| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 1152
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vizualna komunikacija na Instagramu : primer Slovenske turistične organizacije in izbranih slovenskih destinacij
Luka Stanić, 2024, master's thesis

Abstract: Instagram je postal eno glavnih promocijskih orodij. Destinacija se mora zavedati trendov in promocijskih vsebin, ki so predstavljene na Instagramu, da lahko konkurira na visoko konkurenčnem trgu. Za uspešno promocijo destinacije je treba razumeti, kako destinacijo promovirati, in kar je še bolj pomembno, vedeti, katere vsebine promovirati. Vsebina promocije mora temeljiti na preferencah uporabnikov, torej občinstva. Da bi ugotovili, kaj promovirati, še več, kakšne so preference občinstva, smo naredili tematsko analizo Instagram objav STO in izbranih slovenskih destinacij ter izvedli kvantitativno raziskavo, katere namen je bil pridobiti preference anketirancev glede določenih pojavov. Prišli smo do spoznanja, da se na Instagramu najbolj promovirajo naravni elementi, da sta na fotografijah najbolj zastopani naravni barvi modra in zelena ter da so predmeti na fotografijah največkrat povezani z naravo. Ugotovili smo tudi, da anketiranci dajejo prednost naravni dediščini pred kulturno dediščino, imajo višjo stopnjo naklonjenosti fotografijam s prevladujočimi naravnimi barvami (modro in zeleno) kot fotografijam z drugimi prevladujočimi barvami, dajejo prednost fotografijam iz uradnih virov v primerjavi s fotografijami iz neuradnih virov (UGC) in da imajo raje fotografije pokrajin, kjer ni ljudi. Na podlagi ugotovitev smo izdelali model za uspešno objavo fotografij na Instagramu, ki služi kot vodilo destinacijam in turističnim deležnikom.
Keywords: vizualno komuniciranje, identiteta destinacije, turizem, družbeni mediji, odnosi z javnostmi.
Published in DKUM: 26.03.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (12,18 MB)

2.
Vloga neverbalnega komuniciranja v organizacijah - dobro raziskano področje ali nerešena uganka v poslovnem svetu
Magdalene Palushaj, 2024, master's thesis

Abstract: Komuniciranje je pomemben del našega vsakdana. Omogoča nam izražanje stališč, misli in občutkov ter povezovanje in komuniciranje z ljudmi okoli nas. V organizacijah dajejo tako managerji kot zaposleni veliko poudarka vidnim vidikom komunikacije, vendar se malokdo usmeri na tiste manj vidne. Razumevanje človeka v veliki meri temelji ravno na manj vidnih aspektih, kot je neverbalna komunikacija. Za učinkovito delovanje organizacij pa je zelo pomembno poznavanje le-te. V magistrskem delu smo opredelili vrste komuniciranja. Komuniciramo lahko na različne načine. Ker osredotočenost magistrske naloge temelji na neverbalnem komuniciranju smo ga bolj podrobno opisali, navedli njegovo pomembnost in prednosti ter njegove elemente – parajezik, govorico telesa, izraz na obrazu, prostorsko razdaljo, dotik, videz in okrasje. Opisali smo povezavo med neverbalno komunikacijo in čustveno inteligenco, ki omogoča boljše prepoznavanje in razumevanje lastnih in tujih čustev ter namenov preko interpretacije neverbalnih signalov. V nadaljevanju smo preučevali razumevanje zaposlenih s pomočjo neverbalnega komuniciranja, kjer smo ugotovili, da neverbalna komunikacija razkriva neskladja med besedami in dejanskimi občutki zaposlenih, kar je nepogrešljivo za preprečevanje nesporazumov in reševanje konfliktov. V empirčnem delu magistrske naloge smo teoretične ugotovitve podkrepili z intervijuji, ki so bili izvedeni na Centru za socialno delo Spodnje Podravje. Ta organizacija nam je omogočila dobiti odgovore, ki smo jih iskali, saj se zaposleni v veliki meri srečujejo z neverbalno komunikacijo s strani uporabnikov in sodelavcev. Intervjuji z zaposlenimi so razkrili, kako pomembno je poznavanje neverbalnih signalov, saj ti močno vplivajo na medsebojno razumevanje, gradnjo zaupanja ter preprečevanje konfliktov, hkrati pa omogočajo boljše prepoznavanje čustvenih stanj in potreb uporabnikov. Ugotovili smo, da poznavanje in osredotočanje na neverbalno komunikacijo bistveno prispeva k boljšemu razumevanju potreb uporabnikov ter zaposlenih. Posledično prispeva k uspešnejšnejši organizaciji, saj je motiviranost in produktivnost zaposlenih večja. Dobljeni rezultati kažejo, da morajo managerji poznavati področje neverbalne komunikacije, da lahko pristopijo in ugotovijo potrebe zaposlenih in jih s tem spodbudijo k večji produktivosti in motiviranosti. Prav tako nam kažejo, da je to področje zelo pomembno, saj spoznamo neverbalne signale in lahko ukrepamo glede na njihov pomen. Na podlagi raziskave lahko zaključimo, da je razumevanje neverbalne komunikacije v organizacijah ključnega pomena, saj ne gre zgolj za dodatek k verbalni komunikaciji, temveč za nujo pri učinkovitem delovanju in grajenju uspešnih medosebnih odnosov. S to magistrsko nalogo smo prispevali k razumevanju pomembnosti neverbalne komunikacije ter podali smernice, kako jih lahko managerji uporabijo za izboljšanje motivacije, produktivnosti zaposlenih ter za ugotavljanje njihovih potreb, kar je ključno za dolgoročni uspeh organizacij.
Keywords: vodenje, komuniciranje, neverbalno komuniciranje, organizacija, manager, zaposleni
Published in DKUM: 12.03.2025; Views: 0; Downloads: 28
.pdf Full text (1,71 MB)

3.
Marketinško komuniciranje v Turistični agenciji Klas
Žiga Titan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje je za podjetja v današnjem času ključnega pomena. Je pogoj za uspešno poslovanje. Pripomore k prepoznavnosti znamke, izdelkov ali storitev, vodi k povečanju prodaje in s tem tudi k večjemu dobičku. Marketinško komuniciranje je proces s katerim podjetje ciljnim skupinam sporoča, jih nagovarja in posreduje informacije o svoji ponudbi. S pomočjo komuniciranja podjetje gradi tudi svoj imidž in ugled v očeh javnosti. Večina ljudi marketinško komuniciranje nepravilno imenuje in posplošuje kar na oglaševanje, ki pa je le eden od instrumentov marketinškega komuniciranja. Zaradi nasičenosti trga in zaradi konkurence med podjetji je nenehno dobivanje informacij iz vseh strani postalo del našega vsakdana. Navajeni smo že, da nas vsepovsod neprestano obkrožajo oglasi, ne glede na to, kje se nahajamo. Lahko bi rekli, da je prišlo že do točke, da se oglaševanja včasih niti ne zavedamo in mu niti ne namenimo veliko pozornosti, saj smo se ga že tako privadili. V delu diplomskega projekta se poglabljamo in raziskujemo, kaj vse poleg že omenjenega oglaševanja, obsega proces marketinškega komuniciranja. Teoretično znanje, ki ga pridobimo iz proučenega gradiva nato uporabimo za raziskavo marketinškega komuniciranja v Turistični agenciji Klas.
Keywords: komuniciranje, marketinško komuniciranje, Turistična agencija Klas, instrumenti marketinškega komuniciranja, komunikacijski načrt, turizem.
Published in DKUM: 09.01.2025; Views: 0; Downloads: 33
.pdf Full text (3,65 MB)

4.
Marketinško komuniciranje s pomočjo spletnih medijev v podjetju SWY Brand d.o.o.
Sara Zemljič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija je ključni vidik marketinga, bistvenega pomena za doseganje zvestobe blagovni znamki in vplivanje na odnos do blagovne znamke. Diplomsko delo v teoretičnem delu preučuje celotno marketinško komuniciranje, s fokusom na teoretično podlago, ki je smiselna za našo nadaljno raziskavo. V empiričnem delu smo preučili marketinško komuniciranje blagovne znamke Swy in identificirali področja izboljšave. Poudarjeni so ključni instrumenti, kot so oglaševanje in sodelovanje v družbenih medijih, na platformah, kot so Facebook, Instagram in TikTok. Analiza SWOT in analiza spletne strani blagovne znamke Swy sta pokazali, da medtem ko Swy učinkovito uporablja spletne kanale in partnerstva z vplivneži za povečanje prepoznavnosti, njegova omejena fizična prisotnost in ozka diverzifikacija vplivnežev predstavljata izziv. Priporočila vključujejo vzpostavitev stalne trgovine, razširitev proizvodnih linij, krepitev vključevanja družbenih medijev in partnerstvo s komplementarnimi blagovnimi znamkami za krepitev tržnega položaja blagovne znamke Swy in vključevanja strank.
Keywords: SWY, marketinško komuniciranje, analiza, SWOT, spletna orodja, marketinške aktivnosti.
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 65
.pdf Full text (2,39 MB)

5.
Primeri uporabe umetne inteligence v oglaševanju
Filip Lovše, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava uporabo umetne inteligence v oglaševanju in primerja njeno učinkovitost s tradicionalnimi oglaševalskimi metodami. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako različne starostne skupine sprejemajo oglase, ustvarjene z umetno inteligenco, v primerjavi s tradicionalnimi oglasi, ter kako te preference vplivajo na njihove nakupne odločitve. Metode uporabljene v pričujoči raziskavi so analize že obstoječih študij v kombinaciji z anketnim vprašalnikom, ki smo ga izvedli. Pomagale so nam križne tabele v programu SPSS. Rezultati so pokazali, da starejši odjemalci raje vidijo tradicionalne oglase, medtem ko so oglasi, ustvarjeni z UI, ocenjeni kot bolj kreativni. Vendar pa so mlajši odjemalci kljub temu raje izbrali tradicionalne oglase pri svojih nakupnih odločitvah. To nakazuje, da kreativnost sama po sebi ni dovolj za povečanje učinkovitosti oglasov, saj odjemalci še vedno vrednotijo pristnost in zaupanje tradicionalnih oglasov. Ugotovitve kažejo na potrebo po kombinaciji kreativnih elementov umetne inteligence z elementi tradicionalnega oglaševanja. Umetna inteligenca ima velik potencial za preoblikovanje oglaševalske industrije, vendar je ključ do uspeha v strateškem pristopu, ki upošteva specifične potrebe in preference ciljnih odjemalcev.
Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, marketinško komuniciranje, Chat GPT, marketing
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 59
.pdf Full text (3,53 MB)

6.
Marketinško komuniciranje v organizaciji marketauto
Sonja Sandić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija je osnovna človeška potreba, brez katere si težko predstavljamo življenje. Sicer je ključnega pomena za uspešne osebne, poslovne in družbene odnose, zato je marketinško komuniciranje pomemben del marketinga. Marketinško komuniciranje ima namreč ključno vlogo pri razvoju podjetja, saj vključuje vse aktivnosti, s katerimi podjetje posreduje informacije o svojih izdelkih ali storitvah na trg. Uspešno marketinško komuniciranje je pomembno za uspešno delovanje vsakega podjetja. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu sem predstavila osnovne koncepte komuniciranja ter vrste komunikacije, nadalje pa tudi osnove marketinškega komuniciranja z vidika različnih avtorjev ter proces in orodja marketinškega komuniciranja. Na podlagi teoretičnega dela in pridobljenega znanja sem izpeljala praktični del. Ob primeru izbranega podjetja Marketauto sem opisala marketinško komuniciranje. Na podlagi pogovora z zaposlenimi v podjetju sem dobila odgovore na vsa raziskovalna vprašanja in ugotovila da ima podjetje Marketauto uspešno marketinško komuniciranje z nekaj manjšimi pomanjkljivostmi, ter s tem uspešno izpolnila cilje, ki sem si jih zadala ob začetku pisanja diplomskega dela.
Keywords: marketing, komuniciranje, orodja marketinškega komuniciranja, Marketauto
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (1,41 MB)

7.
Vodenje v različnih kulturah - primerjava slovenije, francije, kitajske in amerike
Nuša Štelcar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Uspeh podjetja je odvisen od samega vodje, njegovih stilov ter motivacije, ki jo prenaša na svoje zaposlene. Ker nobena organizacija ne more delovati brez dobrih zaposlenih, še posebej spodbujamo skupinsko delo, pri katerem so zaposleni produktivnejši in bolj motivirani, pomembno vlogo pa predstavljajo tudi odnosi med zaposlenimi ter odnosi med zaposlenimi in vodjo. Ključ uspeha prav tako predstavlja komunikacija, ki se oblikuje v podjetju, kar nato posledično vpliva tudi na komuniciranje in uspeh s tujimi organizacijami. Poslovanje s tujimi organizacijami pa zahteva veliko znanja na področju medkulturnega poslovanja oziroma vodenja ter komuniciranja, saj lahko le tako računamo na dober uspeh v poslovanju s to organizacijo. Zato je dobro, da se o kulturi, iz katere prihajajo ljudje, s katerimi nameravamo skleniti kak posel, dobro pozanimamo oziroma jo preučimo, da ne povzročimo nepotrebnih konfliktov pri poslovanju. Pozanimamo se torej o stilu vodenja, ki se ga poslužujejo v dani kulturi, poznati moramo načine motiviranja zaposlenih ter prakticiranje skupinskega dela v določeni kulturi, preučimo verbalno in neverbalno komuniciranje, formalno in neformalno ter razlike, ki se pojavljajo pri odnosu vodja–podrejeni in obratno. Na podlagi tega, bomo s pomočjo izbranih primerjalnih kriterijev prišli do želenih razlik, ki jih je treba pri poslovanju poznati. Diplomsko delo temelji na razlikah poslovanja s Slovenijo, Kitajsko, Francijo in Ameriko. Na podlagi izbranih kriterijev bomo lahko na koncu razbrali, na katerih področjih so si države podobne in v čem se razlikujejo oziroma katere razlike med njimi je smotrno poznati, če poslujemo z izbrano državo. Očitne razlike opazimo že pri stilu vodenja med Slovenijo in ostalimi državami, saj je vodenje v Sloveniji večinoma usmerjeno v timsko delo in medsebojno sodelovanje, kjer je vodja sicer avtoriteta, ampak vseeno deluje kot del ekipe, ki spodbuja odprto komunikacijo. Nasprotno je pri ostalih državah, zlasti Kitajski, ki sicer izrecno deluje v timih, vendar temelji na strogi hierarhiji. Podobno velja za Francijo in Ameriko, kjer je velik pomen na strogi avtoriteti in njenem vzdrževanju. Velika razlika se kaže tudi v motiviranju pri Kitajcih, kajti slednje najbolj motivirajo prehrambni izdelki, ki jih dobijo glede na položaj v podjetju. Takšen način motiviranja bi v Sloveniji, Franciji in Ameriki veljal za precej slabega. Med omenjenimi tremi državami pa se da opaziti kar precej podobnosti v motiviranju zaposlenih. Te se kažejo v denarnih nagradah, raznih ugodnostih, izobraževanjih, pohvalah ipd.
Keywords: vodenje, stili vodenja, vodja, motivacija, komuniciranje, kultura, Slovenija, Kitajska, Francija, Amerika
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (1,12 MB)

8.
Odnos odjemalcev do sporočanja slabih in dobrih novic
Nadja Jager, 2024, master's thesis

Abstract: Vsakodnevno se srečujemo s komuniciranjem in je del našega življenja, uporablja se tako v zasebnem kot tudi poslovnem svetu. Pravilno komunikacijo lahko dosežemo svoje cilje, želje in zadovoljimo svoje potrebe. Pri sporočanju informacij ali novic moramo biti pozorni glede na to kako sporočamo določene vrste informacij. Vsakodnevno se srečujemo tako z dobrimi kot tudi slabimi novicami. Težave nastanejo, ko moramo sporočiti slabo novico, saj nam to predstavlja težavo. Nihče ne želi sporočiti teh novic. V naši magistrski nalogi smo podrobneje predstavili komuniciranje na splošno in se osredotočili tudi na komunikacijo v marketingu. Podjetja se vsakodnevno srečujejo s težavami, kako oblikovati ponudbo in s katero obliko ponudbe pritegniti največ pozornosti odjemalcev. Srečujejo se z vprašanji ali naj oblikujejo ponudbo tako, da najprej sporočijo dobro novico (50 % popusta) ali naj najprej sporočijo slabo novico (ob nakupu 2 vstopnic). V nalogi smo oblikovali tri hipoteze. Najprej smo želeli na splošno ugotoviti katero novico si želijo odjemalci, nato smo želeli ugotoviti katere oblike ponudb pritegnejo njihovo pozornost in kakšne čustvene odzive doživljajo ob različnih ponudbah. Namen magistrskega dela je bilo raziskati kako pomembna je pravilna komunikacija v vsakodnevnih situacijah kot tudi v poslovnem svetu. Ugotavljali smo kakšen vpliv imajo zaporedja novic na odjemalca. Zanimalo nas je ali ima zaporedje slabih in dobrih novic veliko vlogo pri komuniciranju in kako se to izraža na prejemnikih.
Keywords: dobre novice, slabe novice, ponudbe, vrstni red novic, komuniciranje
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 17; Downloads: 21
.pdf Full text (3,32 MB)

9.
Vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvozaposlenih v materinski in hčerinski multinacionalni organizaciji
Darja Kukovec, 2024, doctoral dissertation

Abstract: Organizacije, ki delujejo na multinacionalni ravni, zaradi strateških razlogov širijo svoje poslovanje v tuje hčerinske organizacije, torej v druga nacionalna okolja. Ob tem multinacionalne organizacije pogosto implementirajo v tuje hčerinske organizacije svojo neprilagojeno izvirno materinsko organizacijsko kulturo, in to ne glede na vplive nacionalne kulture države gostiteljice na preneseno organizacijsko kulturo ter posledično tudi ne glede na negativne vplive prenesene organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres zaposlenih in povišano nezadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu zaradi neprilagoditve. Kadar se v primeru avtomatičnega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture vrednote prenesene organizacijske kulture v tuji hčerinski organizaciji začnejo razlikovati od vrednot zaposlenih tuje hčerinske organizacije, lahko to vpliva na zaposlene v organizaciji na več ravneh. Ta vpliv je mogoče zaznati na ravni internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu.Namen doktorske disertacije je bil na podlagi pregleda obstoječih znanstvenih spoznanj in raziskave oblikovati izviren in celovit managerski model širjenja izvirne materinske organizacijske kulture v tuje hčerinske organizacije, ki delujejo v tujih nacionalnih okoljih s pomočjo primernega internega komuniciranja, managementa stresa in tehnik izboljševanja zadovoljstva zaposlenih na delovnem mestu. Ker je bil pomemben cilj doktorske disertacije tudi ugotavljanje posledic oz. vplivov neustreznega prenosa izvirne materinske organizacijske kulture v organizacije v tujih nacionalnih okoljih, smo v empiričnem delu v času prenosa organizacijske kulture proučili vpliv organizacijske kulture na interno komuniciranje, stres in zadovoljstvo zaposlenih v enakem času v izvirni materinski in tuji hčerinski organizaciji. Za lažje razumevanje uspešnosti prenosa organizacijske kulture v tuje nacionalno okolje je nato sledilo še preučevanje razlik med omenjenima organizacijama v dimenzijah organizacijske kulture, internega komuniciranja, stresa in zadovoljstva na delovnem mestu.
Keywords: Organizacijska kultura, interno komuniciranje, stres zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, multinacionalna organizacija.
Published in DKUM: 13.08.2024; Views: 127; Downloads: 108
.pdf Full text (7,10 MB)

10.
Učinkovitost komuniciranja Policijske uprave Maribor z javnostmi na primeru družbenega omrežja Facebook : magistrsko delo
Vid Pajer, 2024, master's thesis

Abstract: Pomen odnosov z javnostmi organizacij v javnem sektorju je v dobi družbenih medijev vse večji. Učinkovitost komuniciranja na družbenih omrežjih je tesno povezana z odzivi uporabnikov. V tej magistrski nalogi so bile preučene objave Policijske uprave Maribor na Facebooku, s kvantitativnimi metodami pa prepoznani dejavniki, ki povečujejo uporabniško angažiranost. Ugotovili smo, da k temu pripomoreta izogibanje pretiranemu kombiniranju tipov objav in načrtovanje objav v jutranjih urah. Obveščanje o operativnem delu policije in pozivanje k pomoči pri zbiranju informacij povečujeta število delitev objave med uporabniki.
Keywords: Policijska uprava Maribor, komuniciranje, odnosi z javnostmi, družbena omrežja
Published in DKUM: 11.07.2024; Views: 172; Downloads: 48
.pdf Full text (2,11 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica