1. Fakulteta za strojništvo : Raziskovalni vodnik2024 Abstract: Publikacija predstavlja pregled raziskovalne dejavnosti in raziskovalnih dosežkov na Fakulteti za strojništvo. Predstavljena so raziskovalna področja: Energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, Proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje ter Temeljno in splošno področje. Posamezni laboratoriji in centri Fakultete za strojništvo predstavljajo svojo raziskovalno opremo, ponudbo storitev za gospodarstvo, sodelovanja s podjetji in drugimi ustanovami, najodmevnejšime publikacije, patente, nacionalne in mednarodne projekte in najpomembnejše raziskovalne dosežke. Keywords: energetsko, procesno in okoljsko inženirstvo, konstruiranje in oblikovanje, tehnologija materialov, mehanika, proizvodno strojništvo, tekstilni materiali in oblikovanje Published in DKUM: 22.11.2024; Views: 0; Downloads: 18
Full text (18,38 MB) This document has many files! More... |
2. Uporaba umetne inteligence v konstruiranju : diplomsko deloVid Stanovnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati uporabo umetne inteligence pri procesu konstruiranja. Delo se osredotoča na uvajanje različnih orodij umetne inteligence in tehnik za izboljšanje učinkovitosti, natančnosti in inovativnosti v procesu načrtovanja in modeliranja. Predstavljene so teoretične osnove umetne inteligence, vključno s strojnim učenjem, nevronskimi mrežami in globokim učenjem. Analizirane so prednosti in slabosti uporabe umetne inteligence, kot so zmanjšanje človeških napak, izboljšana produktivnost, vendar visoki stroški in kompleksnost uvajanja. Poleg tega so predstavljeni praktični primeri uporabe umetne inteligence pri konstruiranju, vključno z orodji, kot so ChatGPT za generiranje zahtevnikov, Autodesk Fusion 360 za generativno oblikovanje in Solidworks za avtomatizacijo oblikovalskih procesov. Keywords: umetna inteligenca, konstruiranje, generativno oblikovanje, globoki generativni modeli, strojno učenje, globoko učenje. Published in DKUM: 30.09.2024; Views: 0; Downloads: 51
Full text (2,91 MB) |
3. Inovativni koncept strojnega pobiranja oluščenih koruznih storžev : končno poročilo o izvedenih projektnih aktivnostihJasmin Kaljun, Miran Lakota, Mitja Štih, Miha Rečnik, Marjan Strašek, Aljaž Vidovič, Sandra Fiderih, Mario Žlender, Sašo Dervarič, Gregor Rešek, Jernej Časar, Aljaž Kraner, Mitja Krajnc, Janja Zolar, 2015, final research report Keywords: industrijsko oblikovanje izdelkov, konstruiranje, avtomatizacija, kmetijski stroji Published in DKUM: 28.10.2020; Views: 1325; Downloads: 83
Full text (298,90 KB) |
4. Inovativni koncept avtonomne večfunkcijske prometne signalne table : končno poročilo o doseženih ciljihJasmin Kaljun, Andrej Cupar, Marjan Lep, Marko Žerdin, Aleš Ačko, Taja Recek, Denis Štajdohar, Tadej Kocbek, Žan Fistrič, Patrik Vogrinčič, Pia Katarina Plaznik, Boštjan Plaznik, Mojca Žunkovič, 2017, final research report Keywords: industrijsko oblikovanje izdelkov, konstruiranje, avtomatizacija, avtonomne večfunkcijske prometne signalne table Published in DKUM: 27.10.2020; Views: 977; Downloads: 55
Full text (260,68 KB) |
5. Konceptna zasnova mobilne hišice s pomično streho : končno poročilo o doseženih ciljihJasmin Kaljun, Andrej Cupar, Gorazd Sladič, Blaž Pustinek, Adrijan Ashimoski, Urška Butolen, Fatlind Racaj, Jani Humar, Timotej Vidovič, Andrej Šajher, Blaž Posl, Bojan Jandrašič, 2020, final research report Keywords: industrijsko oblikovanje izdelkov, konstruiranje, mobilne hišice, avtomatizacija Published in DKUM: 27.10.2020; Views: 1218; Downloads: 122
Full text (326,58 KB) |
6. Proces oblikovanja električne kitareTony Ray, 2016, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je podan pristop oziroma proces inženirskega oblikovanja električne kitare: izbira oziroma zasnova telesa kitare, izbira materiala za telo kitare, odločitev, ali bo telo trdno ali votlo, izbira stila telesa kitare, izbira materiala za vrat kitare, izbira elektronike za kitaro, določitev načina končne izdelave kitare, določitev skale kitare, določitev vratu kitare, določitev oblike glave vratu kitare, določitev mehanskih delov kitare, določitev končne obdelave ter barvanje in lakiranje. Keywords: kitara, električna kitara, konstruiranje, oblikovanje, proces oblikovanja Published in DKUM: 08.07.2016; Views: 2042; Downloads: 149
Full text (10,27 MB) |
7. Oblikovanje igrače z modularno zasnovo vlaka in tekalne podlageUroš Vudler, 2015, master's thesis Abstract: Otroci s pomočjo igrač razvijajo svoje motorične spretnosti, doživljajo čustvene trenutke in si širijo domišljijo. Namen magisterskega dela je narediti igračo vlaka in podlage z modularno zasnovo. V ta namen bomo dobro pregledali trg igrač in poskusili združiti tehnične in estetske probleme v modularno rešitev. Prikazan je proces inženirskega oblikovnja od idejne risbe, računalniškega modela in do samega prototipa igrače. Z igračo želimo otrokom predstavit vlak, kot enega izmed najstarejših prevoznih sredstev. Keywords: igrača, vlakovni sistem, računalniško oblikovanje in konstruiranje Published in DKUM: 09.10.2015; Views: 1917; Downloads: 231
Full text (4,18 MB) |
8. SMERNICE ZA OBLIKOVANJE ORODIJ ZA BRIZGANJE PLASTIČNIH MASDanijel Slipčević, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo podaja smernice za oblikovanje orodij za brizganje plastičnih mas. Prvotno so predstavljena osnovna teoretična znanja, ki so potrebna za razumevanje problematike. Obrazloženo je izrazoslovje ter tehnologija procesov. Razlaga je prilagojena bralcu s tehničnim predznanjem o obdelavi plastičnih mas. Podane so smernice za oblikovanje ter napotki za odpravljanje pogostih napak. Na koncu je obravnavan izdelek iz realnega lokalnega industrijskega okolja. S simulacijami so prikazane deformacije, ki nastanejo pri brizganju. Glede na prikazane deformacije je izdelek, v CAD programskem okolju SolidWorks, oblikovno predelan v skladu s smernicami iz teoretičnega dela. Ponovna analiza popravljenega izdelka pokaže dobre rezultate, kar opraviči spremembo oblike izdelka. Keywords: Plastika, brizganje plastičnih mas, konstruiranje orodij, nasveti za oblikovanje, proizvodne tehnologije. Published in DKUM: 12.11.2014; Views: 2841; Downloads: 522
Full text (2,62 MB) |
9. Inženirsko oblikovanje raztegljivega povodca z zavoro za psaMartin Werdonig, 2014, master's thesis Abstract: V tej magistrski nalogi je obravnavana problematika neugodnega ustavljanja psa pri uporabi konvencionalnih raztegljivih povodcev. Specifično je obravnavan sunek sile ob ustavitvi psa in možnosti izboljšave obstoječih izdelkov. V magistrskem delu so opisane aplikacije drsečih zavor v mehanizmu raztegljivega povodca ter izbira najustreznejše. V nadaljevanju je opisano konstruiranje in dimenzioniranje izdelka z uporabo tračne zavore, ter priprava računalniškega modela z vsemi potrebnimi komponentami. Opisano je tudi oblikovanje in realistična upodobitev ohišja, s poudarkom na prepoznavnosti in funkcionalnosti.
V magistrskem delu je ugotovljeno, da konstruiran izdelek omogoča ugodnejše in udobnejše zaviranje psov, ter preprečuje sunke in njegove posledice. Oblikovno izdelek poudarja svojo funkcionalnost in se tudi vizualno razlikuje od konkurenčnih izdelkov. V prihodnje pa je smiselno preveriti možnosti o kompaktnejši izvedbi povodca in ga oblikovno še izpopolniti. Keywords: raztegljiv povodec za psa, zavora, računalniško modeliranje, inženirsko oblikovanje izdelkov, konstruiranje Published in DKUM: 03.11.2014; Views: 1949; Downloads: 217
Full text (2,50 MB) |
10. Inženirsko oblikovanje igral in njihova umestitevDavid Rožmarin, 2014, master's thesis Abstract: V magistrskem delu je predstavljen pristop inženirskega oblikovanja izdelkov, natančneje igral. Naloga vsebuje opis njihove funkcije, oblikovanja, nadgradnje sistema spajanja in postavitev igral v prostor. Obširno je prikazano oblikovanje medgeneracijskih igral od skic do virtualnih modelov, prototipov in končnega fizičnega izdelka. Predstavljen je že obstoječ sistem modularne gradnje igral, ki je služil kot osnova projekta. Opisan je pristop oz. sodelovanje s podjetjem Talum d. d. v realizaciji projekta PAN. V nalogi sem upošteval omejitve pri certifikaciji igral in ceno. Na kratko sem opisal tudi stroškovni del dokumentacije. Izdelal sem celotno delavniško dokumentacijo igral in umestitveno dokumentacijo za izvajalce. Predstavil sem metode vzvratnega inženirstva, modeliranja, konstruiranja in hitre izdelave prototipov. Dodal sem tudi nadgradnjo že obstoječega sistema.
Cilj naloge je bil oblikovati izdelke oz. družino igral s podanimi zahtevami in omejitvami, jih umestiti v prostor ter jih v sodelovanju s podjetjem Talum d. d. (Kreativni aluminij d. o. o.) tudi realizirati v zahtevanem časovnem roku. Seveda je bilo zelo pomembno sodelovati v skupini, preučiti postopke vzvratnega inženirstva, modeliranja, konstruiranja, hitre izdelave prototipov in se seznaniti z njimi. Izdelki oz. igrala morajo biti zanesljiva, udobna, funkcionalna in vizualno privlačna. Keywords: oblikovanje, igrala, umestitev, konstruiranje, 3D digitalizacija, slojevite tehnologije, prototip Published in DKUM: 02.07.2014; Views: 1967; Downloads: 119
Link to full text |