| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 129
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Organizirana kriminaliteta na balkanski poti
Maraya Vlaj Koščak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Organizirana kriminaliteta za regijo Zahodnega Balkana predstavlja enega najresnejših problemov. Vse od obdobja vojn v nekdanji Jugoslaviji se je organiziranost kriminalnih skupin ter prisotnost korupcije občutno stopnjevala. Kljub morebitnemu zmotnemu prepričanju, da se stanje izboljšuje, so množične migracije od leta 2015 dalje ponovno opozorile na problematiko balkanske tihotapske poti, ki je delovala nemoteno s strani zgodovinskih, političnih in gospodarskih sprememb ter se ohranila do danes. Z analizo poročila Global Initiative je v diplomskem delu predstavljeno aktualno stanje organiziranega kriminala na Zahodnem Balkanu, s poudarkom na najranljivejših območjih, na katerih se nahajajo kriminalna žarišča. Opisan je tudi ekosistem kriminala, za katerega je značilen klientelizem, pokroviteljstvo ter v nekaterih primerih prevzem države. Ugotavljamo, da je balkanska pot še vedno aktualna. Glede na gospodarsko ranljivost regije ter oslabljeno pravno državo se poudarja potreba po implementaciji učinkovitih strategij, ki bodo prispevale k uspešnosti državnih institucij v boju proti organizirani kriminaliteti. Medtem, ko lahko razvoj na lokalni ravni ter ukrepi organov pregona zmanjšajo prisotnost določenih kriminalnih dejavnosti na posameznih žariščih, se bodo le te, brez krepitev dobrega upravljanja in integritete, pojavljale drugje. Kriminalne mreže namreč kljub menjavam oblasti ostajajo povezane z državnimi strukturami, kar predstavlja težavo, ki jo bo potrebno odpraviti, če se države želijo pridružiti evropskim integracijam.
Keywords: diplomske naloge, balkanska pot, organizirani kriminal, korupcija, kriminalna žarišča, ekosistem kriminala
Published: 12.10.2020; Views: 183; Downloads: 50
.pdf Full text (1,34 MB)

2.
Stališča mladih do zaščite žvižgačev v Sloveniji
Pija Smukovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Definicije žvižgačev po svetu se razlikujejo, vendar je vsem skupno, da so to osebe, ki prijavljajo korupcijo, ker želijo ohraniti čisto družbo. V Sloveniji nimamo sprejetega samostojnega zakona o zaščiti žvižgačev. Zaščita je razdrobljena v področnih zakonih, med katerimi izstopa Zakon o integriteti in prijavljanju korupcije, ki zaščiti žvižgačev namenja največ pozornosti. Nevladna organizacija Transparency International nas uvršča med države z najbolj urejeno zakonodajo na področju žvižgaštva, vendar kljub temu ni vidnega napredka na Indeksu zaznave korupcije. Žvižgači so velikokrat deležni povračilnih ukrepov zaradi prijave, zato se jih veliko za prijavo ne odloči. Povračilni ukrepi se lahko kažejo v izključitvi iz družbe, zmerjanju, premestitvi na drugo delovno mesto, stopnjujejo pa se lahko do te mere, da je prijavitelj odpuščen. Za boljšo prihodnost je pomembno, da v procese izboljšanja stanja vključimo tudi mlade. V Sloveniji največ prijav korupcije prejme Komisija za preprečevanje korupcije, prijavo pa lahko oddamo tudi Policiji ali preko nevladne organizacije Transparency International in spletnega portala Žvižgač. V anketnem vprašalniku smo preverjali stališča mladih Slovencev o trenutni zakonodaji o zaščiti žvižgačev in prišli do rezultatov, da bi mladi prijavili korupcijo brez strahu pred povračilnimi ukrepi, vendar so mnenja, da zakonska zaščita ni učinkovita. V letu 2019 je bila sprejeta Direktiva o zaščiti oseb, ki prijavijo kršitve unije, ki je poenotila načine prijave in zaščito žvižgačev za države članice Evropske unije. Zaradi pomembnosti omenjene direktive smo v anketnem vprašalniku ugotavljali, ali so mladi v Sloveniji z njo seznanjeni, in prišli do rezultatov, da je z njo seznanjenih 17 % anketirancev. V ZDA je uveljavljen program za nagrajevanje žvižgačev, ki ga vodi Komisija za vrednostne papirje in borze. Omenjeni program beleži porast števila prijav od njegove ustanovitve, zato nas je zanimalo, ali bi se zaradi denarne nagrade mladi Slovenci lažje odločili za prijavo korupcije. Rezultati so pokazali, da denarna nagrada ne bi vplivala na odločitev o prijavi korupcije, vendar so anketirance mnenja, da bi se delež prijav v primeru denarnih nagrad povečal.
Keywords: diplomske naloge, žvižgači, zaščita, mladi, Slovenija, nagrade, korupcija
Published: 07.09.2020; Views: 97; Downloads: 47
.pdf Full text (1,05 MB)

3.
Poznavanje dela preventivnih institucij na področju korupcije v Sloveniji in zadovoljstvo z njihovim delom med prebivalci Pomurja
Mateja Lepoša, 2020, master's thesis

Abstract: Korupcija kot najbolj deviantni in odklonski pojav predstavlja grožnjo slehernemu področju, kjer se pojavi. Na letni ravni državo stane velike vsote denarja, zato je potrebno stremeti predvsem k njenemu preprečevanju. V Sloveniji je z zakonodajo dokaj zgodaj bila ustanovljena Komisija za preprečevanje korupcije, katere namen je delovanje na področju integritete in preventive ter preiskovanje in nadzorovanje koruptivnih ravnanj. Legitimnost delovanja takšne institucije je predvsem delovanje v dobrobit organizacijam, ki s pomočjo Komisije lahko zagotovijo protikorupcijski načrt organizacije s t. i. načrtom integritete. Posledično je takšno delovanje usmerjeno tudi v dobrobit vseh ljudi, torej javnosti, saj je (ali bi vsaj morala biti) ne-skorumpirana družba cilj vsakega vodstva države. Povezava med javnostjo in institucijo za preprečevanje korupcije je vitalnega pomena za nadzorovano vključenost javnosti v delo protikorupcijske komisije in legitimizacijo njihovega dela. V raziskavi je bil dobljen širši vpogled v mnenje prebivalcev Pomurja o delovanju Komisije. Ugotovljeno je bilo nezadovoljstvo z delom Komisije, na kar imata vpliv ocena sodelovanja Komisije z drugimi institucijami, ki je ocenjeno kot dobro, ter ocena profesionalnosti in integritete zaposlenih. Čeprav so Pomurci mnenja, da je delo Komisije stresno, zahtevno in kompleksno, to ne vpliva na zadovoljstvo z njihovim delom. Povezave med vplivom zaznave korupcije v Pomurju z zadovoljstvom z delom ni bilo zaznati. Pomurci ocenjujejo, da je koruptivnih dejanj v Pomurju veliko, seznanjenost z uspešnim delom Komisije na tem področju pa jim vseeno ne daje občutka varnosti. V zaključku je bilo ugotovljeno, da Pomurci ne zaupajo delu Komisije in z njim niso zadovoljni, razumejo pa pomen in obstoj ter funkcijo Komisije.
Keywords: korupcija, preprečevanje korupcije, zakonodaja, Komisija za preprečevanje korupcije, KPK, stališča, prebivalci, Pomurje, Slovenija, magistrska dela
Published: 02.09.2020; Views: 116; Downloads: 24
.pdf Full text (1,03 MB)

4.
Korupcija v športu - normativna urejenost v Republiki Sloveniji
Mario Crnjac, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija je prisotna na vseh področjih življenja in šport ni izjema. Šport obdobja brez korupcije praktično ne pozna, saj je le-ta obstajala že v času grških olimpijad. Vedno je bila težko dokazljiva zaradi svoje skrivnostne narave. Diplomsko delo se osredotoča na slovensko in tujo zakonodajo s področja korupcije v športu ter primerjavo med njimi. Predstavi tudi različne primere korupcije v športu iz Slovenije, Avstralije, Nemčije, Združenega kraljestva, Tajske in ZDA. Ti primeri vključujejo nameščanje tekem, nameščanje raznih elementov igre na katere se lahko stavi na stavnicah ter sodelovanje v stavah s strani vpletenih v športu. Prav tako ponudi podrobnejši vpogled v Konvencijo Sveta Evrope o preprečevanju dogovarjanja športnih tekmovanj in njen pomen za bojevanje korupcije v športu. Diplomsko delo je bilo narejeno z namenom, da se ugotovi ali v slovenski zakonodaji obstaja pravna praznina, ki onemogoča učinkovit pregon kaznivih dejanj korupcije v športu in da ugotovi njen obseg v državi s praktičnimi primeri. Prav tako odgovarja na vprašanje ali je Konvencijo Sveta Evrope o preprečevanju dogovarjanja športnih tekmovanj podpisala večina držav Evropske unije ali ne. Raziskava je pokazala, da v Sloveniji ni veliko odkritih primerov korupcije v športu, niti ni posebej opredeljenega zakona za to področje. Medtem pa imajo Avstralija, Nemčija, Velika Britanija, Tajska, ZDA in še mnoge druge države to zakonodajo dobro urejeno in posledično boljše protikorupcijske ukrepe.
Keywords: diplomske naloge, korupcija, šport, stave, prirejanje
Published: 18.08.2020; Views: 266; Downloads: 59
.pdf Full text (992,72 KB)

5.
Politični razkol v Republiki Venezueli
Tim Zemljič, Tisa Zavrtanik Drglin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Že od samega začetka bolivarske revolucije, ki je konec 20. stoletja spremenila politično situacijo v Venezueli, je prisotno protivladno gibanje, ki ne podpira socialističnih ukrepov, značilnih za novo vlado. Opozicija se je skozi leta okrepila, za Venezuelo so postali značilni nasilni protesti, očitki nedemokratičnih volitev in represivnosti vlade. Temu sta se pridružili tudi ekonomska in humanitarna kriza, ki sta državo močno oslabili. Januarja 2019 je politična kriza dosegla svoj vrh, ko se je Juan Guaido samooklical za predsednika republike Venezuele, čeprav je bil za pozicijo v letu 2018 izvoljen Nicolas Maduro. Guaidojeva poteza je izhajala iz očitkov vladi, da naj bi prirejala volitve in delovala nedemokratično, kar pomeni, da opozicija Nicolasa Madura ne priznava. Posledično je prišlo do stanja dvojne vladavine in mednarodno se je postavilo vprašanje: Ali Juana Guaidoja prepoznamo kot legitimnega in začasnega predsednika republike Venezuele? Nanj je več držav, vključno z Republiko Slovenijo, odgovorilo z »da«. Diplomsko delo se najprej sprašuje o vzrokih za nastali politični razkol, jih poskuša analizirati ter jim v nastali situaciji odmeriti težo. Zaradi večkrat zaznanih očitkov, da se stanje v Venezueli bistveno razlikuje od tistega, ki ga prikazujejo mediji, se s pomočjo že ugotovljenih dejstev iz prvega dela naloge, ter ankete, izvedene med prebivalci Venezuele, v drugem delu osredotoča na vprašanje avtentičnosti slike, prikazane s strani nekaterih osrednjih medijev. V diplomskem delu ugotavljava, da je politična kriza posledica predvsem notranjih dejavnikov, kot so korupcija, upravljanje ekonomije, humanitarna kriza in izvajanje volitev. Nadalje ugotavljava, da mediji, kot močno orodje pri ustvarjanju javnega mnenja, vplivajo na to, kako mednarodna javnost doživlja politično situacijo v Venezueli. Zavračava trditev, da prihaja do medijske propagande.
Keywords: diplomske naloge, politika, Venezuela, nafta, mediji, korupcija
Published: 09.06.2020; Views: 484; Downloads: 120
.pdf Full text (1,08 MB)

6.
Pomoči državam tretjega sveta
Mateja Pavlin Oman, 2019, master's thesis

Abstract: Države tretjega sveta so države, ki zaostajajo v razvoju. To ne pomeni samo na gospodarskem področju, ampak tudi glede pomanjkanja na splošno. V to skupino držav spadajo Afrika, Azija in Latinska Amerika. Te države si zaradi dolgov skozi desetletja ne morajo pomagati same, zato jim pomagajo razvite države. Te države muči tudi visoka stopnja korupcije, kar pa jih še bolj ovira pri razvoju. Med državami, dajalkami pomoči, sta pomembni predvsem dve, in sicer Evropa in Amerika. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu bomo definirali pojme zadolženost držav, vpliv dolga na države ter njihov razvoj. Ukvarjali se bomo s strategijami pomoči državam tretjega sveta in učinkovitosti pomoči. Kako se pozna revščina v državah in kje je največja. Kako vpliva razvoj na države in okolje. Kakšni so stroški pomoči državam tretjega sveta. Kakšni programi čakajo države tretjega sveta in kje se dogaja korupcija ter zakaj in tudi kje je je največ. V aplikativnem delu bomo navedli, katere so države tretjega sveta, kakšna je njihova zadolženost, kako dolg vpliva na njihov razvoj. Kakšne so te strategije pomoči in kako se izvajajo. Koliko je učinkovita ta pomoč državam tretjega sveta. V kakšni obliki in širini se kaže revščina v državah tretjega sveta, kako revščino omiliti. Kje naj bi se nahajale dislokacije pomoči. Kako se države tretjega sveta razvijajo in kako se imajo namen. Kako vpliva razvoj na okolje. Koliko imajo države stroškov zaradi pomoči tretjim državam. Kateri sta dve največji državi dajalki pomoči, ki pomagata državam tretjega sveta, in kakšna je njuna pomoč ter koliko znaša. Kateri so novi programi pomoči, kakšne pogoje zahtevajo ti programi pomoči za učinkovito pomoč. Kakšen sistem se mora vzpostaviti, da bo na dolgi rok pomagal državam tretjega sveta. Ter kako zmanjšati oz. izkoreniniti korupcijo v teh državah. Na podlagi raziskave področja držav tretjega sveta smo navedli predloge za izboljšanje programov pomoči.
Keywords: države tretjega sveta, pomoč državam tretjega sveta, programi pomoči državam tretjega sveta, zadolženost držav tretjega sveta, revščina, stroški pomoči državam tretjega sveta, korupcija
Published: 22.10.2019; Views: 1804; Downloads: 151
.pdf Full text (1,39 MB)

7.
Primeri korupcije in pranja denarja v cerkvi
Ana Novak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Finančni kriminal je danes vse bolj v ospredju. Nova znanja in tehnologija mu omogočajo prodor na vse nivoje družbe. Novosti in prepletenost finančnih sistemov postajajo vse kompleksnejše za preiskovanje in izvajanja nadzora. Finančni kriminal se s pomočjo prepletanja širi v mednarodno okolje, kjer postaja vse težje obvladljiv. Specifičnemu in poglobljenemu poznavanju ekonomije pri preiskovanju finančnega kriminala pomaga tudi mednarodno sodelovanje. Številne organizacije, komisije in odbori tako ključno pripomorejo k izmenjavi novosti in pomembnih informacij. Njihov pomemben doprinos omogoča odkrivanje kriminalnih dejanj, kot sta korupcija in pranje denarja. Slednji sta le odmevnejši predstavnici finančnega kriminala. Vse več medijske pozornosti, namenjene njima, izpostavlja njuno prisotnost in posledice. Njuna prisotnost tako predstavlja grožnjo demokratičnim sistemom, saj spodriva njihove vrednote. S pomočjo medijev ju lahko zaznamo na gospodarskem, političnem in družbenem področju. Vpliv korupcije in pranja denarja, ki izvirata iz pohlepa, pa je s pomočjo medijev zaslediti tudi v institucijah, kot je Katoliška cerkev. Posledice človekovega delovanja so v zgodovini Cerkve močno pretresle in zaznamovale njeno ime. Moč pohlepa in z njim povezano sporno finančno in politično odločanje segata daleč v zgodovino Cerkve. Kljub informiranosti družbe in novega znanja pa danes odmevnejša sporna finančna dejanja izhajajo iz 20. in 21. stoletja. Primeri, kot sta afera Ambrosiano in z njo povezana smrt bankirja Roberta Calvija, so pokazatelji moči in vpliva finančnega kriminala. Večje težnje k raziskovanju tovrstnih finančnih afer so posledica družbene kritičnosti in informacijske dobe. Slednji stremita k razvoju demokratičnosti in transparentnosti poslovanja današnje družbe na vseh področjih življenja.
Keywords: diplomske naloge, korupcija, pranje denarja, finančne afere, Cerkev, mediji
Published: 03.09.2019; Views: 526; Downloads: 51
.pdf Full text (985,31 KB)

8.
Gospodarska kriminaliteta v Sloveniji od leta 2008 do 2018
Bojan Lampreht, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Pri gospodarski kriminaliteti je posredno oziroma neposredno povzročeno največ škode državi in gospodarskim subjektom kot so banke, podjetja in ostalim deležnikom, ki soustvarjajo kapital. Od pojava globalizacije dalje se gospodarska kriminaliteta zelo hitro razvija. Zaradi njene pojavne oblike, ki je zakrita v svoje vsakdanje delovanje, pa jo je zelo težko odkriti. Vse bolj se kriminaliteta pojavlja in razvija preko tehnologije in računalnikov oziroma spleta. Poseben poudarek ima spletno poslovanje. Za uspešno odkrivanje in spopadanjem s to kriminaliteto je potreben dober sistem, organizacija in znanje državnih organov in institucij, ki se spopadajo z gospodarsko kriminaliteto. Da do nje pride obstaja kar nekaj razlogov in sicer: težnja po več oziroma pohlep ali pa zgolj izraba položaja v organizaciji in neurejen nadzor nad delom posameznikov. Kar pa se po navadi pokaže šele pri menjavi vodstvenega kadra. To še posebej velja za banke, saj ne želijo priznati krivde, dokler se vodilni kader ne zamenja in takrat odkrijejo napake oziroma goljufije. Ker se zadnja leta v Sloveniji gospodarska kriminaliteta vse bolj pojavlja, se je v zadnji letih ustanovilo kar nekaj posebno specializiranih skupin za odkrivanje in preprečevanje gospodarske kriminalitete. Med njih spadata Nacionalni preiskovalni urad (NPU) in Specializirano državno tožilstvo, ki je pristojno za pregon hujših kaznivih dejanj gospodarske kriminalitete. Policija se vse bolj usmerja na področje preprečevanja, odkrivanja in preiskovanja kriminalitete, pri čemer je posebna pozornost namenjena sodelovanju z mednarodnimi in regionalnimi organizacijami pri odkrivanju gospodarske kriminalitete. Policija je skozi leta zaposlila dodatne strokovnjake na področju gospodarske kriminalitete. Od leta 2014 je policija še posebno pozorna na delovanje bančnega sektorja in finančnih preiskav, katero število se od 2010 vse bolj povečuje. Policija je za eno izmed rešitev z banko podpisala sporazum o sodelovanju. Sistemske izboljšave pri obravnavanju premoženjske koristi, so prispevale k večji uspešnosti odkrivanja in preiskovanja tovrstne kriminalitete.
Keywords: diplomske naloge, korupcija, pranje denarja, boj proti gospodarski kriminaliteti, pregon, forenzika
Published: 31.07.2019; Views: 301; Downloads: 66
.pdf Full text (786,47 KB)

9.
Vloga in pomen skupine držav proti korupciji (greco) pri zmanjševanju korupcije Republike Črne gore
Lovro Planinšek, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija je eden izmed resnih problemov v družbi, najbolj opazna je v državah v razvoju in v bivših socialističnih državah. Po slovenski zakonodaji je korupcija opredeljena kot »vsaka kršitev dolžnega ravnanja uradnih in odgovornih oseb v javnem ali zasebnem sektorju, kot tudi ravnanje oseb, ki so pobudniki kršitev ali oseb, ki se s kršitvijo lahko okoristijo, zaradi neposredno ali posredno obljubljene, ponujene ali dane oziroma zahtevane, sprejete ali pričakovane koristi zase ali za drugega«. Korupcija ima številne oblike, kot so: podkupovanje, trgovanje z vplivi, zloraba funkcij, lahko pa se skrije tudi za nepotizmom, navzkrižjem interesov med javnim in zasebnim sektorjem. Njeni učinki so resni in zelo razširjeni. Korupcija predstavlja tudi grožnjo varnosti. Deluje kot zaviralec gospodarske rasti, saj ustvarja poslovno negotovost, upočasnjuje procese in nalaga dodatne stroške. Čeprav se lahko narava in obseg korupcije med državami EU razlikujeta, škoduje EU kot celoti, saj znižuje raven naložb, ovira pošteno delovanje notranjega trga in zmanjšuje javne finance. V svetu se države povezujejo v številne organizacije in skupnosti, eno izmed najmočnejših in najbolj urejenih predstavlja Evropska Unija. Države članice si morajo med seboj in med Unijo zaupati za uspešno sodelovanje, kar pa ni vedno lahko, zlasti če so članice znane po neupoštevanju človekovih temeljnih pravic ali po sistemski korupciji. Ena izmed najperspektivnejših držav kandidatk za pridružitev Evropski Uniji je Republika Črna gora. Država, ki se poteguje za članstvo mora izpolnjevati določene kriterije na področju gospodarstva, politike in zakonodaje, kar določata Maastrichtska pogodba in Kopenhagenski kriteriji. Črnogorska zakonodaja jo opredeljuje kot vsako zlorabo uradnega, poslovnega ali družbenega statusa ali vpliva, da bi pridobili osebno korist ali korist za drugega. V diplomskem delu je predstavljeno stanje in napredek v boju proti korupciji v Republiki Črni gori, od pridružitve k Skupini v boju proti korupciji (ang. The Group of states against corruption – GRECO) s pristopom h Kazenskopravni konvenciji o korupciji št. 173 leta 2006, pa do zadnje četrte evalvacijske obravnave GRECA.
Keywords: korupcija, mednarodno javno pravo, kazensko pravo, Črna gora, GRECO
Published: 27.06.2019; Views: 458; Downloads: 46
.pdf Full text (645,18 KB)

10.
Zdravstveno stanje prebivalstva in zaznana nacionalna korupcija
Kaja Smiljanec, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu nas zanima, kakšno je zdravstveno stanje prebivalstva in zaznana nacionalna korupcija v 28-tih državah Evropske unije. S pomočjo analize sekundarnih podatkov smo želeli ugotoviti, ali zaznana nacionalna korupcija prebivalstva, stopnja izobrazbe in ekonomsko stanje posameznih držav vplivajo na splošno zdravstveno stanje prebivalstva držav Evropske unije. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo opisali zgodovino korupcije in predstavili njene različne definicije. Nato smo navedli, katere so vrste in stopnje korupcije ter vzroke za nastanek korupcije in njene posledice. Zanimala nas je tudi korupcija v zdravstvu in sicer katere so njene vrste, vzroki za nastanek in ukrepi za njeno zmanjšanje. Pred koncem teoretičnega dela smo predstavili, kakšno je stanje v Evropski uniji. Najprej smo opisali, kakšno je splošno zdravstveno stanje prebivalcev držav članic in uspešnost njihovih zdravstvenih sistemov. Nato pa smo predstavili mnenja avtorjev o korupcijskem stanju nekaterih držav članic. Zanimalo nas je tudi, na katero mesto so se države članice uvrstile glede na Indeks zaznane korupcije v letu 2018. Teoretičen del smo zaključili z ugotovitvami preteklih raziskav o korupciji in zdravstvenem sektorju. V teoretičnem delu smo ugotovili, da je zdravstveni sektor pogosto uvrščen med najbolj korumpirane sisteme v številnih državah. Korupcija v zdravstvu je zapleteno vprašanje, ki ne ogroža samo pravičnosti, temveč tudi zdravstvene rezultate. Zavira zagotavljanje ter zmanjšuje kakovost zdravstvenih storitev. V večini primerov prizadane najnižji sloj prebivalcev, ki je najrevnejši in najmanj izobražen. V praktičnem delu smo problematiko proučili z vidika vpliva nacionalne korupcije, ki jo prebivalci držav zaznajo na njihovo samoocenjeno zdravstveno stanje. Zanimala nas je tudi povezava med spoloma, stopnjo izobrazbe, ekonomskim stanjem posameznih držav in zdravstvenim stanjem prebivalcev držav članic Evropske unije. Najprej smo opredelili konceptualni model raziskave in oblikovali hipoteze. Nato smo predstavili izbrano metodologijo. Na koncu smo zbrane sekundarne podatke analizirali, predstavili rezultate in zapisali ugotovitve. Iz dobljenih rezultatov smo ugotovili, da zaznana korupcija, izobraženost prebivalstva in ekonomsko stanje držav EU ne vplivajo na % ljudi v državi, ki samoocenjujejo svoje zdravstveno stanje kot slabo in kot zelo dobro. V izvirni raziskavi, ki je bila podlaga naši empirični raziskavi (Witvliet, Kunst, Arah in Stronks 2013), so ugotovili drugače in sicer, da zaznana korupcija, stopnja izobrazbe prebivalstva in ekonomsko stanje držav Afrike vplivajo na samoocenjeno zdravstveno stanje prebivalstva. Razlika v dobljenih rezultatih je lahko povezana z gospodarsko razvitostjo držav, saj je zelo verjetno, da je vpliv med proučevanimi spremenljivkami drugačen v državah, ki so na različnih stopnjah gospodarskega razvoja. Iz raziskave je razvidno, da na samoocenjeno zdravstveno stanje Evropejcev vplivajo drugi dejavniki, ki so odločilni pri samooceni zdravstvenega stanja prebivalcev.
Keywords: korupcija, zdravstveni sektor, zdravstveni sistem, indeks zaznane korupcije, samoocenjeno zdravje in države Evropske unije.
Published: 22.05.2019; Views: 423; Downloads: 57
.pdf Full text (2,35 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica