1. Spremembe v partnerskem odnosu ob rojstvu otrokaNina Zaner, 2017, undergraduate thesis Abstract: Kot vzgojitelji predšolskih otrok smo pri svojem delu v neposrednem stiku z otroki kot tudi z njihovimi starši. Vsaka vzgoja otroka se najprej začne v družinskem okolju in ima na otrokov razvoj pomemben vpliv. Pri tem je zelo pomemben tudi partnerski odnos in njegova spreminjajoča se dinamika. V diplomskem delu, ki je razdeljeno na dva dela, teoretičnega in empiričnega, smo raziskovali, kako se partnerski odnos spreminja skozi posamezna obdobja, v času pričakovanja in po rojstvu prvega otroka. Osredinili smo se predvsem na dinamiko partnerskega odnosa, vloge, ki jih partnerja v teh obdobjih sprejemata, na njun odnos, družinsko življenje ter ovire in strahove, s katerimi se soočata. Predstavljamo ugotovitve, do katerih smo prišli s kvalitativnim raziskovanjem s pomočjo polstrukturiranih intervjujev. Keywords: partnerski odnos, nosečnost, rojstvo otroka, starševstvo, družina, komunikacija, vloge, skupaj preživet čas. Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 71; Downloads: 6
Full text (560,59 KB) |
2. Vloga barv v vizualni komunikacijiElena Schmid, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je spoznati, kaj je grafična podoba podjetij, in pri tem raziskati, kakšen pomen ima barva v oblikovanju grafične podobe podjetij. Vsaka barva sproži različne občutke, zato smo se med analizo teorije seznanili s psihološkimi vplivi posameznih barv na človeka. Diplomsko delo se tako dotika področja psihologije v zvezi z oblikovanjem grafične podobe podjetij. V praktičnem delu smo analizirali primere različnih grafičnih podob podjetij in vpliv izbranih barv na dojemanje podjetij. Keywords: barva, grafična podoba podjetja, vizualna komunikacija, psihološki vpliv, tržišče Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 125; Downloads: 12 (1 vote)
Full text (1,92 MB) |
3. Pomen komunikacije med tehničnim in umetniškim osebjem v organizacijah na področju kultureIvan Modrić, 2023, master's thesis Abstract: V magistrskem delu raziskujemo, kolikšna je učinkovitost komunikacije med tehničnim in umetniškim osebjem v gledališču. S pomočjo intervjujev smo izvedli kvalitativno raziskavo in analizo le-te. V raziskavi je sodelovalo 14 oseb, delno zaposlenih na umetniškem in delno na tehničnem področju. Gledališči, ki sta bili izbrani kot vzorec raziskave, sta Slovensko narodno gledališče Maribor in Lutkovno gledališče Maribor. Raziskovanje komunikacije na tem področju prinaša več izzivov, predvsem zato ker primerjamo dva načina razmišljanja, umetniškega in tehničnega, ki delujeta na različnih principih. Raziskava nudi vpogled na področje, ki je zelo slabo raziskano, in lahko pomaga pri nadaljnjem raziskovanju pomena komunikacije v kulturnih institucijah in širše na področju umetnosti. Keywords: komunikacija, gledališče, umetniški svet, tehnični svet, tehnika Published in DKUM: 12.10.2023; Views: 104; Downloads: 8
Full text (1,23 MB) This document has many files! More... |
4. Celostna grafična podoba "Rucksarch" : diplomsko deloJovana Jolić, 2023, undergraduate thesis Abstract: Cilj diplomske naloge je izdelava celostne grafične podobe za novo podjetje Krearh d.o.o., ki se ukvarja s proizvodnjo, prodajo in distribucijo nahrbtnikov in cegerjev z motivi arhitekture ter promocijo kulturne dediščine Slovenije. V tej nalogi je predstavljen celoten proces ustvarjanja celostne grafične podobe, tako v teoretičnem kot v praktičnem delu. V teoretičnem delu so bili najprej opredeljeni procesi, stopnje in segmenti, ki jih je treba izpolniti za kakovostno oblikovanje same rešitve. Po teoretičnem delu se je prešlo na grafični del, ki je bil izveden ob upoštevanju navodil naročnika projekta. Cilj te naloge je bil rešiti problem celostne grafične podobe in
prilagoditi jo trenutnim ter načrtovanim širitvam same blagovne znamke. Delo skozi podporo teoretičnega, raziskovalnega in grafičnega dela zajema še veliko drugih segmentov projekta, kot so oblikovanje embalaže, možnosti prilagajanja logotipa prihodnjim vizijam, izdelava vizitk ter ilustracij objektov, na katerih temelji ideja blagovne znamke RUCKSARCH Keywords: vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, logotip, tipografija Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 120; Downloads: 23
Full text (8,25 MB) |
5. Mobilna aplikacija za oddaljeno zdravniško pomoč : diplomsko deloJure Kozole, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena celostna analiza potreb in želja uporabnikov v povezavi s funkcionalnostmi, ki jih naj bi vključevala aplikacija za komunikacijo med pacientom in zdravstveno ambulanto. Poleg tega smo analizirali že obstoječe rešitve na trgu, da bi bolje razumeli trenutno stanje. Na podlagi pridobljenih podatkov smo razvili aplikacijo, ki omogoča neposreden pogovor z zdravstvenim osebjem ter deljenje biometričnih podatkov. Za varno hrambo teh občutljivih informacij smo se opirali na že obstoječe rešitve, kot je Google Fit, ki zagotavljajo visok standard varnosti podatkov. Keywords: komunikacija, biometrični podatki, varnost, Google Fit, Android Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 95; Downloads: 12
Full text (2,59 MB) |
6. Ozkopasovni programsko definiran radio s standardnim komunikacijskim vmesnikom : magistrsko deloUrh Kolarič, 2023, master's thesis Abstract: Delo prikazuje izdelavo ozkopasovnega programsko definiranega radia. Predstavljen je koncept
naprave ter prednosti in slabosti ozkopasovnega programsko definiranega radia v primerjavi s
širokopasovnim. Podan je teoretični in tehnoloških pregled. Potek razvoja je prikazan od začetnih zahtev sistema do končnih testov pravilnosti delovanja. Predstavitev je osredotočena na
vgrajeno strojno, vgrajeno programsko in programsko opremo. V končnem delu so predstavljeni
rezultati, meritve in testi, pridobljeni z izdelano napravo. Osrednja meritev tega dela prikazuje
zmanjševanje šuma pri nižji pasovni širini sprejemnika. S tem delo potrdi osrednje izhodišče po
izdelavi ozkopasovnega programsko definiranega radia. Keywords: radio, komunikacija, program, ozkopasovni, šum Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 105; Downloads: 11
Full text (19,07 MB) |
7. Spremljanje, analiziranje in napadanje ranljivih naprav z brezžičnimi penetracijskimi orodji : diplomsko deloJan Kvartič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Vedno več naprav danes uporablja brezžično komunikacijo. Vendar to ne pomeni, da je komunikacija med vsemi varna, saj je v praksi težko zagotoviti popolno varnost. V diplomskem delu smo preučili, kako delujejo naprave za brezžično penetracijsko testiranje, se seznanili s frekvencami pod 1 GHZ, na katerih delujejo vsakodnevne naprave, in si podrobno pogledali, kako lahko odkrijemo ter izkoristimo varnostne pomanjkljivosti z različnimi vrstami napadov. Nato pa smo vse to uporabili še v praksi in izvedli zajem ter analizo podatkov in izpeljali dejanski napad. Prišli smo do zaključka, da je bila končna naprava ranljiva, saj so bili napadi uspešni. Proučili smo tudi, kako lahko te varnostne pomanjkljivosti odpravimo in kako se lahko zaščitimo pred nepooblaščenimi napadi. Keywords: brezžična komunikacija, analiza signalov, ranljivosti, zaščita, zlonamerne naprave Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 103; Downloads: 6
Full text (2,20 MB) |
8. Vpliv stila vodenja na motivacijo in komunikacijo v organizacijiIris Podgorelec, 2023, undergraduate thesis Abstract: Na uspehe podjetja in želene cilje pripomorejo vodje in njihovi stili vodenja. Že samo vodenje ključno pripomore k opravljanju nalog in razporediti dela v podjetju. Zaposleni od vodje pridobijo tovrstne informacije, o načinu dela, izvedbi, organizaciji ipd. Uspešni vodje pripomorejo k dobremu počutju zaposlenega v podjetju, sodelujejo, komunicirajo in so strpni do svojih zaposlenih. Zaposlene tako ustrezno motivirajo in jim omogočajo možnost osebne rasti in napredovanja. So aktivi na vseh področjih in delujejo v prid podjetja ter zaposlenega. Z izbiro stila vodenja ključno pripomoremo k številnim procesom ter, k uspešnosti podjetja. Da pa bi zaposleni v podjetju delo kvalitetno in učinkovito opravljali jih morajo vodje ustrezno motivirati in z njimi komunicirati. Motivacija se v podjetju konstanto ponavlja in navsezadnje povečuje produktivnost ter moralo na delovnem mestu, hkrati pa zmanjšuje fluktacijo. Z motivacijo vzporedno poteka vodenje in komunikacija. Brez komunikacije se ljudi med seboj ne bi znali sporazumevati in izvrševati naloge, kot jih od nas zahtevajo nadrejeni. Pri komunikaciji poteka proces prenosa sporočil med dvema osebama (pošiljatelj, prejemnik). Kadar je komunikacija učinkovita, bosta obe osebi sporočilo zaznali in se nanj dosledno odzvali. Lahko se pa zgodi, da pride do šuma v komunikaciji, oziroma ovire, kjer se sporočilo ne posreduje v takšni obliki kot bi pošiljatelj to želel. Vodje z svojim načinom komuniciranja ogromno pripomorejo k dobremu ali slabemu počutju v podjetju. Svojim podrejenim morajo podati mnoge napotke, naloge, jih znati spoštovati in poslušati, tako, da bodo zaposleni imeli občutek, da so v podjetju pomembni. Z ustrezno komunikacijo lahko vplivamo tudi na samo motivacijo in naloge, ki se morajo opraviti. Dobra komunikacija je tako rekoč ključ do uspešnega podjetja. Če povzamemo, se vodenje, motivacija in komunikacija prekrivajo ena z drugim. Pomembno je, da vodja pozna cilje organizacije in stoji za svojimi stališči pri opravljanju nalog. Vendar se mora poistovetiti z svojimi zaposlenimi, jim znati prisluhniti, jih spoštovati ter dati občutek pomembnosti. Z dobrim nagrajevanjem pa tako še dodatno pripomorejo k »zvestobi« zaposlenih in kakovostni izvedbi končnih nalog. V diplomski nalogi smo na začetku predstavili pojme o vodenju, motivaciji in komunikaciji ter jih na kratko opisali. V raziskovalnem delu, bomo povzeli anketo zaposlenih in intervju vodje v izbranem podjetju. Zaključili bomo z povzetkom in potrdili ali ovrgli naše hipoteze. Keywords: vodenje, stil vodenja, motivacija, motivacijske teorije, komunikacija Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 144; Downloads: 33
Full text (1,54 MB) |
9. Diskurzna konstrukcija slovenske politike v poročanju medija Politico : magistrsko deloDomen Kac, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se poglobi v analizo političnega jezika v poročilih spletnega političnega medija Politico v kontekstu slovenske politike. To je izredno pomembno v obdobju naraščajoče globalizacije informacij in komunikacije, saj razkriva, kako se jezik nacionalne politike oblikuje in širi na svetovnem odru.
Razumevanje političnega jezika v člankih Politico zahteva teoretske osnove. Kritična analiza diskurza služi kot temeljni okvir za razumevanje političnega namena jezikovne rabe v medijskem diskurzu. Teorija vrednotenja po Martinu in Whiteu omogoča natančnejšo analizo evalvacijskega jezika, ki pomaga razkriti stališča in vrednote v besedilu.
Pred začetkom raziskave smo si zastavili štiri hipoteze, ki se nanašajo na ne-nevtralnost v člankih Politico o slovenski politiki. Raziskava se osredotoča na raziskovanje odnosa med mednarodnim medijskim diskurzom in slovensko politiko ter ugotavljanje, ali je medijska slika Slovenije v svetu pretežno negativna.
Magistrsko delo se opira na raznolika dela s področja diskurzne analize in teorije vrednotenja, vključno z deli Martina & Whita, Martina & Rosa ter drugih v funkcionalni lingvistiki.
Metodologija raziskave združuje kvalitativno analizo jezika in teorijo vrednotenja po Martinu in Whiteu. Kvalitativna analiza besedil omogoča sistematično preučevanje vzorcev, tem in retoričnih strategij v poročilih Politico. Teorija vrednotenja po Martinu in Whiteu pa omogoča ocenjevanje evalvacijskega jezika, ki razkriva stališča in vrednote znotraj besedila.
Raziskava temelji na analizi člankov Politico o slovenski politiki med leti 2020-2022. Rezultati razkrivajo več ponavljajočih se vzorcev v načinu, kako Politico predstavlja slovensko politiko, vključno s statistično analizo elementov jezika vrednotenja. Analiza podpira večino hipotez, ki so bile postavljene v uvodu, in razkriva, da popolnoma nevtralno politično novinarstvo praktično ni dosegljivo.
Razumevanje, kako mednarodni mediji konstruirajo diskurz o slovenski politiki, je ključno za politike in znanstvenike. To razkriva, kako se politična dejanja lahko predstavijo na mednarodni ravni, ter prispeva k rastočemu področju analize političnega diskurza.
Magistrsko delo je uspešno doseglo svoje cilje, razkrivajoč ne-nevtralnost v jeziku člankov Politica o slovenski politiki. Razumevanje delovanja političnega diskurza v medijih je ključnega pomena za kritično ocenjevanje medijskih prispevkov in boljše razumevanje vpliva politike na mednarodni ravni. Keywords: slovenska politika, konstrukcija diskurza, Politico, Teorija vrednotenja, analiza diskurza, mednarodni mediji, politična komunikacija. Published in DKUM: 04.10.2023; Views: 113; Downloads: 8
Full text (992,99 KB) |
10. Značilnosti dobrega vodje v športuUrban Čakš, 2023, undergraduate thesis Abstract: Vodenje je pojem s katerim se srečujemo vsak dan. Nekateri se z vodenjem srečujejo v službi, drugi doma spet tretji morda pri kateri drugi panogi kot je na primer šport. Pri športu vsako ekipo in vsakeega posameznika zanima uspeh, dosega ciljev. Zaradi takih ali drugačnih ciljev se osebe odločijo ukvarjati s športom, saj je največji užitek ko dosežmo nekaj kar si želimo. Vodenje je ena izmed glavnih značilnosti, ki vodijo k usephu pri športu. Da smo lahko kot vodje v športu uspšni moramo z vsemi okoli nas imeti dobro komunikacijo, mero spoštovanja ter enake cilje, ki jih želimo doseči. Izjemno pomembno je, da se z vsemi okoli nas razumemo, še posebej, če smo kot vodja ekipe pri ekipnem športu kot je na primer nogomet. V tem primeru delamo z velikim številom ljudi, ki so si med seboj zelo različni zato moramo biti previdni, da vsi delujemo homogeno. Mest športnih vodij in položajev je zelo veliko. Vsak klub ali ekipa ima neko hierarhijo, ki jo sestavljajo vodje, ki drug drugemu postavljajo pravila in navodila, ki se jih je potrebno držati. Oseba, ki deluje kot vodja v športu pa mora prav tako biti tudi pripravljen sprejeti tveganja in odlično delovati pod pritiskom, še posebej, če delujemo v najvišjih ligah, klubih in tekmovanjih. Keywords: Vodenje, šport, uspeh, značilnosti vodij, športna panoga, komunikacija, avtoritateta, motivacija, želje, vodenje na različnih nivojih, podobnosti in razlike med vodenjem v podjetju in športu, odnos med zaposlenimi, izkušnje, odnos do športa, tveganja, prevzemanje Published in DKUM: 03.10.2023; Views: 156; Downloads: 14 (1 vote)
Full text (411,69 KB) |