| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 932
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Posodobitve študijskih vsebin s primeri dobrih inženirskih praks v avtomatizaciji
Klemen Jernejc, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga opisuje osnovne in pogoste primere uporabe programirljivih logičnih krmilnikov, ki jih srečamo v industriji ter običajno uporabljene elemente, ki jih vežemo nanj kot so senzorji in aktuatorji. Razložena je splošna zgradba različnih logičnih krmilnikov ter njihov priklop in povezava na osebni računalnik. S preprostimi aplikacijami in z orodjem za programiranje kot je TIA Portal, je razloženo delovanje digitalnih vhodov, digitalnih izhodov, analognih vhodov in analognih izhodov. Za vsakega od posameznih so navedeni najbolj tipični elementi za priključitev, ter njihove vezalne sheme. Objasnjena je tudi komunikacija človek – stroj s praktičnim primerom.
Keywords: krmilnik, programiranje, senzorji, aktuatorji, komunikacija
Published in DKUM: 08.05.2025; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (10,12 MB)

2.
Uspešnost organizacije kot posledica uspešne komunikacije in dobrih odnosov med vodjo in zaposlenimi na delovnem mestu
Maja Karlin, 2025, master's thesis

Abstract: Uspešnost organizacije predstavlja ključno merilo njenega delovanja in pomembno vodilo za dosego ciljev ter ohranjanje konkurenčnosti v dinamičnem poslovnem okolju. Uspešnost organizacije predstavlja kompleksen koncept. Vemo, da je uspeh vseh organizacij, tako javnih kot zasebnih, odvisen od številnih dejavnikov. Ključno vlogo med njimi pa imata komunikacija in odnosi na delovnem mestu. Komunikacija je t.i. osnovni gradnik delovanja vsake organizacije. Sinergija med vodstvom in zaposlenimi predstavlja pomemben element uspešnosti organizacije, saj temelji na vzajemnem zaupanju, sodelovanju in skupnem delovanju v smeri doseganja zastavljenih ciljev. Dobri odnosi na delovnem mestu temeljijo na medsebojnem zaupanju, spoštovanju, empatiji in podpori med sodelavci. V prvem delu magistrske naloge uporabimo deskriptivno metodo dela, s katero analiziramo že obstoječe raziskave in strokovno literaturo s tega področja. V empiričnem delu pa uporabimo anketiranje kot raziskovalni inštrument, s katerimi ugotavljamo, kako so za uspešnost organizacije pomembni dobra komunikacija ter dobri odnosi na delovnem mestu med vodjo in zaposlenimi. S pomočjo grafov in tabel predstavimo rezultate, ki smo jih analizirali z uporabo računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS. Rezultati kažejo, da so ljudje v organizaciji, kjer je bila raziskava izvedena, na splošno zadovoljni s komunikacijo in menijo, da je ta dovolj dobra. Strinjali so se s trditvami, da le-ta spodbuja in motivira navdušenje za doseganje ciljev podjetja, kar seveda pozitivno vpliva na uspeh podjetja. Prav tako pa rezultati kažejo, da so dobri odnosi prav tako eden izmed ključnih dejavnikov za uspešnost podjetja.
Keywords: organizacija, uspešnost, komunikacija, odnos
Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 14
.pdf Full text (1,06 MB)

3.
Povezanost vizualnega vtisa s percepcijo sposobnosti posameznika
Leila Aleksandra Jelić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Ugotoviti želimo čim več o vplivu vizualnega vtisa na percepcijo o sposobnostih posameznika. Ravno zaradi tega, ker civilizacijsko stremimo temu, da ne povezujemo vizualnega vtisa s sposobnostmi, želimo poglobiti to temo, ki jo z ozaveščanjem lahko osvetlimo in vključimo k boljši kakovosti sodelovanja med nami. Podrobneje želimo pogledati in poiskali nasvete, ki nam ob sprejemanju človeške narave koristijo. Sprašujemo se, koliko kot člani napredne družbe, v kateri se trudimo, da se dobro opravljeno delo in trud poplačata z napredovanjem, na to vplivajo vizualne predstave o sodelavcih in posledično, tudi o nas samih.
Keywords: prvi vtis, zunanji videz, telesna govorica, komunikacija, uspeh
Published in DKUM: 23.04.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (4,36 MB)

4.
Organizacija in organiziranje
2025

Abstract: Sodobna družba je družba organizacij. Organizacije so prostor, kjer se ljudje nahajamo v različnih oblikah, različnih dejavnostih in zasledujemo različne interese in cilje. Ravno tako se vprašanje organizacije skozi institucionalno, instrumentalno opredelitev in skozi oblikovanje organizacije razvija že od samih začetkov vzpostavitve znanstvenega raziskovanja s področja organizacijskih ved. Vprašanja, ki so vezana na organizacijo in organiziranje, izhajajo najprej iz percepcije človeka in razumevanja zakonitosti organizacij, ki jih je potrebno upoštevati tako v formalnem kot v neformalnem pogledu. V znanstveni monografiji z naslovom Organizacija in organiziranje smo povezali vsebinsko zaokrožena poglavja, ki so nastala v avtorstvu in soavtorstvu visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter doktorskih študentov. Tematski sklopi so vezani na področja organizacije, saj upoštevajo kadrovski, procesni in informacijski vidik. Obravnavajo torej področje treh glavnih stebrov organizacije, ki skozi zgodovino pomenijo tudi odskočno desko za bodoči razvoj in raziskovanje organizacijskih ved.
Keywords: organizacija, kompetence, družbena odgovornost, komunikacija, kakovost
Published in DKUM: 18.04.2025; Views: 0; Downloads: 22
.pdf Full text (6,26 MB)
This document has many files! More...

5.
Način komunikacije vzgojitelja in samopodoba predšolskega otroka : diplomsko delo
Zoja Kac, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Način komunikacije vzgojitelja in samopodoba predšolskega otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo s pomočjo strokovne literature na splošno opredelili pojem komunikacije, opisali besedno in nebesedno komunikacijo in opredelili pedagoško komunikacijo ter predstavili pomen povratnih informacij, poslušanja, pohvale in kritike ter pozitivnega verbalnega okolja. V nadaljevanju smo se posvetili samopodobi predšolskega otroka. Pojasnili smo pojem samopodobe, njen razvoj in pomen za posameznika ter se nato usmerili k samopodobi predšolskega otroka. Opredelili smo samopodobo vzgojitelja in njegovo vlogo pri razvoju samopodobe predšolskih otrok in našteli nekaj strategij za razvijanje pozitivne samopodobe. Nato smo povzeli vpliv komunikacije vzgojitelja na razvoj samopodobe predšolskih otrok. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni rezultati in interpretacija intervjujev z diplomiranimi vzgojitelji in vzgojiteljicami predšolskih otrok iz štirih različnih vrtcev Savinjske regije. Zanimalo nas je, kako vzgojiteljeva komunikacija vpliva na razvoj samopodobe predšolskih otrok. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da vzgojitelji, vključeni v raziskavo, menijo, da komunikacija pomembno vpliva in lahko spodbuja ali zavira razvoj samopodobe predšolskega otroka.
Keywords: pedagoška komunikacija, samopodoba, vzgojitelj, predšolski otrok
Published in DKUM: 18.04.2025; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (1,30 MB)

6.
Stališča staršev učencev osnovne šole do uporabe eAsistenta in Lo.Polisa : magistrsko delo
Veronika Brdnik, 2025, master's thesis

Abstract: Sodelovanje med šolo in starši ima ključno vlogo pri uspešnem izobraževanju otrok. Redna in učinkovita izmenjava informacij, obveščanje o napredku ter pravočasno reševanje morebitnih težav prispevajo k boljši podpori učencem in spodbujajo njihov razvoj, za kar je nujna ustrezna in učinkovita komunikacija. V sodobnem času informacijsko-komunikacijska tehnologija pomembno vpliva na izboljšanje te komunikacije. Pri tem izstopata predvsem orodji, kot sta eAsistent in Lo.Polis, ki omogočata učiteljem in staršem enostaven dostop do informacij o šolskem delu otrok, njihovih ocenah, izostankih, vedenju in drugih pomembnih dogodkih. Ker sta ti orodji postali skoraj neizogibni v sodobnem šolskem sistemu, hkrati pa je o zadovoljstvu uporabnikov na tem področju malo znanega, se magistrsko delo osredotoča na stališča staršev osnovnošolcev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kako starši ocenjujejo svojo uporabniško izkušnjo, kako pogosto in za katere namene uporabljajo omenjeni orodji, kje vidijo prednosti, s kakšnimi izzivi se soočajo pri njuni uporabi ter kako zadovoljni so z njima. Ugotovljena stališča staršev glede uporabe eAsistenta in Lo.Polisa kažejo, da večina staršev redno uporablja orodji, daje prednost brezplačnim različicam in ceni možnost sprotnega spremljanja otrokovega napredka. Prav tako se večina strinja, da orodji ne moreta nadomestiti osebnega stika z učitelji. Skupni pomisleki so povezani z višjo ceno plačljivih paketov in vprašanji glede varnosti uporabe, kar kaže na relativno enotna mnenja staršev.
Keywords: komunikacija, sodelovanje s starši, informacijsko-komunikacijska tehnologija, eAsistent, Lo.Polis
Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (963,14 KB)

7.
Organizacija dela na daljavo v podjetju IQbator d. o. o.
Dajana Popovič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo obravnava temo organizacije dela na daljavo. S hitro rastjo tehnologije postaja delo na daljavo izvedljivo za večino podjetij. Način takega dela prinaša veliko prednosti, obenem pa tudi izzive, s katerimi se morajo soočiti tako vodje kot ostali delavci. Dobra organizacija v podjetju je ključni dejavnik za uspešno izvajanje dela na daljavo.
Keywords: delo na daljavo, teledelo, delo od doma, organizacija, delovni čas, komunikacija
Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Vpliv časovnih zamikov prenosa prometnih informacij z uporabo ITS in C-ITS sistemov
Iva Meglič, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava časovne zamike pri prenosu prometnih informacij preko inteligentnih transportnih sistemov (ITS) in kooperativnih inteligentnih transportnih sistemov (C-ITS) na avtocestnem odseku med predoroma Jasovnik in Trojane. Namen raziskave je oceniti učinkovitost obstoječih sistemov obveščanja ter vpliv časovnih zamikov na pravočasno informiranost voznikov v primeru pojava izrednega dogodka v predoru Trojane. Analiza je bila izvedena na osnovi reprezentativnega dne, 16. 10. 2024, pri čemer sta bili proučeni jutranja in popoldanska konična ura prometa. Primerjali smo delež voznikov, ki v obdobju od nastanka izrednega dogodka do prejema obvestila preko prometnih portalov (ITS) in mobilne aplikacije PROMET+ (C-ITS) niso bili pravočasno obveščeni. Rezultati kažejo, da C-ITS omogočajo hitrejši in zanesljivejši prenos prometnih informacij v primerjavi s klasičnimi ITS, kar prispeva k boljši odzivnosti voznikov in zmanjšanju tveganja za prometne nesreče. Za nadaljnje izboljšanje obveščanja in varnosti v prometu bi bila ključna celovita integracija hibridne komunikacije C-ITS, ki vključuje mobilno ter mikrovalovno komunikacijo z obstoječimi ITS sistemi, in nadgradnja prometne infrastrukture. Ti ukrepi bi omogočili natančnejše in hitrejše obveščanje voznikov, optimizacijo odzivnih časov ob izrednih dogodkih ter izboljšanje varnosti in pretočnosti prometa na avtocestnem omrežju.
Keywords: inteligentni transportni sistemi (ITS), kooperativni inteligentni transportni sistemi (C-ITS), hibridna komunikacija, prenos prometnih informacij
Published in DKUM: 21.03.2025; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (2,15 MB)

9.
Pomen sodelovanja staršev in trenerjev v mladinskem športu : diplomsko delo
Urška Kadilnik, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Ta diplomska naloga obravnava pomen sodelovanja med starši in trenerji v mladinskem športu, pri čemer poudarja njun ključni vpliv na celosten razvoj mladih športnikov. Poudarek je na vlogah staršev in trenerjev, ki skupaj ustvarjajo podporno okolje za telesni, čustveni in socialni napredek otrok. Raziskava analizira, kako učinkovita komunikacija in usklajeno delovanje med obema stranema prispevata k pozitivnim izkušnjam mladih športnikov. Starši zagotavljajo čustveno in materialno podporo, spodbujajo vztrajnost ter pomagajo otrokom razviti zdrav odnos do športa. Trenerji delujejo kot mentorji in vzorniki, s tehničnim znanjem in prilagojenimi metodami treninga spodbujajo razvoj spretnosti, samozavesti in discipline. Sodelovanje med starši in trenerji zmanjšuje možnosti za prekomerni pritisk ter omogoča boljše usklajevanje športnih ciljev in potreb otrok. Raziskava temelji na kombinaciji kvalitativnih in kvantitativnih metod, vključno z anketami staršev in trenerjev različnih športnih disciplin. Rezultati kažejo, da kakovostno sodelovanje izboljšuje športne rezultate, motivacijo otrok in njihovo splošno zadovoljstvo s športom. Študija potrjuje, da je usklajeno delovanje staršev in trenerjev ključno za dolgoročen uspeh in užitek otrok v športu, hkrati prispeva k njihovemu osebnemu razvoju in vrednotam, ki so pomembne zunaj športnih aktivnosti.
Keywords: mladinski šport, sodelovanje med starši in trenerji, motivacija, celostni razvoj, komunikacija, podporno okolje, razvoj spretnosti, osebnostna rast, disciplina, timsko delo
Published in DKUM: 14.02.2025; Views: 0; Downloads: 38
.pdf Full text (1,12 MB)

10.
Komunikacijska kompetenca učiteljev razrednega pouka : magistrsko delo
Zala Broz, 2024, master's thesis

Abstract: Komunikacijska kompetenca vključuje verbalno in neverbalno izražanje, aktivno poslušanje ter prilagajanje komunikacije glede na situacijo in sogovornika. Pri učiteljih razrednega pouka je to temeljna profesionalna veščina, ki vpliva na kakovost poučevanja in sodelovanja z različnimi deležniki. Namen magistrskega dela je bil raziskati, kako učitelji ocenjujejo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, svojo kompetentnost pri delu z učenci, starši in strokovnimi sodelavci ter pomen stalnega strokovnega izpopolnjevanja na tem področju. V raziskavi je sodelovalo 221 učiteljev razrednega pouka iz Slovenije. Rezultati deskriptivne ravni kažejo, da učitelji visoko vrednotijo pomen verbalne in neverbalne komunikacije, pri čemer je nekoliko bolj poudarjena verbalna. Med verbalnimi komponentami izstopa govorna modulacija, med neverbalnimi pa drža telesa in govorica oči. Učitelji se pri delu z učenci večinoma ocenjujejo kot komunikacijsko kompetentni, in sicer tako pri ustni kot pisni komunikaciji, pri čemer najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost pri individualnih učnih oblikah dela. Pri delu s starši je komunikacijska kompetenca preko elektronskih sporočil in govorilnih ur ocenjena najvišje, nekoliko nižje pa pri roditeljskih sestankih in družabnih dogodkih. Pri delu s strokovnimi delavci učitelji najvišje ocenjujejo svojo komunikacijsko kompetentnost z učitelji in šolsko svetovalno službo, nekoliko nižje pa z ravnateljem. Raziskava potrjuje tudi, da učitelji pripisujejo velik pomen stalnemu razvijanju komunikacijske kompetence. Izsledki raziskave poudarjajo pomembnost kontinuiranega strokovnega izpopolnjevanja učiteljev na področju komunikacije, saj prispeva k izboljšanju njihove kompetentnosti in kakovosti dela z učenci, starši ter strokovnimi sodelavci.
Keywords: komunikacija, komunikacijska kompetenca, učitelji, izobraževanje, strokovni naziv
Published in DKUM: 14.02.2025; Views: 0; Downloads: 46
.pdf Full text (1,74 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica