| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 46
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
VPLIV UMETNE INTELIGENCE NA APLIKACIJE POSLOVNEGA OBVEŠČANJA: ANALIZA PRIMERA
Zala Lončarič, Igor Perko, Iztok Kolar, 2024, master's thesis

Abstract: Povzetek: V magistrski nalogi smo raziskovali vpliv umetne inteligence na sisteme za poslovno obveščanje. Z uporabo tridesetdnevnega brezplačnega dostopa do aplikacije MicroStrategy ONE smo raziskali, kako je umetna inteligenca vplivala na zmogljivost aplikacije in koliko je to v resnici doprinos za podjetje, ki jo uporablja. V teoretičnem delu smo predstavili poslovno inteligenco oziroma sisteme za poslovno obveščanje ter kakšna je njihova vloga v podjetjih in trendi v zadnjih letih. Sledi poglavje umetne inteligence, kjer smo predstavili osnovne koncepte in metode, ki se na tem področju uporabljajo. Izpostavili smo tudi etični in pravni vidik. Vključili smo poglavje o konrolingu, saj so tako sistemi za obveščanje kot umetna inteligenca vedno bolj z njim povezani. V omenjenih poglavjih smo izpostavili prednosti in slabosti vpliva AI na ostala področja, ter povezanost BI sistemov s področjem kontrolinga. Vključili smo že izvedene raziskave na to temo. V empiričnem delu smo s pomočjo aplikacije MicroStrategy ONE naredili raziskavo na področju AI in BI. Predstavili smo aplikacijo, kaj je novega v aplikaciji, povezanega z umetno inteligenco, ter kaj je omogočeno v brezplačni poskusni različici aplikacije. Ugotovili smo, da je izbrana aplikacija uvedla večino možnosti uporabe umetne inteligence v prakso. Opazimo uporabo strojnega učenja, obdelavo naravnega jezika ter razširjeno analitiko. Aplikacija nima integriranega računalniškega vida, vendar je ta mogoč z integracijo zunanjih orodij. Druga hipoteza se je nanašala na hitrost priprave poročil. Ugotovili smo, da umetna inteligenca veliko hitreje pripravi poročila, kot uporabnik (preprosta in kompleksna). Problem nastane, ko umetna inteligenca ne pripravi takšnega poročila, kot smo si zamislili, in so potrebni popravki, ki zahtevajo dodaten čas. Kljub potrebnim popravkom porabimo manj časa, kot če bi sami oblikovali celotno poročilo. Za namen zadnje hipoteze smo primerjali izbiro podatkov, ki so vključeni v poročilo, ki ga pripravi umetna inteligenca, ter podatki, ki so vključeni v poročilo, ki ga pripravi strokovnjak na izbranem področju. Ugotovili smo, da poročila niso enaka, vendar so podobna v določenih elementih. Predvsem je razlika v prikazu podatkov in ustreznosti oblike podatkov. AI še ne more nadomestiti osebe, lahko pa nam zelo pripomore pri delu, če ga znamo pravilno izkoristiti. Rezultati, ki smo jih pridobili skozi raziskavo, potrjujejo, da umetna inteligenca pripomore k boljši uporabi sistemov za obveščanje, vendar mora biti uporabnik kritičen do podatkov, ki jih umetna inteligenca pripravi. Vsekakor nam olajša prikaz hitrih poročil, predvsem kakšne medletne primerjave, vendar je za kompleksna poročila bolje, da jih pripravi uporabnik sam ali pa mu umetna inteligenca le do določene mere pomaga.
Keywords: Ključne besede: umetna inteligenca, poslovna inteligenca, poslovno obveščanje, kontroling
Published in DKUM: 17.01.2025; Views: 0; Downloads: 49
.pdf Full text (3,60 MB)

2.
Uporaba rešitve ERP v finančnem kontrolingu prodaje v podjetju
Jure Hrovat, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali uporabo rešitve ERP v finančnem kontrolingu prodaje v srednje velikem slovenskem podjetju. Cilj je bil raziskati in predstaviti področje finančnega kontrolinga v kontekstu uporabe rešitve ERP s posebnim poudarkom na rešitvi SAOP. Analizirali smo obstoječe procese finančnega kontrolinga prodaje, način zbiranja in obdelave podatkov ter učinkovitost poročanja in analiziranja prodajnih podatkov. Ugotovili smo, da ima rešitev SAOP zametke kontrolinga kljub manjkajočemu modulu za kontroling. Podjetje uporablja tudi sistem Microsoft Power BI, ki je integriran z rešitvijo ERP SAOP, kar omogoča prenos podatkov med sistemoma v realnem času. Rezultati so pokazali, da integracija SAOP in Microsoft Power BI avtomatizira mnoge rutinske naloge, izboljšuje učinkovitost kontrolinga ter kakovost in hitrost poročanja in podpira strateško odločanje. Praktične izkušnje podjetja potrjujejo pomen sodobnih rešitev ERP in analitičnih orodij za učinkovito izvajanje finančnega kontrolinga. Sistem v obravnavanem podjetju deluje skoraj optimalno, ostala podjetja pa bi morala razmisliti o implementaciji podobnih rešitev za izboljšanje procesov kontrolinga.
Keywords: rešitve ERP, finančni kontroling, prodaja, SAOP
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (2,73 MB)

3.
Kdaj je dejavnost kontrolinga kakovostna?
Lili Žmavc, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Kontroling je razširjen ekonomski pojem, ki ga teoretiki pojmujejo na številne načine, v praksi pa je kontroling dejavnost, ki nudi poslovodstvu in drugim uporabnikom informacij pomoč pri odločanju za doseganje ciljev podjetja. To diplomsko delo se ukvarja s pregledom teorije na področju kontrolinga za lažje razumevanje, kaj predstavlja kontroling kot dejavnost v podjetju in kakšno vlogo ima. Na podlagi predhodnih raziskav na to temo išče možne rešitve za merjenje kakovosti dejavnosti kontrolinga. Pridobljene ugotovitve nato aplicira na dejavnost kontrolinga v podjetju X in merjenje le-te. Pri tem si pomaga z internimi dokumenti podjetja X in intervjuji z zaposlenimi v podjetju tako iz oddelka kontrolinga kot uporabniki kontroling informacij. Diplomsko delo išče odgovore na dve raziskovalni vprašanji: »Kdaj je dejavnost kontrolinga kakovostna?« in »Ali je izvajanje kontrolinga v podjetju X kakovostno?« Na podlagi teoretičnih dognanj in raziskav na to temo smo prišli do sklepa, da je kakovost dejavnosti kontrolinga odvisna od treh vidikov, in sicer kakovostnega informacijskega sistema, kakovostnih kontroling informacij in kakovostnega dela kontrolerjev. Ti vidiki so med seboj tesno povezani. Kakovosten informacijski sistem kontrolinga je pogoj za uspešno delovanje oddelka kontrolinga. Rezultat tega informacijskega sistema so kontroling informacije, katerih kakovost vpliva na zaupanje uporabnikov informacij v kakovost dejavnosti kontrolinga. Kakovost pa zajema tudi zavzeto delo kontrolerja, ki z razlago teh informacij motivira uporabnike za sprejemanje pravilnih odločitev. Ti trije vidiki torej nudijo odgovor na prvo raziskovalno vprašanje: »Kdaj je dejavnost kontrolinga kakovostna?« Raziskovalno vprašanje »Ali je izvajanje kontrolinga v podjetju X kakovostno?« pa se rešuje z analizo kakovosti dejavnosti kontrolinga v podjetju X. S pomočjo smiselnih kriterijev, internih dokumentov, intervjujev z zaposlenimi in kratke ankete se analizira informacijski sistem kontrolinga v podjetju X, informacije za odločanje, ki jih prejmejo uporabniki in raven pomoči, ki jo zaposleni v kontrolingu nudijo odločevalcem. Z naštetimi orodji in podjetju X prilagojenim načinom merjenja kakovosti dejavnosti kontrolinga v diplomskem delu zaključimo, da se dejavnost kontrolinga v podjetju X izvaja kakovostno.
Keywords: kontroling, merjenje kakovosti kontrolinga, dejavnost kontrolinga, informacijski sistem poslovodnega računovodstva
Published in DKUM: 09.10.2023; Views: 302; Downloads: 58
.pdf Full text (1,01 MB)

4.
Vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa
Marsel Kolar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vstopamo v novo dobo četrte industrijske revolucije ali drugače imenovane industrije 4.0, v tej dobi pa bomo priča nastanku veliko novih tehnologij, ki bodo imele vpliv na naša vsakdanja življenja in tudi na delovanje samih organizacij. Prav tako bomo te nove tehnologije opisali, saj bodo podjetja v prihodnosti brez uporabljanja teh tehnologij,težko ostala konkurenčna na svojih trgih. V tem diplomskem delu se bomo osredotočili na vpliv četrte industrijske revolucije na funkcije managementa, ki pa so: načrtovanje, organiziranje, vodenje ter nadzorovanje oziroma kontroling. Te funkcije bomo najprej opisali in predstavili ter tudi omenili njihove aktivnosti, ki se izvajajo v vsaki iz posamičnih funkcij managementa. Opisali bomo tudi vse industrijske revolucije, ki smo jim bili priča do sedaj, pri tem bomo omenili še tehnologije in posledice, ki so jih prinesle industrijske revolucije s svojimi novimi tehnologijami. Najbolj pa se bomo osredotočili na industrijsko revolucijo, ki nam sledi oziroma se že dogaja, to pa je četrta industrijska revolucija. Tako bomo spoznali tehnologije, ki jih le-ta prinaša, kakšne so njene glavne prednosti in s kakšnimi izzivi se bodo morale soočiti organizacije, ki bodo industrijo 4.0 implementirale.V zadnjem poglavju bomo odgovorili na naš izpostavljen problem, kako bo četrta revolucija vplivala na funkcije managementa. Pri tem bomo opisali, kakšen bo vpliv na aktivnosti, ki se izvajajo v funkcijah managementa; kakšni bodo morali biti managerji oziroma vodje, da bodo kos tem spremembam in tudi kakšne ljudi bodo iskali, da bodo ti lahko doprinesli svoj maksimum podjetju, ki jih zaposluje oziroma jih bo zaposlovalo. Ta diplomska naloga nam bo pomagala pri pripravi na spremembe, ki jih prinaša četrta industrijska revolucija. Razložili pa bomo tudi, kako si lahko s to novo tehnologijopomagamo pri funkcijah managementa, ki jo prinaša četrta industrijska revolucija, da bomo z njo lahko izvajali funkcije managementa na najlažji možni način.
Keywords: industrija 4.0, Četrta industrijska revolucija, tehnologija četrte industrijske revolucije, vodja, manager, načrtovanje, organiziranje, vodenje, nadzor, kontroling
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 1008; Downloads: 139
.pdf Full text (1,26 MB)

5.
Managementski koncept izvedbe študentskega bogračfesta v mariboru
Urban Kolenko, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Management in managerji so specifična potreba vseh institucij. Management je danes namenjen predvsem izvajanju medsebojno povezanih dejavnosti, ki so sistematično urejene in imajo določen red. Z vidika funkcioniranja predstavlja dejavnosti, ki jih je potrebno zagotoviti na funkcionalnih področjih podjetja. Projektni management je podlaga event-managementa. Vsak dogodek moramo dojemati in oblikovati kot samostoječ projekt in ga planirati ter organizirati po metodah projektnega managementa. Projekt je časovno omejena, relativno inovativna in tvegana naloga. Zaradi svoje težavnosti in pomena običajno zahteva projektno upravljanje. V diplomskem projektu smo raziskali teoretične vidike managementa ter event-managementa. V nadaljevanju smo predstavili projekt »Študentski bogračfest v Mariboru« po fazah organiziranja določenega projekta ter nato rezultate izvedbe omenjenega projekta. Študentski bogračfest v Mariboru je projekt Kluba študentov Lendava in se organizira kontinuirano že od leta 2004 naprej. Projektno vodenje slednjega omogoča kakovostno izvedbo, kontroling pa pregled postavljenih ciljev. Omenjeni funkciji projektnega vodenja sta poleg ostalih predstavljeni v samem diplomskem projektu.
Keywords: Management, event-management, vodenje, kontroling.
Published in DKUM: 04.03.2019; Views: 1061; Downloads: 137
.pdf Full text (589,89 KB)

6.
Razmerja med dejavnostjo kontrolinga, tržno vrednostjo in uspešnostjo poslovanja velikih slovenskih podjetij
Uroš Resnik, 2018, master's thesis

Abstract: Po vedno večjih zahtevah trga o celovitem usmerjanju in upravljanju podjetij se je kontroling razvil v proces, ki ga poznamo danes. Dejavnost kontrolinga je kompleksna panoga, ki se od pristopa (anglo-ameriški in nemški) do organiziranosti poslovnega subjekta razlikuje. Na organiziranost dejavnosti kontrolinga vpliva velikost podjetja, okolje, razvejanost in kompleksnost organizacije. Geografski in zgodovinski faktorji imajo ključni vpliv na razumevanje kontrolinga v podjetjih. Pojmovanje službe, ki izvaja dejavnosti kontrolinga, ni enotno. Neodvisno od imenovanja službe je enotna težnja dejavnosti kontrolinga k informacijski podpori, usmerjanju in uravnavanju poslovanja podjetja. Cilj poslovanja vsakega podjetja je povečati uspešnost v poslovanju in s tem posredno maksimirati tržne vrednosti. Namen magistrske naloge je preučiti razmerja med dejavnostjo kontrolinga, uspešnostjo poslovanja in tržno vrednostjo podjetja na vzorcu slovenskih podjetij, ki kotirajo na ljubljanski borzi.
Keywords: kontroling, dejavnost kontrolinga, uspešnost poslovanja, vrednost podjetja, tržna kapitalizacija, upravljanje, informiranje, analiziranje, planiranje
Published in DKUM: 20.11.2018; Views: 1321; Downloads: 93
.pdf Full text (1,93 MB)

7.
Analiza procesov planiranja in nabave v farmacevtskem podjetju
Niket Gönc, 2018, master's thesis

Abstract: Procesi planiranja in nabave predstavljajo pomemben dejavnik pri delovanju farmacevtskih družb in jim pripisujemo velik pomen za uspešen konkurenčen boj med gospodarskimi družbami. Potrebe po raznovrstnih kakovostnih zdravilih so vedno večje, zato je pomembno, da zagotavljajo farmacevtska podjetja stabilno oskrbo trga. V proizvodnji zdravil se podjetja srečujejo s kompleksnim sistemom, velikim številom informacij, širokim spektrom različnih znanj, pridobivanjem surovin z velikega števila različnih lokacij in zmeraj strožjimi regulatornimi zahtevami. Za učinkovito obvladovanje množice dejavnikov je potreben celovit in visoko zmogljiv informacijski sistem. Uporaba primernega informacijskega sistema nudi potrebno podporo celotni oskrbovalni verigi za urejen in napreden proces planiranja in nabave, ki pa omogoča dobro obvladovanje tveganj, s katerimi se podjetje srečuje. Zaradi številnih tveganj, s katerimi se farmacevtska podjetja srečujejo, je potrebno vpeljati ustrezen sistem obvladovanja tveganj in dejavnost kontrolinga. V magistrskem delu smo si zastavili cilj analize postopkov planiranja in nabave v farmacevtskem podjetju. Delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu naloge smo najprej opredelili postopke in značilnosti procesov planiranja in nabave. V nadaljevanju smo predstavili delovanje in značilnosti izbranega informacijskega sistema, ki predstavlja ustrezno orodje za uspešno obvladovanje procesov planiranja in nabave. Nato smo opredelili vidik dejavnosti kontrolinga in izvajanja kontrol, kot proces aktivnosti podjetja za zagotavljanje skladnosti procesov planiranja in nabave s cilji podjetja. Obvladovanje tveganj predstavlja pomemben proces za zagotavljanje stabilnosti oskrbovalne verige, zato v nalogi posvetimo še nekaj pozornosti pojmu tveganje in zberemo tveganja, s katerimi se farmacevtska podjetja srečujejo. Prav tako povzamemo splošne značilnosti farmacevtskega sektorja. V empiričnem delu naloge smo analizirali procese planiranja in procese nabave v izbranem farmacevtskem podjetju. Predstavili smo praktične primere tveganj, s katerimi se podjetje srečuje in zbrali načine obvladovanja le teh. S področja dejavnosti kontrolinga smo zbrali nekaj iz množice kontrol, ki se izvajajo v procesih planiranja in nabave. Na podlagi spoznanj iz teorije in prakse smo v zaključnem delu naloge podali odgovor na zastavljene hipoteze.
Keywords: planiranje, nabava, tveganja, kontroling
Published in DKUM: 14.06.2018; Views: 1308; Downloads: 176
.pdf Full text (1,47 MB)

8.
Kontroling v proizvodnem podjetju isokon d. o. o.
Aleksandra Bobik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje mora imeti dolgoročno dobro zasnovane cilje, vizijo in poslanstvo. Ti trije dejavniki so ključnega pomena zanj, saj se samo tako lahko stvari odvijajo v pravo smer. Vedno si moramo zastaviti cilje, ki smo jih kot podjetje, ki posluje na nekem trgu, tudi sposobni uresničiti. Pri določanju ciljev upoštevamo predloge, mnenja vseh oddelkov na višji ravni. Navadno je poslovodstvo podjetja tisto, ki določa končne cilje podjetja, kontroling pa prispeva svoj delež s spremljanjem in z analiziranjem procesov, z opozarjanjem na morebitne nevarnosti pa tudi priložnosti ter, s sprotnim informiranjem, stanja poslovodstva. V diplomskem delu spoznavamo kontroling v financah, nabavi, prodaji in proizvodnji. To so pravzaprav najpogostejša področja, na katerih se le–ta v podjetjih običajno izvaja. V razvitejših podjetjih pa se izvaja dodatno na drugih področjih, kot so logistika, kadri, projekti in podobno, kjer so kontrolni organi določeni za vsako področje posebej in ga spremljajo podrobneje, kar pa je tudi učinkoviteje. Kontroling je pravzaprav razvit v vsakem podjetju – majhnem, srednje velikem ali velikem. Odvisno je le, kako je vzpostavljen, saj je v majhnem podjetju navadno dovolj, da ga izvaja le ena oseba, običajno vodja financ ali pa direktor. Drugačna situacija pa je lahko pri malo večjih podjetjih, kjer je, kot smo že zgoraj omenili, vzpostavljen kontroling za vsako funkcijsko področje posebej in so za njegovo izvajanje zadolžene točno določene osebe, tako imenovani kontrolerji.
Keywords: Kontroling, management, računovodstvo
Published in DKUM: 10.01.2018; Views: 1914; Downloads: 136
.pdf Full text (1,56 MB)

9.
Pomen stalnega izboljševanja kakovosti v analitiki oskrbovalne verige
Miha Kovač, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Stalne izboljšave v analitiki oskrbovalne verige naj bojo del vsakdanjika. V današnjem svetu, kjer so spremembe prisotne vsak dan, je prava strategija za izboljšave in povečanje kakovosti pot k uspehu. Namen diplomske naloge je prikazati na primeru, kako z malimi izboljšavami procesov prispevamo k stalnemu izboljševanju organizacije. Preučevana problematika prikazuje kako se s pomočjo strategije »six-sigma« uspešno lotimo izboljševanja procesov in pripomoremo k trajnostnemu razvoju. Preučevano podjetje se vsakodnevno srečuje s tovrstno problematiko, zato je ključ do uspeha pravilna strategija in podpora vseh funkcij. Predstavljen začetni proces je otežil delo osebe, ki je zadolžena za oskrbo stranke. Do težave je prišlo ob nenadnem povečanju tovrstnega spremljanja podatkov. Rešitev mu predstavlja orodje za učinkovito spremljanje stanja podatkov, hkrati pa je proces popisan in standardiziran. Analitika v oskrbovalni verigi je pomembna vez med vodstvom in drugimi oddelki v oskrbovalni verigi, hkrati pa naj bo tudi podpora za izboljšave in povečanje kakovosti.
Keywords: - Strategija »six-sigma« - Izboljševanje kakovosti procesov - Kontroling oskrbovalne verige
Published in DKUM: 02.06.2017; Views: 1318; Downloads: 149
.pdf Full text (931,46 KB)
This document has many files! More...

10.
Kontroling komunikacije – pojem in implikacije
Uroš Skledar, 2017, master's thesis

Abstract: Komunikacija je del vsakdanjega življenja, zato brez nje ne moremo obstajati. Komuniciramo oz. sporočamo že od vsega začetka, tj. od rojstva naprej. Komunikacija je proces, v katerem se udeleženci sporazumevamo preko mimike, znakov in govora. In kadar komuniciramo, torej beremo, pišemo in se pogovarjamo v živo ali preko telefona, se velikokrat sploh ne zavedamo, da s svojim sporočanjem sprožamo različne reakcije. Podjetja se tega dobro zavedajo, kar je razumljivo in pričakovano. V podjetju morajo imeti vsi zaposleni in vsak proces neko dodano vrednost. Zato je pomembno, da se podjetja in njihovo vodstvo zavedajo, da je treba komunikacijo speljati na način, ki motivira zaploslene v podjetju in pridobi zaupanje posameznikov zunaj podjetja. S tem, ko izboljšujemo komunikacijo, zvišujemo možnosti, da bodo naša sporočila dosegla želeni učinek in da bodo naši prejemniki angažirani, zadovoljni ter zagnani. Tukaj nastopi kontroling komunikacije, ki je eden izmed načinov, kako vzpostaviti in pomagati speljati proces komunikacije v skladu s cilji podjetja. Za doseganje teh ciljev je pomembno, da so zaposleni motivirani in da svoje delo opravljajo v skladu s pričakovanji, vrednotami in kulturo podjetja. Oddelek za odnose z javnostjo (od tukaj naprej PR-oddelek) in korporativno komuniciranje sta oddelka, ki v prvi vrsti komunicirata oz. skrbita za interno komunikacijo in komunikacijo izven podjetja, tj. z mediji in lokalno skupnostjo. Kontroling pa deluje na tak način, da nudi podporo dotičnima oddelkoma in tako zagotovi, da se vzpostavijo cilji, ki jih morata PR-oddelek ali korporativno komuniciranje doseči za to, da se vpelje prava strategija in da bi bili lahko ti cilji pravilno vrednoteni ter v skladu s cilji in strategijo podjetja. Cilj magistrskega dela je raziskati, kaj je kontroling komunikacije. Naša raziskava je pokazala, da je to predvsem proces, ki pomaga prepoznati ustrezen način načrtovanja v določeni situaciji (kaj, komu, na kakšen način in s kakšnim namenom) in spremljati odzive, prejemati povratne informacije ter dosegati želene rezultate. Lahko pa pomeni tudi iskanje novih rešitev za usklajevanje in implementiranje novih strategij. Torej z ustreznimi orodji zagotavlja ne le podatke, temveč ustrezne, relevantne, kredibilne in razumljive informacije o tem, kaj in koliko prispeva komunikacija k ustreznemu doseganju ciljev znotraj podjetja oz. v okolju, v katerem deluje.
Keywords: kontroling, komunikacija, kontroling komunikacije
Published in DKUM: 19.05.2017; Views: 1274; Downloads: 126
.pdf Full text (1,13 MB)

Search done in 0.41 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica