaj povezani v celotni dobavni verigi uspeli čim bolj zadovoljiti potrebe, ki jih od njih pričakujejo njihovi kupci. Keywords: nabava, dobavitelj, izbira dobavitelje, ocenjevanje dobaviteljev, kriteriji ocenjevanja Published in DKUM: 07.12.2012; Views: 2652; Downloads: 201 Full text (3,59 MB) |
3. ANALIZA IN VREDNOTENJE DOBAVITELJEV V PODJETJU AHA EMMI D.O.O.Tanja Napast, 2009, undergraduate thesis Abstract: Nabavni proces je vse zahtevnejši in ima vedno večji strateški pomen za konkurenčnost podjetja. Tako nabava ne predstavlja več zgolj podporne funkcije za zagotavljanje nemotene proizvodnje ali prodaje, temveč prestavlja način zagotavljanja prihranke sredstev za celotno poslovanje podjetja. Prav tako je potrebno sprotno spremljanje nabavnega procesa, da se lahko hitro odzove podjetje na spremembe.
Najpomembnejša faza v nabavnem procesu pa je zagotovo izbira najprimernejšega dobavitelja. V teoretičnem delu diplomske naloge sem opisala kako poteka izbiranje primernega dobavitelja, kateri so kriteriji, ki jih podjetje upošteva v skladu s svojimi željami. Prav tako pa je v teoretičnem delu predstavljeno ocenjevanje dobaviteljev, ki ga morajo podjetja izvesti, da imajo pregled nad dobaviteljem, ter njegovo učinkovitostjo.
V drugem delu, aplikativnem, sem predstavila izbiranje in ocenjevanje dobaviteljem na primeru podjetja Aha Emmi d.o.o..
V podjetju najprej izbirajo informacije o potencialnih dobaviteljih. Nato na podlagi kriterijev naredijo ožji izbor. Najpogostejši kriteriji, ki vplivajo na izbor so:
• kakovost materiala;
• reference podjetja;
• cena;
• plačilni pogoji;
• dobavni pogoji;
• sistem kakovosti podjetja;
• transport;
• proizvodne zmogljivosti;
• lokacija dobavitelja.
Vendar na koncu mora dobavitelj še izpolnjevat naslednje pogoje:
• izdeluje v skladu z referenčnim vzorcem;
• ima certifikat kakovosti ISO 9001;
• in je 1x letno izveden audit pri njem.
Ko podjetje Aha Emmi, izbere določene dobavitelje izvaja vsaj enkrat letno ocenjevanje, kjer so pomembna tri področja, ki so:
• kakovost (število reklamacij, sistem kakovosti);
• cena, plačilni pogoji;
• fleksibilnost dobavitelja.
Na koncu diplomske naloge sem še naredila analizo med štirimi dobavitelji, ki imajo povsem drugačni geografski izvor. Glede na primerjavo kitajskega z evropskim ter slovenskim, sem ugotovila, da bistvene razlike med njimi ni. Vsi so enako kakovostni ter konkurenčni s cenami ter plačilnimi pogoji, imajo enake sisteme kakovosti ter so v vseh pogledih konkurenčni med seboj. Zaradi tega razloga je v podjetju Aha Emmi veliko tujih ter prav tako veliko domačih dobaviteljev. Keywords: nabava, nabavni proces, dobavitelj, kriteriji izbire dobavitelja, kriteriji ocenjevanja dobaviteljev, Aha Emmi d.o.o. Published in DKUM: 09.12.2009; Views: 4826; Downloads: 714 Full text (2,49 MB) |