| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
OBVLADOVANJE KONFLIKTOV V PODJETJU
Petra Žorman, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Konflikti prinašajo v podjetje spremembe, spodbujajo nove ideje in omogočajo pridobivanje novih spoznanj. Lažje jih je reševati, dokler so še na začetku, kajti v nasprotnem primeru se lahko hitro razrastejo. Imajo pozitiven in negativen vpliv na poslovanje podjetja, vendar jih lahko s pravočasnim razreševanjem razrešimo v korist podjetja. Konflikti so torej v podjetju potrebni, saj njihova prisotnost kaže na možnost boljšega poslovanja. V medsebojnih odnosih se jim ne moremo izogniti. Včasih smo jih tajili in jih obravnavali skoraj kot bolezen, danes pa jih v naprednih podjetjih sprejemamo odprtih rok. Osnovni vzrok za nastanek konflikta je povezan z različnostjo ljudi. Ljudje imajo različne želje in cilje, zaradi katerih lahko pride do nesoglasij in nadalje do konflikta. Dejstvo je, da je najprej potrebno poiskati vzroke za nastanek konfliktov, kajti le tako se lahko lotimo njegovega reševanja na način, ki bo najboljši za podjetje samo, kakor tudi za njegove zaposlene. Konflikti sodijo med vsakdanje elemente v managementu poslovanja, zato je potrebno v podjetjih vzpostaviti management konfliktov. Povzamemo lahko le, da so konflikti najmočnejši dejavnik sprememb v podjetju, pa čeprav spremembe le redko kdo obožuje, saj se pogosto ne zavedamo, kako so potrebne. Komuniciranje je dvosmeren proces izmenjave informacij, mnenj med oddajnikom in prejemnikom, katera sporočila se prenašajo po komunikacijskem kanalu. Pri komuniciranju je pomembno enako razumevanje sporočila z obeh strani, vedno pa ne poteka učinkovito. Pojavljajo se motnje, ki jih je potrebno odpraviti. Razširjeno je tako verbalno kot tudi neverbalno komuniciranje, ki je zelo povezano z našim življenjem. Komuniciramo v različnih situacijah in z različnimi ljudmi. Raziskava je pokazala, da so večine dobre komunikacije in ustrezno znanje o obvladovanju konfliktov zelo pomembna lastnost managerja. Ugotovili smo tudi, da je kljub mnogim raziskavam s področja obvladovanja konfliktov, teorijo v praksi zelo težko udejanjiti. Vendar je skrb za urejanje tega področja zelo pomembna za rast in obstoj podjetja. Praktičen del naloge obsega predstavitev podjetja Zaščita Ptuj d.o.o., v katerem smo izvedli anketo na temo: »Obvladovanje konfliktov v podjetju«. V podjetju se srečujejo različni ljudje, ki imajo različne poglede, hotenja in cilje. Ker vsak poda svoje stališče, se pojavljajo konflikti. Pojavljajo se v vsaki organizaciji in naloga vseh udeleženih tudi v podjetju Zaščita Ptuj d.o.o. je, da jih čimprej rešijo. Da do pogostih konfliktov ne bi prihajalo, je pomembna uspešna komunikacija med zaposlenimi, saj le-ta rešuje konflikte.
Keywords: management konfliktov // obvladovanje konflikta // preprečevanje konflikta // metode in načini reševanja konfliktov // posledice konfliktov // komunikacija // komunikacijske strukture // medosebni odnosi //.
Published: 29.10.2010; Views: 4971; Downloads: 953
.pdf Full text (1,04 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica