| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Mnenjski vodje v digitalnem svetu
Nastja Slemenšek, 2020, master's thesis

Abstract: Osebno vplivanje in koncept mnenjskega voditeljstva so odkrili v ZDA v 40. letih prejšnjega stoletja. Vse od takrat do danes se je razvilo mnogo definicij, ki razlagajo, kdo sploh so mnenjski vodje in kje jih najdemo. Če povzamemo, so mnenjski vodje posamezniki, ki vplivajo na stališča odjemalcev o določenih izdelkih ali storitvah. Ker je internet na področje trženja prinesel ogromno novosti in močno spremenil nakupno vedenje uporabnikov, so se pojavili posamezniki, ki vplivajo preko družbenih omrežij. Imenujemo jih lahko vplivneži, vplivneži v digitalnem svetu, spletni vplivneži, influencerji in še bi lahko naštevali. Odjemalci so dobili večji nadzor nad samim procesom trženja in sami se odločajo, preko katerega medija želijo sprejemati informacije. Vplivneži v digitalnem svetu podajajo veliko informacij o raznoraznih izdelkih, odjemalci pa se sami odločajo, če jih želijo sprejeti, spremljati in upoštevati pri nakupu. Magistrsko delo opisuje osebni vpliv, mnenjske vodje, vplivneže v digitalnem svetu, nakupno vedenje, vpliv kozmetičnih podjetij na vplivneže in vplive vplivnežev na odjemalce, na njihove namere, želje, interese in pozornost pri nakupu. Kozmetična industrija je pomembna globalna industrija, razširjena po celem svetu. Ker obstaja že odkar pomnimo, podjetij, ki se ukvarjajo s kozmetiko, pa je ogromno, je pomembno, kako jo tržijo. Vedno več kozmetičnih podjetij se poslužuje sodelovanj z osebami, ki preko digitalnih omrežij širijo svoj vpliv, in tako preko njih komunicirajo s svojimi ciljnimi skupinami. Podatke za raziskavo smo pridobivali s pomočjo kvalitativnega raziskovanja, z globinskimi intervjuji in fokusno skupino. Izvedena sta bila dva globinska intervjuja, s podjetjema Kozmetika Afrodita, d. o. o., in Dominur, d. o. o., katerih primarna dejavnost je kozmetika. Izvedli smo še globinska intervjuja s kozmetičnima navdušenkama in blogerkama, Ano Verdnik in Cindy Sabolčec, ter fokusno skupino petih uporabnic kozmetike. Prišli smo do zanimivih odgovorov, ugotovili smo, da obstajajo vplivi podjetij na vplivneže in vplivi vplivnežev naprej na odjemalce. Podjetja in blogerki se oboji strinjajo, da mora med njimi obstajati skladnost vrednot enih in drugih. Koncept vplivnežev v digitalnem svetu s področja kozmetike v Sloveniji je relativno neraziskan, zato lahko izsledki naše raziskave pomagajo pri nadaljnjih. V prihodnosti se pričakuje še povečanje števila vplivnežev digitalnega sveta in s tem povečanje sodelovanj s podjetji.
Keywords: mnenjski vodja, vplivnež, marketing, kozmetična podjetja, globinski intervju, fokusna skupina
Published: 19.08.2020; Views: 310; Downloads: 68
.pdf Full text (910,30 KB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica