1. Posredovanje slabih novic onkološkim bolnikomMevludin Demirović, 2024, master's thesis Abstract: Uvod: Na onkološkem področju ima komunikacija ključno vlogo pri vzpostavitvi terapevtskega medsebojnega odnosa. V zaključni nalogi smo želeli raziskati področje posredovanja slabih novic in posledic, ki jih te puščajo na medicinskih sestrah, bolnikih in njihovih svojcih.
Metode: Opisna metoda dela je bila uporabljena s poudarkom na pregledu znanstvene literature. Vključene so bile podatkovne baze PubMed, CINAHL ter Web of Science. Za prikaz poteka iskanja je bil uporabljen model PRISME. S piramidno hierarhijo dokazov smo ocenjevali moč dokazov in z JBI orodjem podali kritično oceno člankov.
Rezultati: Za končno analizo je bilo izbranih 7 člankov, od tega 1 sistematični pregled in analiza, 2 analitični presečni raziskavi in 4 kvalitativne raziskave. S pomočjo tematske analize smo določili kategorije s prostimi kodami. Glavna kategorija se glasi »Posredovanje slabih novic onkološkim bolnikom«, ki je sestavljena iz »Vloga medicinske sestre pri posredovanju slabih novic v povezavi s spreminjajočimi dejavniki« in »Vloga komunikacijskih modelov pri posredovanju slabih novic«. Rezultati kažejo na korelacijo med izboljšanimi izidi zdravljenja in splošnim zadovoljstvom z uspešno komunikacijo in prilagajanjem komunikacijskih modelov na osebo.
Diskusija in zaključek: Medicinska sestra ima pomembno vlogo pri posredovanju slabih novic onkološkemu bolniku, saj ga kontinuirano obravnava, vodi, podpira ter motivira skozi proces holističnega zdravljenja. Keywords: komunikacijski modeli, terapevtski odnos, zdravstvena nega, onkološke medicinske sestre Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 228; Downloads: 37 Full text (1,79 MB) |
2. |
3. Distance education models and new communication trends in educationIvan Gerlič, 2007, original scientific article Abstract: Last decade's technological development in the field of information technology has boosted the range of varieties of its use in the distance education and given new dimensions to this type of education. Distance-learning nowadays is practised by several theory's, each differing from the other in its formal access, in the analyse of its teaching and learning materials, in its ways and range of counselling and the range of its communication with the participants, as well as in its didactic concept of preparing and forming learning materials, etc. Distance education is important criterion for new communication trends in education. Therefore it shall be covered more thoroughly in this work. Keywords: vzgoja in izobraževanje, izobraževanje na daljavo, učenje na daljavo, modeli učenja, didaktični modeli, komunikacijski modeli, spletno izobraževanje, education, distance education, distance learning, teaching models, didactic models, communication models, web-based education Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 2249; Downloads: 98 Link to full text |
4. ANALIZA KOMUNIKACIJE MED PODJETJEM IN POTROŠNIKOM NA PRIMERU PODJETJA PERUTNINA PTUJTina Čuš, 2012, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se loteva zelo širokega področja komunikacije med podjetjem in potrošnikom. Obravnavali bomo, kako pomembno je, da je ta komunikacija enotna, načrtovana, kakovostna, in kako velik vpliv ima na odnos, ki ga oblikuje med podjetjem in potrošnikom. Opisali bomo pomembnejše vidike oblikovanja dobrega odnosa ter opozorili na to, kako pomemben je ta za ugled in uspešnost podjetja. Kot primer bomo obravnavali podjetje Skupina Perutnina Ptuj. Keywords: komunikacija, blagovna znamka, komunikacijski modeli, spletna stran, Skupina Perutnina Ptuj Published in DKUM: 18.12.2012; Views: 5531; Downloads: 147 Full text (1,66 MB) |
5. METODE KOMUNICIRANJA MESTNE OBČINE PTUJ Z LOKALNIMI JAVNOSTMITanja Srečkovič, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo raziskali, kako Mestna občina Ptuj seznanja občane o svojem delovanju. Pri tem smo se osredotočili na učinkovitost modela odnosov z javnostmi in raziskali še nove poti posredovanja informacij občanom. Preučili smo več znanstvenih teorij s področja komunikacij, nato pa z anketo pridobili mnenja o tem, kako in na kakšen način so občani in novinarji seznanjeni z delovanjem Mestne občine Ptuj in dogajanjem v njej. Raziskali smo tudi nivo zadovoljstva občanov glede posredovanja informacij. Ugotovili smo, da so anketiranci kljub svojim kritikam dovolj informirani. Na Ptuju je 8 lokalnih medijev, ki skrbi za informiranje občanov in občank. Keywords: informacije, lokalne skupnosti, komunikacijski modeli, metode komuniciranja, množični mediji, Mestna občina Ptuj, odnosi z javnostmi Published in DKUM: 16.06.2011; Views: 11329; Downloads: 290 Full text (11,41 MB) |
6. PERCEPCIJA MEDIJA SKOZI VLOGO PSA ČUVAJAMateja Krajnc, 2010, bachelor thesis/paper Abstract: V življenju se vsakodnevno srečujemo z različnimi mediji, ki nam služijo kot vir zabave, predvsem pa tudi kot vir informacij. Kako razumemo v medijih podane informacije je v večji meri odvisno od tega, kako smo do njih kritični in tudi od tega, kako so nam te informacije podane. S pomočjo medijev pridemo tudi do informacij, ki bi drugače ostale skrite. Iz tega razloga je ena izmed pomembnejših funkcij medijev tudi funkcija psa čuvaja, na katero se bomo osredotočili v diplomskem delu. Proučevanja funkcije medija kot psa čuvaja smo se najprej lotili s teoretičnega stališča, s pomočjo že obstoječih virov, nato pa še s praktičnega stališča s pomočjo metode anketiranja. S pomočjo analize anketnih vprašalnikov smo ugotovili, da je s funkcijo medija kot psa čuvaja seznanjen le majhen del anketirancev. Keywords: medij, informacije, funkcije medijev, vloga psa čuvaja, komunikacijski modeli Published in DKUM: 13.12.2010; Views: 8141; Downloads: 256 Full text (4,32 MB) |
7. PRIMERJAVA KOMUNIKACIJSKIH KANALOV NA VISOKOŠOLSKIH INŠTITUCIJAHGregor Hrastnik, 2009, undergraduate thesis Abstract: V izobraževanju, kjer je učinkovita komunikacija pomembna, se za komunikacijo med študenti, profesorji in asistenti uporabljajo spletne strani, spletni forumi, elektronska pošta, telefonska komunikacija in osebna komunikacija v obliki govorilnih ur. Z uporabo anketnega vprašalnika smo med študenti, profesorji in asistenti dveh visokošolskih inštitucij opravili raziskavo o pogostosti uporabe in uporabnosti komunikacijskih kanalov in ažurnosti, točnosti in razumljivosti dobljenih informacij. Na osnovi rezultatov ankete smo ugotovili, da študenti najpogosteje uporabljajo spletne strani, spletne forume in elektronsko pošto, skoraj nikoli pa telefona. Najtočnejše informacije dobijo preko spletnih strani, elektronske pošte in osebne komunikacije, najrazumljivejše pa preko elektronske pošte in osebne komunikacije. Najbolj z lahkoto uporabljajo elektronsko pošto in osebno komunikacijo. Prav tako smo ugotovili, da razlike v razširjenosti uporabe komunikacijskih kanalov med različnimi visokošolskimi inštitucijami obstajajo, niso pa velike. Menimo, da je na področju komunikacije na visokošolskih zavodih še prostor za izboljšave. Keywords: empirična raziskava, komunikacijski kanali, modeli komuniciranja, visokošolske inštitucije Published in DKUM: 02.06.2009; Views: 2834; Downloads: 443 Full text (609,94 KB) |