| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
PRIMERJAVA RAVNI PROMETNE VARNOSTI NIVOJSKIH KRIŽIŠČ S STALIŠČA KONFLIKTNIH TOČK IN KONFLIKTNIH SITUACIJ
Peter Bezjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena primerjava nivojskih križišč s stališča konfliktnih točk in konfliktnih situacij. V primerjavo so zajeta posebej trikraka in posebej štirikraka klasična nesemaforizirana in krožna križišča. V prvem delu so opisane naloge cestnih nivojskih križišč in prometni tokovi v križiščih ter operacije med prometnimi tokovi. V nadaljevanju so opisani konflikti med motoriziranimi udeleženci v prometu in motoriziranimi ter nemotoriziranimi udeleženci v prometu. Opisa
Keywords: prometna varnost, nivojska križišča, konflikti, konfliktne točke, konfliktne situacije
Published: 09.02.2009; Views: 3257; Downloads: 531
.pdf Full text (14,70 MB)

3.
UPORABA POSREDOVANJA ZA REŠEVANJE MEDNARODNIH KONFLIKTNIH SITUACIJ - PRIMER ARGENTINSKO-ČILSKEGA MEJNEGA SPORA
Nina Topolovec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Sredstva mirnega reševanja sporov, vsebovana v Ustanovni listini OZN, lahko na splošno razdelimo na diplomatska in pravna. Splošna načela mednarodnega prava, zapisana med drugim tudi v Ustanovni listini OZN, nalagajo državam, da rešujejo medsebojne spore na miroljuben način in da se pri tem vzdržijo grožnje s silo ali uporabe sile. Posredovanje spada med diplomatska sredstva, katerih skupna značilnost je nezavezujoča narava in da uporaba prava ni nujna podlaga za rešitev mednarodnega spora. Posredovanje je proces reševanja meddržavnih sporov, ki vključuje tretjo stran, ki poseže v sam spor in si prizadeva uskladiti nasprotujoče si interese sprtih strani ter poiskati skupno vzajemno rešitev. Gre za enega najpogosteje uporabljenih mehanizmov za reševanje mednarodnih konfliktov. Spor med Argentino in Čilom glede dela ozemlja, nad katerim sta imeli obe strani izključujoče si interese, bi lahko imel katastrofalne posledice, če se ne bi spor razrešil s posredovanjem. Državi sta za posrednika izbrali Vatikan, ki je užival visoko moralno avtoriteto v obeh državah. Sam proces se je zaključil s premirjem, ki traja še danes. Z vidika preučevanja posredovanja gre za izjemen primer, ki je vključeval veliko strategij in tehnik, ki omogočajo podrobnejše razumevanje samega procesa posredovanja.
Keywords: sredstva mirnega reševanja meddržavnih sporov, mednarodne konfliktne situacije, posredovanje, argentinsko-čilski mejni spor
Published: 17.12.2012; Views: 1209; Downloads: 75
.pdf Full text (664,36 KB)

4.
ANALIZA INTERNEGA KOMUNICIRANJA IN MEDSEBOJNIH ODNOSOV V IZBRANI ORGANIZACIJI
Valerija Plankar, 2013, master's thesis

Abstract: Interno komuniciranje pomembno prispeva k poslovnemu uspehu v vsaki družbi ali organizaciji. Prav tako je pomembna tudi strategija komuniciranja, kajti prav od nje je med drugim odvisno, kako percipirajo zaposleni podano vsebino v določenem trenutku. Interno komuniciranje spodbuja konstruktivno sodelovanje, kar posredno učinkuje na pristnejše medsebojne odnose v delovnem okolju. Zaposleni bodo zagotovo uspešnejši, če bodo bolje razpoloženi in se bodo dobro počutili v svoji delovni organizaciji. Ustrezna interna komunikacija bistveno prispeva k boljšemu razumevanju zaposlenih pri tekočih aktivnostih in novostih, ki jih določena organizacija izvaja, ter pri načrtovanju njenih ciljev in poslovnih strategij v prihodnje. Interno komuniciranje mora biti naravnano tako, da doseže določen cilj ali rezultat, ki si ga je določena organizacija postavila. Prav tako je pomembno, da komunikacija poteka dvosmerno in spodbuja vključevanje, kajti tako bo organizacija bistveno prej dosegla podporo in pripadnost vseh zaposlenih. Interno komuniciranje pa nima pozitivnega vpliva le na medsebojne odnose, njen vpliv namreč zaznamo tudi v primeru konfliktnih situacij. Nesporazumi so v organizacijah sestavni del poslovnega vsakdana, vendar je pomembno, kako pristopiti k njihovemu reševanju, torej je ustrezna komunikacija eno od ključnih sredstev pri uspešni razrešitvi konfliktov. V empiričnem delu magistrskega dela smo tako analizirali nivo ustreznosti internega komuniciranja in medsebojnih odnosov v izbrani organizaciji X. Iz ugotovitev je razvidno, da je interno komuniciranje med zaposlenimi v organizaciji zelo dobro sprejeto v vseh pogledih, še posebej v primeru neugodne ekonomske in politične situacije, v kateri se je naša država znašla v tem obdobju. Omenjeno situacijsko stanje ima vpliv tudi na slovenska podjetja in organizacije, kar se med drugim akumulira v obliki napetosti in splošno negativnega ozračja med zaposlenimi, kar pomeni, da je dobro, da vodstvo oziroma delodajalci do svojih zaposlenih vzpostavijo komunikacijo, ki je korektna in čim bolj transparentna. Rezultati raziskave razkrivajo zanimivo dejstvo, da je tudi v primeru dobrega sistema internih komunikacij v organizaciji odgovoren predvsem vsak posameznik oziroma to, koliko prispeva oziroma koliko je samoiniciativen, da se tako čim bolj približa kriteriju odličnosti internih komunikacij, ki ga vsaka organizacija določa individualno. V obravnavani organizaciji X je interno komuniciranje pretežno ustrezno. Ne glede na to dejstvo pa se mnenja zaposlenih nagibajo v smer, ki zahteva še določene izboljšave, med katere po mnenju zaposlenih nedvomno spadata tudi načrtovanje in izvedba strategij internih komunikacij. Z uvedbo načrtovanja in integriranja internega komuniciranja v ostale poslovne strategije organizacije ter z vzpostavitvijo sistema se hkrati izboljša tudi pozicija zaposlenih, v smislu povečanja informiranosti posameznika in ustreznejšega percipiranja omenjenega področja. To prispeva tudi k učinkovitejšemu sodelovanju znotraj organizacije, zmanjša ali omeji se možnost konfliktnih situacij, prav tako pa se na ta način spodbujajo korektni medsebojni odnosi. Na osnovi izvedene analize smo podali končne ugotovitve ter oblikovali ustrezne predloge in sugestije, ki bi lahko koristile pri morebitnem izboljšanju komunikacij znotraj izbrane organizacije X.
Keywords: Interno komuniciranje, učinkovitost internega komuniciranja, medsebojni odnosi, konflikt, konfliktne situacije, zaposleni, nadrejeni, organizacija, izbrana organizacija.
Published: 30.08.2013; Views: 1728; Downloads: 73
URL Link to full text

5.
PRIMERJAVA KONFLIKTNIH SITUACIJ MED REŽIJSKIMI IN TERENSKIMI SODELAVCI V PODJETJU X
Tea Noč, 2016, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali konfliktne situacije med režijskimi in terenskimi sodelavci. Konfliktne situacije so del vsakdana s katerimi se srečujemo doma in v službi ter nastajajo med prijatelji ali popolnimi neznanci. V nalogi smo se osredotočili na konflikte, ki nastajajo v službi znotraj posamezne skupine (med terenskimi ali pisarniškimi delavci) ali med timi. V teoretičnem delu smo obravnavali nekaj osnovnih opredelitev konfliktov, vzroke za njihov nastanek, reševanje in posledice. V naslednjem poglavju smo preučili vplive posameznih dejavnikov na nastanek konfliktnih situacij. Obravnavali smo pomen organizacijske klime in njen vpliv na konflikte, stres v povezavi s konflikti, konflikte v timih ter vpliv vodenja na nastanek konfliktov. V empiričnem delu smo predstavili rezultate ankete, ki je bila razdeljena med zaposlene v podjetju X. Z odgovori na anketna vprašanja smo ločili dve skupini zaposlenih: pisarniške oz. režijske delavce in delavce zaposlene na terenu. Iskali in preučevali smo morebitne razlike v pojavljanju in obravnavi konfliktnih situacij med tema dvema skupinama zaposlenih. V raziskavi smo prišli do zaključkov, da ni bistvenih razlik pri pojavljanju konfliktnih situacij med terenskimi in režijskimi delavci. Pogled zaposlenih na konflikte je enak ne glede na to kje zaposleni opravljajo delo. Zaznanih ni bilo pomembnih razlik o pogostosti pogovorov z vodjo glede na starostno skupino anketirancev, prav tako starost in preobremenjenost z delom med seboj nista povezani. Pri povprečni oceni odnosa vodij terenskih delavcev in vodij pisarniških delavcev do konfliktnih situacij prav tako ni statistično pomembnih razlik. Primerjava vzrokov za nastanek konflikta kaže na to, da pomanjkanje informacij med zaposlenimi pogosteje vpliva na nastanek konflikta kot pomanjkanje sodelovanja med zaposlenimi. Prav tako je tudi pomanjkanje komuniciranja med zaposlenimi večkrat vzrok, ki pripelje do nastanka konflikta kot pa nejasno opredeljene naloge.
Keywords: konflikti, konfliktne situacije, terenski delavci, režijski delavci
Published: 06.10.2016; Views: 490; Downloads: 66
.pdf Full text (1,19 MB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica