| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SKUPNA ZUNANJETRGOVINSKA POLITIKA EVROPSKE UNIJE NA PODROČJU KEMIČNIH, FARMACEVTSKIH IN KOZMETIČNIH IZDELKOV
Petra Poredoš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu smo v prvem delu opredelili skupno zunanjetrgovinsko politiko Evropske unije, njen nastanek, oblikovanje le-te in proučili instrumente, s katerimi EU ureja svoje trgovinske odnose s tretjimi državami. V nadaljevanju smo naredili analizo kemičnega, ter ločeno še farmacevtskega in kozmetičnega sektorja proizvodnje Evropske unije. Vsako področje smo analizirali z vidika pomembnosti za gospodarstvo in dobrobit Evropske unije ter predstavili kakšno pozicijo zaseda posamezen sektor v svetu, z vidika velikosti proizvodnje in trga ter deleža v mednarodni menjavi. Ugotovili smo, da Evropska unija zavzema ključno vlogo na svetovnem trgu kemičnih, farmacevtskih in kozmetičnih izdelkov. Evropski trg je za kemične izdelke načeloma zelo odprt, medtem ko nekatere druge države še zmeraj uporabljajo visoke carine za zaščito narodnih gospodarstev. Še večji problem pa predstavljajo mnoge necarinske ovire, ki omejujejo evropskim izvoznikom vstop na tuje trge. Med njimi so za kemični, farmacevtski in kozmetični sektor najbolj pogosti kompleksni in diskriminatorni standardi in tehnične predpisi, slaba zaščita pravic intelektualne lastnine, ter nepotrebni, zahtevni ali dragi postopki testiranja in registracije ter pridobivanja licenc in certifikatov. Evropska unija se spopada s trgovinskimi ovirami z instrumenti Skupne zunanjetrgovinske politike ter s sklepanjem številnih sporazumov na bilateralni in multilateralni ravni (predvsem v okviru WTO).
Keywords: Skupna zunanjetrgovinska politika, Evropska unija, kemični izdelki, farmacevtski izdelki, kozmetični izdelki, instrumenti SZTP, carine, trgovinske ovire, mednarodni sporazumi, STO, Sporazum o harmonizaciji carin za kemične izdelke, intelektualna lastnina, dostop do zdravil, CEFIC, EFPIA, COLIPA.
Published: 23.09.2010; Views: 1312; Downloads: 139
.pdf Full text (424,20 KB)

2.
TRŽENJE BLAGOVNE ZNAMKE SHISEIDO V SLOVENIJI
Mateja Markič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava teorijo in prakso trženja blagovne znamke Shiseido v Sloveniji. V prvem delu je predstavljen problem naloge, predpostavke in omejitve, metode dela in zastavljene hipoteze. Teoretični del opisuje bistvo teorije in prakse marketinga, marketinški splet ter blagovno znamko. S pomočjo tržne raziskave je bila ugotovljena prepoznavnost blagovne znamke Shiseido, katere metode trženja najbolj vplivajo na odločitev o nakupu izdelka višjega cenovnega razreda, na katere lastnosti izdelka so potrošniki najbolj pozorni, vpliv darila na nakup, koliko vprašanih se samih informira o izdelkih in ali je potrošnja kozmetičnih proizvodov vrhunske kakovosti odvisna od mesečnega dohodka potrošnikov. V zadnjem sklopu so opisani zaključki ter predlogi za povečanje prepoznavnosti znamke Shiseido in za povečanje povpraševanja po njihovih izdelkih.
Keywords: trženje, kozmetični izdelki, Shiseido, tržna raziskava, uporabniki, blagovna znamka
Published: 08.03.2011; Views: 2397; Downloads: 304
.pdf Full text (1,02 MB)

3.
Antimikrobni učinek komercialnih in naravnih konzervansov v kozmetičnih izdelkih
Jadranka Švigelj, 2019, master's thesis

Abstract: Sintetični konzervansi povzročajo skrbi čedalje več ljudem, saj se je ozaveščenost o njihovem vplivu na okolje in vplivu na naše zdravje povečala. Čeprav so konzervansi v kozmetičnih izdelkih uporabljeni v majhnih koncentracijah, velikokrat povzročajo alergijske reakcije pri uporabnikih. Posledično je čedalje več povpraševanja po naravni oz. samokonzervirajoči kozmetiki. V tem primeru se za zagotavljanje mikrobiološke čistosti izdelka lahko uporabijo razni rastlinski ekstrakti ali eterična olja, ki imajo antimikrobne lastnosti. Cilj magistrske naloge je bil proučiti antimikrobno delovanje različnih ekstraktov oz. eteričnih olj cimeta, čajevca, grenivke, ingverja, kurkume, limone, limonske trave, oljke, rožmarina, sivke, timijana, žajblja, žametnice ter mil in losjonov z vgrajenimi različnimi komponentami. Prav tako smo proučili antimikrobno delovanje komercialnih naravnih konzervansov Dermosoft® decalact liquid in LipoFresh™ PG. Antimikrobno učinkovitost omenjenih produktov smo na glivi Aspergillus brasiliensis in Candida albicans ter na bakterije Bacillus cereus, Escherichia coli, Pseudomonas aeruginosa, Pseudomonas fluorescens in Staphylococcus aureus določevali z disk difuzijsko metodo. Ugotovili smo, da izkazujejo najboljše antimikrobno delovanje eterična olja, in sicer je zelo izstopalo eterično olje limonske trave. Tudi večina ekstraktov je delovala antimikrobno; največjo antimikrobno učinkovitost je imel superkritični ekstrakt cimeta. Mila so izkazovala boljše antimikrobno delovanje od losjonov. Dermosoft® decalact liquid je bil učinkovitejši od LipoFresh™ PG v zaviranju rasti izbranih testnih mikroorganizmov. Najmanj vzorcev je inhibiralo rast P. aeruginose.
Keywords: antimikrobna učinkovitost, kozmetični izdelki, rastlinski izvlečki, naravni konzervansi, patogeni mikroorganizmi
Published: 10.10.2019; Views: 52; Downloads: 0
.pdf Full text (3,07 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica