SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
Likovni koncept in njegova realizacija
Doroteja Gomboc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Likovni koncept in njegova realizacija vključuje predstavitev ustvarjalnih izkušenj, povezanih z oblikovanjem in realizacijo konceptualiziranega projekta, imenovanega Eksteriorizacija linije. Del vsebine zajema opis posameznih korakov ustvarjalnega procesa in s tem predstavitev lastnega projekta. Praktični opisni del je podkrepljen s teoretično vsebino, ki je plod dolgotrajnega proučevanja raznovrstnih virov in literature. Zajema pregled dogajanj zgodovine likovne umetnosti dvajsetega stoletja s poudarkom na konceptu in konceptualni umetnosti. Nastanek diplomskega dela je povezan z željo po predstavitvi osebne konceptualno-ustvarjalne izkušnje ter poglobljenem raziskovanju omenjenega likovno umetniškega področja.
Keywords: modernizem, postmodernizem, konceptualna umetnost, koncept, Eksteriorizacija linije, projekt, multimedija.
Published: 22.04.2009; Views: 3027; Downloads: 521
.pdf Full text (12,44 MB)

3.
UMETNIK POSTANE BLAGOVNA ZNAMKA
Maja Hodošček, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Predmet diplomske naloge je status umetnika v dobi agresivnega neoliberalnega sistema, ki si prilašča vsa družbena polja v zameno za finančne koristi in širjenju družbene moči, kakor tudi preučevanje elementov, ki odločilno vplivajo na sistem sodobne umetnosti in sodobnega umetnika. Konceptualna umetnost je poskušala izničiti fetišistično dimenzijo muzealske strukture 50-ih let, vendar je na koncu nehote prispevala k okrepitvi umetniškega sistema, saj je omogočila nov tip razstave, ki jih obvladuje kurator, za katerega je značilen izrazit avtorski pristop. Sodobni umetniki privzamejo dediščino konceptualne umetnosti, ideja je temeljni vzgib dela, vendar realizacija te ideja postaja vedno bolj spektakularna, determinirana z ogromnimi produkcijskimi stroški. Sodobni umetniki svoja dela producirajo v več nakladah, najemajo ogromne studie s številnimi zaposlenimi. Postavijo se v vlogo menedžerja, ki skrbi, da produkcija teče nemoteno in po točno določenih navodilih. Muzeji in galerije se od 90. let naprej korenito popularizirajo in širijo spekter svoje dejavnosti. Sodobna umetnost se razvija predvsem v mednarodnem kontekstu, njen razvoj je vedno bolj intenziven in vse prisoten. Sodobni umetniki se povezujejo z mednarodnimi korporacijami, za katere ustvarjajo vizualne podobe, industrijske izdelke. Narašča število bienalov, katerih namen je pridobitev čim večjega števila obiskovalcev. Sodobna umetnost se je znašla v globaliziranem svetu, ki omogoča izjemno hiter pretok informacij, mobiliziranost, ter skoraj neomenjen trg.
Keywords: konceptualna umetnost, postmodernizem, umetniški trg, prilaščanje moči, strategije promocije, tržne strategije.
Published: 09.10.2009; Views: 1989; Downloads: 352
.pdf Full text (2,56 MB)

4.
ODZIVANJE UČENCEV ZADNJE TRIADE OSNOVNE ŠOLE NA SODOBNA LIKOVNA DELA OB OGLEDU RAZSTAVE ARTEAST 2000+ V UGM
Sabina Košir, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Tematika diplomske naloge je osredotočena predvsem na muzejsko pedagogiko in njen razvoj vse do današnjih dni. Večjo pozornost bomo namenili sodobni umetnosti in njeni predstavnosti osnovnošolski populaciji. V teoretičnem delu naloge se bomo podrobneje posvetili razvoju muzejske pedagogike in predstavili sodobne likovne prakse ter njihov vzgojno-izobraževalni pomen. Raziskali bomo cilje muzejske pedagogike ter metode in oblike dela prenesli v prakso. V empiričnem delu diplomske naloge bomo s pomočjo anketnega vprašalnika ob razstavi del iz zbirke Arteast 2000+ v UGM, izvajali likovno delavnico, kjer bodo otroci izražali svoje občutke in mnenja o določenih umetniških delih. Zanimal nas bo čustveni odziv na umetniška dela in njihove avtorje, in sicer pred pogovorom o njih in po njem. Analiza pridobljenih podatkov in njihova interpretacija prikazujeta primernost uvajanja sodobnega likovnega prakticiranja v muzeje in galerije.
Keywords: muzejska pedagogika, metode in oblike dela, sodobna umetnost, konceptualna umetnost, kriteriji za izbiro sodobnih umetniških del.
Published: 28.02.2012; Views: 1758; Downloads: 122
.pdf Full text (4,42 MB)

5.
KONCEPTUALNA UMETNOST IN MARKO KOVAČIČ
Ana Čepin, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Marko Kovačič, slovenski kipar, v čigar opusu prevladuje polje interesa za avantgardo, ki se manifestira poleg kiparstva v specifičnih produkcijskih načinih, kakršne predstavljajo performans, video in instalacije, pri čemer je zanj značilno, kdaj bolj kdaj manj, brisanje meja med posameznimi umetniškimi področji. Avantgardna izhodišča Kovačičeve kiparsko-vizualne prakse lahko zategadelj prepoznamo na izhodiščih ready-madea. Umetnik namreč zbira najrazličnejše predmete, ki so v procesu nastajanja umetniških del deležni intervencije. Ti predmeti pa so povezani tako z njegovo osebno kot tudi kolektivno zgodovino. Skozi slednje prebudi spomin na izkušnje iz preteklosti, hkrati pa na ta način, torej procesuirano, tem predmetom podeli nov pomen. Iz vsebine del lahko prej ko slej prepoznamo tudi Kovačičevo družbeno angažiranost. Te procese smo spoznali in jih skušali razumeti skozi izbrane Kovačičeve razstave. Posebej pa smo izpostavili umetnikovo prostorsko postavitev Prometejeve iskre, ki je na ta način osrednji predmet interesa diplomske naloge. Do razstave smo se najprej v prvem, teoretičnem delu opredelili, v drugem, empiričnem delu pa smo izbrano obravnavali v skladu z načeli in metodami muzejske pedagogike. Ob razstavi Prometejeve iskre smo raziskali, kako z vidika pedagoško didaktične priprave instalacijo interpretirati in približati učencem druge triade osnovne šole. Nadalje pa smo zajeli še stališča do drugih ustvarjalnih polj Marka Kovačiča, predvsem Gledališča Ane Monró, katerega soustanovitelj je, hkrati pa smo izpostavili še njegov angažma kot člana skupine Irwin in raziskali njegovo sodelovanje z Zlatimi Kastrioti.
Keywords: Marko Kovačič, konceptualna umetnost, Prometejeve iskre, Plastos, muzejska pedagogika.
Published: 29.01.2013; Views: 1538; Downloads: 151
.pdf Full text (1,57 MB)

6.
SODOBNE UMETNIŠKE PRAKSE IN PROJEKTNO UČNO DELO V SREDNJEŠOLSKEM KURIKULU
Sandra Fabjan, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sta predstavljena sodobna konceptualna likovna umetnost in projektno učno delo. Sodobna konceptualna likovna umetnost je razčlenjena na posamezne sodobne likovne prakse, ki so posebej opisane in podkrepljene s konkretnimi primeri iz zgodovine. Za vsako sodobno likovno prakso sem predstavila po en tuj in en slovenski primer konceptualnega likovnega dela. Pri projektnem učnem delu sem predstavila različne tipe projektnega učnega dela ter njegovo zgradbo in potek. Izpostavila sem značilnosti in načela, ki jih moramo pri projektnem učnem delu upoštevati. Raziskala sem vlogo profesorja ter odnos med profesorjem in dijakom pri projektnem učnem delu. Za zaključek teoretičnega dela sem izpostavila tudi slabosti, na katere lahko naletimo. V empiričnem delu diplomskega dela sta podrobno predstavljeni dve raziskavi. Prva je bila izvedena med dijaki tretjega letnika Umetniške gimnazije likovne smeri Nova Gorica, druga pa med profesorji srednjih šol, ki poučujejo umetniški predmet. Obe anketi sta sestavljeni iz dveh delov: prvi del vsebuje vprašanja o projektnem učnem delu, v drugem delu pa se raziskovalna vprašanja ukvarjajo s sodobnimi likovnimi praksami. V praktičnem delu diplomskega dela sem predstavila svoje delo z dijaki tretjega letnika Umetniške gimnazije likovne smeri Nova Gorica. Na primerih umetniških konceptualnih likovnih del sem jim predstavila sodobno konceptualno likovno umetnost in sodobne likovne prakse. Preko projektnega učnega dela je vsaka skupina ustvarila svoje likovno konceptualno delo in ga tudi interpretirala.
Keywords: sodobne likovne prakse, sodobna konceptualna umetnost, projektno učno delo, srednja šola, likovna pedagogika.
Published: 10.10.2014; Views: 888; Downloads: 109
.pdf Full text (4,14 MB)

7.
Kako avtorsko zavarovati besedo?
Tjaša Bobek, 2015, professional article

Abstract: Prispevek obravnava avtorskopravno varstvo del konceptualne umetnosti in izpostavlja probleme, ki se pri tem pojavljajo. Osredotoča se predvsem na ureditev v Republiki Sloveniji, hkrati pa analizira tudi francosko sodno prakso in teorijo, kjer izpostavlja predvsem novejši pristop, ki je naklonjen razširitvi razlage zakonskih predpostavk in holistični oceni sodobnega umetniškega dela. Avtorica zaključuje, da lahko z ločevanjem med abstraktno idejo in idejo, ki se je na ustrezen način izrazila v zunanjem svetu, uporabimo subjektiven pristop k individualnosti tudi za konceptualna umetniška dela, ki jih lahko na ta način ustrezno avtorskopravno zavarujemo.
Keywords: avtorsko pravo, konceptualna umetnost, individualna intelektualna stvaritev, individualnost, izraženost, subjektiven pristop k individualnosti, holistična ocena umetniškega dela
Published: 02.08.2018; Views: 53; Downloads: 3
.pdf Full text (436,97 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica