| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Razvoj nuklearnega kontejnerja atom z notranjo svinčeno zaščito
Gašper Borut Skrbinšek, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Kontejnerizacija je sistem tovornega prometa, ki temelji na transportu blaga z jeklenimi multimodalnimi kontejnerji. Predstavlja globalno metodo transporta z najnižjimi stroški. Multimodalni transport lahko opredelimo kot pretok blaga s kontejnerjem kot glavno transportno enoto, ki omogoča transport večje količine tovora hkrati, ščiti blago v notranjosti in je primeren za vse možne prometne poti. V ta sklop spadajo tudi kontejnerji za transport radioaktivnih odpadkov, imenovani nuklearni kontejnerji. Spadajo v skupino modificiranih kontejnerjev. Za varovanje okolja in ljudi pred radioaktivno vsebino morajo dobro tesniti in preprečiti radioaktivno sevanje v okolico. Tesnjenje je zagotovljeno s posebno EPDM gumo, za preprečitev sevanja okolico pa so potrebni dekontaminacijski premazi po površinah kontejnerja. Nuklearni kontejnerji morajo imeti zadosti togo konstrukcijo in pritrdilne priključke za tovor, da ne pride do trajnih deformacij površin kontejnerja in premikanja vsebine. Za zagotavljanje tega je potrebno opraviti vrsto analiz, ki potrdijo da je kontejner varen in se ga lahko uporablja v različnih načinih prevoza. V diplomske delu je predstavljena kontejnerizacija v splošnem, vsi potrebni podatki za razvoj nuklearnih kontejnerjev, ki jih konstruirajo in proizvajajo v podjetju Container d.o.o. in statična analiza kontejnerja s svinčenim oklepom proti radioaktivnemu sevanju.
Keywords: kontejnerizacija, nuklearni kontejnerji, svinčeni oklep, statična analiza
Published: 05.10.2020; Views: 121; Downloads: 32
.pdf Full text (4,28 MB)

2.
Problematika proizvodnje emisij co2 kontejnerskih ladij v primerjavi s cestnim kontejnerskim transportom
Iris Čeh, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je zajeta primerjava emisij CO2 iz ladijskega transporta v primerjavi s cestnim, kjer je fokus na kontejnerskem transportu.
Keywords: emisije CO2, ladijski transport, cestni transport, kontejnerizacija, onesnaženje
Published: 07.01.2020; Views: 221; Downloads: 33
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
Nabava tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerska transporta
Mitja Petrič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava temo nabave tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerskega transporta. V samemu začetku smo navedli cilje, namene, hipoteze, predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja, ki smo jih uporabili za pisanje. Delo je sestavljeno iz štirih glavnih poglavji, ki obravnavajo teorije kontejnerizacije, tehnologijo kontejnerskega transporta, kontejnerske terminale in sam proces nabave tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerskega transporta. V omenjenih poglavjih naloga podrobneje predstavi kontejnerizacijo in njen razvoj skozi zgodovino. Naloga se osredotoča tudi na vrste in standarde kontejnerjev ter njihov transport s pomočjo različnih transportnih sredstev. Naloga govori tudi o tehnologijah kontejnerskega transporta in elementih ter nalogah celinskega in pomorskega terminala. V samem koncu naloge bo predstavljen proces nabave tiskarskega papirja, kjer bodo obravnavane različne nabavne možnosti ter transportne metode. Na praktičnem primeru bo prikazan transport, varovanje in manipulacija tovora. Z realnimi cenami bo tudi prikazana in obrazložena najprimernejša nabava in transportna metoda tiskarskega papirja na mednarodnem trgu.
Keywords: kontejnerizacija, transportne tehnologije, kontejnerski terminali, vrste kontejnerjev, prevoz tovora, tiskarski papir
Published: 24.10.2019; Views: 354; Downloads: 35
.pdf Full text (1,52 MB)

4.
Kontejnerske ladje in globalizacija
Mihael Gornik, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Trgovina je v 20. in 21. stoletju dosegla nepredstavljiv napredek. Z razvojen tehnologije in globalizacijo gospodarstva je danes v svetu vse dosegljivo v zelo kratkem času. Od informacij, trgovskega blaga, storitev in podobno. Kljub vsesplošnemu napredku pa še vedno 90 % celotne svetovne trgovine in tovora prepeljejo kontejnerske ladje. Veliko ljudi misli, da so luke in kontejnerski prevoz zastarel in tudi finančno najbolj ugoden način prevoza blaga, a se zelo motijo. Luke in podjetja, ki se ukvarjajo z ladijskim prevozom, so morale vložiti veliko sredstev za modernizacijo, saj so le tako lahko konkurenčni v globalni ponudbi tovrstnih storitev. Tudi Slovenija ima zelo pomembno luko v Kopru, obenem pa se nahaja na zelo pomembnem strateškem položaju v evropskem trgovanju. Zaradi tega je nastala ideja o tem, da naredimo kratko analizo razvoja in napredka na področju kontejnerskih prevozov in povzamemo vse aspekte kontejnerskega transporta in njegovih podrejenih vej potrebnih za dostavo tovora. Predstaviti in prikazati želimo različne poteke, oblike in delovanje kontejnerskega transporta. Primerjali bomo tudi razvoj in trenutno infrastrukturo v Luki Koper z razvitejšimi državami in primerjali, kako so posamezne države v tem segmentu uvidele priložnosti in jih izkoristile.
Keywords: Kontejnerizacija, ladje, transport, priročnik, svetovna trgovina, globalizacija
Published: 23.07.2018; Views: 269; Downloads: 42
.pdf Full text (4,94 MB)

5.
KONTEJNERIZACIJA IN STORILNOST PRETVORNE MEHANIZACIJE NA KONTEJNERSKEM TERMINALU MARIBOR-TEZNO
Albina Šterlek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V začetnem delu diplomske naloge smo najprej želeli pojasniti kontejnerski transport; tako smo opredelili pojem kontejnerizacija in pojem kontejner. Ugotovili smo, da je s kontejnerskim transportom prevoz tovora najvarnejši, najhitrejši in najbolj ekonomičen. V tej povezavi so predstavljena manipulacijska sredstva s prekinjenim delovanjem, ki so primerna za manipulacijo s kontejnerji in kako se lahko izračuna njihov delovni učinek. V nadaljevanju so opisani kontejnerski terminal Maribor – Tezno in njegovi procesi dela. Ugotovili smo, da so tehnološki procesi dela kar dobro sestavljeni, manipulacijski procesi dela pa so pomanjkljivi zaradi prekratkega razkladalno - nakladalnega tira. Ker kontejner prehaja z enega transportnega sredstva na drugega, so predstavljeni tudi tovorni vagoni za transport kontejnerjev. Prav tako so podani predlogi za izboljšanje manipulacijskih procesov.
Keywords: kontejnerski terminal Maribor – Tezno, kontejnerizacija, kontejner, manipulacijska sredstva, storilnost pretovorne mehanizacije.
Published: 30.09.2016; Views: 1464; Downloads: 351
.pdf Full text (3,65 MB)

6.
Kontejnerizacija in prevoz iz luke Rotterdam
Mojca Klemenčič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu prikažemo pomen kontejnerizacije, kje se uporablja, njene prednosti in slabosti, ki jih imajo uporabniki le-te. Osredotočili smo se na proučevanje kontejnerizacije v pomorskem prometu in predstavili pojem kontejner in kakšne ladje se uporabljajo v pomorskem prometu. Opisali smo vrste pomorskega prometa, kakšne ladje uporabljamo, njegove prednosti in slabosti. V praktičnem delu smo se osredotočili na Luko Rotterdam in opisali njen pomen za Evropo in jo primerjali z Luko Hamburg.
Keywords: kontejnerizacija, kontejner, pomorski promet, luka Rotterdam
Published: 23.06.2016; Views: 796; Downloads: 126
.pdf Full text (1,86 MB)

7.
POMEN TRANSPORTNIH ZAVAROVANJ PRI KONTEJNERSKEM POMORSKEM TRANSPORTU
Domen Merc Kunej, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo preučili pomen transportnih zavarovanj v pomorskem transportu s poudarkom na kontejnerskem transportu. V prvem delu smo opredelili pomorski transport in naraščajočo potrebo po kontejnerizaciji tovora za zagotovitev ekonomske učinkovitosti, nakar smo predstavili vrste pomorskih transportnih zavarovanj ter njihov vpliv na pomorski transport. V naslednjem delu diplomskega seminarja smo preučili razmere na trgu pomorskih transportnih zavarovanj s poudarkom na zavarovanju tovora med prevozom in zavarovanju plovil. Temu je sledila tudi analiza transportnih rizikov, s katerimi se srečujemo pri transportnem zavarovanju. Naslednji del smo namenili preučitvi transportnih zavarovanj na primeru nesreče ladje MOL Comfort, kjer se odraža pomen zavarovanja tovora med prevozom. V zadnjem delu smo predstavili pomorska transportna zavarovanja, ki jih nudi Zavarovalnica Triglav ter podrobneje analizirali zavarovanje tovora med prevozom s posamičnim zavarovanjem in zavarovanje tovora z generalno polico.
Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, transportno zavarovanje, kargo zavarovanje, Zavarovalnica Triglav
Published: 05.11.2014; Views: 1058; Downloads: 147
.pdf Full text (608,19 KB)

8.
KONTEJNERSKI PREVOZI TOVORA LUKE KOPER IN SLOVENSKIH ŽELEZNIC
Damjan Koštric, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju smo se lotili kontejenerskih prevozov tovora. Pod to temo smo se lotili dva največja prevoznika kontejnerjev pri nas. To sta naše edino pristanišče Luka Koper in železniški terminal Ljubljana. Na začetku naloge je opisana zgodovina kontejnerskih prevozov, ter osnovne in najpomembnejše stvari o kontejnerjih in kontejnerizacije. Na temo kontejnerskih prevozov Luke Koper je opisan kontejnerski terminal in vsi poslovni rezultati v letu 2012, ter poslovni cilji v letu 2013. Opisane so tudi cestne, železniške in morske povezave z Luko Koper. V poglavju o železniškem terminalu Ljubljana je opisan pregled poslovnih prihodkov in odhodkov, ter osnovne naloge železniškega terminala. Na kratko sem v praktičnem delu simuliral prevoz kontejnerja iz Murske Sobote v Luko Koper in natovor kontejnerja na kontejnersko ladjo. Na koncu sem predstavil tudi kakšne dokumente potrebujemo za prevoz in po kateri klavzuli se bomo ravnali.
Keywords: Luka Koper, Železniški terminal Ljubljana, kontejner, kontejnerizacija, transport.
Published: 04.11.2014; Views: 2933; Downloads: 608
.pdf Full text (1,99 MB)

9.
KONTEJNERSKI TRANSPORT V SLOVENIJI IN NJEGOV RAZVOJ
Dušanka Ačko, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Geografski položaj Slovenije in s tem v povezavi položaj Slovenskih železnic, ter ključnega pristanišča Koper, je v primerjavi z mrežami in smermi sosednjih železnic zemljepisno ugodno umeščen. Strateška prednost in geografski položaj Slovenije pa še ne zagotavljata, da bodo prometni tokovi čez njo tudi v resnici izbrani. Sosednje države, ki si prizadevajo prevzeti čim več tovora, bi lahko z obvoznimi potmi prek svojih ozemelj bistveno poslabšale naš položaj. Da bi se izognili takšnemu scenariju, je potrebno vlagati v razvoj infrastrukture, suprastrukture in kadrov, kateri tako ali drugače sodelujejo pri načrtovanju in izvedbi transporta ter razvoju in modernizaciji terminalov. Do polovice dvajsetega stoletja je bil transport tovora čez morja in oceane stroškovno, časovno in delovno zelo intenziven proces. Paketi tovora so bili locirani v velikih košarah ali vrečah. Manipulirali so se kos za kosom. Te košare so se nalagale individualno na vlak ali tovornjak. Nato so se pripeljale v luko. Na dokih so vsako posamezno košaro razložili iz tovornjaka ali vlaka. Sledilo je njihovo nalaganje na ladjo, torej v ladijsko skladišče oziroma podpalubo. Ta težaven in dolgotrajen postopek se je v obratnem vrstnem redu ponovil v kraju destinacije. Natovarjanje je opravilo približno večja skupina delavcev in ker je potekalo počasneje, je bil rezultat tako počasnih manipulacij večdnevno stanje ladij v luki. Seveda se danes kažejo ladijski prevozi v drugačni luči. Globalizacija kontejnerskega prometa je pod velikim pritiskom zahtev in želja naročnikov. V kontejnerski plovbi so se pokazale zahteve po celostnem obdelovanju svetovnih trgov, s tem so bili ladjarji primorani posodobiti servise in vzpostaviti zveze z novimi svetovnimi pristanišči. Za sodoben prevoz kontejnerjev je zelo pomembno, da je njihovo poslovanje usklajeno z osnovnimi zahtevami transportne logistike. To pomeni, da se kontejner nahaja na pravem mestu, ob pravnem času, ki je odvisen od voznega reda ladij. Veliki ladjarji, ki bi radi zadovoljili stranke, so začeli ponujati celotne prevozne storitve. Tako se je njihova prevozna storitev razširila s pomorskega na kopenski del poti, s čimer ponujajo storitve prevoza kontejnerjev od vrat do vrat. Kontejnerski transport je rastoče tržišče, v katerem se je količina tovora v zadnjem desetletju podvojila. Povečevanje uporabe kontejnerjev je kazalo potrebo po koordinaciji med različnimi vejami transporta in po standardizaciji dimenzij ter oblik kontejnerjev. Ravno vsestranska uporabnost kontejnerja v vseh vejah transporta predstavlja gonilo razvoja kontejnerizacije. Kontejnerski pomorski transport je bistvenega pomena za procese globalizacije ter ustvarja pogoje za vse večjo širitev svetovne trgovine. Kontejnerizacija, ki je eden izmed metod unitizacije, ima velike prednosti in ekonomske učinke v primerjavi s klasičnim manipuliranjem in transportom blaga. V slovenskem prostoru ima kombinirani transport še vedno premajhno veljavo, vendar se v zadnjih nekaj letih že opažajo vidni napredki. Z uvajanjem kompletnih kontejnerskih vlakov za prevoz avtomobilov in uvajanjem prevoza polprikolic in prikolic, se vedno bolj uveljavlja načelo »od vrat do vrat«
Keywords: kontejnerizacija, globalizacija, koridorji, kontejnerski terminal, kombiniran transport.
Published: 22.03.2013; Views: 2284; Downloads: 342
.pdf Full text (900,82 KB)

10.
POMORSKI KONTEJNERSKI TRANSPORT PRI MEDNARODNI TRGOVINI MED SLOVENIJO IN KITAJSKO
Metka Balaban, 2012, master's thesis

Abstract: Skozi magistrsko nalogo smo sprva predstavili teoretičen vidik pomorskega transporta, ki je eden izmed bistvenih elementov, ki omogoča razvoj mednarodne trgovine. Sam transport in trgovina sta dobila nove razsežnosti z razvojem kontejnerjev, ki omogočajo stroškovno in prostorsko učinkovit transporta blaga, še posebej na razdaljah, kjer je tranzitni čas daljši. Velikost in prostornina kontejnerja sta izbrana glede na vrsto blaga in težo. Pri pomorskem kontejnerskem transportu je potrebno posebej poudariti ekonomski vidik tovrstnega načina transporta, kot je zmanjševanje stroškov pakiranja, povečanje varnosti pri samem prevozu, hitrejše manipuliranje, poenostavljanje administrativnih poslov in drugo. Kljub koristnim učinkom, pa se tudi pomorski kontejnerski transport ni mogel izogniti učinkom svetovne gospodarske krize. Kriza je povzročila in zabeležila padec opravljanja tovrstnega prevoza tovora, zmanjšala se je potreba po proizvodnji ladij, nekateri ladjarji so izgubili svoje ključne prevozne poti, vse to pa je posledica zmanjšanega povpraševanja po tujih proizvodih, kar pomeni manjši uvoz oziroma izvoz. Ta padec mednarodne menjave je bil zabeležen tudi v trgovinski bilanci med Slovenijo in Kitajsko v zadnjih treh letih, ki pa se počasi stabilizira. Ljudska republika Kitajska je z vstopom v Svetovno trgovinsko organizacijo leta 2001 pridobila veliko, saj ji je bilo omogočeno trgovanje z večjim delom Evropskih držav, med njimi tudi Slovenijo. Odnosi med omenjenima državama so se utrdili z nekaterimi sporazumi, ki urejajo trgovinske odnose med njima. V magistrski nalogi je osvetljen tudi problem oziroma dejstva, ki se navezujejo na analizo uvoza pošiljke iz Kitajske. Sama menjava dobrin zagotovo ne bi bila uspešna brez skrbno organizirane transportne poti. Sprva je v nalogi predstavljen teoretičen vidik izbire ustrezne poti in pravilne organizacije poti ter zavarovanja. Ključen pomen pri mednarodni menjavi pa imajo tudi pravila ICC zato so v nalogi predstavljene tiste klavzule, ki so ključnega pomena za pomorski transport. Podjetja se za brezhibno opravljen transport blaga obračajo na špediterska podjetja. Predstavljen je pomen in razvoj špedicije ter njihove naloge. Za boljšo in nazornejšo analizo primera uvoza pošiljke iz Kitajske, smo za pomoč zaprosili večje špeditersko podjetje, izpostava Koper. S svojimi izkušnjami in prakso so nam razložili kakšen je potek uvoza blaga.
Keywords: pomorski transport, kontejnerizacija, mednarodna menjava, uvoz kontejnerja, špedicija, gospodarstvo Ljudske republike Kitajske
Published: 23.08.2012; Views: 2416; Downloads: 410
.pdf Full text (3,91 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica