| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Mnenja študentov predšolske vzgoje o kompetencah za komunikacijo s starši predšolskih otrok
Nina Mencigar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Mnenja študentov predšolske vzgoje o kompetencah za komunikacijo s starši predšolskih otrok je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljeni študijski program Predšolske vzgoje, pomen prakse kot izkustveno učenje in vloga mentorja. V nadaljevanju so opredeljene in predstavljene teorije kompetenc in kompetence po ravneh: splošne, ključne in specifične kompetence, ter kompetence študentov. Sledi opredelitev širokega pojma komunikacije kot izmenjave informacij med dvema ali več sogovorniki in delitev le-tega na dva podsistema, verbalno in neverbalno komunikacijo. Na koncu je predstavljena komunikacija pri sodelovanju s starši. V empiričnem delu je bilo z anketnim vprašalnikom raziskano, ali se študenti vseh treh Pedagoških fakultet v Sloveniji čutijo dovolj kompetentne na področju komunikacije, kako ocenjujejo svoje komunikacijske spretnosti in ali se čutijo dovolj kompetentne za komunikacijo s starši predšolskih otrok. Na vzorcu 69 študentov je bila izvedena raziskava, podatki so bili obdelani in interpretirani s pomočjo statističnega programa SPSS.
Keywords: študijski program predšolska vzgoja, kompetence, komunikacija, komunikacija pri sodelovanju s starši, komunikacijske spretnosti.
Published: 27.10.2020; Views: 237; Downloads: 100
.pdf Full text (723,40 KB)

2.
Spremljanje napredka učencev prvega razreda v začetnem branju s pomočjo preizkusa pismenosti
Lea Plajnšek, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga v teoretičnem delu temelji na obravnavi branja in pisanja otrok/učencev v prvem razredu. Osredotočena je tako na povezavo med glasovnim zavedanjem in začetnim branjem, kot na začetno branje − temeljno veščino, ki jo otrok/učenec usvoji v prvem razredu.V nalogi je razloženo opismenjevanje, metode opismenjevanja in faze branja; opisano in pojasnjeno je, kako pri otroku/učencu razvijamo predbralne in predpisalne spretnosti. Sočasno z branjem se odvija tudi proces bralnega razumevanja, saj je pomembno, da otrok prebrano tudi razume. Predstavljeni so različni dejavniki, ki vplivajo na branje otroka, kot sta bralna motivacija in hitrost branja. Pomemben je tudi govorni razvoj otrok/učencev, zato je eno poglavje namenjeno samo temu. Ker se vedno več otrok srečuje s težavami pri branju, je v magistrsko nalogo vključeno tudi poglavje o tem, kje se težave pojavljajo, kako jih reševati in kakšne so vloge staršev in učitelja pri nudenju ustrezne pomoči otroku/učencu. Predstavljene so tudi štiri komunikacijske veščine. Preizkus pismenosti vključuje tudi pisanje, v zaključnem teoretičnem delu naloge je opisano pisanje otrok v prvem razredu. Empirični del temelji na spremljanju napredka učencev prvega razreda v začetnem branju s preizkusom pismenosti. Preučila sem razvoj branja učencev v dveh obdobjih, ob vstopu v šolo in po šestih mesecih učenja. Raziskava temelji na deskriptivni in kavzalno neeksperimentalni metodi empiričnega pedagoškega raziskovanja. Uporabila sem osnovno deskriptivno statistiko za odvisne vzorce, in sicer t-test. Raziskava temelji na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu učencev petih osnovnih šol na območju Zavoda za šolstvo Maribor, ki obiskujejo prvi razred. Vzorec je obsegal okoli 260 učencev. Podatki so zbrani s testom znanja za učence prvega razreda. Ta test znanja je bil enak na začetku šolskega leta in kasneje v drugem preverjanju meseca aprila. Podatke sem nato obdelala s pomočjo programa SPSS.
Keywords: Branje, opismenjevanje, spretnosti, razumevanje, govorni razvoj, motivacija, komunikacijske sposobnosti, pisanje.
Published: 05.06.2018; Views: 558; Downloads: 133
.pdf Full text (611,23 KB)

3.
KOMUNIKACIJA MED ČLANI ZDRAVSTVENEGA TIMA
Ranka Mihelič, 2015, master's thesis

Abstract: Kakor na vseh področjih komunikacije, se tudi v zdravstvu komunikacija usmerja v kakovostno in kvalitetno uporabo ter prenos in shranjevanje informacij. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti ali so člani zdravstvenega tima zadovoljni z medsebojno komunikacijo.
Keywords: zdravstveni tim, komunikacija, komunikacijske spretnosti, komunikacija v zdravstvu
Published: 21.05.2015; Views: 1375; Downloads: 441
.pdf Full text (1,65 MB)

4.
ZAZNAVANJE UČITELJEVE KOMUNIKACIJE V REZREDU S STRANI UČENCEV IN UČITELJA
Katja Simonišek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija v razredu sestoji iz dopolnjevanja, sodelovanja ter vzajemnih odnosov med učitelji in učenci. Zelo pomembno vlogo imajo skladne zaznave učencev in učiteljev, ki postopoma pripeljejo ene in druge na višjo raven komunikacije v razredu. Diplomsko delo obravnava zaznavanje učiteljeve komunikacije v razredu s strani učencev in učitelja. V teoretičnem delu so predstavljeni medosebna komunikacija v razredu in njene podvrste, dejavniki, ki vplivajo na komunikacijo pri pouku, učiteljeve komunikacijske spretnosti v povezavi z vplivi pojmovanj in pričakovanj, zaznave komunikacije ter razvijanje učinkovitega sodelovanja v razredu. Empirični del temelji na raziskovanju zaznav učiteljeve komunikacije v razredu ter ugotavljanju razlik med zaznavami učencev in učiteljev ter razlikami glede na spol in učni uspeh. Podatke sem zbirala z anketnim vprašalnikom z ocenjevalno lestvico od 1 do 5 in z intervjujem učiteljice, s pomočjo vprašanj o samozavedanju lastnih komunikacijskih spretnosti. V raziskavo je bilo zajetih sedem oddelkov petih in šestih razredov ter njihove razredne učiteljice. Rezultati so pokazali, da prihaja do razlik v zaznavanju komunikacije tako med učenci in učiteljicami kot tudi med učenci glede na spol in učni uspeh.
Keywords: razredna komunikacija, zaznave učencev in učiteljev, medosebni odnosi, komunikacijske spretnosti.
Published: 23.09.2013; Views: 2348; Downloads: 427
.pdf Full text (439,41 KB)

5.
KOMUNIKACIJSKE SPRETNOSTI UČITELJA
Mateja Arnuš, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacijske spretnosti učitelja so eno izmed najmočnejših orodij pri njegovem delu. Učiteljeva strokovna kompetentnost, torej vloga strokovnjaka iz določenega, poučevanega predmeta oziroma predmetnega področja, se mora vselej prepletati z njegovo pedagoško kompetentnostjo, torej sposobnostjo in veščinami, da učencem omogoča metode in oblike dela, ki so primerne njihovim sposobnostim. Težišče raziskovanja je analiza komunikacijskih odnosov med učiteljem in učenci ter med učiteljem in starši. Sodobna šola narekuje drugačna pravila kot tradicionalna šola. Dandanes so medsebojni odnosi med učiteljem in učenci veliko enakopravnejši in demokratičnejši. Učiteljeva dejanska avtoriteta je izpeljana skozi demokratični vzgojni stil poučevanja, pri katerem je v ospredju kakovostna komunikacija. V šolski prostor vse pogosteje vstopajo tudi učenčevi starši, ki se zanimajo za njegovo šolsko delo in napredovanje. Učitelj mora tudi v odnosu z njimi izbirati primerne in kakovostne oblike komunikacije oziroma sodelovanja, ki posledično bogatijo učenčevo življenje. Oba socializacijska agensa, torej družina kot primarno okolje in šolsko okolje, učencu omogočata celostni razvoj v samostojnega in avtonomnega odraslega posameznika, ki se bo znal uspešno spoprijemati z izzivi sodobnega časa, in najrazličnejše konflikte, ki so pogosto odraz nezadostne ali neprimerne komunikacije med posamezniki, reševati na primeren način, naučen med odraščanjem.
Keywords: komunikacija, verbalna komunikacija, neverbalna komunikacija, komunikacijske spretnosti učitelja, poučevanje, komunikacija s starši, strokovna izpopolnjevanja.
Published: 26.10.2010; Views: 5210; Downloads: 962
.pdf Full text (2,03 MB)

6.
Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica