| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 9 / 9
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
„Hram likovne umetnosti“ – Natečaj za novo krilo Narodne galerije (1989)
Alja Grašič, 2021, master's thesis

Abstract: Tema pričujočega magistrskega dela je javni natečaj za novo krilo Narodne galerije iz leta 1989. Najprej je naveden in pojasnjen razlog, zakaj je natečaj pomemben za Slovence in razvoj Narodne galerije ter s tem povezano prostorsko problematiko, ki je Narodno galerijo spremljala več desetletij. Sledi obravnava natečaja, ki mu dosedanji raziskovalci niso pripisovali večjega pomena. Tako osrednji del magistrskega dela predstavlja prva podrobnejša obravnava natečajnih načrtov, ki je opremljena s slikovnim gradivom pomembnejših tlorisov, umestitev načrtov v opuse arhitektov in primerjava prvonagrajenih natečajnih ter izvedbenih načrtov arhitekta Edvarda Ravnikarja (1907–1993). Predstavljeni so tudi pomembni slovenski arhitekti 20. stoletja, ki so sodelovali v natečaju, in njihove arhitekturne rešitve, ki slogovno variirajo od modernizma do postmodernizma. Zaradi skope obravnave natečaja v umetnostnozgodovinski literaturi magistrsko delo odgovarja na števila, do sedaj odprta raziskovalna vprašanja.
Keywords: Ljubljana, moderna arhitektura, Narodna galerija, natečaj za novo krilo Narodne galerije, Edvard Ravnikar, Milan Mihelič, Tomaž Medvešček, Branko Kocmut, Ivan Kocmut, Miloš Bonča, Stanko Kristl, Igor Skulj
Published: 11.05.2021; Views: 115; Downloads: 10
.pdf Full text (4,18 MB)

2.
Variabilnost krila metulja navadnega lešnikarja (maniola jurtina, lepidoptera): pristop z geometrijsko morfometrijo
Niko Gomboc, 2020, master's thesis

Abstract: Cilj magistrske naloge je bil ovrednotiti morfološko variabilnost v obliki drugega krila ter razporeditvi in številu črnih pik na ventralni strani drugega krila metulja navadnega lešnikarja (Maniola jurtina). Vidik obravnave je bilo razmerje med znotrajpopulacijsko in medpopulacijsko variabilnostjo. Material je obsegal metulje iz petih različnih območij Balkanskega polotoka iz držav Bosna in Hercegovina ter Srbija. V analizo oblike drugega krila je bilo vključenih 221 osebkov, v analizo razporeditve in števila črnih pik pa 365 osebkov. Z metodami tradicionalne morfometrije sem ovrednotil variabilnost v številu in razporeditvi pik. Velika večina metuljev je imela dve ali tri pike, povprečno število vseh pik pa je bilo 2,61 pik. Prisotnih je bilo 16 različnih fenotipov razporeditve pik, najpogostejši pa je bil S2,5. S pomočjo Hi-kvadrat testa sem potrdil, da so statistično značilne razlike v razporeditvi pik prisotne med populacijami metuljev iz območij Čemernica-Fruška gora (p=0,018), Čemernica-Suva planina (p=0,028), Fruška gora-Uzlomac (p=0,013) in Suva planina-Uzlomac (p=0,002), druge primerjave niso imele statistično značilnih razlik. Izraženi sta tako znotrajpopulacijska kakor medpopulacijska variabilnost v številu in razporeditvi pik na drugem krilu, vendar je v večjem obsegu izražena znotrajpopulacijska variabilnost. Z metodami geometrijske morfometrije sem ovrednotil variabilnost v obliki drugega krila. Dokazal sem, da med populacijami ne prihaja do večjih razlik v obliki drugega krila, saj so se morfoprostori populacij izrazito prekrivali in niti za eno populacijo nisem mogel trditi, da je prepoznavno drugačna. Koeficienti variabilnosti so se med populacijami znatno razlikovali, s čimer sem potrdil, da prevladuje znotrajpopulacijska variabilnost. Razhajanja v obliki krila so prisotna znotraj populacij in so prisotna na celotnem krilu, največja pa so prisotna na stičišču osme vene (V8) z osrednjo celico in stičišču sedme vene (V7) in osrednjo celico.
Keywords: Maniola jurtina, tradicionalna morfometrija, geometrijska morfometrija, krilo, znotrajpopulacijska variabilnost, medpopulacijska variabilnost
Published: 13.08.2020; Views: 188; Downloads: 63
.pdf Full text (1,42 MB)

3.
Vpliv gotske subkulture na sodobno modo
Ines Kos, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom »Vpliv gotske subkulture na sodobno modo« opisuje vpliv subkultur na sodobno modo, raziskuje gotsko subkulturo in predstavi njene glavne značilnosti. Osredotočeno je na umetnost v subkulturi ter povezavo le-te z gotsko oblačilno kulturo. V praktičnem delu je prikazan postopek izdelave prototipne kolekcije, za katero inspiracija je gotska subkultura na splošno. Postopek izdelave vsebuje modno in tehnične skice, prikazuje postopek modeliranja in na kratko opiše tehnološki postopek krojenja in šivanja. Diplomsko delo se zaključuje s predstavitvijo izdelane prototipne kolekcije skozi modno fotografijo, ki je prikazana v katalogu, ki je priloga k diplomski nalogi.
Keywords: gotska subkultura, oblačilna kultura, prototipna kolekcija, modeliranje, modna fotografija, korzet, krilo
Published: 07.07.2017; Views: 605; Downloads: 78
.pdf Full text (3,42 MB)

4.
Poraba goriva motornega zmaja v odvisnosti od hitrosti letenja in nastavitve kota propelerja
Tomaž Gajser, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo zajema teoretične osnove, pripravo in letenje z motornim zmajem v različnih razmerah in merjenje porabe goriva. Spreminjali smo hitrost letenja in vpadni kot propelerja na vnaprej določeni poti (ruti) letenja. Po vsakem letu smo izmerili natančno in po vnaprej definiranem vrstnem redu porabljeno količino goriva. Cilj diplomskega dela je določitev hitrosti letenja motornega zmaja in nastavitev kota propelerja, ob katerih je mogoče preleteti največjo razdaljo s točno določeno količino goriva. Najmanjša poraba pri našem motornem zmaju je bila pri hitrosti letenja 70 km/h in pri 8° vpadnega kota propelerja. S takšnimi nastavitvami in hitrostjo letenja bi za preletenih 100 km porabili 9090 g goriva, če upoštevamo tudi vzlet in pristanek. Iz naših meritev in ugotovitev lahko povzamemo tudi splošne ugotovitve, ki veljajo za druge motorne zmaje in podobna zračna plovila. Najmanjša poraba pri motornem zmaju je pri hitrosti letenja v točki največjega drsnega števila in ob najmanjšem še mogočem vpadnem kotu propelerja.
Keywords: motorni zmaj, profil krila, krilo, propeler, kot propelerja, poraba goriva, vpadni kot, hitrost letenja, Pipistrel, Rotax, Hazard
Published: 13.09.2016; Views: 887; Downloads: 52
.pdf Full text (4,83 MB)

5.
Eksperimentalna analiza osamljenega krila v zračnem toku
Simon Rotovnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali problematiko obtekanja osamljenega krila v zračnem toku. Pri eksperimentalni analizi smo uporabili vetrovnik, kjer smo izvedli meritve statičnega tlaka na površini osamljenega krila pri različnih napadnih kotih. Iz izmerjenih podatkov smo določili sili upora in vzgona, pri čemer nas je zanimala odvisnost koeficienta vzgona in upora od napadnega kota. Izmerjene in izračunane vrednosti smo predstavili v izrisanih grafih, jih komentirali in jih med seboj primerjali.
Keywords: aksialni ventilator, osamljeno krilo, vetrovnik, eksperimentalna analiza, obtekanje, napadni kot
Published: 12.11.2013; Views: 1003; Downloads: 86
.pdf Full text (2,36 MB)

6.
Žensko meščansko oblačilo na prelomu 19. v 20. stoletje
Irma Selimović, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Ohranjanje oblačilne kulture je bistvenega pomena, saj so oblačila tista, ki nas lahkotno popeljejo skozi določeno časovno obdobje ter nam preko svojih detajlov razkažejo modo tistega časa. S pomočjo oblačil lahko razberemo način življenja, okus ter ideologijo posamezne družbe. Diplomsko delo z naslovom »Žensko meščansko oblačilo na prelomu 19. v 20. stoletje« temelji na raziskovanju in proučevanju virov o družini Scherbaum, oblačilni kulturi ter modnih smernicah, ki so kraljevale na prelomu stoletja. Na podlagi tega je v praktičnem delu skozi modno in konstrukcijsko skico predstavljena idejna zasnova ženskega meščanskega oblačila, ki je sestavljeno iz bluze ter krila po lastni zamisli. V nadaljevanju je izvedeno konstruiranje temeljnega kroja ženske obleke in nadaljnje modeliranje v zasnovan model. Zaključek diplomskega dela zajema realiziran idejni model oblačila, katerega izdelava je predstavljena skozi besedilo ter zaokrožena s fotografijami končnega izdelka.
Keywords: žensko meščansko oblačilo, družina Scherbaum, konstruiranje in modeliranje, bluza, krilo.
Published: 17.10.2013; Views: 1217; Downloads: 303
.pdf Full text (3,36 MB)

7.
Eksperimentalna in numerična raziskava tokovnih pojavov v aksialnem ventilatorju
Matej Fike, 2013, doctoral dissertation

Abstract: Aksialni ventilatorji so zasnovani tako, da delujejo v stabilnem področju dušilne krivulje. Prostorske oziroma druge omejitve lahko povzročijo, da delovanje ventilatorja preide iz stabilnega v nestabilno področje, kjer se razvijejo kompleksni 3D časovno odvisni tokovni pojavi, ki negativno vplivajo na karakteristiko ventilatorja. Da bi razumeli kompleksne pojave v medlopatičnem kanalu ventilatorja, je bila najprej narejena eksperimentalna in numerična analiza toka okoli osamljenega krila. V nadaljevanju je predstavljena eksperimentalna in numerična raziskava tokovnih pojavov v aksialnem ventilatorju s poudarkom na nestacionarnem delovanju. V okvirju eksperimentalne raziskave je bila posneta dušilna krivulja, ki je bila razdeljena na stabilni in nestabilni del. S PIV merilno metodo so bila posneta tokovna polja pred rotorjem ventilatorja in v medlopatičnem prostoru v različnih delovnih točkah. Raziskovanje je usmerjeno v analizo vrtečega zastoja, ki se razvije pri prehodu iz stabilnega v nestabilno delovanje. Razvita je bila metoda rekonstrukcije vrtečega zastoja, s katero je bila v izbranih delovnih točkah opravljena rekonstrukcija vrtečega zastoja pred rotorjem in v medlopatičnem kanalu. Prav tako je bil izračunan delež povratnega toka v medlopatičnem kanalu. Rezultati meritev, integralni in lokalni, so bili primerjani z rezultati numeričnih simulacij. Izvedene so bile stacionarne in časovno odvisne simulacije z uporabljenima k-ε in SST turbulentnima modeloma. Stabilni del dušilne krivulje je bil primerjan z rezultati stacionarnih simulacij, nestabilni del pa s časovno odvisnimi simulacijami. Ugotovljeno je bilo, da stacionarne simulacije dobro napovejo časovno povprečena tokovna polja in potek stabilnega dela dušilne krivulje. Časovno odvisne simulacije z uporabljenima k-ε in SST turbulentnima modeloma slabo napovejo potek nestabilnega dela dušilne krivulje. Oba omenjena turbulentna modela uspeta napovedati pojav vrtečega zastoja, ne uspeta pa napovedati časovno odvisnega tokovnega polja v primeru osamljenega krila kot tudi v primeru ventilatorja.
Keywords: osamljeno krilo, aksialni ventilator, vrteči zastoj, PIV, numerični izračun
Published: 18.03.2013; Views: 2014; Downloads: 224
.pdf Full text (32,12 MB)

8.
9.
Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica