| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 133
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Poznavanje in zadovoljstvo z delom Komisije za preprečevanje korupcije med prebivalci Pomurja
Mateja Lepoša, Bojan Dobovšek, 2021, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Namen prispevka je ugotoviti, kako prebivalci Pomurja poznajo Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK) in kako so zadovoljni z njenim delom. Metode: Prispevek temelji na pregledu domačih in tujih strokovnih ter znanstvenih del na področju preprečevanja korupcije, na podlagi katere je bil oblikovan vprašalnik. Z uporabo statističnega orodja SPSS so opravljene statistične analize, s pomočjo katerih smo lahko uspešno odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovitve: Med izpraševanci Pomurja na (ne)zadovoljstvo z delom KPK najbolj vplivata ocena sodelovanja KPK z drugimi institucijami in ocena profesionalnosti ter integritete. Ugotavljamo, da na (ne)zadovoljstvo z delom KPK nimata vpliva ocena narave njenega dela in zaznava korupcije v Pomurju. Omejitve/uporabnost raziskave: Vzorčenje v naši raziskavi ni bilo opravljeno verjetnostno, zato rezultatov raziskave ne moremo posplošiti na celotno populacijo. Zaradi krajšega časa zbiranja podatkov je naš vzorec dokaj majhen (N = 164). Praktična uporabnost: Raziskovalni model in rezultati predstavljajo zelo dobro izhodišče za prihodnje raziskovanje dejavnikov, ki vplivajo na oblikovanje mnenja, ki izhaja iz rezultatov naše raziskave. Izvirnost/pomembnost prispevka: Tovrstna raziskava v Sloveniji še ni bila opravljena, kar predstavlja izvirnost prispevka na tem področju in spodbuja predvsem mlade raziskovalce za raziskovanje mnenja prebivalcev o tovrstnih institucijah in raziskovanju dejavnikov, ki oblikujejo takšno mnenje ter posledično omogoča izboljšave.
Keywords: korupcija, preprečevanje, Komisija za preprečevanje korupcije, zadovoljstvo z delom, Pomurje
Published: 06.09.2021; Views: 83; Downloads: 3
.pdf Full text (450,08 KB)
This document has many files! More...

2.
Povezanost integritete organizacije z načrtom integritete
Jasna Fedran, Matevž Bren, Brane Ažman, Bojan Dobovšek, 2021, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Republika Slovenija je leta 2004 vstopila v Evropsko unijo, s čimer se je zavezala, da bo kot članica unije v nadaljevanju uresničevala predpise in priporočila unije, med drugim, tudi s področja preprečevanja in omejevanja korupcije. Z namenom vzpostavitve primerno visoke ravni protikorupcijske kulture na osebni in splošni družbeni ravni je ustanovila protikorupcijski organ, danes imenovan Komisija za preprečevanje korupcije Republike Slovenije, ki v luči realizacije določenih ciljev oziroma ukrepov za dosego navedenega, na podlagi ustave in zakona, preprečuje in omejuje korupcijo, krepi pravno državo ter integriteto in transparentnost delovanja družbe. Eden izmed mehanizmov oziroma ukrepov v sklopu realizacije protikorupcijskih ciljev komisije je načrt integritete, ki je od leta 2012 zavezujoč za vse institucije slovenskega javnega sektorja (zavezanci). Namen tega prispevka je ugotoviti, ali sta integriteta organizacije in načrt integritete povezana. Metode: Da bi pridobili odgovor na zastavljeno raziskovalno vprašanje oziroma preverili zastavljene hipoteze, je bilo opravljeno spletno anketiranje z zavezanci za izdelavo načrta integritete. Spletno anketiranje je bilo izvedeno v letu 2018, sodelovalo je 331 zavezancev, kar je 16,8 % vseh zavezancev v Republiki Sloveniji. Izbor vzorca je bil verjetnostni. V sklopu statistične obdelave podatkov je bila s Cronbachovim koeficientom preverjena zanesljivost vprašalnika, veljavnost merskega instrumenta z eksploratorno faktorsko analizo, s t-testom razlika v mnenju in demografski značilnosti zavezancev na lokalni in državni ravni, hipoteza pa je bila preverjena s pomočjo Pearsonovega koeficienta korelacije. Ugotovitve: Avtorji ugotavljajo, da sta integriteta organizacije in načrt integritete statistično značilno povezana oziroma da med njima obstaja pozitivna statistično značilna korelacija. Izvirnost/pomembnost prispevka: Pomembnost prispevka je v neizbežnosti preventivnega delovanja javnih institucij v boju zoper fenomen, imenovan korupcija, pri čemer ima integriteta organizacije oziroma integriteta javne institucije pomembno vlogo. Prispevek je izviren, saj so avtorji v sklopu kvantitativnega znanstvenega raziskovanja prišli do rezultatov in ugotovitev, na podlagi katerih so dognana prva znanstvena spoznanja o načrtih integritete v Republiki Sloveniji.
Keywords: korupcija, preprečevanje korupcije, integriteta organizacije, načrt integritete, statistično značilna povezava
Published: 06.09.2021; Views: 94; Downloads: 3
URL Link to file
This document has many files! More...

3.
Država Slovenija in globalna ekonomska kriza
Bojan Dobovšek, Brane Ažman, Boštjan Slak, 2015, published scientific conference contribution (invited lecture)

Abstract: Kritična znanost razloge in vzroke trenutne finančne krize vidi v deviantnem vedenju finančnega sektorja in finančnih institucij z zmožnostjo (ne)formalnega vplivanja. Metaanaliza tujih in domačih virov v prispevku predstavlja (kritične) poglede in izhodišča analiziranih avtorjev. V Sloveniji je opaziti šibkejši nadzor tako nad javnimi kot zasebnimi institucijami, podjetji in organizacijami, ki upravljajo velik kapital oziroma vrednosti. Odsotnost nadzora posledično povzroča nekontrolirano, tvegano in odklonsko vedenje teh institucij, takšno, ki ga lahko pojmujemo kot finančno kriminaliteto najmočnejših slojev in akterjev z vrha družbene lestvice. V nasprotju s tistimi trenutnimi populistični ukrepi proti finančni krizi, ki zdravijo simptome, ne bolezni, ta članek osvetljuje probleme, ki si zaslužijo vso pozornost, če želimo nastalo stanje ustrezno sanirati. Namenjen je splošni družbeni razpravi, v kateri morajo sodelovati tudi jezikoslovci, literati in kulturniki.
Keywords: finančna kriminaliteta, finančna kriza, sistemska korupcija, socialne mreže, klientelizem
Published: 28.07.2021; Views: 143; Downloads: 3
URL Link to full text

4.
Korupcija v športu kot problem in izziv
Jon Cerar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija v športu in njene najbolj osnovne oblike segajo že v antiko. Razširila se je po celem svetu in grozi športni integriteti ter s tem vsem, vključenim v šport. V zadnjem desetletju so se pojavile nove oblike korupcije v športu, ki so nastale skupaj z razvojem tehnologije in športa samega. Spletne stave, prirejanje tekem, triki pri upravljanju in pranje denarja so le nekatere vrste korupcije, ki grozijo športnemu svetu. Organi in organizacije, ki delujejo na nacionalni (v Sloveniji KPK in policija) in mednarodni (EUROPOL, INTERPOL, ICSS itd.) ravni, morajo konstantno spremljati in prilagajati svoje taktike za preprečevanje in reševanje tega, da lahko parirajo hitro razvijajočim oblikam korupcije v športu. Veliko vlogo imajo tudi športne organizacije, kot so UEFA in FIFA, ki sodelujejo s preiskovalnimi organi. Ugotovili smo, da se večina organov in organizacij ukvarja z reševanjem korupcije v športu, ko se je ta že zgodila, ne pa toliko s preprečevanjem problema in da do njega ne bi prišlo. Vse organizacije poudarjajo pomembnost transparentnosti njihovega delovanja. Kot pa smo ugotovili v primeru FIFA škandala, organizacije niso tako transparentne, kot bi morale biti. S težavami, ki jih je prinesla korupcija v športu, pa je morala biti posodobljena tudi zakonodaja. Največji premik je bil storjen s sprejetjem Konvencije Sveta Evrope o manipulaciji športnih dogodkov, sprejete so bile tudi druge listine in akti, tako na nacionalni kot mednarodni ravni. Predvsem z razvojem interneta je korupcija v športu dobila tudi transnacionalen pomen. S tem so se razvile predvsem spletne stave, ki so sedaj omogočene po celem svetu, in z njimi povezano prirejanje tekem. Slovenija v primerjavi z nekaterimi drugimi državami (Švica, Nemčija, Avstralija) v zakonodaji nima akta, ki bi urejal prav korupcijo v športu. Kljub temu slovenska policija in KPK v sodelovanju z mednarodnimi organi uspešno rešujeta odkrite primere.
Keywords: diplomske naloge, korupcija, šport, zakonodaja, preiskovalni organi
Published: 17.06.2021; Views: 135; Downloads: 31
.pdf Full text (587,94 KB)

5.
Organizirana kriminaliteta na balkanski poti
Maraya Vlaj Koščak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Organizirana kriminaliteta za regijo Zahodnega Balkana predstavlja enega najresnejših problemov. Vse od obdobja vojn v nekdanji Jugoslaviji se je organiziranost kriminalnih skupin ter prisotnost korupcije občutno stopnjevala. Kljub morebitnemu zmotnemu prepričanju, da se stanje izboljšuje, so množične migracije od leta 2015 dalje ponovno opozorile na problematiko balkanske tihotapske poti, ki je delovala nemoteno s strani zgodovinskih, političnih in gospodarskih sprememb ter se ohranila do danes. Z analizo poročila Global Initiative je v diplomskem delu predstavljeno aktualno stanje organiziranega kriminala na Zahodnem Balkanu, s poudarkom na najranljivejših območjih, na katerih se nahajajo kriminalna žarišča. Opisan je tudi ekosistem kriminala, za katerega je značilen klientelizem, pokroviteljstvo ter v nekaterih primerih prevzem države. Ugotavljamo, da je balkanska pot še vedno aktualna. Glede na gospodarsko ranljivost regije ter oslabljeno pravno državo se poudarja potreba po implementaciji učinkovitih strategij, ki bodo prispevale k uspešnosti državnih institucij v boju proti organizirani kriminaliteti. Medtem, ko lahko razvoj na lokalni ravni ter ukrepi organov pregona zmanjšajo prisotnost določenih kriminalnih dejavnosti na posameznih žariščih, se bodo le te, brez krepitev dobrega upravljanja in integritete, pojavljale drugje. Kriminalne mreže namreč kljub menjavam oblasti ostajajo povezane z državnimi strukturami, kar predstavlja težavo, ki jo bo potrebno odpraviti, če se države želijo pridružiti evropskim integracijam.
Keywords: diplomske naloge, balkanska pot, organizirani kriminal, korupcija, kriminalna žarišča, ekosistem kriminala
Published: 12.10.2020; Views: 294; Downloads: 61
.pdf Full text (1,34 MB)

6.
Stališča mladih do zaščite žvižgačev v Sloveniji
Pija Smukovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Definicije žvižgačev po svetu se razlikujejo, vendar je vsem skupno, da so to osebe, ki prijavljajo korupcijo, ker želijo ohraniti čisto družbo. V Sloveniji nimamo sprejetega samostojnega zakona o zaščiti žvižgačev. Zaščita je razdrobljena v področnih zakonih, med katerimi izstopa Zakon o integriteti in prijavljanju korupcije, ki zaščiti žvižgačev namenja največ pozornosti. Nevladna organizacija Transparency International nas uvršča med države z najbolj urejeno zakonodajo na področju žvižgaštva, vendar kljub temu ni vidnega napredka na Indeksu zaznave korupcije. Žvižgači so velikokrat deležni povračilnih ukrepov zaradi prijave, zato se jih veliko za prijavo ne odloči. Povračilni ukrepi se lahko kažejo v izključitvi iz družbe, zmerjanju, premestitvi na drugo delovno mesto, stopnjujejo pa se lahko do te mere, da je prijavitelj odpuščen. Za boljšo prihodnost je pomembno, da v procese izboljšanja stanja vključimo tudi mlade. V Sloveniji največ prijav korupcije prejme Komisija za preprečevanje korupcije, prijavo pa lahko oddamo tudi Policiji ali preko nevladne organizacije Transparency International in spletnega portala Žvižgač. V anketnem vprašalniku smo preverjali stališča mladih Slovencev o trenutni zakonodaji o zaščiti žvižgačev in prišli do rezultatov, da bi mladi prijavili korupcijo brez strahu pred povračilnimi ukrepi, vendar so mnenja, da zakonska zaščita ni učinkovita. V letu 2019 je bila sprejeta Direktiva o zaščiti oseb, ki prijavijo kršitve unije, ki je poenotila načine prijave in zaščito žvižgačev za države članice Evropske unije. Zaradi pomembnosti omenjene direktive smo v anketnem vprašalniku ugotavljali, ali so mladi v Sloveniji z njo seznanjeni, in prišli do rezultatov, da je z njo seznanjenih 17 % anketirancev. V ZDA je uveljavljen program za nagrajevanje žvižgačev, ki ga vodi Komisija za vrednostne papirje in borze. Omenjeni program beleži porast števila prijav od njegove ustanovitve, zato nas je zanimalo, ali bi se zaradi denarne nagrade mladi Slovenci lažje odločili za prijavo korupcije. Rezultati so pokazali, da denarna nagrada ne bi vplivala na odločitev o prijavi korupcije, vendar so anketirance mnenja, da bi se delež prijav v primeru denarnih nagrad povečal.
Keywords: diplomske naloge, žvižgači, zaščita, mladi, Slovenija, nagrade, korupcija
Published: 07.09.2020; Views: 153; Downloads: 54
.pdf Full text (1,05 MB)

7.
Poznavanje dela preventivnih institucij na področju korupcije v Sloveniji in zadovoljstvo z njihovim delom med prebivalci Pomurja
Mateja Lepoša, 2020, master's thesis

Abstract: Korupcija kot najbolj deviantni in odklonski pojav predstavlja grožnjo slehernemu področju, kjer se pojavi. Na letni ravni državo stane velike vsote denarja, zato je potrebno stremeti predvsem k njenemu preprečevanju. V Sloveniji je z zakonodajo dokaj zgodaj bila ustanovljena Komisija za preprečevanje korupcije, katere namen je delovanje na področju integritete in preventive ter preiskovanje in nadzorovanje koruptivnih ravnanj. Legitimnost delovanja takšne institucije je predvsem delovanje v dobrobit organizacijam, ki s pomočjo Komisije lahko zagotovijo protikorupcijski načrt organizacije s t. i. načrtom integritete. Posledično je takšno delovanje usmerjeno tudi v dobrobit vseh ljudi, torej javnosti, saj je (ali bi vsaj morala biti) ne-skorumpirana družba cilj vsakega vodstva države. Povezava med javnostjo in institucijo za preprečevanje korupcije je vitalnega pomena za nadzorovano vključenost javnosti v delo protikorupcijske komisije in legitimizacijo njihovega dela. V raziskavi je bil dobljen širši vpogled v mnenje prebivalcev Pomurja o delovanju Komisije. Ugotovljeno je bilo nezadovoljstvo z delom Komisije, na kar imata vpliv ocena sodelovanja Komisije z drugimi institucijami, ki je ocenjeno kot dobro, ter ocena profesionalnosti in integritete zaposlenih. Čeprav so Pomurci mnenja, da je delo Komisije stresno, zahtevno in kompleksno, to ne vpliva na zadovoljstvo z njihovim delom. Povezave med vplivom zaznave korupcije v Pomurju z zadovoljstvom z delom ni bilo zaznati. Pomurci ocenjujejo, da je koruptivnih dejanj v Pomurju veliko, seznanjenost z uspešnim delom Komisije na tem področju pa jim vseeno ne daje občutka varnosti. V zaključku je bilo ugotovljeno, da Pomurci ne zaupajo delu Komisije in z njim niso zadovoljni, razumejo pa pomen in obstoj ter funkcijo Komisije.
Keywords: korupcija, preprečevanje korupcije, zakonodaja, Komisija za preprečevanje korupcije, KPK, stališča, prebivalci, Pomurje, Slovenija, magistrska dela
Published: 02.09.2020; Views: 211; Downloads: 33
.pdf Full text (1,03 MB)

8.
Korupcija v športu - normativna urejenost v Republiki Sloveniji
Mario Crnjac, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija je prisotna na vseh področjih življenja in šport ni izjema. Šport obdobja brez korupcije praktično ne pozna, saj je le-ta obstajala že v času grških olimpijad. Vedno je bila težko dokazljiva zaradi svoje skrivnostne narave. Diplomsko delo se osredotoča na slovensko in tujo zakonodajo s področja korupcije v športu ter primerjavo med njimi. Predstavi tudi različne primere korupcije v športu iz Slovenije, Avstralije, Nemčije, Združenega kraljestva, Tajske in ZDA. Ti primeri vključujejo nameščanje tekem, nameščanje raznih elementov igre na katere se lahko stavi na stavnicah ter sodelovanje v stavah s strani vpletenih v športu. Prav tako ponudi podrobnejši vpogled v Konvencijo Sveta Evrope o preprečevanju dogovarjanja športnih tekmovanj in njen pomen za bojevanje korupcije v športu. Diplomsko delo je bilo narejeno z namenom, da se ugotovi ali v slovenski zakonodaji obstaja pravna praznina, ki onemogoča učinkovit pregon kaznivih dejanj korupcije v športu in da ugotovi njen obseg v državi s praktičnimi primeri. Prav tako odgovarja na vprašanje ali je Konvencijo Sveta Evrope o preprečevanju dogovarjanja športnih tekmovanj podpisala večina držav Evropske unije ali ne. Raziskava je pokazala, da v Sloveniji ni veliko odkritih primerov korupcije v športu, niti ni posebej opredeljenega zakona za to področje. Medtem pa imajo Avstralija, Nemčija, Velika Britanija, Tajska, ZDA in še mnoge druge države to zakonodajo dobro urejeno in posledično boljše protikorupcijske ukrepe.
Keywords: diplomske naloge, korupcija, šport, stave, prirejanje
Published: 18.08.2020; Views: 356; Downloads: 69
.pdf Full text (992,72 KB)

9.
Politični razkol v Republiki Venezueli
Tim Zemljič, Tisa Zavrtanik Drglin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Že od samega začetka bolivarske revolucije, ki je konec 20. stoletja spremenila politično situacijo v Venezueli, je prisotno protivladno gibanje, ki ne podpira socialističnih ukrepov, značilnih za novo vlado. Opozicija se je skozi leta okrepila, za Venezuelo so postali značilni nasilni protesti, očitki nedemokratičnih volitev in represivnosti vlade. Temu sta se pridružili tudi ekonomska in humanitarna kriza, ki sta državo močno oslabili. Januarja 2019 je politična kriza dosegla svoj vrh, ko se je Juan Guaido samooklical za predsednika republike Venezuele, čeprav je bil za pozicijo v letu 2018 izvoljen Nicolas Maduro. Guaidojeva poteza je izhajala iz očitkov vladi, da naj bi prirejala volitve in delovala nedemokratično, kar pomeni, da opozicija Nicolasa Madura ne priznava. Posledično je prišlo do stanja dvojne vladavine in mednarodno se je postavilo vprašanje: Ali Juana Guaidoja prepoznamo kot legitimnega in začasnega predsednika republike Venezuele? Nanj je več držav, vključno z Republiko Slovenijo, odgovorilo z »da«. Diplomsko delo se najprej sprašuje o vzrokih za nastali politični razkol, jih poskuša analizirati ter jim v nastali situaciji odmeriti težo. Zaradi večkrat zaznanih očitkov, da se stanje v Venezueli bistveno razlikuje od tistega, ki ga prikazujejo mediji, se s pomočjo že ugotovljenih dejstev iz prvega dela naloge, ter ankete, izvedene med prebivalci Venezuele, v drugem delu osredotoča na vprašanje avtentičnosti slike, prikazane s strani nekaterih osrednjih medijev. V diplomskem delu ugotavljava, da je politična kriza posledica predvsem notranjih dejavnikov, kot so korupcija, upravljanje ekonomije, humanitarna kriza in izvajanje volitev. Nadalje ugotavljava, da mediji, kot močno orodje pri ustvarjanju javnega mnenja, vplivajo na to, kako mednarodna javnost doživlja politično situacijo v Venezueli. Zavračava trditev, da prihaja do medijske propagande.
Keywords: diplomske naloge, politika, Venezuela, nafta, mediji, korupcija
Published: 09.06.2020; Views: 585; Downloads: 134
.pdf Full text (1,08 MB)

10.
Pomoči državam tretjega sveta
Mateja Pavlin Oman, 2019, master's thesis

Abstract: Države tretjega sveta so države, ki zaostajajo v razvoju. To ne pomeni samo na gospodarskem področju, ampak tudi glede pomanjkanja na splošno. V to skupino držav spadajo Afrika, Azija in Latinska Amerika. Te države si zaradi dolgov skozi desetletja ne morajo pomagati same, zato jim pomagajo razvite države. Te države muči tudi visoka stopnja korupcije, kar pa jih še bolj ovira pri razvoju. Med državami, dajalkami pomoči, sta pomembni predvsem dve, in sicer Evropa in Amerika. Magistrsko delo je razdeljeno na dva sklopa, teoretični in aplikativni del. V teoretičnem delu bomo definirali pojme zadolženost držav, vpliv dolga na države ter njihov razvoj. Ukvarjali se bomo s strategijami pomoči državam tretjega sveta in učinkovitosti pomoči. Kako se pozna revščina v državah in kje je največja. Kako vpliva razvoj na države in okolje. Kakšni so stroški pomoči državam tretjega sveta. Kakšni programi čakajo države tretjega sveta in kje se dogaja korupcija ter zakaj in tudi kje je je največ. V aplikativnem delu bomo navedli, katere so države tretjega sveta, kakšna je njihova zadolženost, kako dolg vpliva na njihov razvoj. Kakšne so te strategije pomoči in kako se izvajajo. Koliko je učinkovita ta pomoč državam tretjega sveta. V kakšni obliki in širini se kaže revščina v državah tretjega sveta, kako revščino omiliti. Kje naj bi se nahajale dislokacije pomoči. Kako se države tretjega sveta razvijajo in kako se imajo namen. Kako vpliva razvoj na okolje. Koliko imajo države stroškov zaradi pomoči tretjim državam. Kateri sta dve največji državi dajalki pomoči, ki pomagata državam tretjega sveta, in kakšna je njuna pomoč ter koliko znaša. Kateri so novi programi pomoči, kakšne pogoje zahtevajo ti programi pomoči za učinkovito pomoč. Kakšen sistem se mora vzpostaviti, da bo na dolgi rok pomagal državam tretjega sveta. Ter kako zmanjšati oz. izkoreniniti korupcijo v teh državah. Na podlagi raziskave področja držav tretjega sveta smo navedli predloge za izboljšanje programov pomoči.
Keywords: države tretjega sveta, pomoč državam tretjega sveta, programi pomoči državam tretjega sveta, zadolženost držav tretjega sveta, revščina, stroški pomoči državam tretjega sveta, korupcija
Published: 22.10.2019; Views: 2025; Downloads: 174
.pdf Full text (1,39 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica